Seuraa 

Sivut

Kommentit (24)

Onpa ihanaa, kun ei kerrankin sada vettä! Poikakin huokasi aamulla,että jokohan se talvi kohta tulee...on jo monena päivänä katellut omia luistimia ja stigaa :-). Kyllähän tuota jo kaipaisi. No ehkä huomenna sitä tänne meillekin tulee, Lappeenrantaan.

Omassa (.) kaikki hyvin. Masu tuntuu kasvavan silmissä, hm mammafarkut alkaa olla aika ahtaat ja kävinkin eilen äidilläni otattamassa mittoja. Hän on ompelija ammatiltaan ja lupasi tehdä parit housut,joilla pitäisi joulukuu pärjätä. Hirveesti en oo mammavaatteita ostellut; kahdet farkut, yhden puseron - sekin toppi ja sukkahousut.

Muuten olen yrittänyt pärjäillä omilla vanhoilla. Olishan niitä vaikka miten ihania kaupoissa,mutta tuntuu niin hullulta ostaa koko vaatevarasto uusiksi tässä loppuvaiheessa. Onneksi ei ole sellainen työ, jossa joutuisi kauheasti " pukeutumaan" - farkut ja neule on meidän toimistossa yleisin asuste. Ensi perjantaina on pikkujoulut,joihin meinasin vielä itteni kammeta. Ainakin käyn syömässä ja vähän aikaa jos jaksaisi keskustella muiden kanssa.

Vauveli potkii kovasti ja ekaa kertaa viime yönä jouduin oikein sen takia valvomaan. Alkaa nimittäin olla mahaa sen verran,että kyljellään ei voi kunnolla nukkua,selällään alkaa ristiselkää koskea. Mites sitä sitten joulukuussa uinuu??? No mukavaan se on kun potkuttelee, on kaikki kunnossa.

Huomenna neuvolaan heti aamukasilta. Tapani mukaan oon kuitenkin myöhässä ja sitten taas paineet pilvissä,kun kauheella kiireellä sinne pitää rientää...

Eipä sen ihmeempiä, pitänee yrittää olla ainakin jotain töitä tekevinään. Vaikka mun työt jaettiin jo muille,kun jäin viimeeksi sairaslomalle. Eivät enää odottaneet mua takasin töihin..

Mami 32+-

Nyt on sitten 30 viikon rajapyykki saavutettu. Niin se vain tammikuu lähenee uhkaavasti.

Mulla oli eilen neuvola, sf-mitta oli palannut käyrille ja kaikki oli muutenkin mallikkaasti. Hb vain oli laskenut sen verran alas, että jouduin Obsidan-kuurille. Ihmeen pitkälle selvisinkin ilman lisärautaa.

Täällä ita-Suomessa on maa valkoisena. Oli ihan piristävää vaihtelua, kun aamulla aukaisi verhot. Muuten onkin tosi väsynyt olo, kun esikoinen heräsi monta kertaa yöllä itkemään. Raukka oli aamulla ihan tukossa, flunssa on siis taas iskenyt, ja kohta on tauti taas korvissa. Hohhoijaa. Mitenkähän sitä sitten jaksaa, kun vauva valvottaa öisin, kun nyt jo tuntuu, että yhden valvotun yön jälkeen on ihan rikki.

JOku eilisessä pinossa mietti tuplavaunujen ostoa. Meidän lapsille tulee ikäeroa n. 1v 8kk, ja minä ostin käytetyt -04 Ora Duoletot Helsingin monikkoperheiden nettikirpparilta (www.hmp.fi). Vaunut oli olleet yksillä kaksosilla vaunukäytössä ja oli tosi siistit, vaikka vähän hirvitti ostaa näkemättä tuntemattomalta ihmiseltä. Maksettiin koko paketista matkahuollon kuluineen n. 400¿, ja tuohon kuuluu vauvalle kantokoppa, jalkapeite ja sadesuoja. Veikkaan, että saadaan noista vielä jotain, kun myydään ne.

Meillä on ulko-ovi vain 80cm leveä, joten nuo Orat oli ainoa vaihtoehto jotka mahtuu purkamatta ovesta sisälle. Kannattaa kyttäillä esim. Huuto.nettiä tai vauva-lehden osta ja myy-palstaa.

Tihveröinen rv 30 tasan

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Siis huomasin ilokseni,että joku muukin odottaja on Lappeenrannasta!

Millon sulla LA, ilmeisesti hieman myöhemmin kun mulla 11.1? Missä päin Lpr:ää asustelette?

Mami

Tervehdys vaan, ja kuten otsikko kertoo, meikäläisellä on aivan toispuoleinen maha! Tyyppi on päättänyt ruveta asustelemaan tuolla oikeassa kyljessä. On aika huvittavan näköistä, kun katsoo vaikka selällään maatessaan mahaansa ja navan oikealla puolella on " ylämäki" . Terkkarikin ihmetteli maanantaina neuvolassa, että " tämähän on ihan vino" ! Ja vaikuttaa muuten melkoisesti sf-käyräänkin, keskellä mahaa korkeus oli 26cm, korkein kohta oikealla taas 28cm. Mulla on tuo käyrä yhtä siksakkia, tyyppi kun on milloin missäkin ihme asennossa : ) Nyt tultiin taas lähemmäs keskikäyrää, kun viime kerralla hän pyllisteli itsensä aivan yläkäyrille. Joten en ihan hirveästi panisi painoa koko sf-mittaamisella, on niin paljon asennosta kiinni.

Pää hänellä oli onneksi alaspäin, mutta ei ole vielä laskeutunut, joten en voi tuudittautua siihen, että pysyy niin päin. Toivotaan niin kuitenkin! Oma painoni ei enää ollut lisääntynyt yhtä huimasti kuin joitakin viikkoja sitten, mutta on yhä reilut 600g/viikko. Tällä menolla sitä ehtii kertyä tammikuuhun mennessä yhteensä mukavat 17-18kg. Big mama! Ja ihannepainoisesta ihmisestä tässä on lähdetty liikkeelle...

Tällaista tämän navan ympärillä, ihmettelemistä riittää!

t@mmikuinen ja tyyppi 31+0

Pinoudunpa minäkin. Tänään on töissä vähän rauhallisempi päivä, joten ehtii kirjotella kuulumisiakin. Enää kolme viikkoa töitä! Alkaa motivaatio olla pikkuhiljaa yhtä kuin nolla. Viikon verran olen ollu niin väsyny että en kyllä muista ikinä olleeni näin väsynyt. Mutta jos sitä tulee liikaa valitettua niin käsketään saikulle. Ja jos vaan makaan kotona niin suurempi stressi tulee kaikista vielä tekemättömistä töistä. Ja kotona en kuitenkaan osais ottaa rauhallisesti vaan aina sitä sormet syyhyäis että pääsis siivoilemaan tms. Parempi siis vaan yrittää sinnitellä.

Masuun kuuluu hyvää. Pikkukaveri ei kyllä nuku koskaan! Jumppaaminen alkaa aamulla ja loppuu ties koska. Iltaisin saa unta odotella aika pitkään, kun potkut on niin kipakoita että ihan pahaa tekee. Perjantaina olis taas neuvola. Ja ens viikolla alkaa synnytysvalmennus. =)

Muistelin että joku tammikuisista oli hommannu kestovaippoja... Millaisella paketilla ajattelitte päästä alkuun? Tuntuu siltä että valikoimaa on ihan riittävästi mutta kun ei oikein tiedä mitä kannattais hommata ns. aloituspaketiksi. Kaikki vinkit olis tervetulleita!

Mutta eipä tässä sen kummempaa. Voikaa paksusti!

@ppelssiini &Arttu tasan 32

Melko hiljaista on ollut tammisten pinossa viime aikoina, ajattelin vaihteeksi olla aktiivinen ja aloittaa keskiviikon pinoutumalla =) Hiljaisuus tosin osittain johtunee siitä, että mitään ihmeitä ei ole kenenkään odotuksessa meneillään, meikäläisellä tuntuisi ainakin olevan aika tapahtumaköyhää toistaiseksi ja toisaalta hyvä niin.

Masukas on ollut viime päivinä taas rauhallisempi, onneksi liikkeitä tuntuu, mutta huomattavasti vähemmän kuin jokin aika sitten. Ilmeisesti on vaihtanut asentoa ja ehkä potkiskelee muualle kuin vatsanahkaani.

Onko kenelläkään muulla sellaista vaivaa, että yöllä herää siihen kun oikealle alavatsalle ikäänkuin pistää? Kylkeä kääntämällä olo helpottuu, mutta en muista että tällaista olisi esikoista odottaessa ollut. Tuntuu vähän niinkuin lihaspistolta tms.

Että mua kyllästyttää tää töissäkäynti kun ei ole hirveesti hommiakaan, kuluis nyt vaan nopeesti nämä viimeiset viikot. Olis jo niin kiva alkaa laitella ihan rauhassa vauvan tavaroita paikoilleen ja tehdä vähän jouluvalmistelujakin, vaikka varsinaista omaa joulua ei tänä vuonna laitetakaan kun mummulaan ollaan menossa. Taitaa joululahjojenkin ostelu jäädä sinne äitiyslomalle... Tää arkirumban pyörittäminen 1,5-vuotiaan esikoisen ja ison mahan kanssa on sen verran raskasta, että kunhan töissäkäynti ja hoitoon viemiset jää pois, niin luulisi vähän paremmin jäävän aikaa ja energiaa muuhunkin puuhasteluun. Toiveajatteluako? Onneksi mies auttaa pojan kanssa sen verran kuin omilta töiltään ehtii.

Kai mun pitäis yrittää keksiä jotain järkevää tekemistä täällä työpöydän ääressä, jaksuja kaikille!

Suffis rv 31+1

Heippa vaan kaikille!

Ihan ekaksi noista kestoista; minä en ole esikon kanssa kestoillut, mutta nyt aion tämän toisen kanssa kokeilla. Olen lukenut aiheesta paljon ja kysellyt tutuilta käyttäjiltä neuvoja.

Minulle on suositeltu ihan pienen vauvan kanssa harsoja/flanelliliinoja ja villavaippahousuja. Jostain muistan lukeneeni, että vähintään 30 kpl harsoja pitäisi olla, jotta pääsee alkuun. Harsot ja villahousut ovat myös edullisin tapa kestoilla.

Mulla on noiden harsojen ja flanellien lisäksi (niistä voi myös taitella lisäimuja taskuvaippoihin) erimerkkisiä taskuvaippoja, joihin saa sisälle lisäimuja. Sitten olen hommanut myös " taskuttomia" muotoonommeltuja vaippoja, joihin lisäimu tulee vain vaipan pinnalle. Oon ostanut muovisia vaippakuoria muutamat sekä kutonut itse villahousuja.

Olen ostanut kaiken käytettynä, jolloin säästää isoja summia. Ja koska en voi vielä tietää, mikä on paras vaippatyyppi juuri meidän tulevalle vauvalle, niin en ole isoja rahallisia satsauksia vielä tehnyt!

Hyvä paikka ostaa käytettynä on myös www.huuto.net, mikäli vaan jaksaa ahkerasti seurailla huutoja.

Toivottavasti tämä valaisi edes jotakuta kestoilua pohdiskelevaa :)

Suffeli mietti niitä alavatsakipuja yöllä. Mulla on myös samanlaista, ja juuri oikealla puolella. Multa on kyllä aikanaan puhjennut umpisuoli ja luulen et siitä on jäänyt kiinnikkeitä, jotka kipuilee. Mutta ehkäpä se onkin jotain muuta, kun muillakin odottajilla näyttää olevan samantapaisia kipuja...

Tsemppiä vielä teille töissäolijoille!!!

Minä en kyllä mitenkään enää jaksaisi töissä, jos siis olisin ollut töissä tässä välissä. Meillä myös esikko 1v5kk kuten Suffelillakin. Mun pelastukseni on tämä kotiäitiys, eli pystyn nukkumaan päiväunet päivittäin, kun poika nukkuu n. 2h. Muuten olisin varmaan ihan haamu ja rättisippi!

Nyt lähdetään pojan kans ulos, ennenkuin tulee ihan pimeetä.

Toukoaarre 31+4

todella hyvin nukuttu yö takana :) ei edes vessaan tarvinnut herätä. Tunti sitten herättiin vasta esikoisen kanssa.. Tänään onkin viimeinen päivä sairaslomaa ja sitten taas työt kutsuu, onneksi niitä työpäiviä enään on sitten 10 jäljellä. eilen oli neuvola ja mun kauhuksi sf mitta oli kasvanut viimekerrasta 6cm! järkyttävää, vaikka terveydenhoitaja sano että kun vaavi on perätilas niin mitta on isompi.. Sokerirasituksesta selvisin rimaa hipoen, huh.. ei ois ollu kiva taas mittailla niitä arvoja sormesta. Nyt täytyy vaan toivoa että vaavi tuolla mahassa tajuis kääntyä itte, koska se kääntäminen mahan päältä kuulemma sattuu :( Muutenkin pelottaa tuleva synnytys ja siihen vielä päälle kaikki muut jutut niin ei oo kivaa :( Pelkään myös et vaavi kasvaa isoks, enkä tosiaankaan haluu mitään nelikilosta synnyttää.. Toivottavasti syntyis vähän aikasemmin, vaikka tammikuun alussa. Vaikka mun huonolla onnella se menee sinne helmikuun puolelle :((

Että tällästä tänään..

Susku 30+2

Olo alkaa pikkuhiljaa olemaan hyvin väsynyt ja uninen...siis lähes tulkoon kaiken aikaa. Viime yönä nukuin vaihteeksi hyvin (vauva ei pitänyt yksityisbileitään masussa, kuten viimeisen viikon ajan joka yö), mutta sitten sainkin herätä yön aikana viisi kertaa jos mihinkin. Kaksi näistä kerroista suuntasin vessaan, kaksi kertaa heräsin siihen että pohkeesta veti suonta kipeästi ja kerran herätti koira nähdessään jotain hyvin vauhdikasta unta (vikisi ja haukahteli). Joten nyt alan vähitellen ymmärtämään mitä sana yöherääminen todella tarkoittaa.

Todella, todella kovasti jo odotan äippäloman alkua..! Enää kaksi viikkoa ja elämä rauhoittuu kummasti. Tuo työkään kun ei ole kaikista rauhallisimmista päästä; lähestulkoon koko päivä jalkojen päällä paimentaen 3-6-vuotiaita lapsia. Iltaisin sitä kyllä on niin tsippi, että kaupassa käynti tuntuu ylivoimaiselta, mistään " ylimääräisestä" nyt puhumattakaan.

Raskaus muuten on sujunut tosi hyvin, vauva kääntyilee kovasti ja pyörii mahassa. Silti mulla on tunne, että vahingossakaan ei välillä käänny pää alaspäin, potkut kohdistuvat välillä lantioon ja mahanpohjaan ja välillä kylkiin (siis vauva on poikittain). Energiaa ja voimaa pikkuisella tuntuu olevan vaikka muille jakaa. Ei puhettakaan että liikkeet olisivat jotenkin pienentyneet tai vaimentuneet. Mutta en valita :) Pääasia että vauva voi hyvin, ja kasvaa ja kehittyy.

Mutta nyt tämä tuleva mamma vetäytyy petiin, tuntuu siltä että hyvä kun hereillä pysyn. Tsemppiä teille kaikille, jotka olette vielä töissä/koulussa, koitetaan jaksaa! :) Ja hyvät yöt kaikille tasapuolisesti...

-Niiga

rv. 31+4

Mulla töissä on tilanne ihan päinvastoin, hirvee härdelli...Kaikki on nyt vasta tajunnu että jään mammalomalle ihan pian ja uusia hommia tulee joka tuutista. Flunssa vielä pakkas päälle eli saa nähdä miten voimat riittää.. juurikaan ei ole ollut aikaa eikä voimia palstailla. Kotona tekis mieli tosiaan laittaa paikkoja kuntoon joulua ja vauvaa varten mutta ei ehdi/jaksa just nyt... Enää kaksi ja puoli viikkoa onneksi töitä, mutta sitäkin raskaammat viikot varmaan...

No vali vali, ainakin tänään on ihanan kirkas ilma ton alkuviikon ikävän harmaan kelin jälkeen, kyllä tämä tästä vielä... Lähen puolenpäivän maissa käymään neuvolassa, laitan kuulumisia sit vielä jos vaan ehdin..

Rosa rv 32+1

Helou, pitkästä aikaa!

Meikäläisellä on kans sellainen haipakka töissä, ettei melkein oo todellista. Osittain kiire on tietysti itseaiheutettua, sillä kun pitä kokeita ym., niin pakkohan ne on joskus arvostellakin... Mieluiten jättäisin tuollaiset hommat tietysti väliin, mutta kun ei sitä viitsisi ihan hatustakaan nuorisolle numeroita vetää joulun alla. Huoh. Tällä viikolla mua on väsyttänyt NIIN hirveästi (vaikka hemppa ok), et haen kyllä saikkua minäkin jos ei olo kohta kohene.

Masuun kuuluu hyvää. Maanantaina kävin neuvolassa. Sf-mitta oli 28cm. Vauva on (jo) raivotarjonnassa ja liikkui ultrassa hulluna niin kuin nykyisin melkein koko ajan. Syke oli 148. Mulla siis hemppa ja verenpaine vaihteeks ok. Pissassa ihan hiven valkuaista, muttei siitä mitään, kun ei oo supistuksia, verenpainetta eikä turvotusta. Mulle oli tullut painoa lisää taas 500g/vko, eli nyt yhteensä n. 14 kg - ei kuulemma mitenkään hirmu paljon. Vauvan kooksi arveltiin n. 1600g ja 40cm. Hurja, miten iso se jo on, vaikka kuulemma hyvin keskikokoinen onkin... <3. Alapään " luukipu" on kuulemma ihan normaalia, mutta sille ei voi tehdä mitään... helpottaa kuulemma vain synnyttämällä. Kiva. Sitä ja selän väsymistä pitää nyt tarkkailla, että voinko olla töissä...

Äitiyspakkaus tuli eilen. Niitä vaatteita hypistellessä meni eilinen ilta... mua pelotti koko eilisen päivän kamalasti se vastuu, minkä vauva tuo mukanaan. Nyytti on niin arvokas asia, että epäilyttää, osaanko olla tarpeeksi hyvä äiti sille. Ja jotenkin mun tajuntaan iski myös parisuhdeoppaassa ollut lause, jossa sanottiin nuoruuden olevan nyt lopullisesti takana. Havahduin ajattelemaan sukupolvien ketjua ja sitä vetovastuuta, johon äidiksi tulo velvoittaa. Onneksi mies oli taas maailman ihanin, kun se lohdutti mua muistuttamalla, ettei vatsuu oo yksin mun. Kaksin me selvitään mistä vaan. Tänään oonkin ollut taas paljon paremmalla mielellä.

Nyt tarvii ruveta murkinalle, muuten näännyn nälkään.

Kirjoittelemisiin, vointeja kaikille!

:) SolAngel & Rontti 29+6

Eilen meni koko päivä lopullisessa aikuistumisriitissä eli autokoulun 2-vaiheessa. Että ne jaksoikin pelotella koko rahan edestä (liukkaudella, nopeudella, hirvillä, huonoilla renkailla ja kalliilla bensalla). Päivä päättyi pimeällä pelotteluun noin puoli yhdentoista aikaan. Kaikesta pelottelusta häkeltyneenä en sitten meinannut saada koko yönä unen päästä kiinni. Mutta homma pulkassa ja se on hyvä.

Suffeli kysäisi yöllisistä oikeanpuolisista alavatsan vihlaisuista. Mulla on ollut just samaa. Olen ajatellut sen liittyvän virtsarakkoon (en kyllä tiedä miksi näin ajattelen). En usko että on mitenkään vaarallista.

Joku kysäisi joku päivä ikäeroista. Mulla kokemusta kolmen vuoden ja puolentoista vuoden eroista. Pienempi oli parempi. Ainakin mun penskoilla eka (isompi) ikäero oli täynnä mustasukkaisuutta jne. Pienemmässä ikäerossa ainoa haittapuoli oli se, ettei siitä ajasta järin mitään muista. Olihan se kiireistä ja työntäyteistä, mutta jotenkin " järkevää" . Ainakin mua kypsytti/kypsyttää leikkiminen, jota esikoisen kanssa joutui puuhailemaan. Kun lapsia enemmän ja sisaruksista seuraa toisilleen, niin aikuinen saa olla aikuinen. Eikä lapset tule minua enää leikkiin pyytämäänkään, näkevät että muutakin tekemistä. (no, mitä nyt joskus innostun pulkkamäkeen tai lumilinnan tekoon)

Mutta ei ikäeroja täysin voi edeltäkäsin päättää. Se tulee, mikä tulee, ja sen kanssa pärjää kyllä. Kuopuksen ja tulevan väliin jää melkein neljä vuotta, vaikka mahdollisuus lapselle annettiin jo ikuisuuksia sitten, vasta nyt katsoi sopivaksi saapua. Ilolla otetaan vastaan. Minä olen sillä lailla lapsellisen kohtalonuskoinen, että uskon siihen että lapsi valitsee sopivan ajankohdan. Onneksi tätä ei (kai) kukaan voi tieteellisesti kumota, henkimaailman juttuja.

Duoletot oli mullakin pari vuotta sitten. Sen voin sanoa, että ehdottomasti parhaat vaunut, mitä mulla on ikänä ollut. Tykkäsin niistä tosi paljon. Jos jäi epäselväksi, niin ehdottomasti suosittelen.

Mulla neuvola perjantaina. Aion alustavasti kysäistä mahdollisuudesta sinne painoarvioultraan. Musta tuntuu, että salamatkustaja on jo nyt tosi suuri. Pää on alhaalla näpsäkästi lantion kuopissa, mutta peppu kinnaa vasten kylkiluita. Näiden kiintopisteiden väliä se tykkää nykytellä (aivan kuten se mun aiempi isokokoinen), ja kipeää tekee. Ihan kiva päästä neuvolaan, kun on tällä kertaa asiaakin (niistä sokerirasituksista ja muista). Toisinaan kun tuntuu, että sielllä kääntyy vaan mittauksissa.

enyo 33 ja risat

Jou!Olo onkuin nyrkkeilykehässä olleella!Työistuminen ei tee hyvää ja yöt näyttää menevän aina vain huonommin...ärsyttää joka paikan kolotus : / Yöllä tulee herättyä ensiksikin pissakeikoille ja sitten vielä kahden-kolmen maissa-en tiedä miksi!?Varmaan hormonit alkaa herätellä ja opettaa yösyöttöihin ja valvomiseen....

Vauva möyryy tosi pontevasti aina vaan ja kiihtyy oikein liikkeet työpäivän jälkeen. Raukka varmaan ihan mytyssä mamman masussa joutuu olemaan niin onhan se raajoja oiottava sitten!! :)

Hyvää keskiviikkoa!

Kummasti oloa tosiaankin piristää tuo ulkona näkyvä pieni auringon pilkistys ikuisen vesisateen jälkeen. Tosin työpaikan ikkunan takaa tuota auringonpaistetta pääsen ihailemaan...

Töitä olisi vielä 9 aamuherätyksen verran jäljellä, mutta saattaapi olla että joudun heittämään pyyhkeen kehään selän takia. No huomenna olisi tarkoitus mennä työterveyslääkärillä käymään eli katsotaan miten käy.

Yöt on jo aika tukalia monine vessareissuineen ja kylkien puutumisineen ja kaiken kukkuraksi esikoinen on alkanut taas heräileen yöllä 1-2 kertaa...

Maanantaina oli neuvola ja eipä siellä mitään ihmeitä ollut, mitä nyt se että vaavi onkin tuolla masussa poikittain/perätilassa ja jos nyt vielä seuraavalla neuvolakerralla on samassa asennossa niin sitten tulee lähete Taysiin. Ja nyt oli lähtenyt nuo alapaineet taas kipuamaan ylöspäin eli nyt tarttee sitten taas vähän kuunnella itseään. Tosin esikoisesta oli tuo raskausmyrkytys ja olo oli kyllä ihan hyvä, mutta katsellaan ja kuunnellaan...

Mutta taidampa lähteä ulos syömään, että saa hieman vaihtelua tähän istumiseen.

Nepp@ri ja poju 32+4

Eilen oli taas lääkäri ja sain sitten loput 3 viikkoa sairaslomaa. Kaikki oli muuten kunnossa ja saan jatkaa mammauintiakin.

Kävin kahdessa kirppiksessäkin ja nyt tein tosi löytöjä. Ennen musta kaikki vauvan vaatteet on ollu tosi nuhjuisia ja kuluneita mut nyt löysin kassillisen lähes uusia tai uusia nuttuja. Aivan ihania ja älyhalpoja. 50 centistä puoleentoista euroon. Oli siellä pari käyttämätöntä myssyäkin 10 centtiä kappale. Sain pussillisen ja maksoin vaan 11 euroa yhteensä. Viel kun ehdin pesemään ne niin saan silitellä nekin sitten.

Joo tosiaan eilen pesin kaks koneellista noita vauvan peittoja ja äippäpaketin vaatteita. Kone teki lakon eikä suostunut loppulinkoomaan. Väänsin sitten käsin pahimmat vedet lakanoista ja muista. Tänään aattelin et kerran viel kokeilen kun konekin on vasta vuoden vanha ja takuutakin jäljellä että jos se vaikka pelittäiskin niin hyvin meni ohjelma loppuun. En tie mikä mielenhäiriö sillekin tuli. Varmaan meijän talossa kummittelee kun samana päivänä eilen hajos digiboksikin!!!

Tänään jopa sain taas jatkettua kaakeloimista ja tästä taas aion mennä jatkamaan. Jos sais homman valmiiks ennen ku mies tulee illalla kotiin niin vähän oisin ylpeenä.

Ei maar kirjotelkaa ny muutkin jotka ette vielä ole rohjenneet. On kiva lukee muitten kuulumisia päivän mittaan.

Niin hei joku kyseli aiemmin niistä kestovaipoista. Haluaisin itekkin kokeilla niitä mut tosiaan en oikein tie mistä niitä kannattais hommata. Onks sellanen muovinen housuosa suositeltavaa? Ruskovillan systeemissä on vaan ne villahousut päällimmäisenä mut tuleeks niist läpi pisut? Meinasin vaan et jos kutois ite niitä housuja siitä ruskovillan langasta niin tulis halvemmaks ku muuten ne ruskovillan tuotteet on sikakalliita. Ostettiin kyllä tai mies halus ostaa sen silkkimyssyn. Ostin sen toisiks pienimmän kun se vastasyntyneen koko tuntu aivan uskomattoman pieneltä et jos vaikka onkin heti liian pieni...

Maariska 32 tasan :O kääksss..

Mulla ei ole kokemusta ihan pienen kanssa kestoilusta, mutta kestoiltiin pojan ollessa 4kk-1v. Sit tuli muutto ja muuta häslinkiä ja kestoilu jäi. Nyt mietin, jaksanko aloittaa tämän toisen kanssa. Vaippoja ainakin olisi kasa päin esikon jäljiltä...

Villa sitoo kosteutta, ja sanovat, että villahousu kuorivaippana on pomminvarma, ts. se pitää pahimmatkin pisut sisällään. Villahousut vain täytyy ensin " ajaa sisään" , esim. uudet ruskovillan villikset tarvitsevat aika monen lanoliinikäsittelyn ennen kuin pitävät kunnolla.

Itse kestoilin täyttövaipolla, lähinnä fuzzi bunzeilla ja niihin sopivilla hamppuimuilla. Oli tosi näppärä systeemi (isikin suostui käyttämään), epäilen vain, että eivät toimi ihan pienellä, maitokakka ei varmaan pysy noissa vaipoissa.

Käypä sivuilla www.kestovaippainfo.kopteri.net. Siellä löytyy kaikki kestoilusta.

Kerrankin paistaa aurinko ja ilmassa on jo pikkasen talven tuntua.

Sairasloma jatkuu koulutehtävien merkeissä. On se kumma, että vaikka kuinka olis ollu syksyllä aikaa tehdä tehtäviä niin ne vaan jättää sitten viime tinkaan. Itteensä saa vaan syyttää ku ison mahan kanssa joutuu nyt istumaan tietokoneella joka päivä napattulemassa jos jonkinlaista tarinaa. Mitenköhän se lopputyön tekeminen sitten vauvan kanssa sujuu, saas nähdä :P

Viime yönä ei tullu nukuttua ku pari tuntia ei vaan tullu silmään, vaikka masuasukki olikin viime yönä ihmeen hiljainen. Mielessä vaan pyöri tuleva synnytys ja mitä kaikkea vielä sitä ennen pitäisi tehdä.

Joku tuossa kirjotteli, että duunissa sysätään nyt viime metreillä kaikkia tehtäviä. Mä puolestani pitkin syksyä muistuttelin pomolle, että ne mun tehtävät pitäis jollekin opettaa ennen kuin jään pois ja niinhän sitten kävi, että en kerenny niitä kenellekään opettaa ku jäin sairaslomalla. Ens viikon tiistaina katotaan uudestaan lääkärissä tilanne, ja jos vielä jatkuu saikku niin sitten se on loppun asti. Saavat sitten töissä ihmetellä kuka mitäkin rupeaa tekemään :D

Tulipas kirjoteltua, no se on näitä tylsiä yksinäisiä päiviä koulukirjojen parissa. Täytyykin jatkaa pänttäämistä.

Kaikille hyvää päivän jatkoa :)

rv 30+3 (jos ei oo laskut jo menny sekasin)

Tosiaan ihan piristävä ilma täällä Lappeenrannassa. Äsken pilkahti aurinkokin kun heräilin ja verhoja availin. Jospa se lumi sieltä kohta tulisi meillekin.

Viime yö meni pitkästä aikaa hyvin, eikä tarvinnut nousta kertaakaan edes vessaan ! =0) Tosin valvoin kyllä tässä koneen ääressä sen verran myöhään, että taisin olla aika väsynyt.

Kateeksi käy teitä jotka ootte töissä ja saatte kohta jäädä ansaitulle mammalomalle. Itse olen kaikenlaisten vaivojen takia luopunut opiskelusta jo lokakuussa ja ollu saikulla. Alkaa jo kohta kyllästyttämään. Kaikenlaista puuhaa olis kyllä kotona, mutta sellaseen ei tahdo energia kuitenkaan riittää. Innostus iskee vähän niinku puuskittain. Välillä siivoan monta päivää putkeen ja sitten taas laiskottelen niin kauan että ukko kulta saa kaivaa viimeset puhtaat sukat laatikon uumenista. =0)

Pitäis kai vauvan vaatteeita ja lakanoita pikkuhiljaa pestä valmiiksi, mutta niillä ei toivottavasti vielä ole kiirettä...

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Iitu ja maha 29+6

No tuli siellä neuvolassa käytyä kuten aamulla mainitsin. Vauveli oli pysyny rt:ssä jonne kääntyi toissa viikolla, laskeutunu tosi matalalle ja kiinnittyny lantioon (!) sanoi terkka. Ja määräsi mulle lepoa loppuviikoksi kun olin kuulemma niin surkeen näkönen ja arvot (hb ja verenpaine) matalalla. Että saikulle vaan... Mutta kyllä se on totta että kyl ne tekemättömät työt stressaa yhtä lailla kun kiivas työtahti... Täytyy nyt vaan kovettaa itsensä työasioissa ja ajatella masuasukkia...

Että semmosta täällä. Eikös tuo kiinnittyminen tarkota sitä että haluais lähteä pieni jo sieltä tulemaan? No onhan hän nyt jo pikkusen yli kakskiloinen ja terkka sanoi että ns. keuhkoviikot on täynnä. Mutta sais kyllä vielä pysyä! En kyllä oo ees pessy vauvanvaatteita ja laittanu sänkyä yms... Eikä kyllä mulla mitään kivuliaita supistuksia ole ole ollut, maha on kyllä tosi kireenä välillä, mutta kaipa ne kivuttomatkin jotain tekee.

No lähdenpä tästä nyt sitten päivälevolle kun niin määrättiin, ennekun esikoinen tulee koulusta... :)

Rosa edelleen rv 32+1

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat