Seuraa 

olen ensikertalainen näinden asioiden suhteen joten saattaa kuulostaa hieman tyhmältä...tarviiko vauva pinnasänkyyn tyynyn?entä kun ostettiin sellainen kaksipuoleinen patja missä on kovempi puoli vasta syntyneelle ja pehmeämpi isommalle vauvalle niin eihän sillo vasta syntyneelle varmaan kannata petaria laittaa(saatiin lainaksi),vähän niinku patjan suojaksi...riittääkö esim muovifrotee patjan suojana ettei menis pilalle pissista ja kakista uus patja...

mie ja vaavi rv 33+1

Kommentit (8)

Petari meilläkin käytössä ja pesukoneeseen joutuu ajoittain kun vaippa vuotaa. Kuivaa nopeasti, ja ei hiosta niinkuin ne kosteussuojamuovifroteet. Jos kiirus tulee kuivatuksen kanssa, niin käytän tosiaan varapetarina paksua froteepyyhettä. :) Ja vaunuissa alla on makuupussi, senkin pesu onnistuu helposti.

Tyynynä myös sideharsoliina vain. Ihan littanin vauvatyyny on myös meillä ollut, joskus flunssaisena 5-6kk se otettiin eka kertaa käyttöön esikoisella. Ja ainakin vuoden hänellä on ollut oikea melko littana taaperotyynykin, nyt pari kuukautta (ikää tasan 2v eli 1v10kk ikäisestä) tykännyt siitä erityisesti myös nukkuessa, siihen asti sitä on vaan halittu rauhoittumisvaiheessa.

lukemani ja kokemukseni perusteella ei tyynyä vastasyntyneellä tulekaan olla. Myöhemmin se on hyödyllinen

Petari on ainakin meillä ollut hyvä, kun muovifrotee suoraan lakanan alla on mielestäni aika hiostava. Toisekseen petari on aina helpompi pestä kuin koko patja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä on petari myös käytössä, jonka alla muovitettufrotee. Pelkkä muovitettu frotee on mun mielestä niin hiostava, niin sen takia oon käyttänyt petaria, mikä myös helppo heittää pesukoneeseen!!

Ostin myös kangaskaupasta metritavarana muovitettua froteeta, mistä leikkasin vaunun koppaan oman palan ja sitten hoitolaukkuun yhden... kätevää ettei kyläillessä sotke paikkoja, kun vaihtaa vaipat tai köllöttelee sohvalla :)

Mä en ole käyttänyt vauvalla tyynyä, ainoastaan tyynyliinaa/sideharsoa, että jos puklua tulee, niin se on helpompi pestä pois. Samoin en ole käyttänyt petaria, vaan ainoastaan sitä muovifroteeta aluslakanan alla, ei tarvi patjaa pestä, jos vaippa falskaa tai tulee puklua.

Kaksinkertainen fleece toimii myös kosteussuojana. Esim. torkkupeitto vaavin sänkyyn. Ei hiosta läheskään yhtä paljon kuin muovitettu frotee!

Itsekin mietin ensikertalaisena ihan samoja asioita kuin sinä. Meillä toimi hyvin lakanan alla muovitettu frotee eli se mikä oli äitiyspakkauksessakin. Lisäksi ostin kangaskaupasta lisää muovitettua froteeta, jotta oli vaihtovaraa ja leikkelin siitä myös tyynyliinan kokoisia palasia. Meillä tyttö puklaili pienempänä aika paljon ja silloin tuo muovitettu frotee tyynyliinan alla/välissä toimi kun ei aina tarvinnut puklin jälkeen lakanaa vaihtaa. Nyt tyttö on 7 kk ja tyynyliinoja ei enää voi käyttää kun ne ei pysy hetkeäkään paikoillaan :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat