Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hiiohoi!

Sivut

Kommentit (29)

Ultraan menijöille minäkin lähetän tsempitykset :)

Täällä ei mitään uutta auringon alla. Pahaolo on ollut kurissa joka tuntisella syömisellä. Itseasiassa aivan ihana olo kun ei okseta tai ettei tartte oksentaa ;DD

Aurinko paljasti kodin olemuksen kaikessa karmeudessaan -> hirveesti pölyä ym ym asunto täynnä. Huomaa että emäntä on ollut pahoinvoiva ja vetämättömässä kunnossa ;) Mutta koska jouduin herää super aikaisin aamulla, meen nukkuu kuopuksen kanssa päiväunet ja mietin myöhemmin tuota siivousta ;)))))))

Mukavaa keskiviikkoa kertuille ja ultra kuulumisia ootellen :)

Marieela 8+3

Mrs.Marple jos oikein muistan olit myös Etelä-Pohjanmaalta. Käytkö ultrassa yleensä Seinäjoella vai omalla paikkakunnalla?

Mulla ei suju hyvin kun tuo vkonloppuna tapahtunut verinen vuoto säikäytti. Toistaiseksi kaikki hyvin mutta jännittää. 28.11 on vasta NP-ultra ja siellä nähdään myös onko komplikaatioita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkin taas täällä, vaikka hermoilen edelleen kovasti tuon pikkuisen olemassa oloa. Pahaolo on kyllä onneksi helpottanut teillä muillakin, että ei kai se välttämättä ole paha merkki. Välillä mahassa tuntuu kipuiluja, muttei mitään kummempaa. Väsymys vaivaa edelleen ja on lähes tappavaa... Olis jo maanantai, niin pääsis sinne neuvolaan. Tosin jos ei sydänäänet kuulu, niin en tiedä onko tuolla neuvolassa ultraa, jolla asia voidaan varmistaa. Ollaan vasta muutettu paikkakunnalle, enkä tiedä löytyykö sieltä sellaista vempainta.

Mrs. Marple: On varmaan tosi helpottavaa saada tuo tieto, että mahassa kasvaa oikeasti jotain ja että kaikki on hyvin! :)

Krisse: Mulla kans maha on illalla ihan turvoksissa. Ilmaa kyllä on mahassa, mutten usko sen ihan pelkästään ilmasta johtuvan. Aamulla maha on taas niin pieni, että alan epäillä koko raskautta... Argh! On tämä epätietoisuus hankalaa...

Mutta nyt lähden hermoilemaan jonnekin muualle! ;)

mirju 9+3

Työkaverit lounaalla ruokalassa, joten nyt sopiva hetki kirjotella - ilman kiinnijäämis uhkaa :)) En ole pystynyt ruokalaan siis kohta yli kkteen ja se on vähän herättänyt ihmetystä. Onneksi silloin tällöin ennen raskautta söin myös eväitä, joten nyt olen vedonnut kiireeseen (olematon) sekä eväisiin.. On se vaan hassua ettei tohdi huudella koko maailmalle näin ihanaa asiaa :/ Vielä.

Yhden farkut on käyneet ' pieneksi' täälläkin. LÄhinnä alamahan kohdalta, joka on pullahtanut esiin jonnin verran. Muuten kaikki samat vaatteet mahtuu hyvin. Just kattelin edellisen raskauden ajan vaatteita vain todetakseni tyhmyyttäni säästäneeni osan ' aarteista' - olen nyt yhden koon isompi, eikä mitään saumaa mahtua.. ts kun en saanut monista uhkailuista huolimatta laihdutettua.. Nyt 6kg enemmän elopainoa, kun silloin kuin odotin esikoistamme - menee 70kg helposti rikki, kun viimeksi rv40 69kg. eeettä hyvässä lihassa :))

Tsemiä ultraan menijöille ja tervetuloa joukkoon uusille! Palaillaan!

Rocco rv 10+1

Mie kans toivottelen ultraan menijöille tsemppiä ja pidetään tosiaan peukut pystyssä, että kaikki on hyvin. Ihan varmasti on. Mie en ole ultrassa käynyt, enkä kuullut sydänääniä, joten olo on välillä just semmoinen, että mistä edes tiedän, onko tuolla masussa varmasti elämää...

Ens ke on lääkärineuvola ja silloin viikkoja on tarpeeksi kuunnella niitä sydänääniä. Välillä kun asiaa ajattelee niin iskee paniikki siitä, että mitä jos ne ei sitten kuuluiskaan... Mutta onneksi suurimman osan aikaa olen kyllä tosi luottavainen, että kaikki on hyvin.

Mie täällä hehkutin maanantaina, kuinka tässä on menty uuteen nousuun ja olo alkaa helpottaa.. Taisin nuolaista ennen kuin tipahtaa.. Eilen tultiin korkealta ja kovaa kun taas oksentamista jatkettiin.. Mutta onhan se toki jo askel eteenpäin, jos ei ihan joka päivä oksenna ;) Ja täytyy ajatella silleen, että jos on oksentanut jo kuukauden niin tosi suuri on se todennäköisyys, että pahaolon suhteen oltas yli puolen välin.. eli jos se loppus viikolla 12 tai viimeistään 14 niin ollaanhan tässä jo voiton puolella!!

Tulkaahan iltasella kertomaan ultrakuulumisia!! :)

Nearoosa 11+3

Salzu:

[quote]

Minäkin jaksan kirjoitella pitkästä aikaa, olen kyllä lukenut viestejä melkein päivittäin, mutta oma kirjoitusinto on ollut kovin heikko.

Mullakin vähän sama juttu.

Mä vähän repäsin ja kävin ostamas tänää äippäfarkut, kun tuntuu et on vain yhet housut mitä pitää ja normaaleja ei viitti ostaa ku kumminkaa ei mahdu kohta enää eikä raskauden jälkee. Kattelin monenlaisia housuja mut kaikis melkee se kangas siinä masulle. Lindexistä löyty sit hyvät farkut, nää onku normaalit mut tost edestä tosi matalat.

Sain poliklinikallekin kutsun tänää. Ultra ois sitten 30pv. Ja toinen neuvola kerta heti 8pv. Odotan noita jo hirveesti,kun ei oikein oo enää mitään oireita ni tahtoo tietää et masus kaikki hyvin. Siitä kun kuitenkin on jo päälle viikko viime neuvola kerrasta, jossa ne sydänäänet kuuluivat ;)

Rv 9+6

Hei muuten miten noi viikot lasketaa onks ne esim: 9+0 - 9+6 vai 9+1 - 9+7? Kiitos jo etukäteen.

Laitoin edelliseen viestiin viikoiksi 10+6 vaikka niitä on siis 11+6! Hyvänen aika sentään. Sanotaan, että äo laskee raskausaikana 20 prosenttia ja allekirjoitan tuon täysin!

Hajamielinen Irinja

Minäkin jaksan kirjoitella pitkästä aikaa, olen kyllä lukenut viestejä melkein päivittäin, mutta oma kirjoitusinto on ollut kovin heikko.

Nyt intouduin kun minullakin on tänään alkuraskauden ultra ja jännittää kanssa kovasti. Km takana, joten kauhukuva mielessä tyhjästä kohdusta, toivotaan, että tänään ei olisi niin!

Näin myös unta viime yönä. Siinä olin ultrassa ja siellä näkyi ihan valmiin näköinen tyttövauva, vaikka viikkoja vasta reilu 8. Oli joku ihmeen 4D-vehje, josta näki vauvan valokuvan tarkuudella... hmm. Ja hirveä kiire oli ultraan ja myöhästyttiin 45 min ja olin ihan paniikissa, ettei päästä sinne ollenkaan, mutta päästiin ja ihana vauva sielät löytyi. Voi kumpa olisi ennenuni terveen sikiön löytymisen osalta!

Nyt iltaa odottelemaan, ultra 17.40

Kerron sitten kuulumiset.

Mukavaa päivää kesäkertuille!

-Salzu, typy 01/04 ja vielänimetön rv 8+3

Pitkästä aikaa taas koneella. Ehdin jo aiemmin hehkuttaa pahanolon ohimenemistä, mutta kyllä kuvotus on taas melkein kokopäiväistä. Onneks ei tarvi oksentaa kuin silloin tällöin ja ruoka menee melko hyvin alas.

Mites teidän muiden paino on lähteny nousemaan/laskemaan? Mulla on nyt alkuraskauden aikana lähteny 3-4 kg ja vaikka nyt taas pystynkin syömään, niin yhtään ei oo tullu takaisin. En nyt vielä oo huolissani ja tiedän, että kyllähän tuota jatkossa ehtii kertyä, mut välillä mietityttää, et kai se vaavi nyt saa kaiken tarvitsemansa. Edellisessä raskaudessa oli jo tässä vaiheessa noussut paino hiukan.

Toinen kysymys koskee vitamiinejä, te jotka syötte Lady Vita plussaa, niin syöttekö lisäksi d-vitamiinia? Lady Vitassa sitä kun on vaan 5 mikrogrammaa ja suositus olis 10. Hassua, et raskaana oleville tarkoitetussa valmisteessa ei sit oo kuitenkaan riittävää määrää. Ja mä oon vielä niin onnettoman huono muistamaan koko vitamiineja...

Aika monilla tuntuu olevan ultra jo nyt, mulla vasta tammikuussa, täällä kun tehdään vain rakenneultra enkä sit viitsinyt mennä yksityiselle. Tosin tk:ssa lääkärillä on ultra ja se saattaa kuulemma ultrailla lääkärikäyntien yhteydessä... olis niin kiva saada jo muitakin varmistuksia raskaudesta kuin pahaolo!

Nauttikaa lumesta, mä taidan mennä hetkeks huilaan kun pikkuneiti vielä nukkuu...

RosaH, 9+6

Vielä vajaa kolme tuntia ja H-hetki...

Kiitos Hattara, Helmis ja muutkin tsemppaajat!

Kirjoittelen illalla sitten kuulumisia siitä mitä näkyy..

Vuoden ensimmäinen joulutorttukin syöty. Täällähän menee siis hienosti! Ensin lunta, sitten joulutorttu, pitää varmaan pistää illalla lyhtyyn kynttilä ;).

Hauskaa päivän jatkoa!

Vihdoin uskaltauduin minäkin tänne kirjoittamaan. Melkoinen alkuraskaus on ollut takana... Yllätysbabymme on kierukkaraskaus ja olin todella kipiä ensimmäiset raskausviikot. Siitä kierukasta vielä...ikinä maailmassa en sellaista anna itseeni enää asentaa! Onneksi tuo vekotin saatiin minusta pois, vaikka helppoa se ei ollut. Senhän pitäisi lähteä pois vähän niinkuin tampoonin, mutta lääkäritätille jäikin meidän tapauksessa langat käteen... Tätä seurasi noin 20 minuuttia ronkkimista erilaisin metalliesinein ja viimein oli verinen muovipala revitty pois. Tämä tietty lisäsi keskenmenoriskiä etc.

Mutta nyt on asiat suht. ok, sydän on nähty ja kuultu pari kertaa ja viikkoja noin 10+7 (tarkempi luku saadaan marraskuun lopullla rakenneultrassa). Olo on ollut kyllä sikahuono. Ekan lapsen odotus sujui aivan loistavasti ja olin huippukunnossa, nyt on vähän toisin. Väsymys, jatkuva kuvotus ja oksentelu sekä flegmaattisuus ovat olleet seuranani yli kuukauden. Onneksi on kotona mies, joka hoitaa kaiken kiltisti, niin saan työpäivän jälkeen vaan olla. Muuhun musta ei näinä päivinä oikein ole.

Tässä yltiöpositiivinen aloitukseni.

Pikkukakkosta innokkasti odottaen: äitee ja Malin (2-vee)

IHANAA LUNTAA =))))))

Ihan kuin taikaiskusta pahaolokaan ei ole tänään niin pahaa, kun ulkona näyttää niin ihanan valkoiselta!! Näyttää kyllä että tuo lumi kohta sulaa pois, mutta nyt on täälläkin ensi lumi ollut =)

Tänään pitäisi jaksaa kaupungille kauppa-asioille ja kirjastoon. Pelottaa sillä, että autossa tahtoo aina tuo pahaolo vain voimistua..ja meiltä on kuitenkin noin 15 minuutin matka kaupunkiin.. Onneksi kaupungissa voi aina kaupasta piipahtaa pihalle jos alkaa tuntumaan pahalta..Ulkona kun tuo olo vähän edes helpottaa!

Mrs.Marple: Toivottavasti ultrassa saat vain ja ainoastaan hyviä uutisia ja unesi ei olisi mikään enneuni!

Nyt pihaa lakaisemaan..

Hattara rv 8+0

Nyt pomppas massu esiin! Onneksi on vielä riittävän isoja housuja, kun olin melko lailla pyöreämpi ennen edellistä raskautta. Mammahousut jakelin jo kavereille, pitää varmaan poiketa tonnen Kallion kirpparille, kun joku mainosti, että sieltä saa Mammakeskuksen loppuunmyyntivaatteita.

Mulla on ensi viikolla jo niskapoimu-ultra. Taidan olla eka tai ainakin ekoja Kekejä, joka menee, mutta mun la onkin nyt 1.6. Jännittää vähän, vaikken yhtään epäilekään, että joku olisi huonosti. Ilmoittauduin samalla semmoiseen keskostutkimukseen, missä selvitetään bakteerikannan yhteyttä keskosuuteen. Samalla reissulla menee sekin koe ja voi olla hyödyksi ja avuksi tärkeässä tutkimuksessa.

Pahoinvointi on loppunut, mutta edelleen on pidettävä tolkuttoman tarkasti kiinni ettei verensokeri laske, heikko olo tulee helposti vaikkei yrjötäkään. Nälkä on koko ajan...

Irinja 10+6

Kiva kuulla että muillakin housupulmia =) täälä yksi vaikka viikkoja nyt neuvolan mukaan 9+1 =)

Meinaan tänään mennä kattomaan jos löytyis jotain vähä väljempää.. kun vyötärö kinnaa vanhoissa housuissa. Kahdet olis pitokelpoisia vielä mut ois se kiva kun olis pari muutakin =) ei tarttis pestä kokoaikaa =)

Olo on muuttunu tosi upeeksi, en tiä mistä johtuu mutta krapulamainen maku ja olo, ja kuvotus on kadonnu. masussa tuntuu nippailuja ja väsymys ei hellitä mutta muuten loisto-olo =)

Aurinkoista päivää helsingistä toivottaa

Kesä06 9+1

Minäkin vihdoin nyt sitten uskaltaudun oikein kirjoitteleen tänne.. muutaman rivin ja esittelynhän silloin raskauden " alkuhuumassa" kirjoittelin mut sitten valtas epäusko joten kirjoittelu jäänyt vähemmälle. Nyt sitten kävin tänään np-ultrassa (taisin Irinja sittenkin olla " eka" :) ja siellähän se meidän aktiivinen pikkukakkonen polskutteli!!! Niskapoimua 1 mm tai alle, tarkkaa mittaa ultraaja ei saanut koska pienokainen liikkui siis TOSI ahkeraan kuten nyt 7 kk isoveljensä.. huoh.. tuleekohan meille toinen samanlainen ikiliikkuja?!? Neuvolan mukaanhan viikkoja olis nyt 11 + 3 mut tuon lääkärin kiekon mukaan niitä olis vasta 11 + 1 ja kokokin vastasi noita viikkoja. No, tuskinpa kahdella päivällä suurta merkitystä on.

Tsemiä kaikille muillekin tänään ultraan menijöille ja muillekin " piankohtapallomahoille" !!!!

Mukavaa ja piristävää talvipäivää (kai nyt on jo talvi..?) mä lähden vaihtamaan kolmannet viimeisen tunnin aikana tulleet kakkavaipat pojalle... :)

MiljaMaaria

Mulla kans maha pullottaa tosi paljon aina illalla. Turvotusta siis on. Kyllä alavatsa jo aamulla hieman pömpöttää. Varmasti olen ainoa joka sen huomaa, mutta kyllähän sitä oman kroppansa tuntee.

Pari päivää on ollut helpompaa tuon pahan olon kanssa. Olen syönyt tunnin välein jotain. (1/4 rinkeliä tai puolikkaan hapankorpun) Sillä pysyy verensokerit kohdallaan.

Väsymys tuntuu kovalta. Työpäivän jälkeen on pakko mennä sohvalle makaamaan kun on puhti ihan pois. Eilen sain tarmopuuskan ja siivosin, onneksi sitä ei tarvitse tehdä vähään aikaan. Huomenna olisi mukava 7.30-19 päivä. Voipi hieman väsyttää kun kotiin pääsee.

Olen näyttänyt ihan fiiliksessä eilistä ultrakuvaa kaikille. On se niin ihana se oma vauveli. Seuraava ultra on kolmen viikon päästä. Nyt ei oo enää niin paniikkii sitä odotellessa kun tietää, että kaikki on hyvin.

Ei kun mukavat päivän jatkot kaikille!

T: Tytteli-83 rv 10+0

Tänään, vihdoin tänään on se ultra.

(se jota jännitän ja pelkään ja josta ette varmaan halua kuulla ennenkuin se oikeasti on ohi..)

Saa nähdä kuinka menee työpäivä, kuin kissa pistoksissa ja pää muualla kuin työasioissa..

Näin muuten unta, että aloin vuotamaan verta.. Just. Painajaisia.. Toivottavasti ei enneunia..

*huokaus*

No se minusta, mitä muille kuuluu? Onko tullut talvi kuten tänne? (LUNTA! JES!)

Marpe & Rääpäle, rv 10+4

(mies ryhtyi kutsumaan meidän tiitiäistä rääpäleeksi eilen.. Hmm..)

Vihdoin siis tänään pääsin alkuraskauden ultraan ja siellä oli täysin viikkoja vastaava sikiö oikeassa paikassa ja sydän sykki vimmatusti! Voi miten ihanaa!

Kyllä tuli vähän hassu olo kun lääkäri selitti siinä, että joo syke näkyy ja ihan normaalilta näyttää raskaus, ihan kun olisi jutellut jollekin muulle, en oikeen käsittänyt kai koko asiaa siinä vaan makoilin rauhallisena.

Nyt pitää yrittää vähitellen tajuta, että mahassa on oikeasti pieni ihmisen alku ja voisin ehkä nauttiakin tästä raskaudesta, yrittää ainakin :)

Mukavaa iltaa kertuille!

- pilvissä leijaileva Salzu, tyttö 01/04, km 06/05 ja masuasukki rv 8+3

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat