Vierailija

Pahin vaiva on todella voimakas väsymys. Nukun/torkun nykyään töissä tässä ruudun äärellä vähän väliä. Ihan kädet vapisee ja huono olo tulee kun väsymyskohtaus iskee. Muita oireita: hiuksia lähtee poikkeukselisen paljon, yöhikoilua, muistihäiriöitä, keskittymisvaikeuksia, gynekologisia ongelmia, silmäoireita, koko ajan joku tauti päällä (hengitystietulehduksia, kurkunpääntulehdus, henkitorven tulehdus, poskiontelontulehdus), pientä lämpöilyä, kylmä koko ajan, vatsaoireita, kuten ilmavaivoja, löysävatsaisuutta jne.

Mutta tämä väsymys on PAHIN oire, vaivaa koko ajan, ja pelkään jopa ajaa autolla pidempää matkaa esim. moottoritiellä, etten nukahtaisi vaan rattiin.

Alkaa olla aika epätoivoinen olo. Ja oireet aika perusjuttuja, joten lääkärillä en ole vielä jaksanut käydä valittamassa näitä aika tavallisiakin oireita. Kuka/mikä lääkäri ottaisi oikein tosissaan nämä?

Otatin työterveydessä verikokeita, kun epäilin itsekkin kilpirauhasvaivoja, mutta tuoksien mukaan ei ollut.

Verenpaine 122/64, hemoglobiini 130

Verenkuvassa trombosyytit hieman koholla, muuten ok, veren sokeri 4,7, Kilpirauhasarvot normaalit TSH 0,55 ja joku mistä sen saa selvää T4V 10.8.

Olen 28-vuotias, ja synnytyksestäkin on jo yli kolme vuotta aikaa. Ajattelin seuraavaksi mennä reumalääkärille tutkituttaman, että voisiko oireeni olla sjögrenin syndroomaa? Vai kenties fibromyalgiaa, vaiko vain krooninen väsymysoireyhtymä. Yhtä kaikki, mihinkään noista ei ole kuitenkaan mitään varsinaista " parannusta" eli elämä jatkuisi kuitenkin samoissa tunnelmissa, jos vaikka joku oheisista diagnosoitaisiin.

Kommentit (4)

Eli tämän vuoden maaliskuusta. Tai on voinut olla aiemminkin, mutta kotona oleva äitihän ei tunnetusti sairasta yhtään mitään, ei voi, ei saa jne. Mutta vakavasti puhuen, en ollut kyllä ollenkaan kipeä kun olin kotona. Töitä takana siis vasta reilut puolivuotta, ja nyt jo burn out. Olen kyllä aikaisemminkin sairastunut työperäiseen stressiin ennen lapsia, ja olin tuolloin sairaslomalla. Mitä apua tähän burn outtiin voisi saada? En kehtaa kyllä olla töistä pois..... Käytössä ollut nyt nelisen kuukautta masennuslääke, sillä ajattelin, josko se oloa helpottaisi, mutta ei mitään suurta apua ole tullut. Olisi helpompi ymmärtää tätä olotilaani, jos siihen löytyisi joku ymmärrettävä syy.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En jaksaiski uskoa työperäiseen stressiin, ei ole tarvinnut tehdä ylitöitä jne. ja muutenkin ihan ok tunne töiden suhteen. En kyllä erityisemmin pidä työpaikastani. Kuinka kauan kestää sopeutuminen työelämään kotiäitinä olosta? Ääh, olen ihan hukassa itseni kanssa. Luulosairas taidan olla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat