Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (9)

Meillä neito viimeinkin päikkäreillä.

Isi lähti eilen työmatkalle ja heti oli iltakänkkis ja yö levoton. Myöskään tutut päivunet klo 11-13 eivät meinanneet tulla, van tyttö nukahti siihen aikaan kun unilta yleensä herää. Melkein nyt jo pelottaa, että mitä yö tuo tullessaan. Yksin, ilman apuja pitäisi jaksaa vielä 3 päivää ja yötä...

No, ehkä lopulta kiitos seisoo, tällaisesta haasteesta saa taas lisää itseluottamusta, varmuutta että pärjää.

Ja kyllä ne isovanhemmatkin pärjää niiden lasten kanssa. Ne tietää, ettei tarvitse pärjätä kuin tietyn aikaa, sama vaikka huutaisi koko ajan... :-) Vaikka eihän se tietysti ole kiva kenenkään kannalta.. Tuttipullokin voi yhtäkkiä kelvata, kun sitä tarjoaa joku outo naama. Meilläkään tyttö ei minulta suostu tutipulloa syömään, mutta mummo oli onnistunut lapsenlikkana ollessan! JEE!

Nyt tyttö koisinut 1h. Sulaa varmaan nuihin kuteisiinsa - oli ensin ulkona nukkumassa, itki siellä ja toin sisälle, mutta nukahti samantien uudelleen vaunuihin.

Kukka; kyllä meillä kanssa taitaa olla pieni tuo vauveli kun luin tuota 3kk neuvola pinoa... Eilen oli neuvola ja kokoa neitillä oli 5710g/58cm syntyessään oli siis 3630g/48cm

Mutta neuvolalääkärin mukaan kasvaa hienosti ja kiinteillä ei kiirettä.

Meillä tuo vanhin lapsista (tyttö) täyttää nyt 5v ja on kooltaan. n.15kg ja 99cm aikas pieni kokoinen, mutta kun on verrattu minun ja hänen neuvola kortteja niin minä olen olllut pienempi tuon ikäisenä, joten enpä ole huolissaankun itse olen ollutkunnon kirppu:)

Piikkistä ei tullut mitään oireita ja ei edes itkua kun pistettiin. Mutta nyt pitää mennä antamaan aamu tissiä joten palaillaan..

Marraspallo ja IIna tänään 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joo näin aamulla ei jakseta näköjään kauaa valvoa. Titan kirjoitti eilen rintojen kylmänarkuudesta. Täällä sama juttu. Rintatulehdusta en ole kyllä saanut kuin kerran esikoisella, mutta kylmä tuntuu inhottavalta. Uimahallissakin on joskus imetysaikana vähän tuskaista kuin vesi tuntuu niiiiin kylmältä, hrrrr... Kaulaliina kiedottuna tuohon rinnan ympärille auttaa kyllä hyvin.

Voi minua! Olin ihan varma, että Ennin neuvola on tänään, mutta se olikin eilen aamulla =( En siis muistanut mennä. Voi p..ka! Olis ollu eilen tasan 3 kk. No soitin äsken sinne ja sain uuden ajan ensi tiistaille. Olisin niin mielelläni kertonut mittoja. Meidän neiti on nimittäin varmaan joukon pienin. Älä ole huolissasi BABY, maasta se pienikin ponnistaa =)

No kun kerran tänään " joutuu" oleen kotona niin täytyy yrittää järjestellä paikkoja. Postista pitää kyllä hakea uus astiasto kun kyllästyin keräilemään ja ostin sit kerralla kaikki, vähän halvempaa. Voipahan vaikka vaihdella joskus. Keittiön verhotkin pitäisi ommella...

Taustalle miettimään päivän kuviot valmiiksi. Voimia kaikille!

Kukka ja Enni

meillä oli tänään 10.30 neuvola, ja pihalla poju vielä nukkuu kun tullessa siirsin autosta vaunuihin. Pojalla on molemmissa poskissa euron kokoinen läntti ihottumaa, sekä otsassa jonkin verran, sellaista karheaa. Neuvolan täti määräsi että viikon kuuri kortisonia niin katotaan lähteekö(oli kyllä lääkärineuvola, mutta se lääkäri ei osaa mitään määrätä, ei edes paljaalla kädellä koskenut vauvaan kun yhesti:( tympäsee koko lääkäritouhu täällä meidän arvauskeskuksessa.

piikin kun sai niin kerran karjas ja sitten taas hymyili. Seuraava neuvola on vasta 5kk iässä. ,mitat laitoinkin jo tuonne neuvolapinoon.

viime yö meni näin 22 nukkumaan, eka herätys 2.30, toinen 5, kolmas 8 ja puoli kymmenen ylös. hyvä kun tuo eka pätkä oli vähän pidempi. Saattaa olla että viimeistään 4kk aloittelen kiinteät kun meinaa nuo herätykset ja jatkuvat syömiset vähän väsyttää...

maanantaina olis tytön kans lähtö titinallen konserttiin(on ihan hulluna niihin) ja mummun pitäis pärjätä vauvan kans 2-3h illalla, noin 17.30-20 jospa se pärjäisi, koittaa antaa sitten pulloa jos viihdytys ei riitä(ei oo saanu pulloa sitten 1kk jälkeen, liekö enää masituukaan, tutti on ainakin meillä unohtunut kokonaan)

juuu mutta nyt kahville

Sain pojun vihdoin nukahtamaan, tissille kuinkas muuten :). Tää meidän poitsu on kyllä sellainen tissihai etenkin iltaisin että oksat pois. Eilen illalla tuntui että pää ei enää kestä sitä jatkuvaa imetystä. No onneksi joka ilta ei ole sentääm ihan samanlaisia imetysmaratoneja, vaikka tissillä kyllä iltaisin aina tiiviisti viihdytään. Ei mikään ihme että pojulle on tullut kivasti painoa (6,8 kg), kun syö niin usein. Huh heijaa, jos meidän perheeseen vielä toinen lapsi siunaantuu, niin täytyy kyllä miettiä miten vauvan saisi totuteltua pulloon niin ettei se ala hylkiä sitä niinkuin tämä poitsu nyt. Vois antaa vaikka joka päivä pari ateriaa pullosta tai jotain.

Tuosta toisesta lapsesta tuli mieleen, että mulla on alkanut käymään mielessä jo että voi kun olis ihanaa tehdä taas positiivinen raskaustesti ja alkaa odottaa toista vauvaa. Pitää yrittää muistella, miten raskas tämän esikoisen raskausaika kaikkine vaivoineen oli, niin eiköhän tämä alkava vauvakuume helpota. :-)

Yöt ovat edelleen aika katkonaisia. Eilenkin poju nukahti klo 22, heräsi 0.45, 4.30, 6.30, 7.30. Ylös klo 9.15. Oon yrittänyt tarjota tuttia ja taputella pepulle ennen kuin tarjoan rintaa, mutta tissille sitä on yleensä päädytty.

tosca

Isommat koulussa/tarhassa ja poikanen nukkuu...

Olimme jälleen lastenlääkärillä kun ihottuma palasi takaisin pojan poskiin ja taipeisiin. Nyt sitten siirryimme erikoiskorvikkeeseen nimeltään Almiron peptidi ja kokeilemme olisiko tämä sittenkin maitoallergiaa. Korvike on todella pahan hajuista ja poikakin kyllä ihmetteli että mitä tämä nyt on mutta söi kuitenkin normaaliin tapaan. Katsotaan miten tänään käy...

Mahalleen poika kääntyy jo todella hyvin ja selälleenkin pääsee jos haluaa. Joskus sitten iskee paniikki kun ei selälleen pääsekkään =) Leluihin tarttuu ja suuhun vie lelun matka jos nyrkki ei ehdi ensin! Eka hammas pullottaa ikenessä,sitä odotellessa.

Aikaisemminkin kysyin että mitä tälläiselle pienelle poikavauvalle voisi joululahjaksi pyytää?Kun innokkaat sukulaiset haluaisivat nyt jo tietää enkä nyt ihan jokaiselta viitsisi paitaa ja housua pyytää vaikka ne tarpeeseen tulisikin... Tytöille on niin helppo keksiä kaikkea... Noille isovanhemmille jo sanoinkin että voin pojan lahjan ottaa rahana niin ostelen niitä vaatteita alennuksesta joulun jälkeen. He olivat samaa mieltä! Äkkiä se joulu silti tulee kun meidän 4v laski öitä ja sanoi että enää 40 yötä... Meillä odotellaan jo =)

No nyt poikanen heräsi! Taustalle!

Mua olisi nukuttanut vielä pitkään, mutta mies herätti soittamalla, enkä kyllä enää petiin mene, en kuitenkaan tulis hullua hurskaammaksi ja neitikin varmaan heräilee kohta.

Eilen illalla tyttö nukahti vähän yhdentoista jälkeen ja heräsi kolmelta tankkaamaan, nyt tällä viikolla noita yöheräämisiä on harrastetttu taas joka yö. Johan se liian hyvältä tuntui, kun tyttö nukkui täysiä öitä. Ja nämäkin ehtivät varmaan vielä moneen kertaan muuttua tässä matkan varrella.

Täällä on yön aikana satanut lunta ja taitaa sataa edelleen, täytyy katsoa josko ihan siitä ilosta lähtisin tytön kanssa iltapäivällä ulos, tavallisesti päivät menee mun osalta aika pitkälti sisällä, kun noita opintoja yritän pukata eteenpäin tytön nukkuessa päikkäreitä ulkona vaunuissa.

Mukavaa keskiviikon jatkoa!

Kiitos Kukka, maastahan se pienikin ponnistaa, todellakin!! Itse olen pienenä kasvanut 95-200g viikossa ja ihan terve oon ollut ja vaikka kuinka tätä koitan neuvolassa selittää niin painoa vaan pitäisi pojalle saada....HUOH!! Eilen maisteltiin maissisosetta, hymysuin ja lisää hamuten :) Mutta muuten olikin tuo syöminen mitä oli, iltavellejä ei meinannut jaksaa imeä, yösyönnit oli mitä oli, kaks kertaa maitoa ei alkanut herua lainkaan (sen tuntee) ja nyt oon aivan stressaantunut tostakin! Tunnin välein herättiin läpi yön, eikä tuntunut kuitenkaan nälkä vaivaavan. Vaivaakohan tuo maissivelli vatsaa? Onhan sitä tosin ennenkin syöty... Oisko joku muu velli hyvä kokeilla???? Oon kuullu et pottu voi vaivata vatsaa et mikäs sitten olis? Tässä alkaa jo miettiä et onko jotain allergiaa.

Noh, nyt odottelen että jäpikkä heräisi, tehtäisi aamutoimet ja päästäisi ulos. Meillä ollaan aamusta yleensä 1,5-2h hereillä ennen päikkäreitä.

Mä olen tosiaan huolestunut kun välillä tuntuu ettei pojalle kelpaa tissi eikä pullo. Kai tuo syö sitten kun tosi nälkä on mutta silti, ettei vaan ole mitään vikaa tai vaivaa. Ei kyllä itke... Vähän pelottaa kun on pikkujoulut viikonloppuna ja poika jää isovanhempien kanssa illaksi, yöksi ja aamuksi niin saako ne sitten syötettyä pojan. Mä en ole saanut pitkiin aikoihin poikaa syömään pullosta mitään mutta onneksi mies sitten on onnistunut siinä. Liekö osasyy se että tarjoan aina eka tissiä.

No mutta mukavaa päivää kaikille, näyttääkin tulevan nätti ilma!

Baby ja poika 3,5kk noin

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat