Vierailija

Harkinnassa olisi. Kaikenlaiset kokemukset kehiin, tack. :)

Kommentit (18)

Mulla oli kuparikierukka pari vuotta, piti sit ottaa pois kun vuodot oli niin runsaita, että hemoglobiini laski tosi alas ja anemia iski.

Myös PMS-oireet (pahantuulisuus etenkin) lisääntyi mulla kuparikierukan myötä. Raskaaksi voi tulla kuparikierukankin kanssa- siitä todisteena tuttavallani 10 v. lapsi... Tietty mahdollisuus ei ole suuri,mut kummiski.Sen jälkeen mulla oli hormonikierukka, johon olin tyytyväisempi, vaikka se vei seksihalut aika tehokkaasti.

Kaksi kuukautta kokemusta kuparikierukasta, mutta ainakaan vielä en pois ottaisi. Laitto ei ollut järin mukavaa, mutta kesti vain muutaman minuutin. Ekassa kierrossa hieman välivuotoa ja varsinainen vuoto oli tavallista runsaampi, kesti noin 8 päivää. Toisessa kierrossa ei enää välivuotoja ja kuukautisetkin jo hieman niukemmat (7 päivää), eli hyvään suuntaan menossa. Lekurin mukaan just ensimmäisissä kierroissa runsaampi vuoto, joka sitten toivon mukaan asettuu. Ei tietysti sovi kaikille.

Parasta on kierukassa ollut, ettei ole vaikuttanut haluihin, jotka minulta vie kaikki hormoniehkäisyt. Siksi valitsin juuri kupari- enkä hormonikierukkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Toinen jo menossa. Ei ole täysin ongelmaton (hieman lisääntynyt vuoto, ensimmäisen kanssa outoja vihlomisia jne.), mutta verrattuna hormonaalisen ehkäisyn minulle aiheuttamaan hengenvaaraan olen kuitenkin tyytyväinen. Kun ei oikein tuo kumikaan ehkäisyksi käy...

Itselläni kuukautiset on luonnostaan niukat, joten kuparikierukan kanssa " normaalit" . Kun tästä luovun, otan sterilisaation. :-)

(ah, ja mies valittaa satunnaisesti niistä langoista - tai mikä ikinä se onkaan mikä siellä tuntuu jos oikein syvälle työntyy)

3 kk:n kuluttua se otettiin pois. Tuon ajan oli jatkuva runsas kk-vuoto, hb meni alle 80 ja olo oli sen mukainen.

Toisaalta kolmannen raskauden jälkeen minulle kävi sama hormonikierukankin kanssa (hb:n laskua lukuunottamatta - kun popsin urakalla rautaa koko tajuttoman vuotoajan) eli nämä kohdunsisäiset ehkäisimet eivät kerta kaikkiaan sovi minulle.

Muutenhan olisivat hyviä kapistuksia. Kuparikierukan ehk.teho taitaa jäädä aika vaatimattomaksi hormonikierukkaan verrattuna eli miksi et ottaisi sitä? Sillä kun YLEENSÄ on vähäisemmät vaittavaikutuksetkin (ja jopa hyötyjä). Kallishan se on, mutta kalliiksi tulee ei-toivottu raskauskin. Monella tapaa.

että kuparikierukan kanssa voi tulla raskaaksi. Kyllähän minkä tahansa ehkäisyn kanssa voi. Kuparikierukan käyttäjistä 0,6-0,8 on tullut raskaaksi, paljonkohan luku on esim. pillerien käyttäjillä? Kondomin käyttäjillä se on ainakin huomattavasti suurempi, ellen väärin muista niin jotain 5 sadasta käyttäjästä. Eli eihän tuo kuparikierukka mitenkään erityisen epäluotettava ole!

mutta nyt asettuneet entiselleen eli noin kolme päivää. menkkojen aikaan ilmaantui uusi, vihlova kipu, mutta asettuu hyvin ihan tavan buranalla. mies on joskus valittanut langoista, mutta ei nyt aikoihin. pelkäsin asennusta, mutta ei se sattunut juurikaan, vaikkei minulla ole edes lapsia, joten kohdun kaula aika tiukka varmaan. otin kyllä buranaa ennen toimenpidettä. hyvä on siis ollut, ei muista koko asiaa useimmiten.

Välillä olen ollut aikeissa otattaa sen pois, välillä taas en muista koko asiaa. Kuukautiseni ovat toisinaan aika runsaat ja kestävät ainakin viikon, toisinaan selviää lyhyemmällä ajalla, mutta melkein aina on tiputteluvuotoa varsinaisten kuukautisten jälkeen.

Veriarvoja en ole mittauttanut, mutta joskus pelkään, että ovat huonot. Aion pitää kierukkaa lähes sen viisi vuotta ja sitten en ota mitään ehkäisyä, koska haluan katsoa, tulenko vielä raskaaksi.

Päädyin kk:hon koska en halua ns. turvota. Vuoto määrät runsaat. En tiedä vaikuttaako painoon, mutta olen nykyisin pienentynyt kokoon 34.

Ei valittamista. Pillereitä ei edes suositeltu.

Vuoto on ollut pahimpina päivinä todella runsasta ja nyt sainkin lääkäriltä Caprilon tabletteja, joita otetaan runsaimpina vuotopäivinä, niiden pitäisi vähentää huomattavasti vuotoa.onko kellään kokemusta näistä tableteista?(itse en ole vielä kokeillut)

Minulle sanottiin ennen kuparikierukan laittamista, että tämä sopii, jos raskaaksitulo ja vauvan pitäminen tai abortti ei olisi katastrofi. Totesin, että ei ole, mutta enpä olisi uskonut, että todella tarkoitti tätä. Ei mennyt kahta vuotta, kun olin uudestaan raskaana.

ainakin pillerit vievät minulta seksihalut. Olen kokeillut kahta merkkiä. Voisin kuvitella, että h-kierukkakin veisi, koska se estää usein munasolun irtoamisen. Tuntuu, että minulla halut ovat selvästi kiinni luonnollisesti kk-kierrosta. Raskaus ei ole tällä hetkellä suunnitteilla, mutta ei se mikään katastrofi olisi, joten sitä en pelkää.

ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat