Seuraa 

Mitäpä sitä enää eiliseen pinoon vastailemaan, kun keskiviikko on jo hyvässä vauhdissa =) Ja pitkästä aikaa pääsin aloittamaan pinon!

Tähän alkuun on pakko tehdä gallup: moneltako teidän pallerot menee nukkumaan????!!!! Meillä Lauri nukahti tänään 00.30 ja eilen klo 1. Mieheltä alkaa jo loppua huumori, kun yrittää saada nukutuksi ja oven takaa kuuluu iloinen höpötys yömyöhään. Muuten meillä kyllä nukutaan hyvin aamuun saakka ja päikkäreitäkin nukutaan kahdet tai kolmet (yht. n. 3-4 tuntia). En tiedä täytyykö tässä yrittää vähentää päiväunien määrää vai mitä, kun nukkumaanmenoaika venyy ilta illalta. Alan jo epäillä, että sekä minulla että Laurilla on 25-tuntinen biologinen kello (luin joskus aiheesta lehdestä). Itse valvon joka yö vähintään kahteentoista. Ja nyt kello lähestyyn kahta...

Sitten eilisiin gallupeihin.. Meiltä löytyy 4 talvihaalaria. Haalareista kaksi on 74 cm ja jäävät ihan kohta pieniksi (toinen peritty siskon lapsilta ja toinen ostettu kirpparilta). Sitten löytyy äp-haalari ja joulupakettiin on ostettu uusi 80 cm haalari. Äp-haalari tuntuu tosi ohuelta, mutta täytyy varmaan laittaa alle villahaalari, niin tarkenee. Toinen gallup koskikin joululahjoja - lasten lahjat on jo ostettuna, mutta vielä pitäisi keksiä lahjat aikuisille (miehelle, siskolle ja äitille). Toistaiseksi ollaan pysytty kohtuudessa myös Laurin lahjojen suhteen, mutta jouluun on vielä pitkä...

Eilisestä pinostahan löytyi useampi töihin palaaja. Kiva huomata ettei ole ainut! Meillä mies käyttää vanhempainvapaasta viimeiset 2 viikkoa, joten minä palaan virallisesti töihin jo ensi viikon torstaina, kamalaa!!! KÄytännössä onneksi vasta vuoden alussa, kun on pitämättömiä lomia jemmassa.

KUA kirjoitteli tapaamisesta. Saattaa jäädä meiltä väliin, kun lähdetään reissuun ensi viikon pe. Mutta mietinkin täällä hymyssä suin, että miten aiotte pärjätä kahvilassa 10-20 konttaavan maalismussukan kanssa =) Kirjoitelkaa kuulumisia pinoon! Josko tuolla Saariselälläkin olisi joku paikka, josta pääsee tyydyttämään nettiriippuvuuttaan.

Yöterveisin Hurtta & vihdoinkin nukkuva Lauri

Sivut

Kommentit (27)

...kun unohdin, että mullahan oli oikein kysyttävääkin :) Eli siis tuosta maidon määrästä. Kuinkahan paljon maitoa pitäisi näihin n. 8 kk:n ikäisiin maalismussukoihin upota päivän mittaan? Unohdin neuvolassakin kysyä, kun oli sitä tohinaa sinne lääkärin puolelle menemisessä, eikä terkka paljon mitään tällä kertaa kysellytkään...

Mullahan ei ole mitään aavistusta siitä kuinka paljon meillä todellisuudessa maitoa menee, sillä imetän vielä, mutta nuo imemiskerrat on vaan niin vähentyneet. Yritän tyrkyttää ja tuputtaa syöntien päälle / lisäksi, mutta vastaanotto on jokseenkin päättäväinen rimpuilu ja ähkinä... Taistelun jälkeen voi muutaman hörpyn ottaa... Typy siis juo kunnolla ainoastaan kaksi kertaa päivässä: päivä-ja yöunille mennessään.

Tuntuu vaan aikasta vähältä. Kaipa sitä pitää vaan luottaa, että vauva kyllä huolehtii itse siitä, että saa tarpeeksi maitoa. Kasvu on kuitenkin hyvää. Muutenkin tunnun stressaavan tällaisista turhistakin asioista tämän kakkosen kanssa paljon enemmän kuin esikoisen kanssa. Silloin sitä vaan mentiin vauvan mukana niinkuin hyvältä tuntui. Tieto lisää tuskaa ainakin mun kohdalla!!!

f&m&m

En jaksaisi varmaan jos Emilia noin myöhään nukkumaa. Yleensä menee yö unille jo 19.30 ja joskus vähän myöhemminkin. Joulukuussa ois tarkotus lähteä eka kerran kaverin synttäreille ilman lapsia. En vaan millään osaa ajatella eroa Emiliasta. Ville nyt jo koko ajan omatahtosesti kulkee kotiin tulo aikoineen.ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kylläpä oli kiva herätä aamulla kun ulkon oli ihan valkoista!Meillä pyrytti koko eilisen illan lunta.Ja Juuso oli ihan ihmeissään kun katottiin ikkunasta,hihkui ja silmät oli ihan ymmyrkäisenä.Nyt nukkuu ekoja päikkäreitään ja lounaan jälkeen lähetään sit ulkoilemaan,pääsee ukkelikin tekemään lumen kaa tuttavuutta.

Ja sit galluppiin elikkäs meillä mennään joka ilta nukkumaan 21-22,nukahtaa itsekseen joskus tosin saattaa juoksuttaa kitisemällä ja tuttia tahallaan tiputtelemalla kun tietää et tulee ne kumminkin sen nostaan hänelle.Mut yleensä nukahtaa itsekseen ja hyvä niin.

Eilis illasta vielä,et meillä oli sähköt poikki pariin otteeseen ja sekin oli Juusolle ihmetyksen aihe kun huoneet täynnä palavia kynttilöitä.Ja iltapuurokin nautittiin kynttilänvalossa.Kerettiin just lämmittää puuro kun sähköt meni.Iltamaidon mies sit joutui lämmittään kuuman vesihanan alla.Sähköt palaili sit kymmenen pintaan mut olivat yön aikana käyneet ties kuinka monta kertaa poikki.

Olikos joululahjoista jotain puhetta...me ei olla ostettu vielä mitään vasta suunnittelu asteella.Eilen otettiin Juusosta joulukorttiin valokuva,voi että ukkeli rakastaa kameraa!Tuli kyl todella hyviä otoksia.

No joo,jospa minä alkaisin imuroimaan ja kehittelemään jotain sapuskaa.

Suohomppeli81 ja Juuso 8.3

Eilen oli taas niin kiirettä, etten kerennyt pinolle. Korjataan tilanne nyt...

Aloitan taas öistä (miten niin ennalta-arvattava...). Meni jo viikon verran ihan mukavasti (=1-2 heräämisellä), mutta viime yö oli taas jatkuvaa kitinää. Eilen jäivät päikkärit vähän huonoiksi, kun olimme liikkeellä koko päivän, joten toivon, että kyse oli siitä. Aamupäikkärit olivat tänään melkein 2 h, joten toivon mukaan siis yökin on rauhallisempi...

Siitä päästäänkin galluppeihin:

Meillä Saana nukahtaa lähes kellontarkasti klo 21.15. Välillä saattaa olla vartti heittoa suuntaan tai toiseen. Meillä nukahdetaan tissille. Nykyään neiti useimmiten sitten jatkaa sujuvasti tuonne klo 24:ään tai jopa aamuyöhön unia, aiemmin herättiin aina 30 minuuttia nukahduksen jälkeen.

Ja talvihaalareista: En edes tiedä tarkkaa lukumäärää, kun kaikki tutut ovat tunkeneet meille erilaisia haalareita... Toppahaalareita on ainakin 3, sitten kevyttoppahaalari (äitiyspakkauksen, vm. 2002), sitten pari-kolme villahaalaria, erilaisia fleece-pukuja jne... Vaatetta siis riittää...

Ja töihin menosta: Minä menen 1.2.2005. Hakemus perhepäivähoitajalle on vetämässä, ja täältä vapautuukin parilta hoitajalta paikkoja. Olemme siitä erikoisia, että aiomme viedä lapsia eri pph:ille. Tämä siitä syystä, että esikoisella on niin ihana hoitaja, ettemme halua vaihtaa (ja se oli osasyy siihen, että esikoinen on nytkin osan viikosta hoidossa, emme halunneet menettää hyvää paikkaa). Ja kun tältä hoitajalta ei vapaudu paikkoja, täytyy viedä sitten toiselle. Onneksi täällä pph:t ovat kaikki tosi lähekkäin, eli vieminen ei ole mikään iso ongelma. Mutta vähän jännittää, kummalle vapautuvalle hoitajalle Saana pääsee, toinen on mukava, toinen vielä mukavampi...

Olikohan muuta... Täytyy lukaista eilisen pino ja palata asiaan!

Terhi&Saana, s. 24.3.

Ps. Sain eilen seisotettua Saanaa tuetta monta sekuntia... Seisoi sen verran tukevasti käsiäni vasten, että irrotin vaan otteeni, ja a vot... Hulluuttahan se on testailla, mutta eipä siinä vaaraakaan ollut, kun olin vieressä ottamassa kiinni, ja hienosti muuten pudottautui pepulleen.

Olipa mielenkiintoista lukea muiden unille menosta. Täytyykin tänään yrittää laittaa Lauri omaan sänkyyn hyvissä ajoin ja odotella vähän aikaa josko nukahtaisi itsekseen. Tähän asti nukutus on tapahtunut niin, että Lauri nukahtaa tissille ja siirrän sen jälkeen poitsun omaan sänkyyn. Nukutusta saatetaan yrittää siis useamman kerran illan aikana. Jos Lauri ei ole nukahtanut, niin olen päästänyt pojan takaisin leikkimään. Joskus olen kokeillut pinnasänkyyn laittamista (pojan ollessa hereillä), mutta olen luovuttanut melkein samantien, kun poitsu kääntyy välittömästi ympäri ja nousee pinnoja vasten. Mutta tänään yritetään uudelleen =)

Jolla kyseli hoitojärjestelyistä. Meillä se ei ole onneksi ihan vielä ajankohtainen, sillä meillä mies jää joksikin aikaa kotiin. Ajattelin kuitenkin ruveta selvittelemään noita hoitopaikka-asioita jo vuoden alussa. Ajatuksena on laittaa hakemus haluamaamme hoitopaikkaan suht pian ja " jonotetaan" niin kauan, että saadaan paikka haluamastamme paikasta. Ei siis aiota laittaa mitään ajankohtaa hakemukseen - mikäli tämä siis on mahdollista.

Siivousgallupiakin oli... Täällä siivotaan silloin tällöin...mutta eipähän ole poika vielä sairastanut, kun saa tarpeeksi pöpöjä kotoa.

Ja joku kyseli konttaamisesta. Meillä on kontattu nyt reilu kuukausi (Lauri nyt 8,5 kk). Eilen noustiin ensimmäistä kertaa pystyyn. Jännityksellä odottelen milloin lähdetään kävelemään - vielä ei tosin siltä näytä.

Hurtta & Lauri (s.2.3.)

kirjoittelen. Kiitos kaikille siivousaiheeseen vastanneille, olipa " mukava" kuulla että muillakaan ei ole koti aina niin siisti. Alkuun stressasin mokomasta asiasta ja vedin itseni aika piippuun. Touhusin kuin kanaemo kun Noora nukkui. Nyt on vähän niin ja näin, mies yleensä siivoaa viikonloppuna ja minä silloin kun ehdin.

Joku kyseli liikkumisesta, meillä ei kontata ja ryömitään jotenkin mutta taaksepäin. Pyörii kun väkkärä lattialla ja liikkuu joskus rollaattorilla. Seisoo aika hyvin tukea vasten ja nyt on oppinut hetkittäin istumaan ilman tukea, välillä kupsahtaa lelun suuntaan.

Töihin minä menen 1.4.2006. Meille tulee sen jälkeen sukulaiset hoitamaan Nooraa kotiimme. Näin ainakin aluksi, katsotaan mitä myöhemmin. Eli mummi ja kesällä kummi.

Joululahjat ovat suunnitteluasteella, joitain olen tilannut....Enkä kyllä kauheammin meinaa enää aikuisille ostellakaan. Lapsille on mielestäni tärkeintä ostaa.

Siinä kaikki tällä kertaa, nyt lähden tekemään ruokaa.

ps. meillä muuten eilen upposi ekaa kertaa kotitekoinen sose!!!! Ensin annoin makupaloja itse noukittavaksi..kuten siis leipää, pehmeää porkkanaa, kanaa jne. Nyt meni siis sosekin. Aiemmin neitiä tökki kaikki missä oli kökköjä, nyt pienellä treenauksella alkaa sujumaan :-D

ja monta päivää jäi väliin. Kävinkin sitten lukemassa kaikki pinot. Kyllä olette kovia kirjoittelemaan!

G: Akseli menee nukkumaan noin klo 19:45-20. En muista, että olisi paljon yli klo 20 ollut hereillä moneen kuukauteen. Iltavelli, iltatisu ja sitten sänkyyn, eli omaan sänkyyn nukahtaa, kunhan on pari kertaa kiljunut, noussut seisomaan tms.

G:Joulu? Mikä se on? En tykkää joulusta ja sen aiheuttamasta pakonomaisesta panikoimisesta. Niinpä suunnittelen kaikki lahjat valmiiksi ja viimeisenä sunnuntaina ennen jouluaattoa, juuri ennen kauppojen sulkemisaikaa ryntään Itiksen läpi hakemassa lahjat. Viime vuonna kolmen lapsen ja kahdeksan aikuisen ja kolmen koiran lahjojen ostoon meni vajaa tunti.

G: Meillä imuroidaan päivittäin. Ei muuten tohdi lasta lattialle laittaa. Uppoaa muuten hiekkaan ja koirankarvoihin.

t: Laura ja Aksu

Hei Kaikille !

heti ensin gallupeiden pariin. Meillä mennään nukkumaan siinä 21-21.30 pintaan, mutta viime aikoina on välillä kukuttu myöhempäänkin. Viimeksi eilen neiti taintui väliimme siinä 23 maissa.

Olen vähentänyt imetystä nyt viime päivinä huomattavasti ja korvannut päiväimetyksiä tuttelilla. En tiedä, onko sattumaa, mutta nyt neiti on oma-aloitteisesti jättänyt yösyötöt väliin ja pelkkä tutinlaitto kelpaa. Myös päiväunet ovat parantuneet entisistä pätkistä 30 min jopa 60 min pätkiin, mikä on meille PALJON.

Meillä tytär, äidin kullannuppu,. voi siis oikein hyvin, mutta tämä äiti enemmän tai vähemmän flunssassa jo kolmatta viikkoa. argh. seinät kaatuu päälle. vielä kun edessä taas pitkät päivät kahdestaan miehen ollessa tyuömatkalla su asti. Olen päättänyt nyt pysyä kotona, jotta tauti voitetaan. Tuntuu kyllä aika masentuneelta tämä olo, päässä melkein välillä suhisee.

Teitä töihin palaajia on siis useampia!!! G: Miten olette järjestäneet hoitopaikat? Minä olen ilmoittanut nykyiseen (jonne en kamalasti halua) meneväni elokuun alussa, mutta ensi maanantaina on vapaamuotoinen duunihaastattelu, ja jos tuntuu hyvältä molemmin puolinm, saatan aloitella jo alkuvuonna uudessa paikassa ja joku hoitojärjestely pitäisi viritellä. katotaan nyt. Tosin halajan työtä, jota voisin tehdä noin 3 päivää viikossa alkuun. Mainostoimistoalalla se on úsein mahdollista, kun työt projektikohtaisia ja kotoa käsinkin voi olla saatavilla.

Nyt takaisin lepoon.

Jolla ja pikkuE aprillineito

Vai että 6 dl maitoa... Eipä kyllä meillä varmasti mene niin paljoa! Kiitos vaan Marju infosta! Täytyypä ostaa tuttelia ja alkaa sotkemaan sitä vähän joka ruokaan, niin menisi edes vähän enemmän. Tuleepa sitten kokeiltua sopiiko se korvike. Esikon aikana lopettelin muistaakseni näihin aikoihin imetystä, kun maidon tulo ihan luonnollisesti hiipui. Saas nähdä kauanko neidin kanssa tisutellaan.

f&m&m

Nyt vastaankin heti tuohon galluppiin etten unohda!! Elikkäs meillä neiti on käynyt aina nukkumaan nätisti omaan sänkyyn nukahtaen klo21. mennessä, paitsi ettei enää! Eilen taisi nukahtaa joskus 22.30. maissa, kun tarpeeksi väsähti ja otti pariinkin otteeseen maitoa.. Ilmeisestikin tuo ryömimisen oppiminen on vaikuttanu uniin ja hampaitakin pukkaa hitaasti, mutta varmasti.

Ja tänä aamuna neiti sitten kukkui hereillä jo puoli seitsemän, eikä nukahtanu millään uudestaan joten eikun ylös. Ja kun äiti oli vaihtanu vaipat antanu maitoa ja heränny kunnolla, neiti sitten kävikin uudestaan unille 1,5tunniks... No saanpa kerrankin hommia aikaiseks eritavalla kun on ajoissa noussu! Yleensähän meillä noustaan kahdeksan molemmin puolin.

Pyykit pyörii ja tiskikone juuri lopetti. Pikkuneitikin odottelee tuossa aamupuuroaan, että taitaa olla aika äidin irtautua koneesta edes hetkiseksi!!

Ai niin, tänne tuli eilen LUNTA!! Osa siitä suli jo pois kun räntänä satoi, mutta maassa on vielä valkoista ja pakkasta jopa parisen astetta!!! TALVI TULI!!! :D

Innostuin ja kolasin hieman taloyhtiön yhteisiä alueita sekä eläkeläisnaapureiden tieosuuksia.. ;) Esikoinen auttoi kovasti. Olipa kiva aamulla lähteä lasten kanssa ulos, kun ei tarvinnut yhtään jekuttaa esikkoa tuossa pukeutumisessa. Lumi kutsui tätä pientä talven sankaria!! Ja kurahaalarit sun muut ylimääräiset (rasittavat) varusteet saivat jäädä naulakkoon! Toivottavasti ensi kerralla niitä tarvitaan vasta keväällä!!

Topilla oli eilen useaan otteeseen iso surku :(. Tömäytti hampaansa, huulensa, ikenensä jne. pari kertaa kunnolla lattiaan, kun niin touhotti. Verta tuli ja vielä tänäänkin ylähuuli on turvoksissa ja ylähampaiden ikenet vielä mustana, nyyh pientä. Yökin oli levoton, tuttia nostelin hälle ja muutenkin piti hieman taputella ja silitellä. Onneksi nuo suuhaavat parantuvat nopeasti, mutta pitää seurata kipuileeko vielä. Ihan hyväntuulinen on ollut, nyt toisilla päikkäreillään ja nukahti itsekseen hetken pölpöteltyään. Aamulla sitten tunnin verran seurasin konttailuja ja leikkejä haukkana (kun edes entiset ruhjeet parantuisivat -fiiliksissä), sitten lopetin vouhkaamisen ja ajattelin, että jospa eilisestä " otti opikseen" ja hiljentäsi vauhtiaan. Ihan ei varmaan ajattele kuitenkaan äitinsä tavoin tuo maalismussukka!

Tästä galluppiin: Iltaisin nukahtaa jopa klo 19.00, yritämme venyttää edes 19.30, mutta kun ei jaksa niin ei sitten. Eikä tarvitse muuta kuin viedä sänkyyn niin sinne jää. Joskus muutama kumoaminen tms. on paikallaan ennen lopullista rauhoittumista. Ja aamulla aikaisin ylös... Odottelen malttamattomana, milloin muuttuu rytmeissään hieman iltavirkummaksi ja samalla aamutorkummaksi :)

Jotain vielä oli... en muista enää. Hetki sitten kaikki oli muka niin selkeästi mielessä ja nyt ei mitään. Vetäydyn siis viltin alle ja nautin rauhasta ja lasten unimusiikista.

Lappu: jaksamista remontin keskellä! Ei kuulosta ihan hirmu kivalta, mutta toivotaan, että lopputulos on kuitenkin nautittava ja pääsette sitten rauhoittumaan.

Ja remontista muistan yhden gallupin!! Eli tuo siivouspolitiikka. No, tästä riittäisi kerrottavaa. Lyhyesti sanottakoon, että olen ollut viime aikoina itselleni armollinen ja siivoan välttämättömimmät päivällä. Iltaisin sitten jotain lisää, kun mies on kotona. Mies hoitaa myös jotain juttuja, mutta aika vähissä määrin viikolla. Jos saamme aikaiseksi viikonloppusiivousta niin sitten puuhaamme yhdessä. Pari kuukautta sitten olin tehokkaampi tässä kodinhoidossa, mutta nyt en jaksa enää stressata. Kun lapset nukahtavat illalla niin lattia siistiksi ja keittiö kuntoon aamua varten.

Pakkasta toivoen ja lisää lunta myös,

Pippandii ja pojat

En ole saanut aikaiseksi kirjoittaa tänne sivuille, on ollut kaikenlaista hässäkkää.

Hannalla oli aamulla neuvola, oli kurjaa kun joudutiin herättelemään tyttöä vaille yhdeksän, että ehditään puoli kymmeneksi neuvolaan, onneksi isukki pääsi mukaan neuvolaan, niin pääsimme autolla, ei tarvinnut hiki hatussa juosta. Pituutta neitosella on 72cm ja painoa 10800g, muuten kaikki oli niinkuin pitääkin.

Yöunille meillä käydän tuossa yhdeksän aikoihin, joskus venähtää puoli kymmeneen.

Talvihaalareita Hannalla on neljä, äitiyspakkauksen puku, kaksi 74 cm pukua ja yksi 80cm puku, sitten on vielä toppatakki kauppareissuille, kun autolla mennään.

Töihin olen ilmoitanut meneväni sitten kun Hanna on n.2½v eli 1.9.2007, kitkutellaan jotenkin siihen asti.

Hanna on pikkuisen flunssainen, vähän nuhaa, välillä nenu tuntuu tukkoiselta, muttei vielä ainaskaan mitään pahempaa, hirveästi tuntuu tauteja nyt olevan liikkeellä.

Pirtsakkaa päivää kaikille!

Hanneliini & Hanna 8kk1pv

Vihdoin tuli tähänkin taloon laajakaista ja pääsen pitkästä aikaa keskusteluihin mukaan.

Minulla siis on myös maaliskuussa (11.päivä) syntynyt poika, sekä isommat 5,5 ja 3,5 -vuotiaat naperot.

Meidän pikkumies menee nukkumaan klo 22 aikoihin, mutta öissä on vielä parantamisen varaa. Tissiä haluaa pari kertaa yössä ja usein aamuyö menee taputteluun ja heijaamiseen *huoh*. Mutta yöt ovat parantuneet tässä viimeisen kuukauden aikana huimasti -enää ei heräillä tunnin välein, vaan pisin unipätkä saattaa olla 4-5h! Mutta eiköhän tämäkin pieni joskus ymmärrä, että yöt ovat nukkumista varten =)

Voi että, kateudesta vihreänä luin vietejänne. Jossain päin suomea on jo lunta. Höh höh ja vielä kerran höh. Meillä on vihreät nurmikot, hyvä kun ei tarvitse ruohoa leikata. Tää on epäreilua.

Eilen illalla käytettiin Jenna lääkärissä, kun räkätauti ei meinaa millään hellittää. Korvat oli kunnossa, eikä keuhkoista kuulunut mitään rohinoita, joten annetaan ajan kulua. Tämän aamun tyttö kitisi ja kitisi, eikä missään muualla ollut hyvä kuin äidin sylissä, eikä siinäkään nyt niin kauhean hyvä. Kymmenen aikaan sain sitten tytön nukutettua sänkyynsä, jossa nukkui hurjat 40 min päiväunet. Nyt kyllä on selkeästi paremmalla tuulella. Toivottavasti tauti väistyy ja päästään sunnuntaina lähtemään risteilylle.

Sain eilen hommattua Jennalle hoitajan sunnuntaiksi-maanantaiksi. Ajattelin, että lähdettäisiin isännän kanssa kahdestaan risteilemään. Nyt olen kyllä tullut katumapäälle. Taidan kuitenkin ottaa Jennan mukaan. Tietysti tässä on sekin mahdollisuus, että minä ja Jenna jäädään kotiin, jos tytön tauti pahenee. =(

G: Meillä mennään säännöllisesti nukkumaan klo 20:00. Jenna saattaa sängyssä valvoa hetken, mutta on yleensä unessa viimeistään vartin päästä siitä, kun on petiin laitettu. Kuullostaa aika hurjalta tuo klo 01:00 nukkumaan meno. Kuinka ihmeessä te jaksatte?

Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa, vatsa kurnii.

Marju ja Jenna

Kello puoli kaksitoista ja Lauri tutkii lattialla kännykkää... Ei auttaneet nukutusyritykset. Onneksi on sentään iloisella tuulella kellonajasta huolimatta. Kivaa kun on illanvirkku lapsi =)

Nautttikaa te muut illan omasta ajasta!

Hurtta & Lauri 8,5 kk

Meillä on poika kipeänä -paha yskä, nenä valuu ja korvatulehdus, johon antibiootit :(. Yöt ovat olleet meillä jo yli viikon rauhattomampia. Terveenä ollessa poika herää yhden tai kaksi kertaa.

Nukkumaanmeno: Yöunille mennään n. klo: 20-21 sekä terveenä että nyt kipeänä.

Haalarit: Meillä on kaksi tai kolme toppahaalaria ja hyvin monta kevyt haalaria. Eipä tosin olla monesti vielä toppahaalaria käytettykkään. Äitiyspakkauksen haalaria ei olla edes kokeiltu.

Siivous: S pelkää imuria nykyää, joten en voi kuvitellakkaan siivoavani niin, että poika olisi sitterissä. Otan pojan Ergoon selkäpuolelle ja sitten mennään. Poika on tyytyväinen ja äiti saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla -siivouksen ja jumpan.

Joululahjat: Vielä ei olla ostettu yhen yhtä, mutta jotain ostamme pojalle kyllä. Olen katsellut jo jotain kivoja juttuja kaupasta. Luulisin, että ostamme sellaisia Weebles hahmoja.

KYSYMYKSIÄ: Miten annatte kananmunaa vauvalle? Itse en ole vielä antanut, enkä oikein tiedä miten ja minkä kanssa antaisin. Ryömiikö/konttaako kaikki maalismussukat jo? Meillä ei osata vielä kumpaakaan. Navan ympäri pyöritään ja käsillä työnnetään itseä takaperin, mutta se ei ole tarkoitushakuista.

Eipä muuta, terkut kaikille

vuokko ja poika s. 20.3.

Täälläkin on nyt ihanan valoisaa, kun eilisen myräkän jäljiltä maa on valkoisena. Kunpa pysyisikin, ja säästyisimme vallan kokonaan kamalalta loskakeliltä! Taitaa kuitenkin olla toiveajattelua :(

Meilläkin nuha jatkuu hampaiden myötä. Alahampaat tulivat aikoinaan suhteellisen vaivattomasti, samaten toinen kulmuri ylös. Nyt vasen yläkulmuri sekä yläetuhampaat puskevat yhtenäisenä rintamana esiin, joten ilkeältä taitaa tuntua, aijjaijai. Hampaista tuli mieleen, että kävin itsekin eilen hammaslääkärissä. Täytyy myöntää, että kyllä vähän jännitti kuinka monta reikää sieltä löytyy - edellisestä tarkastuksesta kun on kulunut tosi monta vuotta. Kehtaanko edes tunnustaa, että olen tainnut viimeksi käydä hammaslääkärissä joskun lukioaikoina... Noh, lopputulos oli kuitenkin iloinen yllätys: reikiä nolla! Jee jee, pienestä ne ilot on arkeen revittävä :)

Joululahjoista: Minä olen ostellut jo muutamia joululahjoja tapani vastaisesti jo näin hyvissä ajoin. Lähinnä kuitenkin esikoiselle, jolle ihan taatusti kelpaavat myös Joulupukin kirpparilta löytämät aarteet :) Säästyy vaan pitkä penni, kun vuoden mittaan jemmaa joitain pelejä ja leluja myös jouluksi. Aikuisväestön lahjat vielä ihan hakusessa. Itse asiassa mun mielestä se " lahjastressi" ja kaupoissa hikoilu ihan kuuluvat siihen mun joulun odotukseen.

Öistä: Nukkumaan mennään n. klo 22. Nukahtaa omaan sänkyynsä ihan hyvin. Ylöshän ei meillä vielä päästä, joten kaatoja ei meillä vielä ainakaan jouduta harrastamaan. Aamulla herätään n. 8.30-9. Aamun lähestyessä voi ähistä tuttia vaihtelevasti.

Siivousta meillä harrastetaan aika laiskasti. Lapsukaiset eivät suinkaan ole sille esteenä. Pienempi tykkää seurailla kun joku touhuaa ja esikoinnen puolestaan jo auttaakin tosi hyvin. Ainoa este on minun laiskuuteni. Nytkin voisin huhkia mattoja pihalle, mutta tässäpä istuskelen ja kulutan aikaa koneella. Kouluhommatkin tykyttävät alitajunnassa... Siis hiekkaa, murujua yms. inhoan yli kaiken ja imuri heiluu niiden voimasta, mutta sekasorto ja epäjärjestys meillä vallitsee jatkuvasti! Miehestä ei juuri iloa ole siivouksessa. Petivaatteet ja matot se pudistelee ja hakkaa, sillä muuten ne jäävät pihalle! Tietty tähän vaikuttaa lieventävänä asiana, että mies tekee pitkää päivää ma-la, ja sunnuntaisin ei viitsi nakittaa millään siivoilulla.

Mitähän vielä? Niin joo, kananmunasta joku kyseli. Itsekin mietin just samaa pari päivää sitten ja tarkistin purkeista, että kyllä joissain on kananmunaa valmistuksessa käytetty. En itse anna pelkkää kananmunaa, mutta ruoanvalmistuksessa olen siis alkanut käyttää, jos on ollut tarve.

No nyt pitää lopettaa ja aloittaa paperihommien teko. Plääh! Vieressä odottaa liian iso kasa ostolaskuja kirjaamistaan...

f&m&m

minä olen miettinyt ihan samaa, siis tuota maidon saannin riittävyyttä, varsinkin kun meidän neiti tykkää syödä maitoa öisin... Olen nyt yrittänyt tehdä niin, että annan neidille vähän vähemmän ruokaa (silti ihan hirveän määrän...) ja koetan sillä keinoin saada maitoa uppoamaan päivisin vähän enemmän... Ja välillä annan vähän Tuttelia pullosta, jos tuntuu, että ei malta millään imeä. Ja puuroon yritän tietysti myös upottaa maitoa. Minäkin esikoiselta lopettelin imetyksen jo 7 kk ikäisenä (tai siis hän itse lopetti, minä olisin kyllä jatkanut) ja silloin oli helppo arvioida maidon kulutus (koville kyllä otti saada se vaadittu määrä maitoa sisään), mutta nyt mulla ei ole aavistustakaan...

Terhi&Saana, s. 24.3.

minä se vaan pinoa pidennän...

Eli Siivouksesta: Huonolla tolalla on... Sen verran siivoilen päivällä, että kehtaa päästää isännän kotiin... Ja sitten illalla keräilen pahimmat lelut yms. pois. Meillä vaan on koko porukka niin hirveää sotkemaan (ja koira pudottelemaan karvoja), että saisi olla koko ajan jotain nyppimässä... Imuroimme n. kerran viikossa, samoin pölyt pyyhitään pahimmista paikoista ja vessat pestään. Joskus viikkosiivouksen väli saattaa kyllä olla 1,5 viikkoakin, varsinkin jos ollaan viikonloppuna reissussa. Meillä mies imuroi, onnistuin sopivasti joskus seurusteluaikoina sanomaan, että saan imuroinnista hirveän päänsäryn (mikä oli kyllä hieman liioiteltua...), mies oli silloin sen verran miellyttämishaluinen, että otti homman itelleen ;-) No, kyllä minäkin osuuteni siivouksessa teen, ei sen puoleen. Mutta mies on muutenkin ahkerampi imuroija kuin minä, joten työnjako sopii hyvin.

Ja Kananmunasta: En ole tietoisesti vielä antanut, mutta enpä ole huomannut katsoa, olisiko kaupan ruoissa kananmunaa. Muistaakseni en esikoisellekaan antanut varsinaisesti kananmunaa, vaan sai sen esim. ruoissa tai pullassa. Eikä pojalle kyllä vieläkään kananmuna sellaisenaan uppoa...

Nyt mä taas lopetan...

Terhi&Saanis-Saana (kuten isoveljensä neitiä kutsuu)

Tyttö aamupäiväpäikkäreillään ja äiti laiskottelee. Viime yönä mies sai jonkin inspiraation kokeilla tassuttelua kolmelta yöllä. Itse olin jo aikaisemmin paennut kuorsausta olohuoneeseen ja yllätyin, kun ukko hääräili tytön sängyn luona, kun menin katsomaan. No, vauveli rauhoittui puolessa tunnissa alkaakseen mesoamisen neljältä uudelleen. Tälläkin kertaa kuulin miehen ääntä " nyt nukutaan" , joten yritin tukkia tyynyllä korvani ja keskittyä olemaan kuulematta mitään. Viideltä lähdin sitten makuuhuoneeseen katsomaan sitä pientä sitkeää itkijää. Isä oli näköjään jo antanut periksi ja nukkui autuaasti sängyssä ja likka huusi. Toisilla ne on mielettömät unenlahjat. Tyttö pääsi äidin kainaloon, mutta ei jaksanut syödä, eikä nukkuminenkaan maistunut, kunhan hypisteli varpaitaan. Jossain vaiheessa sitten oli nukahtanut.

Tyttö laitetaan sänkyyn puoli yhdeksältä illalla, siellä hän touhuaa vartista tuntiin varpaittensa kanssa, nakkelee nalleja lattialle ja potkii peiton sivuun. Herää yleensä tasan yhdeksältä aamulla.

Nyt pitää kyllä lähteä heti nauttimaan tuosta upeasta kelistä, kunhan tyttö on syönyt lounaan.

--->

Korvapuustit

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat