Seuraa 

Huomenta vaan kaikille! Täällä ollaan jo netissä, kun tuo pikkuneiti heräs jo seiskalta ylös ja pakko oli itekin nousta! Tähän aamun ei mitään ihmeellistä vielä kuulu, mut katellaan vähän myöhemmin.

Hyvää keskiviikkoa!

Saara rv5+1

Sivut

Kommentit (30)

tein eilen aamupäivällä raskaustestin töissä ja plussa pamahti. Tässä ollaan vielä hiukan sekaisin..kotona on ennestään vajaa 2-vuotia pikkuneiti. Vielä tätä ei meinaa uskoa todeksi ja pelottaa että jos kyseessä on vaikka tuulimuna.

Mutta ajattelin mennä reilun parin viikon päästä yksityiselle alkuraskauden ultraan varmistamaan tilanne. Koko ajan on kuvottava olo, nälkä ja kauhea väsymys. Mä mietin myös että pitäiskö ruveta vitamiineja napsimaan.. Oon Painonvartijoissa, mutta se täytynee nyt jättää..no onneks sentään ehdin pudottamaan painoa jonkun verran, niin että sitä voi ruveta taas lisäämään:)

Mutta aurinkoista keskiviikkoa kaikille

-Tiziana (ehkä rv 4+5)

Täälläpäin on yksi tosi väsynyt äippä. Tuntuu että vois nukkua vuorokauden ympäri :) Muistan että esikoisestakin oli samanlaista väsymystä, mutta että näin paljon. Välillä kuvottaa, koko ajan saa olla jotain pientä syömässä. Makean syönti on loppunut kokonaan, hyvä juttu.

Matleena, meilläkin on esikoinen syntynyt heinäkuussa -04. Tän uuden tulokkaan laskettu aikakin sattuu olemaan juuri sama kuin esikoisen syntymäpäivä. Just miehelle sanoin eilen, että teen mitä vaan että tää toinen ei synny samana päivänä.

Eipä täällä kummempia, ens viikon neuvolaa tässä odotellessa.

Sari rv5+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Saara ja Silmu: Kyllä niitä Multitabseja voi popsia ihan hyvällä omallatunnolla. Ne on varta vasten suunniteltu raskaana oleville, joilla on yksipuolinen ruokavalio. Itse aloin popsimaan niitä jo yritysvaiheessa, kun siitä olisi kuulemma hyötyä myös raskautumiseen:)

Marenda: Hienoa kun tuhruttelu on loppunut. Sinullahan on kuitenkin noita oireita, niin sehän on ihan hyvä merkki.

Itseäni on alkanut huolestuttaa kun ei ole minkäänlaista pahoivointia, eikä rinnat ole ainakaan vielä yhtään kasvaneet. En kylläkään muista ihan tarkkaan missä vaiheessa pahoinvointi on alkanut aiempien raskauksien kohdalla... ehkä joskus 7-8 vkolla, joten onhan siihen vielä aikaa. Enkä ole kyllä joutunut oksentamaan kuin kakkosen kohdalla ja silloinkin peräti 2 kertaa;)

Sanokaa nyt joku muukin, ettei teillä ole pahoinvointia????:)

Mullakaan ei ole pahoinvointia tai muita ihmeempiä oireita. Jonkun verran enemmän väsyttää kuin normaalisti ja aamuisin herätessä on niin tajuton nälkä että tuntuu kuin maha olisi selkärangassa kiinni. Raskautta ennen en pitkään aikaan syönyt aamiaista ollenkaan. Mä olen käyttänyt Herbalife tuotteita eli oon siis juonut pirtelöä ja syönyt vitamiini-, kuitu- ja hivenainetabletteja. Luulin ensin että nyt ne on lopetettava kun olen raskaana mutta yhteyshenkilöni sanoikin että ovat ihan turvallisia käyttää. Nyt vaan en saa enää korvata aterioita pirtelöllä kun en laihduta. Onko kenelläkään tietoa ko. tuotteiden käytöstä raskaana ollessa?

Entäs tiedättekö onko raskaana oleville jotain kielletyjä asioita kuntosaliharjoittelussa? Kun mun ymmärryksen mukaa voin jatkaa siellä aivan normaalisti mutta tietenkin jossain vaiheessa maha estää joidenkin liikeiden harjoittamisen. Vai?

Mä oon huomannu sellasen asian että nyt on lonkat kipeytyneet vähän aina liikunnan jälkeen. Ilmeisesti siis just noitten nivelten löystymisen takia?

Meillä on aina huonosti nukkunut esikoistyttö (1v8kk) joten mä vähän kauhulla odotan sitä tulevaa valvomista mutta toisaalta elättelen toivetta siitä että tuleva vaavi oliskin hyvä nukkuja. Koitan myös muistaa että kaikesta tuntuu selviävän kun vaa jaksaa päivän kerrallaan.

Tuntuu muuten siltä että päivä päivältä on onnellisempi tästä raskaudesta. Ja se on ihan koko ajan mielessä!!

Iloista keskiviikkoa kaikille!

Myyti 5+2

Tervetuloa uusille heiniksille, Paula ja Vaakkuvariz ainakin jäivät pinosta mieleen.

Onpa ihana lukea, että muillakin on tätä oireettomutta ja se vähän jännittää. Mulla on yhdessä vaiheessa tosi kipeät rinnat, varsinkin yöllä kun heräsin niin tuntuivat painavan mielettömästi. Nyt se on laantunut ja ovat enää vähän arat. Muita oireita ei juuri ole, ehkä vähän väsymystä ja hieman etomista jos ei syö. Eilen närästi kovasti, mutta sitä nyt on ollut välillä muutenkin. Summa summarum, aika vähissä on oireet. Vitsi kun osaisi nauttia siitä eikä pelätä!

Vitamiineja olen syönyt erityisesti sen foolihapon takia. Ymmärtääkseni niitä suositellaan, vaikka ruokavalio olisikin monipuolinen. Lisäksi olen ruvennut juomaan maitoa, että saan riittävästi kalsiumia.

Joku kyseli saliharjoittelusta. Mä olen toistaiseksi tehnyt ihan samoja liikkeitä. Etureisilihasten tekeminen laitteessa (missä istutaan ja nostetaan jalkoja eteen, en tiedä miksi sitä kutsutaan) tuntui vähän pahalta, joten sen tekemisen lopetin. Myöskään en ole tehnyt vatsoissa istumaan nousuja, mutta kaikkea muuta kyllä.

bisous rv6+2

Ensinnäkin tervetuloa Tiziana mukaan (=!

Myyti: luin just vauva-lehdestä 4/05 tosta kuntosalijutusta, et pitäis vältää mm. jalkakyykky, jalkaprässi, maastanosto, vatsarutistus ja ojennus selkäpenkissä. Ja punttien nostelun sijaan kannatta käyttää laitteita...tää artikkeli oli tehty Tuuli Matinsalon haastattelun pohjalta. Ja ne kuntosaliohjaajat varmaan osaa kertoo asiasta viel paremmin.

(.)Olo on tänäää jostain syystä alakuloinen, taitaa vaan johtua tästä synkästä marraskuusta. Meillä kun tuota luntakaan ei ole tullut antamaan valoa. Aurinko sentään yrittää välillä pilkistää. No, onneks tänne voi marista ihan rauhassa myös näitä fiiliksiä.

Huomenna olis kampaaja, jospa se vähän piristäis! Ja lauantaina lähden yksin reissuun...niinkin pitkäksi aikaa kuin vuorokaudeksi, mut sekin on tosi hyvä juttu kotiäidille (=

Saara rv5+1

Tein tänään elämäni ensimmäisen + testin...Olo on aivan hölmö... :) Äsken piti vielä varmistaa ja tein predictorilla uuden testin ja vahva + sieltä tuli! Me on miehen kans toivottu lasta puolitoista vuotta ja nyt sitten...

Ensin sitä jännittää, että tulisi raskaaksi ja sitten kun tulee niin alkaa uusi jännitys siitä, että vaavin alulla on kaikki hyvin ja oikeassa paikassa...

nyt varmaan jotain rv5+2...olipas jännää kirjottaa noin...

... mutta tänään onkin keskiviikko. Lupaavasti alkaa päivä! Jatketaas tähän... ;)

Heips,

Nopeasti vaan aloittelen, kohta pitää hilpaista menemään. Eipä tuo nyt vielä kovin talviselta näytä, mutta täällä on jo aste pakkasta. Minä olen kyllä ehdottomasti kesäihminen, joten heinäkuuta tässä jo odotellaan! ;)

Tänään askarruttaa vitamiinit. Kaverille oli terkkari sanonut alkuraskaudessa, ettei mitään vitskuja saa käyttää (?).

Mä oon ottanut yhden Multitabs Special 2+:n päivässä, lähinnä siksi, että haluan varmistaa, että kropassa kieppuu kaikkia tarvittavia ravintoaineita pikku itusen käytettäväksi.

Mites teillä, napsitteko jotain vitamiineja, ja onko neuvolassa sanottu niistä jotain?

Siunattu vertaistukiryhmä, oon teistä niin kiitollinen... Jollekin saa höpöttää kaikki tällaiset mieleen juolahtavat aiheet.

Iloa kirpsakkaan pakkaspäivään! :)

Silmu 4+2 (niin niitä päiviä vaan kertyy, ja pienessä on monen viikon alku)

Hienoa Marenda että tuhruttelu on loppunut!

Vitamiineista...minä popsin myös niitä multitabseja jotka on tarkotettu raskaana oleville. Ei ole tullut mieleenkään ettei niitä sais syödä.

Täällä väsymys vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu....onko muut näin väsyneitä että heti nukahtais jos vain pääsis pitkälleen? Eilen otin töiden jälkeen parin tunnin päikkärit ja illalla nuokuin sängyssä jo ysiltä. Toivottavasti tämä menee ohi jossain vaiheessa.

Jotain muuta piti vielä sanoa mutta unohdus tuli :(

nellariina + tiitiäinen rv6+6

Myyti: Taitaa olla samaa lonkka-vihottelua kun mullakin, jonka vuoksi jouduin saikulle pariksi päiväksi. Kiireisenä päivänä joudun olemaan koko työvuoron jaloillani joten yhden kiireyön jälkeen nilkutin pahasti. Nyt on lonkka vihottelu taas hävinnyt kun olen pötkötellyt paripäivää.

Oli muuten taas tosi öklöttävä aamupäivä. Mulla toi nouseminen ei tee ollenkaan tieukkaa ja psytyn syömäänkin aamupalan jos syön heti noustuani, mutta n. tunnin päästä syönnistä alkaa heikottaa ja öllöttää pahasti... joten ei auttanut kuin mennä takaisin sänkyyn pötköttämään ja yrittämään uudelleen nousemista klo 12. Sitten lähdinkin heti ulos ja ystäväni kanssa syömään lounasta paikkaan mistä saa aivan ihanaa kotiruokaa. Söin sellaista ihanaa sipuli-lihapataa nam. :) Kyllä kotiruoka on parasta!

Ninni rv 7+3

Silloin ihan alussa oli ehkä noin kahtena iltana vähän etova olo, mutta nyt ei mitään. Välillä jo toivon, että olis. Ois jotenkin konkreettisemmin raskaana. Mulla ei ole mitään muita oireita ku rinnat arat ja itku/naurukohtaukset ja HUOLEHTIMINEN.

Hiukan olen nyt rauhoittunut enkä enää mieti niin niin kauheasti sitä ultakäyntiä (missä siis selvisi, ettei sikiön koko vastannut päiviä). Kyllähän tuo vähän huolettaa, mutta pitää asennoitua niin, että luonto kyllä hoitaa tehtävänsä, jos kaikki ei ole kunnossa ja sille ei sitten voi mitään. Soitin neuvolaankin ja kysyin asiasta ja sieltäkin sanottiin, että ei kannata huolehtia ku ei sille asialle voi kuitenkaan tehdä mitään. Sanoivat kyllä myös, että ymmärtävät että huolettaa. Ei vaan mitenkään haluaisi enää palata piikityksiin ja muihin hoitoihin, kun vihdoin raskaus alkoi. Vähällähän tosin päästiin ku ekasta inssistä tärppäs. Kai se tarkoittaa sitä, että voi tärpätä uudelleenkin, jos tämä kerta ei onnistu. No niin. Taas alan huolehtimaan. :)

MollyJii

P.S. Onnea uusille tulokkaille! :)

Hei kaikille!

Täällä ekaa kertaa tutustutaan keskustelupalstan käyttöön... Saas nähä mihin tää viesti lopulta menee...

Vihdoin uskalsin liittyä iloiseen joukkoonne! Raskausviikkoja on takana 7+3 ja olo on sen mukainen. Iloa ja onnea, pelkoa ja ahdistusta. Takana yksi keskenmeno jokin vuosi sitten. Nyt kaikki hienosti. Kävimme alkuraskauden ultrassa viime perjantaina ja siellähän se aarteemme köllötteli... Ihanaa! Olo on vaihtelevasti yököttävä ja hirveän yököttävä! Tänään on skaalassa parempi päivä. Perheessämme ei muita, kuin minä ja mies ja pääkaupunkiseudulta ollaan.

Jännittävää tämä odotus!

Niistä vitamiineista...mulle terkkari sano, et nyt pitää aloittaa d-vitamiinikuuri. Ei maininnu mitään muuta. Tietty monipuolinen ruokavalio pitäis olla....

Saara

Aikaisemmin en ole teihin uskaltanut liittyä (enkä mihinkään muuhun kuukausipinoon) kun olen pelännyt pois putoamista, siis tädin tulon vuoksi. No tänään kuitenkin plussasin, ja hieman sekaisin vielä olen. No tänne piti heti tulla esittäytymään :) Tarkoitus oli kyllä liittyä elokuisiin koska silloin piti aloittaa " tosi yritys" :)

Syyssäteissä olen ollut (ja edelleenkin) ja täälläkin näyttää joitain tuttuja olevan, kiva!!

Olemme 3-kymppisiä, pääkaupunkiseudulta ja pikkusiskoa/veljä odotamme neidillemme 1v.3kk!

Ihana salaisuus sisällä. Meillä on tämä nykyinenkin heinävauva, lasketuissa ajoissa on vain muutama päivä eroa. Muistan kuinka piti yrittää näyttää joulujuhlissa ym. normaalilta kun ei juo. Monia kekkereitä piti väliin jättää kun oli niin huono olo. Tässä joulun - ja uuden vuoden tienoilla kun niitä tuppaa vielä olemaan. Ja salassa toimme pitävämme asiaa ainakin alkuraskauden ultaan asti.

Saa nähdä kuinka usein tulee sirkkoihin kirjoiteltua, no ehkä hieman taustalla teihin ensin tutustun :)

Tarrasukkia kaikille!

[color=red][size=5]♥[/size][/color]

matleena

Täällä taas :)

Lunta on kiitettävästi ja auton putsaamiseen meni aamulla 20 min. Se oli aivan yltä päältä lumessa!

Olo on aika hyvä, ihan pientä yökötystä on ollut, mutta napostelemalla se on mennyt hyvin ohi!

Tuosta rintojen arkuudesta. Mulla oli joskus 2-3 vk sitten viikon ajan rinnat ERITTÄIN kipeät ja arat. Paitakin hankasi niin että sattui! Nyt ei sitten olekaan ollut mitään oireita *JES*

Tässä vaiheessa ainakin tuntuu, että kyllähän tämä tästä hyvin menee! Voi kun menis nämä 2 viikkoa nopeaan ja pääsisi sinne ekalle neuvolakäynnillä ja ultraan. Mulla on molemmat samaan aikaan..

Tekis mieli lähteä kohta vauvanvaateostoksille. Poikaa odottelen, kun näitä oireitakaan ei ole, toisin kuin tyttöä odotellessa ;) Vaikka ei sillä sukupuolella todella mitään merkitystä ole ja jokainen raskaushan on erilainen.. Olenkin jo ostanut pienen yöpuvun ja vaaleansinisen kietaisupaidan ;) Ei millään malttaisi odotella vauvan syntymistä *huokaus*

Esikoiselta jäi joitakin ehjiä potkupukuja/-housuja, mutta en ole vielä katsonut niitä läpi. Esikoisella oli niin pitkät sormet ja varpaat. Varsinkin varpaat tuli ulos housuista ;) vaikka puku muuten olikin ihan sopiva tai vähän reilu. Esikoinen olikin syntyessään ihan ET:n näköinen pitkine sormineen ja varpaineen. Sanoivatkin laitoksella, että ompas ne pitkät ;)

Voi..lähtis kohta takaisin kotiin ajelemaan.Tulin tänään poikkeuksellisesti omalla autolla, kun myöhästyin linkistä tuon auton päällä olevan lumivallin takia ;)

~suviande ja rv 6+2~

kirjoittelisin tänne. En ole rohjennyt paljon kommenteja lähetellä olen vain lueskellut juttujanne. Edellisessä raskaudessani kirjoittelin vähän mutta nyt päätin että jos vähän useammin kertoisi kuulemisiaan saanhan itse samalla vinkkejä omaan odotusaikaani. Kommenttine on tosi kivaa lueskeltavaa ja niitä voi hyvin verrata omiin , niin samanlaisilta ne tuntuvat. Minulla on myös kuvottavia hetkiä mutta pönttöön ei ole vielä tarvinnut kurkistella. Onneksi, se on todella epämiellyttävää. Rinnat ovat riittävän arat ja tuo väsymyt on mahtava joten se siinä.

En ole vielä käynyt edes lääkärissä varmistamassa raskauttani mutta testin teimme viimeviikon perjantaina (11.11.) ja näytti plussaa. Ajan olen saanut vasta 7.12 joten odotettavaa on vielä jonkin aikaa. Raskausviikkoni ovat sitten noin mutta siellä 7-8 viikon välillä noista päivistä en tiedä.

Kuinka te ne oikein laskette ilmeisesti kierron päivistä?... , mutta minulla on niin epäsäännöölliset kierrot että en osaa kyllä laskea milloin on ollut 28 päivää tai 30.

No johan tässä ekaksi kerraksi tuli vaikka mitä. Hyvä että uskalsin kirjoittaa.

...on nimenomaan raskautta toivoville, raskaana oleville ja imettäville. Sis. myös D-vitamiinia. En voi uskoa, että olis kielletty, kun kerran on just meidän kohderyhmälle tehty... Vai onkohan vaan jokin markkinointikikka ;)

Luojan kiitos että täällä pinossa on muitakin oireettomia! Minulla rinnat ihan normaalit alun kipuilu mennyt ohi, pahoinvoinnista ei tietoakaan, väsymystäkään ei havaittavissa. Ehkä tämä kaikki siksi että viikkoja vielä niin vähän, mutta esikoista odottaessa oksensin jo ihan täyttä päätä! Olisihan se mukava jos voisi ihan oireilematta mennä tämän raskauden, mutta olo on niin epätietoinen kun mitään merkkiä ei raskaudesta ole, muuta kuin se plus-viiva! Ensimmäinen neuvolakäynti vielä reilun kahden viikon päässä, sinne saakka saa elää epätietoisuudessa.

Meranda: Ihana että tuhruttelu loppunut!

Meillä kanssa esikoinen nukkunut nyt hienosti. Ei yöherätyksiä. Nukahtaa illalla kasin maissa ja herää aamulla 8-9väliin.

Ihanaa päivänjatkoa kaikille,

Kirppu ja masu 5+3

Saa itse herätä rauhassa ja parannella pahaa oloa. Oksettaa nimittäin sen verran reilustai aina... Tuo meidän tyttö 1v meni eilen kahdeksalta nukkumaan ja edelleen nukkuu..kertaakaan ei ole yöllä herännyt.

Onkohan tämä toinen tulokas sitten se koliikki vauva joka valvottaa meitä ensimmäiset puolivuotta. Sellaista minä odotin esikoisesta ja saatiin hyvin nukkuva lapsi joka ei itke... noh, jospa nyt.

Kahteen vuorokauteen ei ole tullut tuhrua. Jee =) huomenna oli neuvola... innolla odottaa kyllä sitä. Ja maanantaina, viiden yön päästä on sitten ultra. Tuntuu että sinne on vielä ikuisuus... samalla pelkään kuolakseni mennä sinne, entä jos tuolta massusta ei lääkäri löydäkkään elämää.... Mutta positiivisin mielin koitan olla. Kyllä nämä oireet ainakin lupaavilta tuntuu.

Heh, taitaa jotakuta muutakin muin minua alkaa raskausdementia vaivata =)

Ihanaa, maassa on lunta. Paljon mielummin ottaa lunta kuin tuota synkkää ja harmaata keliä mitä nyt on ollut.

Mukavaa keskiviikko päivää

t: Marenda ja mussukka rv 6+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat