Seuraa 

Onko kellään kokemusta Flagyl-nimisestä lääkkeestä kohdunsuun bakteeritulehdukseen? Sain tänään 10 päivän kuurin ja nyt en tiedä uskallanko aloittaa vai enkö uskalla kun eihän sitä tiedä jos vaikka olisi tärppi käynyt. Menkkojen pitäisi laskujeni mukaan alkaa viikon päästä. Epäilen kyllä tärpin mahdollisuutta vahvasti mutta pieni toivonmurunen on aina silti olemassa. Ja lääkettä ei saa käyttää raskauden ekan kolmanneksen aikana. Mutta toisaalta nythän en vielä tiedä mitään niin silloin ei pitäisi myöskään olla vielä mitään vaaraa, vai mitä? Ja täytyyhän se tulehdus sieltä hoitaa. Olin niin pöllämystynyt etten tajunnut kysyä asiaa lääkäriltä ja nyt pähkäilen mitä pitäis tehdä. Tosi sekavaa mutta jos joku sai jotain selvää ja on kokemusta kyseisestä lääkkeestä niin olisin kiitollinen!

Kommentit (9)

Kannattaa varmistaa, jos pelottaa ruveta kuurille juuri nyt.

Itse käytin tuota lääkettä vähän aikaa sitten myös, ja epäilykseni on, että saattoihan se vaikuttaa esim. ovikseen. Parin viikon päästä nähdään :) Ilmoitan sitten, jos olen lääkkeestä huolimatta plussannut. Sehän se ihmeellistä olisikin...

Tuosta alkoholista. Mulle apteekin täti sanoi, että alkoholia ei suositella käytettävän tai ainakin vähemmän kannattaa nauttia. Itse kittailin pieniä määriä alkoholia useinakin päivinä lääkekuurin aikana, enkä onneksi vielä kuollut. Selosteesta päättelinkin, että alkoholikielto sen vuoksi, että lääke voi sen kanssa aiheuttaa ylimääräisiä sydämen tykytyksiä ym. vakavampia sivuoireita. Lääkkeen tehoon sen ei uskoisi vaikuttavan, jos käytetään puikkona (lääkettä, ei alkoholia ;)).

Onpa mukava kuulla muiden kokemusksia, vaikkakin inhottavasta asiasta...

Niin minäkin olen ymmärtänyt että tulehdus on raskaudelle suurempi riski kuin lääke. Sain viime toukokuussa keskenmenon ja nyt aloin miettiä että onkohan mulla jo silloin ollut tämä tulehdus... Silloin ei nimittäin mitään tulehduksia tutkittu. Nytkin se oli täysin oireettomana ja tuli ilmi rutiinipapakokeessa.

Onko kellään muuten alkanut menkat hoidon aikana? Kun mulla siis pitäis alkaa viimeistään viikon päästä ja silloin ois kuuri vielä kesken jos nyt aloitan. Mun piti tänä aamuna soittaa neuvolaan ja kysyä mutta oli koko päivä kauheaa hässäkkää ja unohdin täysin. No, täytynee kysyä huomenna, ei kai se tässä vaiheessa niin päivän päälle ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mä jouduin flagyl-kuurille kesällä:(

oli toimiva lääke,eikä muistaakseni tullu mitään sivuoireita.

alkoholii ei saanu juua tippakaan sen aikana, ja sitä toitotettii neuvolas ja apteekis.

en sit tiiä miten on jos oot raskaana...mut muuten ei ollu mun mielest mitään vikaa.

Mulla on ollu hämmästyttävän täsmällinen kierto, 27 pvää, mutta molemmilla kerroilla lääkekuurin loputtua ei ole tätiä kuulunut ajallaan vaan vasta kp:nä 30. Seuraava kierto on ollu sitten taas 27 pvää. En tiedä johtuiko kuurista vai oliko sattuma. Onko muut huomannu mitään vastaavaa?

Ja toinen oli syyskuussa, tosin silloin sain eri lääkkeen. Alkoholista varoitettiin sekä lääkärissä että apteekissa ja syy on se, että lääke aiheuttaa alkoholin kanssa käytettynä antabus-reaktion. Toisilla se saattaa tulla tosi voimakkaana. Ei siihen kuole, mutta aika kipeeks voi tulla.

Raskaudesta lääkäri totesi, että lääkettä ei saa käyttää raskauden aikana, mutta itse tulehdus on raskaudelle vaarallisempi kuin lääke. En nyt sitten tiedä miten toi pitäisi tulkita. Ainakin siten, että tulehdus pitää hoitaa pois.

mhjaas: Tämä minun kuurini on emätinpuikkoina. Aloitin sen eilen joten saas nähdä ehtiikö täti kurvata kylään ennen kuurin loppumista. Tällä lailla ei ehkä sitten seuraava kierto mene sekaisin lääkkeen takia. Ja kiitos vinkistä, taidan olla kiltisti täys absolutisti nyt vähän aikaa. Se taitaa olla vaan niin yksilöllistä tuo reagointi.

Saitko sitä flagyliä pillereinä vai emulsiona? Meikä on kokeillu molemmat. Menkkojen aikana en suosittele ainakaan sitä emulsion käyttöä, kun se on muutenkin ihan tarpeeks sottaista.

Muuten sitten siitä alkoholista; niin kannattaa pitää viikko väliä (jos ei ole tärpännyt) kuurin ja oluen/siiderin oton välillä. Mä tein sen virheen että otin noin 24h kuurin loppumiseta YHDEN oluen ja olin ihan pirun kipeä hetken päästä. En suosittele kokeilemista

Juu eli lupasin tulla raportoimaan, jos onnistun Flagyl-kuurista huolimatta raskautumaan. Onnistuin. Ensin ajattelin, että kierto venyy osittain sen vuoksi, mutta ei sillä ehkä olisikaan ollut mitään vaikutusta. Vielä tekisi mieli kysyä, olisiko tuo mahdollisesti voinut aiheuttaa jotain riskiä alkavalle raskaudelle.. mutta olihan tässä ketjussa joku näköjään käyttänyt sitä myös raskauden aikana. Eli ehkä ei syytä huoleen.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat