Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sivut

Kommentit (49)

Jonkin verran vaikuttaa äidin pituus,ruumiinrakenne ja vatsan muoto,l onko kaikki edessä vai onko pyöristynyt joka puolelta. Veden määrä vaikuttaa,lapsiveden siis ja mittaustekniikka(pitäisi olla aina sama mittaaja). Saattaa olla,että odotat nyt vielä hieman suurempaa vauvaa tai sitten vettä on enemmän.

klö

Harvemmin,ellei ole myös terveydenhoitajan koulutus ja työssä lastenneuvolassa. Vastasyntyneiden teholla voi olla, naistentaudeilla,erilaisilla osastoilla,ehkäisyneuvolassa jne.

klö

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä valitettavasti voi olla haittaa sikiölle, en vain juuri muista,mitä aiheuttaa.

Jos ei lääkäri anna lähetettä,pyydä se neuvolasi terveydenhoitajalta ja mahdollisimman kiireellisenä.

klö

Edellinen tuulimunaraskaus kummittelee mielessä ja kysyisin että jos tämä uusi raskauskin on tuulimuna niin näyttääkö testit plussaa siihen asti että vuotaa pois? Vai näyttääkö negaa jo aiemmin?

Älä kovin pitkiä aikoja pidä yhteen menoon kaukalossa, laita välillä lattialle niin motoriikkakin harjaantuu paremmin. Sittereitäkin on montaa mallia,ei kai se paha investointi olisi.

klö

sikiökalvoihin voi tulla?? Eikö nosta crb:tä?? Minulla ei ainakaan nostanut...kivut ja ennenaikaiset supistukset olivat KOVAT...keskenmeno rv21...

Normaalin synnytyksen hoitaa kätilö itsenäisesti, ponnistusvaiheessa avuksi tulee toinen kätilö tai lastenhoitaja. Lääkäri tulee vain ongelmatilanteissa pyydettäessä. Jos on esim. imukuppisynnytys, on edellisten lisäksi myös lastenlääkäri ja synnytyslääkäri, opiskelijoita voi olla myös.

Neuvolassa työskentelevällä on tavallisesti joko terveydenhoitajan tai kätilön koulutus, mieluiten molemmat.

klö

Alatiesynnytsten ja sectioiden riskejä vertailtaessa riskit sectiossa on paljon suuremmat, vaikkakin oikein käytettynä se pelastaa sekä äitien että lasten henkiä. Normaalisynnytys normaalisti etenevänä on kuitenkin ykkösvaihtoehto.

klö

Harvemmin istukkaan,tavallisimmin lapsiveteen ja sikiökalvoihin ja niistä voi levitä ajan myötä istukkaan. Antibiootteja suoneen, silti on uhkaavan ennenaikaisuuden mahdollisuus.

klö

Minulla korkea sf-mitta, rv32=34cm. Eli yli yläkäyrän.

Maha ei ole muuten iso. Painoa tullut noin 8kg.

Sokeritasituskoe normaali mutta rajoilla. Silti noudattanut diabetesruokavaliota.

Lapsivedenmäärä normaali. Vauva RT ei laskeutunut. Minulla pituutta n170cm.

Aiemmin syntyneet lapset yli nelikiloisia mutta pienemmällä sf-mitalla näillä viikoilla kuin nyt mennään (silloin painoa tuli yli 20kg/raskaus).

nim. taasko iso vauva?

Mitä jos lääkäri ei suostu kirjoittamaan lähetettä? En ole häneen yhteydessä kuin puhelimitse, sillä aikoja hänelle ei saa ennen kuin vasta joulukuulle.

Asun ulkomailla, joten kysyn että montako ihmistä, ja keitä, on yleensä synnytyksessä paikalla? Jos siis on normaali synnytys tiedossa, eikä mitään hämminkiä. Onko esim. synnytyslääkäri aina paikalla, vai hoitaako kätilö kaiken? Minulla oli kätilö joka kävi aina tarkistelemassa avautumistani (oli kiireinen yö), ja lähihoitaja joka toimi assarina ja hoiti vauvan synnytyksen jälkeen. Luulin että paikalla olisi myös lääkäri.

Mikä koulutus on " neuvolan täteillä" Suomessa? Itse kävin raskauden aikana terveyskeskuksessa kätilön luona, ja välillä lääkärillä. Kätilö oli lähinnä tietoa antava, ja mittasi verenpainetta jne.

Kovin timmiin kuntoon ei kannata raskauden aikana lantiopohjalihaksia treenata. Pitkittää ponnistusvaihetta ja lisää repeämäriskiä jos ovat kovin treenatut. Jälkeenpäin sitten...

klö

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat