Vierailija

http://www.iltalehti.fi/2005/11/16/200511163733638_vi.shtml

Kyllä putos Agnesin pisteet mun silmis.. eilen vielä äänestin sitä jossakin gallubissa suosikikseni, mutta enpä enää..

Millainen äiti jättää lapsensa äidilleen ja muuttaa toiseen maahan jonkun äijän perässä??!!

Sivut

Kommentit (119)

lapsen Agnekselle vasta sitten, kun tietää suhteen olevan varmalla pohjalla. Sehän se vasta pompottelua ois ollu jos vaikka suhde ei ois kestänytkään ja poika ois joutunu muuttaan mukana. Ja epäilen edelleen vahvasti prostituutiotaustaa ja, että isoäiti on oikeastaan hoitanut lapsen koko lapsen elinajan. Silloin ei ole mitään mieltä repiä poikaa pois kasvuympäristöstään.

joten ihmettelen suureesti miksei se Agnes ottanut lastaan mukaan, kun kerran tuli paremman elämän perässä Suomeen.

Olis se ollut hirveetä jos mun vanhemmat olis lähtenyt paremman elämän perässä ja jättänyt minut ja siskoni yksin toiseen maahan mummolle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ään mitään. Mikäli oma kokemuksesi todella on tuo " paljain jaloin pakkasessa" -tarina, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen ymmärtämättömyyttäsi Agnesin suhteen. En käsitä miten voit olla tapauksesta ylipäätään yhtään mitään mieltä, kun et tiedä siitä muuta kuin mitä lehdet ovat kertoneet.

köyhemmistä maista tänne tulee ensin osa perheestä ja myöhemmin loput. Ei uskalleta tehdä hyppyä tuntemattomaan koko perheen voimin. Ja maamme ulkomaalaispolitiikka on sellainen, että jos Agnes haluaa äitinsäkin tänne niin tuo on ainoa vaihtoehto. Ensin itse naimisiin Suomalisen kanssa ja sitten perheen yhdistämisen perusteella haetaan kansalaisuutta sekä äidille että pojalle. Että näin !

Teillä ei ole MITÄÄN tietoa, mikä senkin asian todellinen laita on. Vähän voisi sitä näkökenttää laajentaa, ja yrittää ymmärtää se, ettei kaikki tässä maailmassa elä samoissa olosuhteissa, joissa kaiken saa valita niikuin itse parhaiten sopii. Mutta, ei: av-mammat lynkkaamassa taas hullunkiilto silmissä, johan tää on nähty...

Minusta huomattavasti huonomman kuvan yhteiskuntamme tilasta antavat nämä asemaansa rankasti väärinkäyttävät ihmiset, jotka osoittavat, että uralla voi edetä väärentämällä tutkintopaperit, tappamalla ja halvaannuttamalla ihmisiä ja väärinkäyttämällä suuria summia rahaa.

alta.

On erikoista, että esim. Kokoomuksen Jari Vilen, joka väärensi tutkinto-paperinsa, äänestettiin vielä tämänkin jälkeen Eduskuntaan.

Samoin Keskustan Heikki Haavisto, joka on kahdesti tuomittu rattijuopumuksesta. Toisella kertaa hän ajoi henkilön päälle, joka kuoli ja toisella kertaa ajoi henkilön päälle, joka halvaantui. Näidenkin jälkeen hänet vielä äänestettiin Eduskuntaan.

Samoin Juhantalo talousrikoksineen.

Mutta kun nainen, nuori nainen, jostain yksityiselämäänsä liittyvästä syystä antaa lapsensa oman äitinsä, lapsen isoäidin hoitoon, niin häntä ei enää voida äänestää Idols-kilpailussa.

Siinä vähän perspektiiviä. ;-)

että useissa köyhissä maissa, joista lähdetään ulkomaille pahimmassa tapauksessa koko sukua elättämään, lapsen sukulaisille jättäminen on yleisesti hyväksytty tapa. Sitä ei pidä tuomita ellei itse ole saman yhteiskunnan kasvatti.

Me suomalaiset olemme niin tottuneet omaan elintasoomme, että olemme mielestämme oikeutettuja tuomitsemaan muiden ratkaisuja, joiden ymmärtämiseen meillä ei ole edellytyksiä.

Vaikea tietysti täällä pullamössösuomessa käsittää, millaisia ratkaisuja toiset joutuvat tekemään pysäkseen hengissä ja elättääkseen perheensä.

Viisainta tosiaan olisi jättää tuomitseminen enemmän tietäville.

Suurissa kaupungeissa elintaso alkaa olla lähellä meikäläistä, paitsi että ihmiset asuvat ahtaammin. Maaseudulla ja entisillä teollisuuspaikkakunnilla elämä voi ihan oikeasti olla aika surkeaa, juuri työttömyyden vuoksi.

Jo ihan naapuri-Virossa Tallinnassa ihmiset elävät todella paljon paremmin kuin vaikka Narvassa.

T:

37

Kaikilla tässä maailmassa ei aina ole valinnanvaraa! Tietenkään en minäkään tiedä Agnesin todellisia syitä poikansa jättämiseen, mutta en nyt heti lähtisi tuomitsemaan, että siinäpä huono äiti jne. Ei me täällä lintukodossa voida täysin ymmärtää (ja eräät ei alkuunkaan), millaista on elää ja saada lapsi maassa, jonka elintaso on paljon omamme alapuolella. Me olemme itse poikkeuksellisen hyvässä asemassa, meistä ei taatusti kenenkään täydy muuttaa ulkomaille paremman elämän perässä. Sattuu nyt kuitenkin olemaan niin, että joissain maissa näin hyvin ei ole. On oikeastaan mahdotonta tuomita tätä asiaa meidän mittapuullamme. Tämän käsittää, jos joskus AJATTELEE.

T: 14

Ehkä haluaa tuoda lapsen mukanaan vasta, kun on aivan varma, että asettuu tänne pysyvästi. Ihan järkevää varovaisuutta. Monissa maissa lapsella on ympärillään paljon suurempi perhe kuin Suomessa. Täällä kun tuntuu että asenne on se, ettei lapsella ei ole ketään muuta kuin äiti. Jossain muualla esim. isoäiti voi olla lapselle aivan yhtä tärkeä.

Erään ystäväni aasialainen vaimo toi lapsensa kotimaastaan Suomeen vasta parin vuoden kuluttua mm. juuri tästä syystä. Lapsi oli isoäidin hoivissa tämän aikaa.

Nythän juttu on niin, että Agneksen ei olisi ollut pakko jättää poikaansa Puolaan. Vaan hänen miehensä ei halunnut lasta mukaan, koska ei ole hänen. Ja se rahan lähettäminen....salassa sekin on pitänyt tehdä. Ja käsitykseni mukaan Agnes on kerran käynyt puolassa 2,5 vuoden aikana. Et kommentoida saatte ihan vapaasti mut joskus valinnan hinta on kallis! Ja itse en tekisi valintaa miehen ja lapsen välillä. Koska aina kuljetat sitä tuskaa ( luopumisen) mukanasi koko elämän ja joku päivä lapsi seisoo edessäsi ja kysyy:- äiti miksi jätit minut? Tässä valossa en usko että lapsi tulee koskaan asumaan suomessa. Jos oma aviomies ei halua toisen siittämää lasta vaivoikseen.Sillä onhan lapsen omalla isälläkin oikeutensa puuttua asiaan.. Jos hän ei anna lupaa siihen että lapsi muuttaisi Suomeen. Hmm....

Minä en äänestäisi kaksinkertaista rattijuoppoa ja tappajaa Eduskuntaan, enkä asioisi hänen kanssaan, vaikka olisi esim. huippu-kirurgi. Mikäli oma moraali sallii tietynlaisten tehtävien jatkamisen tuonkaltaisista rikoksista huolimatta, niin mihin saakka hänen moraalinsa venyykään muissa asioissa?

Ihmisen moraali vaikuttaa siihen millaisia ratkaisuja hän on valmis työssään tekemään ja kuinka rehellisesti toimimaan. Jos on valmis väärentämään tutkinto-paperit, on varmasti valmis tekemään aika paljon muutakin. Minä en jäisi katsomaan, että mitä.

Aikuinen ei voi valita lapselleen idolia, sen tekee lapsi itse. Ilmeisesti sinun mielestäsi lapsellesi parempi idoli olisi esim. rattijuoppo kuin olosuhteista (joista me emme tiedä mitään) johtuen henkilön oman lapsen kasvattaakin tämän lapsen oma isoäiti. Hui.

Mitä halvattua se meille kuuluu, mitä agnes on tehnyt tai jättänyt tekemättä. Mitä ihmeen moraalinvartioita te olette? Lapsen jättämiseen on aina jokin syy ja vaikka se olisi äidin itsekkyys niin mitä sitten! Siinä tapauksessa lapsen on kuitenkin parempi olla jonkun muun kasvatettavana.

En ymmärrä miksi niiden muuttuessa paremminksi ei voida korjata sitten lapsen luokseen ottamistakin? Ja miten minun kuuluisi ymmärtää jotenkin paremmin toista kovia kokenutta?

Joka tapauksessa pointtini oli, että en itse enää äänestä häntä koska en halua hänestä roolimallia lapsille. Varmasti lapseni koulusta tullessaan näkee lööppiotsikot ja haluaa keskustella asiasta.

54

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat