Seuraa 

Hei, mitä teille tulee mieleen nimestä Liida? Tuleeko liian ikävä konnotaatio, jos miettii, mitä ruotsin lida-verbi tarkoittaa?

Kommentit (8)

Minusta Liida on oikein kiva nimi. Mukavan harvinainen verrattuna Iidaan. Piti oikein kaivaa sanakirja esille, kun ei ole tuo ruotsi hanskassa. Hmm. Lida = " Kärsiä, kokea, sietää" . Ei haittaisi minua nimen merkitys, mutta ´myönnetään, olen äärimmäisen harvoin tekemisissä ruotsia osaavien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No mulle tulee kyllä heti mieleen lida-verbi, mutta otsikostakin selviää miksi. Lydia on meidän tytön toinen nimi, siitä pidän kovasti (tietysti). Myös Livia tai Liidia ovat kauniita.

Tiedän uhden pikku Liidan eikä minulle koskaan ainakaan tullut mitään ikäviä mielleyhtymiä siitä! Tämä Liida taidettiin kirjoittaa yhdellä iillä eli Lida, mutta lausuttiin Liida.

Minulle ei tule Liidasta mieleen ruotsin verbi, eikä mitään negatiivista muutenkaan. Jostain syystä en silti oikein pidä nimestä, ehkä siksi, että se tuntuu monen nimen sekoitukselta. Siinä on yhdessä Iida ja Liina tai Lyydia ja Iida. Minusta Lyydia on ihana nimi.

-mutta kyllä se ruåtsin lida-verbi tulee toki mieleen.

Ei haittaa. Nimi on nimi ja verbi on verbi.

Kaunis Liidia/Lyydia -muunelma on tuo. :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat