Vierailija

Onko olemassa jokin ikäraja, jota nuoremmille ei anneta pillereitä vai voiko 13v saada halutessaan pillerit?? Laki ei kiellä alle 16v: iden seksiä keskenään, mutta yli ja alle 16-vuotiaiden keskenään kyllä.

Kuka pillereiden annosta päättää terveydenhoitaja vai lääkäri?

- Raivostunut äiti -

Kommentit (18)

sain pillerit piirun alle 16-vuotiaana terveydenhoitajalta. Ensimmäisen 3kk:n paketin sain ihan " hyllystä" koulun terveydenhoitajalta raskauden ehkäisyyn, en kivuliaiden kuukautisten takia tms. Tuon starttipaketin jälkeen piti tosin mennä terveyskeskukseen hakemaan lisää. Ei ollut salaisuus tosin itselläni, puhuin äitini kanssa asiasta tuolloin. Tapahtui v. 1995

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Fiksua tytöltä, että tajuaa hankkia ehkäisyn, eikä sitten poraa tuolla teiniäitien palstoilla, kun tuli äidiksi jo 14 vuotiaana, eikä uskaltanut tehdä aborttia.

mitään kirjoittaessaan antibiooti reseptiäkään niin miksi pillereiden käytöstä tulisi informoida? ainoastaan kyse on siitä etteivät vanhempien rajan veto lapsen hommiin toimi ja äitiä suututtaa terv.huollon hemkilöiden tukeminen lasta tässä rajanveto asiassa. tosiasiassa parempi olla pillerit kuin synnyttää 14 v lapsi. mutta keskustele ihmeessä sen lapsesi kanssa asiasta ettet salli hänen tekemisiään. ja muista et sinulla on aikuisena oikeus tehdä yli16v henkilöstä ilmoitus jos hän harrastaa seksiä alle 16v kanssa.itse puhuisin sekä pojan että oman tytttäreni kanssa tilanteesta ja sanoinsin etten hyväksy moista ja ilmoitus lähtee eteenpäin jos eivät toimi niinkuin aikuisena " määrään" tässä asiassa.

Mutta älä kiukkua hoitohenkilökunnalle, ne ovat tehneeet aivan oikein!!!!!1

Aika nuorikin saa pillerit, ja vanhemmille ei tarvitse ilmoittaa. Se tosissaan kannattaa miettiä, että onko pillerit kuitenkin parempi, kuin raskaus!

et voi enää vahtia tytön joka askelta. Vanhempainvaltaa (uhkailu,kiristys jne) käyttämällä pahennat vain välejänne.

Olet kasvattanut viisaan tytön, joka ei halua tulla raskaaksi liian nuorena (pillerit tosin yksin eivät suojaa tulehduksilta ja tämänikäisellä tuskin on vakituista partneria vaikka itse niin inttäisikin).

Mikä on ongelma ? Onko ongelma Sinun vai tytön ? Tyttö huolehtikoon itse ongelmistaan (läksyt, hiukset, oma huone, ystävät) ja kysyköön neuvoa, jos tarvitsee. Jos taas ongelma on Sinun (häiritsee Sinun elämääsi) kerro siitä tytölle minä-muodossa, kun tilanne on rauhallinen.

Minä pelkään, että...

Minua huolettaa...

Minä toivoisin..

Kuuntele ja palauta viesti, niinkuin ymmärsit sen tarkistaaksesi mitä toinen tarkoitti. Kunnioita lastasi.

lähde:

Thomas Gordon: Viisaat vanhemmat

pillereiden annosta? Jos kerran seksi näiden välillä on rikos, miksi se sallitaan ehkäisyvälineiden jaon taholta? Ja miksi vanhemmilta ei kysytä mitään, lapsi on meidän vastuulla! Jos emme salli viinaa ja tupakkaa miksi pitäisi sallia seksi, joka voi aiheuttaa paljon pahempia jälkiä ja vaurioita mieleen kuin yksi krapula...

ap

Ap:n kannattaisi raivoamisen sijaan keskittyä miettimään, mikä on mennyt vikaan jos ei lapsen kanssa kykene keskustelemaan seksistä ja ehkäisystä.

Vierailija:

Lainaus:

pillereiden annosta? Jos kerran seksi näiden välillä on rikos, miksi se sallitaan ehkäisyvälineiden jaon taholta? Ja miksi vanhemmilta ei kysytä mitään, lapsi on meidän vastuulla! Jos emme salli viinaa ja tupakkaa miksi pitäisi sallia seksi, joka voi aiheuttaa paljon pahempia jälkiä ja vaurioita mieleen kuin yksi krapula...

ap

Terveydenhuollossa tiedetään, että lapsesi harrastaisi joka tapauksessa seksiä, saipa pillerit tai ei. Ainakin hän on voinut keskustella asiasta avoimesti terkkarin kanssa. Jos suhde vaivaa, niin tee poliisille ilmoitus!

13v tyttö

No ite haluisin noi pillerit ku menkat o iha järkyttävän kivuliaat ja ei ain säänölliset ja pillerit auttaa tohon ja ehkäsyy jote ei tarvis ostaa kortsui

Hyvästi lapsuus

Kuka estäisi lasta satuttamasta itseään huonoilla ihmissuhteilla, sukupuolitaudeilla, hyväksikäytöllä ja lapsuuden liian aikaiselta menettämisellä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat