Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei,

en ole tällä palstalla juuri pyörinyt, mutta raskaaksi on yritetty tulla helmikuusta lähtien. Tässä välissä ehti olla myös kohdunulkoinen raskaus, jonka seurauksena menetin toisen munatorven. Yritys jatkui sitten pienen tauon jälkeen, mutta ilman tuloksia. Noh, pieni epätoivo alkoi vallata, koska aiemmin olen tullut raskaaksi heti ensi yrittämällä (ja näköjään malttamamton olen). Satuin juttelemaan asiasta ystäväni kanssa, ja hän kertoi siskonsa tulleen aina raskaaksi vain silloin, kun oli syönyt jotain homeopaatin määräämää homeopaattista lääkettä, jolla keho on saatu tasapainoon. Parilta muulta taholta kuulin, että E-vitamiinin saanti olisi tärkeää, jos raskaaksi haluaa.

Viimeksi kun menkat alkoi, päätin marssia luontaistuotekauppaan, homeopaattihommiin en halunnut ryhtyä. Luontaistuotemyyjälle kerroin tilanteeni, ja ihan ensimmäiseksi ja aivan ehdottomasti hän tarjosi heti E-vitamiinivalmistetta. Se on kuulemma äärimmäisen tärkeää ylipäätään naisihmisille, mutta eritoten raskautta yrittäville. Toinen homma, mitä hän suositteli, oli tärkeät rasvahapot: omega 3,6 ja 9. Lisäksi monivitamiinivalmiste, josta saa tarvittavan foolihapon. Tällä arsenaalilla varustettuna läksin kotiin, ja todellakin, yhden yrityskierron ajan ehdin näitä ottaa, ja nyt olen raskaana! No, tietenkään en voi tietää, kuinka suuri osuus asiaan näillä vitamiinihommilla on, mutta luulen että jonkinlainen. Kuulin tosiaan kahdelta eri henkilöltä, että E-vitamiinin syönti oli saanut heti tuloksia aikaan raskautumisyrityksissä.

E-vitamiinia saa mm. vehnänalkioöljynä ja -kapseleina. Kapselit varmaan parempi,koska tuo öljy on vähän pahaa... Mutta ihmettelen hieman sitä, että JOS tuo E-vitamiini on niin tärkeää ja vaikuttaakin jollain tasolla, miksei siitä puhuta missään? Vai onko se vai jonkinlainen myytti tai ei-virallista tietoa? Vaiko vain harhakuvitelmaa? Mene ja tiedä, olen kuitenkin tyytyväinen omaan plussaani :)

Onnea matkaan kaikille vauvakuumeisille!

Kommentit (3)

Muistanko väärin, että esimerkiksi E-vitamiinin nauttiminen ravintolisistä ei olisi kovin suositeltavaa yleensä ihmisen terveyden kannalta (pitkän aikavälin vaikutus)? Tuli se joku dokumentti vähän aikaa sitten, jossa tuon e:n runsasta käyttöä arvosteltiin vähän samaan tapaan kuin a-vitamiinin... (ei tietysti sama vaikutus). Vai sekoitanko johonkin toiseen?

Vitamiineja kannattanee aluksi yrittää hankkia ihan tavallisen ravinnon kautta.

Noissa rasvahappovalmisteissa on yleensä mukana myös noita vitamiineja (A+D+E), eli ei varmaan sellaisen lisäksi kannata erikseen nappailla E-vitamiinia ainakaan.

Kävin itse pari kuukautta sitten gynellä, kun on ollut kaikenlaista remppaa. Mulla on ollu mm. hormoonitasapaino hiukka sekasin. Gyne piti luennon ruokavaliosta (!?), joka kylläkin oli ihan järkeenkäypä ja veresti vanhoja bilsan muistoja.

Siis; vähän samalla tavalla kun insuliini ja sokeri pelaa yhteen, niin rasvat ja hormoonit pelaa yhteen. Jos siis on perin hoikka tai muutoin rasvaprosentti on pieni, niin se saattaa vaikuttaa hormonitoimitaan.

Näin hassusti se media meitä muokkaa, kun itse tuskailen parin " liikakilon" kanssa ja olen yrittänyt olla niitä enempää saamatta, niin lääkäri sanoi että olen liian hoikka ja hormonit on siksi mitä on. Käski muokata ruokavaliota siten että saa enemmän omega 1, 3 ja 7-9 rasvahappoja. Niitä saa mm. marjoista ja kalasta, foolihappoa ruisleivästä. Itse valitsin " helpon tien" ja marssin myös apteekkiin ostamaan purkissa niitä omegoja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja kiitos vinkeistä.Taidan itse käydä hommaamassa ainakin noita e-vitamiini valmisteita, jos ei täs kierros tärppää.Greippimehua on litkitty ja omega-3 napsittu.Mutta siihen on nää mun poppakonstit jääneetkin.Iloa odotusaikaan!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat