Seuraa 

Olemme ostamassa helpomman kuumemittarin kuin se perinteinen digitaalinen ja nyt mietimme kumpi olisi parempi: korvakuumemittari vai se uudempi otsasta mittaava mittari? Onko kokemuksia puolesta tai vastaan? Jostain kuulin ettei korvakuumemittari olisi kovin luotettava, mutta mitään tutkimustuloksita tai muuta faktaa en ole löytänyt.

Kiva jos löytyisi kokemuksia!

Kommentit (11)

Eli apteekissa noista kysyessäni sanoivat etteivät edes myy otsamittaria kun ei ole ollut kovin luotetteva. Kehuivat sen sijaan korvakuumemittaria. En tosin sitä apteekista ostanut vain kodinykkösestä kun oli apteekissa 20¿kalliimpi. Niin korvamittari maksoi jotain 60¿ tuolla kodinykkösessä ja kahden vuoden takuu. On ollut kyllä tosi näppärä vehje!

on korvakuumemittari, ja olen kyllä tykännyt. Se mittaa tosi nopeesti, ja on aika tarkka, ainakin ohjeiden mukaan. Ainoa huono puoli on se, ettei se ihan vastasyntyneen korvaan tunnu mahtuvan, mutta isommalla lapsella se on tosi hyvä.

Viime viikolla näin tuon otsakuumemittarin. Tuntuu vain hölmöltä, että se muka toimisi ilman ihokosketusta. Mutta jos kerran sitä käytetään sairaaloissakin, niin ei kai se ihan humpuukia voi olla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta meidän mittari ei ainakaan anna samaa tulosta jos mittaa ilmasta kuin että kevyellä kosketuksella. Ja ei minusta ole paha hinta mitä maksoin siitä toimituskuluineen 34¿. Korvakuumemittarit on vielä kalliimpia. Minä olen ollut tyytyväinen tähän otsasta mitattavaan.

Korvamittaria olisin tosin myymässä, jos joku haluaa ostaa ;o)

Korvamittarilla en saa taaperon lämpöä yksin mitattua, ja mies tekee pitkää päivää töissä, joten yksinkin olisi hyvä saada mitattua. Tyttö 2v pelkääkorvasta mittaamista, joten päätä joutuu toinen pitämään paikoillaan, ja mittari pitää vielä työntää voimakkaasti korvaan. Lisäksi joudun tekemään monta mittausta saadakseni uskottavan lukeman, ja niistä sitten koitan päätellä jotain keskiarvoa... Ja nukkuvalta lapselta mittaaminen on mahdotonta, vaikka mainoksissa niin aina tehdäänkin.

Hobby Hallista tilasin otsakuumemittarin, joka antaa pari kymmenystä pienemmän lukeman kuin peräsuolesta mitattuna (vaikka mittari on " rectal" -asetuksella). Tämä ei kuitenkaan haittaa, sillä tulos on joka koemittauksella ollut samanlainen, eikä tulos ei heittele niin kuin korvamittarilla. Vauva on ollut koekaniinina, hän ei vielä pane pahakseen peräsuolesta vertailuarvon mittaamista digimittarilla :o) Mittaaminen on helppoa ja onnistuu myös yöllä. Itseltänikin saan mitattua nopeasti peilin edessä (peilistä näkee kohdistaa sen punaisen pisteen oikein).

Eli ainakin Hobby Hallin mittaria suosittelen, vaikka kallis onkin. En tiedä onko tuo Pedihealthin mittari ihan vastaava, luulisin.

meilläkin siis tuo Hobbyhallin otsakuumemittari, joka maksoi 80 euroa. Joku oli saanut näköjään jostain tosi paljon halvemmalla.

Muista mittareista ei tietoa.

Ainakin HobbyHall:ista mutta saako muualta? Vai tarkoitatteko sitä HobbyHall:n otsakuumemittaria?

Korvakuumemittarista olen kuullut kanssa ettei olis kovin luotettava. Ja ohjeita lukiessakin saa sen käsityksen...

Ainakin apteekissa myydään myös sellaista mittaria, jolla voidaan mitata sekä korvasta että otsasta. Korvasta saa kyllä huomattavasti järkevämpiä lukemia, ainakin meidän mittarilla...

Mulla ei ole kokemusta korvakuumemittarista, mutta olen kuullut siitä myöskin vastaavia kommentteja kuin sinä. Itse ostin hiljattain otsakuumemittarin, joten en vielä osaa sanoa onko siinä jotain huonoa. Hyvää on ainakin se, että sillä voi ottaa kuumeen koskettamatta ihoa, eli vauvan nukkuessakin. Se on merkitty ykkösluokan lääkintävälineeksi, jota sanotaan käytettävän sairaaloissa, joten tuskin se ihan humpuukia on. Ja olihan sillä aika reilusti hintaakin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat