Seuraa 

Faxailin just Finnairille sen ' Raskaustodistus lentomatkaa varten' lomakkeen. Ihmettelen vain, että mihinköhän sitä oikeesti mahtaa tarvia !? Aivan järjetön paperi. Näkeehän musta, että olen raskaana. ;-) Kai mä ne raskausviikot olisin voinut vaikka neuvolakortillakin todistaa...? No, eipähän tarvi tietty painokyriään kenellekään esitellä, kun on erillinen paperi, jossa ei muuta lue kuin että kyseessä on normaali raskaus eikä estettä lentämiselle.

No, en kuitenkaan uskaltanut ottaa riskiä, että käännytettäisiin koneesta takaisin. Kiinostais vain tietää onko tuollaista paperia oikeesti joltain kysytty tai koneeseen pääsyä evätty sen puutteen takia?

Kommentit (4)

... tämänhän se lääkäri just allekirjoittaa. Huvittaa vain, että kävelin työterveysasemalle, että tällaisen lapun tarvisin ja lääkäri kysyi vain, että paljonko on nyt viikkoja (kun nekin pitää siinä mainita), mikä on laskettu aika ja kysyi onko ollut jotain ongelmia. Juu ei ongelmia, kiitos.

Mitäköhän mahtaa firma tuostakin paperista työterveyshuollolle maksaa? Ja se, et mä käytän työaikaani moiseen... ja lääkärin työaikaa. No työreissua varten tuon paperin tarvin, eli ei liene mun päänsärky. En sentään vienyt terveyskeskuksesta jonkun ehkä kiireellisestikin tarvimaa aikaa, työterveyshuolto ei ole onneksi aivan yhtä ruuhkainen.

Hyvähän se on tällaiset asiat ottaa huomioon, mutta luvalla sanoen on tuo minusta aika järjetöntä byrokratiaa! Ei rv28 kirjoitettu todistus millään muotoa estä onglemia ilmaantumasta...

Lentoyhtiölle/matkustajalle tulee aika kalliiksi jos synnytys käynnistyy tai tulee komplikaatioita kesken matkan. Lääkärintodistus raskauden normaalista etenemisestä ja raskausviikoista suojelee molempia osapuolia. Aika kalliiksi tulee, jos lentoyhtiö joutuu matkustajaa laskuttamaan ylimääräisestä välilaskusta! Samoin matkavakuutus tuskin korvaa jos on matkustettu liian myöhäisill viikoilla tai vaikka raskaus ei olisi edennyt normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Huomasitko muuten etta se on laakarin todistus, ja laakarin pitaa sen nain ollen allekirjoittaa rv 28 jalkeen? Eli se ei ole pelkka todistus siita etta olet raskaana, vaan todistus siita etta olet lentokelpoinen. Ehka taman jo tiesitkin, mutta ihan vaan varmuuden vuoksi, koska se ei kirjoituksestasi selvinnyt!!

Hyvaa matkaa!

Niinhän se on (tai siis pitäisi olla), että lääkäri tutkii äidin todetakseen, että ennenaikaisen synnytyksen riskiä ei ole. Jos on olemassa mahdollisuus, että lapsi tulee ennen aikojaan (lääkärin pitäisi siis tehdä myös sisätutkimus) lentolupaa ei voida antaa. Pelkkä haastattelu ei riitä ja jos näin on menetelty, on kyllä lääkäri pikkaisen hakoteillä.. Tuskin kukaan äitikään haluaa riskeerata mahdollisesti syntyvää keskostaan sillä, ettei vauva pääse hoitoon. Puhumattakaan äidistä.. Harvinaistahan tuo tietty on. Ja tuntuu hullulta kun ei sitä lappua varsinaisesti kukaan kysy. Lentämisestäkään ei sinänsä ole vaaraa, toki pitkä istuminen saattaa aiheuttaa supistuksia.. Itse olen lähdössä jenkkeihin, lähden rv. 24, jolloin todistusta ei vielä voida kirjoittaa (aikaisintaan viikolla 27 sen voi saada) ja kun tulen takaisin niin on jo 28 viikkoa täynnä. Olenkin miettinyt, että menisinkö siellä USA:n päässä lääkäriin vai tulisinko vaan takaisin hihkumatta kenellekään mitään.. On se vaan hankalaa.

t. Jonsku + masuasukki rv 20+1

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat