Seuraa 

Meidän poika 3,5 kk nukkuu päiväunille vaunuihin ihan hyvin. Nukkuu päiväunille myös sisälle kohtuullisesti, yleensä selvitään pienellä kitinällä ja muutamalla tutin nostolla. Iltaisin olen ennen nukuttanut rinnalle, mikä on toiminut ihan hyvin, kunnes poika aloitti aina illalla touhuamisen, eikä malttanut imeä ja sitten touhuttuaan n. 1/2-1 tunnin alkoi imeä ja imi n. 2 tuntia putkeen. Ja tähän ei saanut olla täysi tissi, koska sai raivarin jos maitoa tuli liian nopeasti (käytti ilmeisesti tissiä tuttinaan). Kestin tätä jonkun aikaa (muistaakseni n. 2 vkoa), mutta kun nukkumaan meno oli aina tätä päätin kokeilla tuttia nukuttamisessa tissin sijasta. Menin pojan kanssa sänkyyn ja kun touhuilun jälkeen näytti haluavan tissiä annoin tutin. Tämä toimi vaihtelevalla menestyksellä, joskus nukahti n. puolessa tunnissa, joskus meni kaksi tuntia..... Muutamana iltana olen sitten nukuttanut omaan sänkyynsä, koska huomasin, että pojan oli kuitenkin sinne helpompi rauhoittua kuin minun viereen (kun näki minut alkoi hymyilemään ja juttelemaan yms. vaikka en sanonut mitään tai ilmeillyt millään tavalla) Mutta iltanukahtaminen on hankalaa, eilenkin meni kaksi tuntia pinnasängyn vieressä makaillessa ja välillä tuttia nostaessa ja välillä piti nostaa koko poika käymään sylissä, kun huuto yltyi kovaksi (en halua että huuto yltää paniikkiin asti, koska silloin rauhoittelu kestää kauan ja riipii väsyneen äidin sydäntä aivan liikaa). Onko teillä antaa neuvoja siitä miten vauvan saa nukahtamaan mahdollisimman lempeästi mutta tehokkaasti? Tunnen itseni todella huonoksi kun en tätä osaa, mutta en todellakaan tiedä muita nukuttamiskeinoja kuin tämän. (toimiihan se tämäkin, mutta ottaa aikansa). Ja sitten vielä onko poika yksinkertaisesti liian pieni vielä oppimaan omaa nukahtamista, eli olenko aloittanut " koulutuksen" liian varhain? Pitäisikö nukuttaa poika esim. vaunuihin (näin olen välillä tehnyt illallakin, kun en ole enää muuta keksinyt)? Vai pitääkö valvottaa vain siihen asti, kunnes nukahtaa yksinkertaisesti väsymykseensä? Tätäkin on kokeiltu ja toimii kyllä, mutta käy sääliksi yliväsynyttä vauvaa... Mitään kunnon rytmiä meille ei ole vielä muodostunut nukkumisten tai syömisten suhteen, vaan muuttuvat päivä päivältä. Pitäisikö itse alkaa luomaan jotain rytmiä arkeen? Paljon kysymyksiä... olisin kiitollinen jos te kokeneemmat vastaisitte näihin tai kertoisitte ainakin omia kokemuksia. Kiitos!

Terveisin väsynyt äiti ja pieni suloinen miehenalku 3,5 kk

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat