Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (35)

[color=green]täällä sitä ollaan, ei isoa uutta.

alan pikkuhiljaa kallistua vakuutuksissa veritaksen puoleen. meillä kaikki muut IF:ssä, enkä ole varma jaksanko kilpailuttaa nyt yhtiöitä..

veritaksen vakuutus vaikuttaa kaikin puolin melko pätevältä ja meille sopivalta (mm. hyvät korvattavuudet urheilussa, matkailussa, perusvoiteissa..), ainoa mikä huolettaa on tuo ensivaikutukselta huono invaliditeetin korvaus (ainoastaan 60% ja yli vammat korvataan, esim. kahden sormen menettämistä ei korvata koska haitta-aste pienempi.) no tuskin tuo asia on se ratkaisevin tässä vakuutuksessa.

heti kun saadaan vakuutus pakettiin, alan keskittyä vaunuihin. nuo brio kombit on mullakin nyt ykkösenä, ja katson kyllä etupäässä käytettyjä, mutta vaatimustaso on kova;) haluaisin mielelläni korkeintaan vuoden-kaksi käytössä olleet.. jos ei löydy sopivia, ostetaan sitten uudet.

mahtava päivä, kirpsakka ja aurinkoinen. olisipa kiva lähteä kävelylle!

:) Caddie ja Pirpana, rv 23+1[/color]

[color=red]ps. Muistakaa mammojen tapaminen Helsingissä Sanomatalossa ke 23.11. klo 17.30![/color]

hei kaikille, jos sitä tämäkin mamma hyppäisi pinoon pitkästä aikaa...

ihan ensin rintapumpusta ainakin napnap kyseli: mä taas olen sitä mieltä, että se olisi hyvä olla kaapissa valmiina...mullahan meni esikoisen kanssa imetys lopulta ihan mönkään kun tuo meidän minimies oli niin kovin väsynyt eikä yksinkertaisesti jaksanut olla rinnalla (siis poika oli todella pieni syntyessään kotiin tullessa painoa oli 2,5kiloa) ensimmäinen yö kotona oli ihan tuskaa kun maito nousi rintoihin ja poika ei saanut imettyä, käsin sitten yritin tyhjentää rintoja (ja siis rinnat oli kyllä tosi kipeät). Silloin kyllä toivoin, että olisi ollut se pumppu kotona (yksi pumppu oli kyllä mutta se oli niin huono, että sillä pumppaaminen oli yhtä tyhjän kanssa) seuraavana päivänä käytiin sitten ostamassa Aventin Isis rintapumppu ja annan arvosanoiksi täyden kympin! suosittelen kyllä tuota Aventia...ei kyllä yhtään harmita vaikka se sitten lopulta jäikin lyhyen käytön jälkeen kaappiin.

sitten sitä omaa napaa:

meillä on masukilla joku jumppakausi menossa taas...viikko oli hiljaiseloa ja nyt otetaan se sitten takaisin oikein urakalla. masu liikkuu puolelta toiselle ihan koko ajan, pari yötä mennyt hiukan mönkään nukkumisen osalta kun pikkuheppu on oikein innostunut potkimaan äitiään rakkoon...=/

supistuksista: täällä on havaittu muutamia supistuksia ei varsinaisesti kipeitä mutta sen verran ilkeän tuntuisia, että ei voi ihan enää harjoitusupistuksiksi sanoa...neuvola on huomenna aamulla joten tarvii siellä puhua näistä, lääkärikin olisi seuraavaksi edessä niin siellähän sen sitten näkee onko mitään muutoksia tapahtunut...pitäisi yrittää ottaa hieman rauhallisemmin...

nyt taisi esikoinen nukahtaa joten taidanpa mennä minäkin vähäksi aikaa lepäämään....

-jiggy ja pikkuheppu rv23+3-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tuohon rintapumppuun palatakseni..... Muutin taas mieleni, ja varmaan hankinkin sen etukateen. Tosin ehtiihan se mieli tassa viela muuttumaan :)

MONKEY: mulla kanssa veti suonta eilen jalasta ihan hirmuisesti. ei meinannut oikein mikaan auttaa, ja ' vaantelehdin' vaan tuskissani. Ma syon kylla magnesiumia, mutta silti joskus vaivaa :(

Muutenkin tuntuu, etta viikon aikana on vointi huonontunut.. Koko raskauden ajan on olo ollut tosi loistava, mutta nyt viimeisen viikon olen karsinyt jos jonkinlaisista saryista... Toivottavasti ei koko loppuaikaa ihan tallaista olisi. Toisaalta, taytyy kai olla kiitollinen ettei supistele ja etta paasee viela liikkumaan aika normaalisti!

Hyvaa vointia,

Browniette 24+0!!!!! Taas vaihtui viikko, jippee!

tule ja vähän lämpöä ja kauhea yskä. Tämä alkoi siis jo maanantaina kunnes eilen meni siihen pisteeseen töissä etten saanut ääntäni kuulumaan mihinkään. Ei auttanut muu kuin käydä tohtorilla joka antoi " puhekiellon" mutta käytännössähän se ei onnistu kun lapsille on pakko puhua ; ) Eivät nuo 5 ja 2 vuotias vielä ymmärrä tälläistä ja kun mieskin iltavuorossa...Ovat toki tänään olleet päiväkodissa joten lähes puhumatta olen ollu koko päivän. haen heidät reilun tunnin päästä.

Masuasukki on ollut aikas hiljainen jo pian viikon ajan mutta kun aina välillä kuiteskin liikkuu niin en sitten ole neuvolaan soittanu. maanantaina olis kuitenkin neuvola. närästys jatkuu yhtä kauheena, muuten ei kummempaa uutta. olo vaan on kuin jyrän alle jäänyt : / täytys nyt vaan koittaa jaksaa tää ja huomisilta vielä lasten kanssa keskenään ja viikonlopun sitten mieskin taas auttelemassa joten saa huilattua. ´

mulla on kuopuksesta tallessa aventin käsikäyttöinen rintapumppu ja on mielestäni ainakin parempi kuin ainu käsikäyttöonen pumppu. sitäkin kokeilin esikoisen vauva aikana kun sain kaverilta lainaksi. sähkökäyttöinen olisi varmasti kaikkein paras, mutta lopulta käyttöä (ehkä) niin vähän että en sellaista ole hankkinu. jos tarvetta tulee niin hankin. saahan noita rintapumppuja melkein mistä kaupasta tahansa. citymarket yms joten en tiedä kannattaako ostaa etukäteen, mutta makuasia sekin. nyt taidan mennä vielä hetkeksi huilimaan ennenkun lähden lapsia hakeen. moido!

t.lyytikki rv 22+5

Rintapumpusta munkin on sanottava, että käsikäyttöinen Ainun pumppu, jonka sain 2 eurolla käytettynä palveli loistavasti ainakin mua! Mun äiti on myynyt maitoa aikanaan 50 litraa...ja luotin siihen, että tulee sitä multakin. Ja niin tulikin. Mulla ainakin oman käden lypsäminen sattui hirveästi eli ei onnistunut. Synnäreillä on pumppuja, joten omaa ei tarvitse sinne ottaa mukaan!

Ehkä ei kannata investoida etukäteen isoja summia, kun ei tiedä tarvitseeko. Ostaa käytettynä jos mahdollisuus. Nehän on hyvää kierrätystavaraa. Omakin on nyt kaverilla lainassa.

Caddie kyseli sykkeistä näillä viikoilla harrastuksissa. Alle 150 on hyvä, joten voit vähän nostaa (kysyit 120-130) ;=)

Kurkussa on mullakin alkanut polttelemaan jos vaikka nostan jotain latttialta...inhottavaa! Balancid Novumia minäkin kaapista löysin närästykseen siis.

Kirpeitä ilmoja ja hyviä vointeja!

rv23+2

[color=Mediumpurple]ennen Everwoodia...

Kannattaa varmasti puhua tuosta pelosta neuvolassa [b]Callistrate[/b], jos vaikka pääsisit pelokopolille juttelemaan. Toisaalta kyllä sen synnytyksen jaksaa, kun on pakko ja tietää, mitä siitä on tuloksena. Tsemppiä!

Huomenna lähdetään kyläilemään Tampereelle, joten olen sunnuntaihin asti nettipimennossa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Monkey

Nyt oli vaan aivan pakko kirjottaa kun jotenkin musta tuntuu niin huvittavalta että TE kanssasisaret alatte jo pyöriä mun unissakin (ketään kylläkään ihan henkilökohtaisesti tuntematta).

Niin se mun uniuutinen oli että Monkey tuli mulle kertomaan että heille odotetaan sitten poikavauvaa :)

Sitä en tiedä odotetaanko tai mistä hän oli sen saanut tietää, mutta kuitenkin hassua ;)

-martta + vauvakaveri 21+4

[color=Mediumpurple]ollut [b]Martan[/b] kanssa, mä näin viime yönä unta tästä vauvasta ja mä näin unta, että se olisi TYTTÖ... saa nähdä, kumpi sieltä nyt tulee...

Paranemista [b]Lyytikille[/b]! Tää syksyn flunssa on kyllä tosi sitkeetä. Mulla edelleen yskä vaivaa vähäsen, kuudetta viikkoa siis jo.

Mulla olikin sitten viime yönä hyvin vähäuninen yö, onneksi huomenna tarttee mennä töihin vasta kymmeneen, niin saa nukkua pitkään. Kahden aikaan mun serkku soitteli (oli ilmeisesti viettämässä pikkulauantaita), en kyllä vastannut, mutta heräsinpä siihen kuitenkin. Kolmen aikaan veti taas jalasta suonta ihan älyttömästi *auts!* ja sitten neljän jälkeen neiti huuteli huoneestaan, että hänellä on menny pissat housuun... ei muuta kuin petivaatteita keräämään ja neitiä suihkuttamaan. Laitoin sillon yöllä heti pesukoneenkin pyörimään, ettei jää pissaset pyykit aamuun haisemaan. Siinä sitten meni tunnin verran ennen kuin sain unta ja seiskalta piti jo herätä. Kyllä nyt väsyttää! *haukottelee*

Nyt syömään...

Monkey ja mosse rv. 22+1

[color=skyblue] Voi vitsi että olisi väsyttänyt, kun kello soi... tulisi jo lauantai että saisi aamulla nukkua. Ja täällä on pakkasta! Taisi olla autosta sisälämppäri hajalla, kun piti skrabata lasit... täytyy varmaan ostaa uusi.

Monkey kertoi suonenvedoista pohkeessa... se on kyllä kauhee tunne herätä siihen. Se sattuu ihan hirveesti! Ei ole onneksi vähään aikaan ollut, joskus alkuraskaudesta taisi olla viimeksi.

Mun maha liikkuu=) Hassun tuntuista, kun äskenkin masusta tuntui pientä pompsahtelua. Mutta nyt taisi vauva rauhoittua... aloittaa varmaan tossa aamupäivällä uudestaan.

Tänään ajattelin siivota kylpyhuoneen, kun pääsen työpäivän jälkeen kotiin. Sinne kertyy pölyä melkoisesti. Vähän kun siivoilee pitkin viikkoa, niin pysyy koti suht siistinä. Huomenna pitäisi sitten saada loput eteisen kaapit paikoilleen.

Ja rintapumpusta vielä... ehkä sen voisi tosiaan etukäteen ostaa. Ei sitä kyllä voi tietää, että tarviiko vai ei. En ole muutenkaan koko imetystä hirveesti vielä miettinyt.

NapNap rv24+1 [/color]

Tosin aamulla sai skrabata auton ikkunat...

Varasin seuraavan lääkäriajan joulukuun puoliväliin. Silloin saan kai kurkata taas vauvaakin, sillä käyn yksityisellä ja se yleensä ultraa joka kerta :-)

Vakuutuksista joku kyseli. Meillä oli esikoiselle Tapiolan vakuutus ja olemme olleet tosi tyytyväisiä. Ekana vuonna emme tarvinneet kertaakaan, mutta tämän vuoden aikana vakuutus on totisesti maksanut itsensä takaisin (korvakierrettä yms.). Kannattaa miettiä miten hyvät kunnalliset terveydenhoitopalvelut paikkakunnalta löytyy ennen vakuutuksenottoa. Meillä Etelä-Helsingissä terveyskeskus on auki vain virka-aikaan ja lääkäriajan saa pahimmillaan kuukauden päähän, eli lastentaudeissa paras vaihtoehto on yksityislääkäri. Pikku-Jättiä olemme suosineet, auki iltakasiin ja myös viikonloppuisin. Esim. korvatulehdukset kun tuppaavat tulemaan juuri iltaisin tai viikonloppuisin...

Kakkoselle otamme myös Tapiolan vakuutuksen. Nyt tosin sitä ei enää saa ilman muita vakuutuksia samassa yhtiössä. Se ei haittaa, sillä olemme läpikyllästyneitä If:iin ja siirrämme mielellämme kaikki vakuutukset muualle.

Oma raskaus menee tässä ohessa... ilman tätä palstaa en edes muistaisi olevani raskaana. Ihanaa kyllä kun ei ole mitään pahempia kremppoja tällä hetkellä. Tuntuu ihan hullulta, että mammikseen on enää reilu 3 kk!

Pipsukka 20+3

Nyt se on iskenyt sitten muhunkin toi unettomuus. Melkein tunnin pyörin sängyssä eikä tullut uni joten ajattelin tulla tänne kirjoittamaan kun en koko päivänä ole saanut aikaiseksi. Juniorikin heräsi pitämään äitille seuraa...

Mulla on ollu nyt taas joku ihme häsläys kausi, eilen poltin peukalon uunin vastuksiin kun laitoin liha-perunalaatikkoa uuniin. Siis toi peukalo ihan ruskistu tosta kynnen ja nivelen välistä, sattu aikas paljon. Sit mä nostin sen laatikon uuniin jäähtymään (siis ettei kissa syö jos on vuoka pöydällä) ja kappas vaan se unohtui sinne koko yöksi... No sai kissa sitten vähän reilummin laatikkoa... Ja harmitti aika paljon kun siitä oltais syöty viel tääkin päivä...

Tänään tuli se sitterikin. Piilotin sen kaappiin ettei isäntä huomaa ja pidä saarnaa mun malttamattomuudesta... Saa nähdä kuinka paljon tarvikkeita jää käyttämättä kun en malta olla ostamatta kaikkea jo etukäteen. No sit ei voi syyttää kun itteään. Esikoisella ainakin kaikki ollu tarpeellisia.

Sais jo tulla lunta et pääsis joulu fiiliksiin. Tuntuu oudolta soittaa joululauluja kun ulkona näyttää ihan syyskuulta. Ei jotenki osaa ees asennoitua et joulu tosiaan on jo ihan just. Mä muutenkin oon oikee joulu friikki ja laitan kaikki koristeetkin jo marraskuun lopussa ja kuusen (muovisen) koristelen jo pari viikkoa ennen joulua. Kohta mä varmaan lähden kauppaankin tonttulakki päässä...

Lahjat oon aikaisempina vuosina tilannut postimyynnistä mutta todennut että vielä toukokuussakin tulee makseltua noita lahjoja joten tänä vuonna pakotan itseni jouluostoksille... Ainoa asia jota joulussa inhoan on juuri toi kaupoissa juokseminen. Aina miljoona ihmistä samassa kaupassa ja kassajonot vähintään kilometrin... Pitää vissiin mennä viikolla ja suht ajoissa että saa rauhassa tehdä ostoksensa.

Vatsassa kaikki ennallaan. Närästää taas oikein kunnolla. Join vielä ison mukillisen tuoremehua ennen nukkumis yritystä joten täytynee seuraavaksi vetäistä sama määrä maitoa jos vaikka helpottais. Yleensä kyllä on auttanut.

Päätettiin kaverin kanssa alkaa käymään pari kertaa viikossa uimassa. Jos sais sillä vähän kuntoa nostettuakun ei toi kävely oikein luonnistu. Katsotaan nyt kauanko jaksetaan innostua. Ihan kiva kuitenkin että kaverikin innostui riittää itselläkin into pidempään ja saadaan jaettua bensakulut, vaikkei täältä ole järvenpäähän kun noin 15km.

Nyt pitää varmaan mennä kokeilemaan sitä nukkumista uudemman kerran että jaksaa aamulla lähteä kyläilemään. Ei kyllävieläkään väsytä...

Kati ja Lilli-Putti (24+4) just vaihtui päivä...

Melike77:

Lainaus:

Mä ostin kaverilta kerran kokeillun Ainun sähkökäyttöisen rintapumpun!! Maksoin siitä vain 20¿, joten kannatti ostaa varuiksi... Käytäntö sitten näyttää tarviinko sitä!! Meidän suvun naisilla toi imetys ei oikein ole sujunut kenelläkään... :/

Eli monesti imetysongelmat johtuvat vain väärästä tiedosta, mistä meidän äitien (noin 70-luvulla synnyttäneet) polvi on kärsinyt eniten. Voi sanoa, että kokonaisen sukupolven imetys on tuhottu aivan vääränlaisella " tiedolla" ja neuvoilla.

Sillä ei ole merkitystä kuinka esim. äitisi imetys on sujunut, paitsi jos suvussanne on erityisen paljon esim. rauhaskudoksen puutteellisuutta, mikä on erittäin harvinaista (toki mahdollista). En edes tiedä esiintyykö sitä mitenkään suvuittain, vai onko vain yksittäistä " huonoa tuuria" .

Mutta siis jutut " minultakin loppui maito 3 kk mennessä, ja niin siskoltasi ja tädiltäsi ym. ym." kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska sillä ei 99,9 %:n todennäköisyydellä ole mitään tekemistä sinun maidontuotantosi kanssa ;).

Eli halusin vain tsempata ;)!

Nyt jos pääsisi nukkumaankin :)..

[color=royalblue] Asteet oli nollassa, ehkä se talvi tulee pikkuhiljaa... Mun puolesta saisi jo tulla, olisi kiva kun sataisi lunta ja olisi vähän valoisampaa.

Liikkeitä tuntuu tasaiseen tahtiin, viime yönä tunsin kans pari potkua, en ollut aikaisemmin tuntenut öisin mitään. Viime viikonloppuna oli vauveli aika hissukseen, vähän ehdin jo miettiä, että ei kai mitään ole pielessä.

Mulla ei tietääkseni ole tullut vielä supistuksia. Ja mua ei ole närästänyt ikinä, en edes tiedä että millaista se on!

Minäkin kovasti joulua odottelen. Lahjoja on jo hankittu, eilenkin paketoin pari lahjaa. Paketointi on kivaa! On kiva tehdä kauniita paketteja. Mulla on perjantaina liksapäivä, voisi mennä viikonloppuna katsomaan miehelle pari lahjaa...

Onnea tytön odotukseen mamppa1979:lle!

Kyselin eilen, että kannattaako rintapumppu hankkia ennen vauvan syntymää? Mielipiteitä?

NapNap rv24+0! [/color]

Itkuhälytin oli meillä hyvä, koska esikoinen nukkui parvekkeella päikkärit (jos emme olleet kävelyllä) ja oli talvi, eli en viitsinyt pitää parvekkeen ovea auki. Nyt kevätvauvalla häläri ei ole yhtä tärkeä ainakaan parvekekäyttöön, koska oven voi pitää raollaan. Kesällä taas tarpeellinen mökillä. Meillä sellainen Philipsin keltainen " söpö" hälytin, toimi hyvin.

Rintapumppu: mä sain parikin kappaletta lainaan kavereilta, mutta mun tissit eivät suostuneet yhteistyöhön :-) Vauvalle riitti maitoa, mutta pumpulla sain irti max. ruokalusikallisen puolen tunnin pumppauksen tuloksena.... eli ei maksanut todellakaan vaivaa! Nyt ajattelin katsoa olisiko maidontuotanto tai heruminen runsaampaa ja suostuuko juniori edes juomaan pullosta (esikoinen ei, harjoittelusta huolimatta), sitten investoin parhaaksi kehuttuun Avent Isis pumppuun.

Tosin mulla on ystäviä, jotka eivät olisi tulleet toimeen ilman pumppua, rinnat pakkautuivat jatkuvasti! Joten yksilöllistä tämäkin.

Minulla onkin nyt kerrottavaa...Tehtiin vihdoinkin päätös, eli tilattiin aika 4d ultraan Brunolle joulukuun alkuun!!

Eilen käytiin myös ekaa kertaa katselemassa vaunuja ja muita tarvikeita, pää ihan pyörällä...Päädyttiin vaunujen suhteen Brion Kombeihin. Nyt vaan mietitään ostaako uutena vai käytettynä??

MIELIPITEITÄ?

Kylläpä sitä rahaa saa menemään ihan perustarvikkeisiin, amme, sänky, turvakaukalo ym.... Mutta kyllä oli ihana niitä katsella.

Vakuutuksiakin ollaan vertailtu (mitä puuhaa). Nyt valitaan Tapiolan ja Pohjantähden väliltä... Mitenkä muut, otatteko vakuutuksen, mistä?

Nimi ehdotukset meillä on tytölle ja pojalle, mutta täytyy niitä vielä harkita...

Rintapumput ja muut vielä epäselvää. Joten tännekin kaipaillaan vinkkejä mitä kannattaa ostaa etukäteen.

Hyvää keskiviikkoa maaliskuiset!!

T. Suzy + Milli 23+2!!!

ps. Mullakin liikkeitä tuntuu nyt paljon selvemmin. On kuitenkin päiviä jolloin paljon hiljaisempaa.

Käyn kyllä joka päivä lukemassa kuulumiset mutta en vaan jaksa kirjoitella. On tosiaan ihana ilma. Jokohan sinne pitäisi laittaa talvivaatteet päälle? Omassa olossa ei uutta. Vähän mua loukkaa ettei mies halua koskaan kokeilla mun vatsaa kun vauva potkii. Sanoi ettei " uskalla" ?! Siis tämä on kuitenkin jo hänen toinen lapsensa joten ihan en ymmärrä mutta loukkaannuin kyllä vähän

NapNapille että itse en ostaisi rintapumppua enkä esim sitä eilen puhuttua itkuhälyntintä etukäteen. Meillä kun ei kummallekkaan ole ollut mitään käyttöä. Saahan ne kaupasta haettua jos tarvetta ilmenee.

Suzy2 Mä ostaisin ne Briot käytettynä tai sitten vaikka nyt alesta. Myyvät varmasti tämän vuoden värejä halvemmalla. Ja niitä on myös paljon käyettynä myynnissä ja monesti vain vuoden vanhoina ja uudenveroisina.

fiona77 meillä olisi täysin tarpeeton kehto mitä saisi lainata mutta harmi vaan kun se on mun vanhempien luona pohjoisessa. Itse en ajatellut ottaa sitä käyttöön.

Nyt taas ruuanlaittoon jos pitkästä aikaa pääsisi pojan kanssa ulkoilemaankin =)

Minttulia rv 23+5

VARUSTEISTA:mielestäni ei kannata hankkia isoja kasoja tavaroita vaan varmuuden vuoksi jos kaupat on lähellä.Niihin uppoaa kuitenkin aika paljon rahaa.Esikoiselle ostin tutteja,tuttipulloja ja muuta pientä mitä en ikinä tarvinnut.

Käsikäyttöisen rintapumpun sain lainaksi ja hölmönä imetyksen jälkeen tyhjensin rinnat kunnolla rintatulehduksen pelossa.Siinähän kävi niin että pakastin täyttyi maidosta kun rinnat tuottivat enemmän maitoa kun vauva olisi tarvinnut.Käytin maitoa sitten soseiden tekoon kun vauva kasvoi.

Nyt olen hankkinut itkuhälyttimen,sitä kaipasin viimeeksi.Kantoliinan hankin jos Vauva-lehden lahjaliina ei ole käyttökelpoinen,mutta sen vasta kun vauva syntynyt.

VAKUUTUKSESTA:kaikki vakuutukset Tapiolassa ja uudelle vauvalle otettiin myös sieltä.Tehtiin aikoinaan vertailu ja Tapiola oli meille paras vaihtoehto.

Nyt en muistakaan mistä muusta on ollut puhetta.

[color=orange]Eilen en jaksanut kirjoitella, lukemassa kyllä kävin.

Eilen olin siskoni kanssa uudistetussa Jumbossa ja kylläpä sinne olikin tullut paljon uusia kauppoja. Viihdyttiin siellä reilu kolme tuntia ja sain ostettuakin itselle H&M:ltä sellaset samettiäitiyshousut. Niissä on se paljon keskustelua aiheuttanut resori masun päällä, mutta ihan hyvin housut ainakin mulla pysyivät tän päivän päällä. Sitten ostin Lindexiltä sellasen äitiyspaidan, jossa 3/4 hihat ja sellanen retrotyylinen kuviointi ja sitten ostin niitä trikoopaitoja 2/ 19.95¿. Ne tuntuivat sen verran pitkiltä, että menevät varmasti päälle pidemmän aikaa. Verom Modasta ostin myös sellasen hupparin, joka ei kyllä äippämallia, mutta menee kyllä, kun pitää auki. Viikonlopuksi mennään Tampereelle, niin sitten aattelin käydä seillä katsomassa niitä Vero Modan äippävaatteita. Koskikeskuksessa taisi niitä olla myynnissä... Kauhee ostovimma iskenyt =). Jouluinto tarttui eilen jo minuunkin ja ostin neidille joululahjaksi sellasen vauvanhoitopöydän, jossa on kaikkea (kylpyamme, syöttötuoli, vaatekaappi, mobile jne...). Muutakin kivaa joululahjaideaa keksin, mutten vielä ostanut.

Mulla esikoisen ajoilta tallessa Ainun käsikäyttöinen RINTAPUMPPU ja ainakin omassa käytössä oli oikein riittävä. Meillä oli pari kertaa imetysaikana yömeno ilman vauvaa ja kyllä olisi tissit todellakin räjähtäneet ilman pumppua. Ja voitte varmasti kuvitella sitä puheluiden määrää, kun neiti oli hoidossa kahden kuukauden ikäisenä ja äiti kaukana. Koko ajan kauhee ikävä ja huoli, kuinka ne nyt pärjää mummolassa. Ohjeet olivat pitkät kuin mitkä...

Me otettiin vakuutus vauvalle ja siirrettiin neidinkin vakuutus nordeaan. Ehdot olivat ihan hyvät ja muutkin vakuutukset ja lainat meillä siellä, niin sai oikein hyvin alennustakin. Ja mikä tärkeintä, laskutus kerran kuussa. Pysyy kuukausittaiset menot samoina.

[b]Browniette[/b] kirjoitteli ison masun kanssa jalkahoidon vaikeudesta ja itse olen samaa tuskaillut, kun noita säärikarvoja ajelen. Ei enää meinaa löytyä sellaista helppoa ja ei-tukalaa asentoa, mutta ajettava on =)

Omaan (.) ei suurempia kuulu. Edellisenä yönä heräsin esikoisen ajoilta tuttuun tuskalliseen kipuun pohkeessa. Suonta veti ihan järkyttävästi, huusin ja itkin vaan miehelle, että auttaa, muttei unenpöpperössä tajunnu mitään. En saanu jalkaa painettua lattiaa vasten, joka olisi auttanu. Siinä puristin jalkaa ja lopulta helpotti. Verisuoni oli taas katkennut ja nyt jalassa iso mustelma ja edelleen jalka hieman arka siitä kohtaa kävellessä. Mies kävi sitten tänään hakemassa mulle magnesiumtabletteja, jospa ne auttaisi. Tohon kipuun EI oo kiva herätä! Mulla seuraava neuvola rv. 27+0 ja vasta sitten seuraavaksi neuvolalääkäri... oiskohan se sitten nopeammin kuin vasta kuukauden päästä, kun menee muuten aika myöhäiseksi, jos taas kuukauden tauko.

Jospa menis keittiöön raivaamaan tilaa uudelle pöydälle. Ostettiin sellanen kuuden hengen pöytä ja mies lähti sitä juuri hakemaan.

Monkey ja mosse rv. 22+0 (taas alkoi uusi rviikko!)

Lepäily on tylsää puuhaa... Meillä on onneksi vaunut jo hankittu, sillä saattaapi mennä loppuraskaus lepoasennossa. Caddien kanssa samoilla linjoilla, eli Brio combit käytettynä, mutta erittäin tiukoin laatuvaatimuksin oli meilläkin se valinta.

Me jo löydettiin omamme, kaksi vuotta vanhat todella siististi pidetyt ja hintaa oli vain 150¿.

Mitä niitä olen käpistellyt niin enpä ole olennaista eroa huomannut niiden ja kaupassa räpläämieni vm. 2005 briojen välillä. Eli ovat ainakin nämä yksilöt hyvin kestäneet.

No okei.. kyllä mä alunperin haaveilin ihan uusista emmaljungista tai brioista, mutta sillä välirahalla saa jo aika kivasti kaikenlaista muuta vauvalle. Vaikka sen rintapumpun tai itkuhälyttimen, jota tosin näillä neliöillä ei tarvita, mutta anyway.

Onkos muilla tehty painoarvioita vauvoista? Mulla on on tosiaan ollut ennenaikasia suppareita ja niiden takia täytynyt käydä äitipolilla kun oli vaarana, että vauva alkaa pyrkiä liian varhain maailmaan. Siinä yhteydessä sitten tehtiin painoarvio ja kortissa lukee nyt komeasti, että 700g viikkotilanteessa 23+5

[color=royalblue] Mulla on tässä työkoneella viivakoodinlukija, ja se sitten nappasi tommosen koodin mun pöydästä...

Tuohon rintapumppuun vielä... eli etukäteen ei taida voida tietää, että onko sillä käyttöä vai ei... pitää vielä miettiä ja harkita.

Juu, minä olen kans oikein joulu-fani=) Musta on ihanaa kun tulee joulu! [/color]

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat