Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Keskustelin tänään yhden sairaanhoitajan kanssa,joka sanoi että luontaistuotteista voisi saada apua raskauden aikana esim. masennus oireisiin ja eivätkä olisi haitaksi lapsen aivojen kehityksellekään...rasva hapoista oli siis puhe. Ei osannut kuitenkaan mainita nimeltä mitään tuotetta joka sopisi. En ole itsekään vielä käynyt kyselemässä eikä paljon kyllä nyt jaksaisikaan.

Ajattelinkin että täällä joukossa olisi varmasti joku asiaan perehtynyt ja olisin kovasti kiitollinen tiedosta!

Ja ajattelinkin kun vähän enemmän löytyy " virtaa" voisi joskus noihin luontaistuotteisiin paremminkin perehtyä. Onkohan olemassa jotain kursseja?

Kommentit (10)

Minä myös olen käyttänyt 2 lapsen aikana valmarinia, ei mitään ongelmia ole ollut sen käytöstä johtuen. Minä käytän aineenvaihdunnan edistämiseksi. Liikunnan lisänä auttaa suolen toimintaan hyvin. Lisäksi kun tekee mieli syödä, vaikka ei ole nälkä, ottaa sitä, tulee kylläinen olo, eikä tee mieli enää mitään. Yleensä otan juuri makeanhimoon. Auttaa, suosittelen. Kysyin myös valmistajalta, ei kieltänyt.

Itse en löytänyt paketista mainintaa että olisi lainkaan d-vitamiinia mutta pitääpä katsoa uudestaan. Syön myös Multitabs 2+ yhden tabletin päivässä. Mietin vaan ettei tule liikaa d-vitamiinia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Neuvoloidenkin ohjeet vaihtelee ainakin tuon luontaistuotekaupoissa myytävän rautavalmisteen suhteen. (Siis sen nestemäisen jolla on hankala saksankielinen nimi...) Minun th suositteli sitä.

Muuten noista yrttivalmisteista olis hyvä huomioida ainakin sellainen, että ei saisi raskauden aikana käyttää sellaisia, joilla on diureettisia (nesteitä poistavia) vaikutuksia.

On sataprosenttinen luonnontuote. Sisältää tärkeitä rasvahappoja ja luonnollista E-vitamiinia. Tärkeää omalle hormonitoiminnalle ja kehittyvälle vauvalle! Itselläni takana keskenmenoja ja päätin kokeilla luontaistuotteita. Ikivireässä sanottiin monen naisen kärsivän samoista ongelmista ja monilla on tämä tuote auttanut, on kuulemma paljon vauvoja käynyt näytillä. Voi hyvin käyttää raskausaikana. Itse käytän ja olen juuri tehnyt positiivisen raskaustestin.

Varmaan jotkut Omega-rasvahapot voi olla ihan hyödellysiä raskausaikana, mutta luontaistuotekauppojen yrttivalmisteita ei kyllä suositella raskausaikana, voivat olla hyvinkin voimakkaita vaikutuksiltaan jotkut yrtit. Itse en lähtisi omin päin ottamaan mitään luontaistuotekaupan valmisteita raskaana ollessa.

Olet ihan oikeassa, A-vitamiinia pitäisi välttää.

Ja neuvolassakaan ei myöskään suositella mitään luontaistuotteita (esim. moni käyttää raudan puutteeseen yrttijuomia, mutta neuvolan mukaan niitäkään ei pitäisi käyttää). Eli päätös on kyllä tehtävä itse, neuvola tai apteekki eivät tätä vastuuta voi ottaa.

Ei suositellu siellä mitään käytettäväksi raskausaikana juuri tuon vähäisen tutkimustiedon vuoksi. Kukaan ei siis halua ottaa vastuuta ja suositella. Onko siinä E-Epa:ssa A-vitamiinia? Sitähän pitäisi raskausaikana käsittääkseni välttää?

Siitä olen itse kysynyt valmistajalta (suomalainen ja tuote ollut markkinoilla jo 40-vuotta), voiko sitä raskaana käyttää ja vastaus oli, että kyllä voi, koska se sistältää vain kivennäisaineita. Valmarin auttaa närästykseen.

siitä sanotaan ainakin että tehokas kalaöljy mielen terveydeksi. Käytän itse tätä. Ystävä ja hänen anoppinsa ovat perehtyneitä varsin syvällisesti näihin ja suosittelivat ehdottomasti raskauden aikana. Neuvolassa ei taas suositeltu mitään luontaistuotteita, mutta lähinnä vaan siksi, että niitä kaikkia ei ole tutkittu kuten esim. lääkkeitä. D-vitamiiniahan pitäisi sitten neuvolankin mukaan syödä tähän aikaan vuodesta raskaana ollessa (eli tuosta E-Epa:sta tulee molemmat).

Netistä löytyy tietoa, esim.

http://www.biovita.fi/suomi/terveyssivut/e-epa.html

Muistaakseni olen nähnyt myynnissä sekä apteekissa että luontaistuotekaupassa.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat