Vierailija

vie lapsen päiväksi hoitoon ja äiti itse menee kotiin makaamaan?? äidillä ei siis ole koulua eikä töitä eikä mitään muuutakaan. en käsitä. jos on lapsen tehny niin eikö niitä voi sillon prkl itse hoitaa?!

Kommentit (17)

Subjektiivinen päivähoito-oikeus tarkoittaa just sitä että vanhemmat voivat viedä lapsensa päiväkotiin vaikka kokopäiväiseksi eikä heidän tarvitse esittää mitään syytä tähän. Kunta on velvollinen järjestämään kalliin paikan jokaiselle joka sitä haluaa.

oteta lasta jos äiti vaan " makailee kotona" . Voihan äiti olla masentunut tai sairas tai lapsi tarvitsee ikäistensä seuraa esim. puheen kehityksen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kumpikaan ei tietääkseni ole käyny mitään koulua peruskoulun jälkeen eikä ole päivääkään tehny myöskään töitä.

toinen äiti vie aamulla lapsen hoitoon hakee päivällä. tosi usein myös mummullaan muutamankin päivän putkeen. lapsi n. 3v.

toinen äiti vie 3 lasta aamulla hoitoon , hakee neljältä. on lasten kanssa 3 tuntia(!) ja laittaa ne nukkumaan. nämä lapset myös tosi paljon isovanhemmilla.

ei asia tietty mulle kuulu millään lailla, mutta ihmettelen vaan..

Tässä mahdollisia syitä:

-lapsi on erityislapsi ja käy hoidossa terapiasyistä, esim. sosiaalisten vuorovaikutustaitojen kehittämiseksi (näin esim. meillä asperger-poika käy arkivapaidenkin aikana hoidossa)

-äiti potee mielenterveysongelmia ja jo lastensuojelullisista syistä osapäivähoito on lapselle ja koko perheelle hyväksi.

-lapsi on sen verran iso ja tarhapaikka hyvä, ettei sitä kannata lyhyen äidin kotonaolojakson takia keskeyttää (äiti esim. on työtön ja hakee duunia)

Palaan työelämään ensi viikolla ja lapset ovat olleet hoidossa harjoittelemassa jo 2 viikkoa. Nautin kesälomastani, syön, siivoilen rauhassa ja tuli rätisee leivinuunissa. Voi, tätä helppoa laiskurin elämää.

että se äiti vaikka ettii töitä ja on aatellu laittaa lapset hoitoon jo totuttelemaan? Monesti jos hakee kunnalta hoitopaikkaa sit kun SAA sen työpaikan niin joutuu viedä lapset huisinnevadaaan hoitoon.

Mulla tuo tilanne edessä ensi syksynä ja ajattelin laittaa lapset hoitoon silloin. Sit jos saan töitä (ja meinaan saada) nopsaan niin on lapset siinä hoitopaikassa mihin ne haluan ja voin aloittaa työt vaikka heti.

Ei sit tule sitä rumbaa kun yleensä on, eli samaan aikaan uusi työpaikka ja se sairastelukierre...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat