Vierailija

Ja olen sentään jo 27v. Mikään ala ei oikein tunnu omalta enkä tiedä, mitä haluaisin tehdä. Saankohan ikinä ammattia... hoh hoi.

Kommentit (21)

Etsi ny vaan joku kaupan osa-aikasiivoustyö; se tosin vaatii rivakkaa työotetta. Olet varmaan syöny ittes norsuksi kotona maatessas, joten kuntos ei taida kestää työntekoakaan. Erkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Naiset pärjäävät vallan mainiosti rakennusalalla. Esim. maalarin, laatoittajan ja sähkärin työt luonnistuvat aivan hyvin.

Kysele eikuiskoulutuskeskuksesta, mitä kursseja olisi tarjolla, tai katso www.mol.fi ja sieltä haussa oleva työvoimakolutus.

Itsekin rakennusalaa opiskelen, ja mukavaa on :)

t.12

moni yli kolmekymppinenkin tuskailee urakriisinsä kanssa.

Itse tein sen radikaalin päätöksen yli kolmekymppisenä, että tein toisen tutkinnon ja vaihdoin alaa - nyt olen tässä hyvillä mielin eläkeikään asti

t. 2x maisteri

Opiskelkaa rakennusalaa, töitä riittää eikä ole väliä, onko uraa takana vai ei. Tekijöistä on pulaa ja palkkakin kuulemma sen mukainen.

Siis opiskelemaan, kunhan vain tietäisi, että MITÄ!

Mikä olisi kiinnostavaa, kannattavaa... Huh. Onneksi ei ihan vielä tarvitse miettiä, vaikka tiedän että se aika tulee.

munkin äiti lähti yliopistoon vasta kun itse muutin pois kotoa. nyt hällä ikää 53 vuotta ja tohtorin paperit väittelyä vaille käsissä.

mulla on hiukan sama ongelma, etten tiedä mitä tekisin, mutta hankin silti kaupallisen koulutuksen, jotta voisin uraa pohtiessani vähän tienata. Ihan hunningolle en uskaltaisi jättäytyä.

Jos kiinnostaa jokin nopea opiskelu, kannattaa katsoa työkkärin kursseja tai vastaavia. Niitä usein tehdään sen mukaan minkä alan ihmisistä on pulaa. Kannattaa ottaa selvää aikuiskoulutusmahdollisuuksista.

Tsemppiä, nauttikaa lapsista ja uskokaa pois, se ammatti löytyy vielä jostain.

monimuoto/ilta opiskelen, 2 alle 3v lasta, paikalla vain joka toinen viikko ja 4h ma-to. Ei paha, tutkinto tulee niin kuin vahingossa, lasten hoidon ohella ja pääsee välillä pois täältä hullujen huoneelta.

Kaikesta parasta on se että sillä tienaa, sillä hoitovapaalla saat opintotukea, joka on noin 250¿, ylimääräistä joka kuukausi, miehen tulot eivät vaikuta tukeen. Kun kerran kotona voin olla miksi en samalla sitä hyödyntäisi. Itse opiskelen AMK:ssa.

Mutta mulla ei ole minkään sortin koulutusta, ei edes ylioppilaslakkia tai toisen asteen koulutusta. Ei mitään. Mä olen ollut miljoonassa koulussa, ja todennut ne tympeiksi. Tai no, kolmessa ;) Lisäksi olen ollut kahdessa työpaikassa, joista kumpikaan ei kiinnostanut. Ja nyt sitten olen ollut vuoden kotona lapsen kanssa, toinen tulossa niin ettei kovin pian tarvi miettiä mikä musta tulee.

Mä en millään keksi. Ei ole sellaista työtä, jota haluaisin tehdä. Tai jos sellainen työ löytyy, niin multa ei löydy riittävästi potentiaalia päästä sellaiseen kouluun. Toinen ongelma on se, etten jaksa ajatellakaan mitään amk -opiskelua, no way! Siihen menee liian pitkä aika, ja lisäksi se on liian vaativaa mulle...

Toisen asteen oppilaitoksista löytyisi kyllä mieluisia linjoja mitä opiskella, mutta niitä töitä joihin amiksesta on mahdollista valmistua, en ikimaailmassa halua mitään tehdä... :P Lähihoitaja, tarjoilija, keittäjä, kampaaja jne. Paskat...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat