Vierailija

Jos aloittelis taas uutta pinoa. Aika rientää..

Arkamammalle ja mustaverholle jaksamista!

Käsittämätöntä, ettei neuvolassa (ja sairaalassa) oteta ihmisiä vakavasti. Eihän kai tässä oo tarkoitus raskausaikaa käyttää siihen, että murehtii niistä asioista, jotka pitäisi jonkun muun (neuvolan) toimesta hoitaa.

Arkamamma puhui näkemyseroista. Meillä ei taida juuri nyt muuta ollakaan ja loppujen viimein tilanne meni siihen viikonloppuna, että mä vaan itkin ja märehdin ja eilen jo sit kysyin ukkelilta, että oltaisiinko me yhdessä, jos en olisi raskaana. Sain niin vahvan vakuuttelun siihen, että uskottava on. Mä en tiedä mikä pyörä mun päässä heittää, mutta välillä menee aatokset vähän turhankin nopeasti. Onko tää nyt sitä "hormonimyrskyä"?

Norahille jaksamista massun kanssa. Täälläkin jo ajoittain vaikeaa, vaikka vaan yksi tulossa :)

4D- ultraan me ei nyt sit mennä ja ehkä se mua jossain vaiheessa harmittaa. Mies on sitä mieltä, että mitään ylimääräistä ei enää oteta, koska mä oon vaan vauhkonnut nuo ensimmäiset 20vkoa ja hoitojen kautta tähän tultu ja niin päin pois. Tosin en saanut vakuutettua sitä, että 4D on ihan vaan luksusta ja itseä varten. Olen hyväksynyt kohtaloni tämän osalta :)

Jaksamista taas kaikille. Ihana palsta, kun rauhassa voi täällä valittaa, eikä kaikki jää pelkästään kotiin murehdittavaksi...

Mirrel ja Pähkinä 24+5

Sivut

Kommentit (34)

Hei kaikille!

"Sotaleski" täällä kirjoittelee, mies lähti kertausharjoituksiin. Tämä viikko menee siis tosiaankin oman navan ympärillä ;)

Mä olen ollut ihmeellisen rauhallinen, jotenkaan mikään ei hetkauta. Taidan kävellä unissani kaikki päivät, kun aika tuntuu vilistävän ohi. Väsynyt olen kyllä ollut ja työt ei jaksa kiinnostaa pätkääkään! Odotan kesälomaa enemmän kuin koskaan!

Olen aivan ihastunut fitball-jumppaan, jossa tehdään lähinnä lihaskuntoliikkeitä ison jumppapallon päällä. Masukki tykkää liikunnasta, on ihmeen rauhallinen aina tunnin jälkeen. Muutoin saan kunnon iskuja tuonne alavatsaan.

Juhannuksen jälkeen on seuraava neuvola, joka onkin lääkärintarkastus. KELAn paperit laitoin viime perjantaina postiin, eli nyt odottelen mitä sieltä kuuluu. Toivottavasti eivät palauta niitä, en jaksaisi enää pähkäillä...

Jaksamista kaikille!

Miaea ja masukki 25+0

Ensiksi kaikille uusille syyskuulaisille tervetuloa joukkoon mukaan turisemaan!!

Voi vitsit, kun olen iloinen...sain kun sainkin miehen lopulta puhuttua ympäri 4D-ultraan!!!! Eikä lopulta tarvinnut edes kovasti ylipuhua vaan aikas helpolla antoi periksi. Ajan sain kyllä vasta rv 28, mutta toivotaan, että vauveli näkyy kuitenkin hyvin! Niin ja Hämeenlinnan lääkärikulmaan ollaan menossa ja hintaa jäisi kelakorvauksen jälkeen 130e.

Juhannuksesta, kun oli puhetta niin me ollaan ihan kotosalla ja grillaillaan tai toki riippuu pitkälti keleistäkin, mutta ei mitään ihmeellistä. Meillä olisi 1 km päässä oma rantasauna, mutta en oikein sinne tykkää mennä, kun siellä on sitten miehen vanhemmat ja anopin kanssa en juuri ole väleissä. Tai väleissä ja väleissä, mutta niin kauan menee kaikki hyvin, kun vaan tervehditään, mutta hänellä on tapana tunkea nokkansa joka asiaan ja kävellä meikäläisen yli niin paremmaksi olen katsonut, että mitä vähempi ollaan tekemisissä niin aina parempi.

Meillä on heinäkuussa häät tiedossa ja tarvis jotain juhlavaatetta löytää. Mistä löytäis juhlavia äitiysvaatteita? Netistä olen koittanut selata, mutta mitään mieleistä kolttua ei vaan vielä vastaan ole tullut.

kimaro 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En kyllä usko tätä todeksi!! Käytiin tänään Brunolla 4D:ssä. Kaikki oli hienosti. Sukupuolesta sanoi, että: tyttö! Piti heti kysyä, että onko varma. Kuulemma 100% ja voi ostaa vaaleanpunaista... Mä oon koko ajan ajatellu, ettei meille VOI tulla kahden pojan jälkeen tyttöä;-) Kummallinen olo, ei sitten päästykään niin "helpolla" kuin ajateltiin. Mutta en todellakaan valita-onhan tämä mukava yllätys. Pitäisi myydä tämä ajatus vielä 6 ja 9-vuotiaille veljille, jotka odottavat pikkuveljeä, heh! No, kyllä ne varmaan kestää tämän ja onhan nuo miehet johdateltavissa:-)

Bruno kehoitti menemään sokerirasitustestiin, kun vauva on niin iso, jotain 1200 g jo eli menee yläkäyrillä.

Suosittelen 4D:tä ehdottomasti kaikille. Kyllä siinä niin elävästi näkee kaiken. Mekin nähtiin, että on niin veljiensä näköinen neiti...

Wilhelmiina 26+6

löysin tänne foorumeille ihan äskettäin ja ajattelin esittäytyä :) aika vähissä samassa tilanteessa olevat lähipiirissä eikä oikein oo sellasta juttukaveria tarjolla.

ensimmäistä siis odotan ja syyskuun lopulla pitäisi syntyä. tytöltä näytti lääkärin mukaan ultrassa. meillä oli niskaturvotusta, joten päästiin ihan lääkärin tekemään ultraan ja ollaan käyty jo kolmesti. neljättäkin kertaa tarjottiin, mutta ei nyt mennä, kun kaikki näytti menevän hienosti eikä merkkejä kromosomivioista enää näkynyt. me ei siis haluttu lapsivesitutkimukseen, toivottu se on kuitenkin joka tapauksessa :)

ehkä tässä tutustumme lisää seuraavien muutaman kuukauden aikana!

korka 24+2

Onpa harmaata tänään täällä Etelä-Suomessa! Eikä masennusta lievennä yhtään se, että olen vielä tänään ja huomenna yksin kotona, kun mies on kertaamassa.

Luluzulle jo etukäteen onnittelut naimisiinmenon johdosta! Minäkin olisin halunnut mennä jo naimisiin, mutta miehen sukulaiset asuvat kaukana (Australia&Uusi-Seelanti), joten "jouduimme" siirtämään häät ensi kesälle, jotta ehtivät suunnitella matkoja ym. Meidän pikkuinen pääsee siis vanhempiensa häihin (KÄÄK, äitini haluaa varmaan ostaa tytölle jonkun rinsessamekon!).

Massumamma: Kokeile magnesiumia. En ole ihan varma auttaako levottomiin jalkoihin, mutta ainakin lihaskramppeihin auttaa. Magnesiumia on vaikea saada tarpeeksi ravinnosta (ellei ole joku über-terveellisen ruokavalion noudattaja). Itse käytän Magnesium Diasporal- annosjauhetta. Sen verran tulee vielä heiluttua jumpissa, että laitan aina juomaveden sekaan yhden pussillisen, eikä ole lihakset krampanneet!

Mirrel: Meillä riitti nlakortti sitä vauvavakuutusta varten Nordeassa. Ehkä vakuutusyhtiöillä on erilaiset käytännöt.

Lääkäri soitti äsken ja ilmoitti, että mun kilpirauhasarvot on ihan normaalien puitteissa, eli jatkan samalla annostuksella eteenpäin. 2 kuukauden päästä sitten taas verikokeelle :( ennen sitä on vielä sokerirasitus heinäkuun alussa. Mä en ole oppinut sietämään verikokeita, ne tuntuu aina yhtä inhottavilta. Moni varmaan ihmettelee miksi, koska se on ihan rutiinijuttu, mutta mulla puutuu käsi sen jälkeen aina koko päivän. En voi edes ajatella, että näyte otettaisiin oikeasta kädestä!

Olisi niin ihana jo lomailla, kun on niin paljon kaikkia nla-, lääkäri- ja labrakäyntejä edessä, että työaikaa kuluu joka tapauksessa niihin roppakaupalla. Mulla ihan sen takia, että käyn töissä 30 km:n päässä kotoa ja terveyskeskus on tietysti siellä kotikunnassa. Ajan siis aamulla töihin ja sitten lähden neuvolaan ajamaan täältä. Nopeastihan se matka taittuu, mutta koska ajat on aina iltapäivällä, en palaa enää töihin sieltä. Samalla voisin jäädä jo pois kokonaan.......

Noh, jaksettavana on vielä 1½ kuukautta, joten kai se on vaan nostettava häntä pystyyn ja rämmittävä tässä suossa.

Toivottavasti aurinko palaa pian meitä lämmittämään!

Miaea ja masukki 25+2

Kertokaas nyt jotka olette käyneet tuolla 4D-ultrassa, että saako siitä edelleen kelakorvauksen ja mitä lysti tullut maksamaan? Olen lukenut, että olisi tullut jotain muutoksia ja joiltain jopa kela pyytänyt korvauksia takaisin?!?

Täältäkin niin moni tuolla käynyt ja hehkuttanut käyntiä, että kyllä kovasti polttelis mennä ja jos jotenkin saisin vielä kuitenkin tuon ukonkin vaikka ylipuhuttua hommaan mukaan. Tämä on todennäköisesti viimeinen vauveli meille niin olisihan se kiva nauttia sitten koko rahan edestä:)

kimaro 25+2

Meilläkin jyrähteli ukkonen viime yönä ja pikkasen on sadellut vettä. Pesukone laulaa ja toivoa sopii, että ei nyt sataisi, kun on noin kova tuuli, niin saisin pyykit nopeasti kuiviksi. On se kumma, kun toi likapyykkikori on aina täynnä, vaikka joka päivä pesen pyykkiä :(

Aamulla kävin ultrassa, katsottiin sitä istukan tilannetta. Ei ollut oikein noussut mihinkään, mutta ei ole kohdunsuun päälläkään. Arveli, että pystyn synnyttämään normaalisti. Totesi kyllä, että synnytyksessä se sitten selviää, miten käy! Täytyykö minun sitten synnytyksen hetkellä miettiä, että miten tässä nyt toimitaan?? Huh! Itseasiassa minulla ei ole oikein tietoa, että mikä sen synnytyksen alakautta estää, jos istukka on lähellä kohdunsuuta. Osaako joku kertoa?

Ultrassa myös selvisi, että vauveli on jo tosi ison kokoinen, painoarvio 1,0kg!!! Minkä kokoisia vauvoja teillä on ollut näillä viikoilla (25)? Minulla on se sokerirasitustesti 2 vkon kuluttua, saas nähdä miten käy!

Taas näin vauvaa 4D ultralla ja huomasin, että napanuora oli kaulan ympärillä. Kysyin lääkäriltä siitä ja hän sanoi, että ihan normaalia tässä vaiheessa, kun vauva liikkuu ja pyörii niin paljon. Ei ollut mitenkään kireästi kylläkään! Vauvan kasvot meni jotenkin siinä paniikissa ohi... Ja taas näkyi roikkuvan jalkojen välissä jotain. Lääkäri kysyi, että tiedänkö kumpi on tulossa. Sanoin, että pojaltahan tuo näyttää ja lääkäri totesi, että niinpähän taitaa olla. B-)

Huh, olipas siinä taas omaa napaa.

Juhannussiivousta pakko alkaa tekemään, vaikka ei kyllä yhtään huvita!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

M@MIx2 ja poika rv 24+3

Nyt kun sitä kesäloma vietetään niin tuleekin ahkerasti joka aamu nappastua kone käyntiin ja tänne taas juttuja lukemaan. Mieskin on lomalla mutta tekee tuolla pihalla ulkoremonttia, että se siitä yhteisestä lomasta. Kesäkuun alussa mietin vielä et otetaan äkkilähtö vaikka Espanjaan mutta kun kelit oli silloin niin hyvät niin ajattelin et nautitaan nyt tästä suomen kesästä. PAH, olis vaan pitänyt varata, nytkin ulkona tuulee todella kylmästi, ei tee paljon mieli mennä mut koiruus katsoo tuossa lattialla anovasti, lenkikamua vailla et pakko kait mennä;)

Mulla olis ens vkl neuvola + toinen lääkärintarkistus. Neuvolat menee jo aika rutiinilla, samat jutut vaan jauhetaan ja painoa mittailaan. Meillä on muuten ihan tosi mukava neuvolatäti mut se on aikamoinen "kälkättäjä" ja välillä tuntuu ettei se oikein kuuntele oikeasti mitä sille puhun. Minähän kärsin aikamoisesta synnytyspelosta ( vaikka tämä onkin meidän ensimmäinen )ja kun olen siitä hänen kanssaan ihan alusta asti puhunut niin ei tunnu helpottavan. Viimeksi kun taas mainitsin asiasta niin tätipä vaan nappas mulle ne paperit pelkopolille ja sano et keskustellaan siitä taas seuraavalla kerralla...nooh saa nyt sit nähdä et mitä siitä ensi viikolla keskustellaan. Alkaa jo pelottaa ihan oikeasti kun enää muutama kuukaus siihen H-hetkeen....

Sitten vähän mukavampiakin asioita, eilen käytiin kirkkoherranvirastossa täyttelemässä papereita ja se oli kyllä mukavaa ;) Minä löysin itselleni tosi kivan pellavaisen vaalean vartaloamyötäilevän "hääpuvun" itselleni ja se kai olis tarkoitus päälle laittaa, pitää nyt vaan rukoilla et juhannuksena olisi aurinkoinen keli :D

Luluzu & Pertti 25+3 ;0)

Heipä hei! Jatkan tätä muutaman jo aloittamaa "uusien" naamojen virtaa. Olen kyllä joskus alkuvuodesta muutaman kerran syyskuisiin kirjoittanut, mutta viime kuukaudet vain käynyt teidän kaikkien viestejä PÄIVITTÄIN lukemassa. Jonkunmoista riippuvuutta siis havaittavissa :O)

Täälläkin raskaus sujuu hyvin. Eilen oli lääkäri (neuvoloitahan täällä Saksassa ei ole) ja kaikki näytti normaalilta. Vauva oli pyörähtänyt taas istualleen ja potkii niin maan perusteellisesti virtsarakkoon. Ilkeän tuntuista, kun jatkuvasti sais muka käydä vessassa! Ja istuessakin nuo potkut tuntuu ikävästi alavatsaan. Painosta ei sanonut mitään, mutta kuulema oli normaalin kokoinen tapaus. Siis lapsen painosta -omasta painostani olis varmaan paljonkin sanomista...

Seuraavat kaks viikkoa ollaankin 2-vuotiaan känkkäränkkä esikoisen kans kahdestaan kotona, kun mies lähti tänä aamuna USA:han työmatkalle. Ahistaa koko ajatuskin niin pitkästä ajasta yksin. En kyllä yhtään kadehdi yh-äitejä! Mutta sitte loppukuusta koittaakin kauan odotettu loma koto Suomessa. Ihanaa päästä mökkeilemään ja vain nauttimaan Suomen kesästä!

Täällä oli puhetta hormonimyrskyistä ja erimielisyyksistä puolison kanssa. Meillä myös viime viikot ollut paikka paikoin aika kiristynyt tunnelma. Miehen mielstä olen kuulema "aivan mahdoton". No, ehkä se tästä taas tasaantuu...

Vaikka tuossa alussa mainitsinkin, että raskaus sujuu hyvin, ei täälläkään täysin vaivoitta olla päästy. Mulla on usein oikealla puolella alavatsassa sellanen kiristävä tunne. Ja jos makuulla käntyy "väärin" tai liian vauhdikkaasti, niin tuntuu kuin koko kylki ois krampissa. Aivan kuin sisäinen lihaskramppi. En oikein osaa kuvailla, mutta kipiää tekee! Ja sama kipu tulee, jos istuu liian kumarassa "vatsan päällä" tai kyykistyy liian nopeasti. Onko muilla ollu samoja tuntemuksia? Onko nämä niitä liitoskipuja vai mitä ihmettä??!

Mukavaa viikkoa kaikille ja lähetän täältä meiltä vähän lämpöä ja aurinkoa sinne Suomeen. Meillä +28C...

Terv. Imppi rv 27+5

Moi vaan kaikille syyskuulaisille!

Mun pitää tunnustaa, että ihan melkein alkuraskaudesta asti olen tätäkin foorumia lueskellut, mutta itse olen kovin arka ja myös laiska kirjoittamaan. Nyt kuitenkin tuntuu, että halusin tulla kaapista ihan julkiseksi syyskuulaiseksi, kun vielä noin 3 kk jäljellä laskettuun aikaan, 12.9. Jotenkin nolona tunnustan, että melkein tuntuu kuin tuntisin jo teidät kaikki lukemieni juttujen perusteella. Niinpä ajattelin, että kohteliasta olisi esittäytyä myös teille! Täytyy kyllä sanoa, että ihanan paljon olen saanut vertaistukea näitä keskusteluja lukiessani! Kiitos!

Eli ensimmäistä odotetaan, ja raskaus on mennyt ihan mukavasti, armotonta väsymystä, ajoittaista ahdistusta ja itkukohatuksia lukuunottamatta, jotka vissiin kuuluvat asiaan. Onneksi mun kesäloma alkaa ens viikolla, joten pääsee varmaan sitten vähän mökille lepäilemään. Monilla näyttää olevan remonttia tekeillä, meillä myös ikuisuusprojekti keittiöremppa, joka on myös koetellut hermoja.

Ei tiedetä tulokkaan sukupuolta, taidan olla vähemmistönä tässä pinossa. Toisaalta olisi kiva tietää, varsinkin kun utelias luonne olen, mutta kuitenkin vissiin sen verran vanhan aikainen tai jotain, että haluttiin pitää yllärinä...

Nyt nukkumaan, että pysyn huomenna töissä ees jotenkuten hereillä =/

Miisu 26+4

Ei nukuta ei... Tuntuu olevan yleinen vaiva täällä päin :) Sen lisäksi heräsin taas selältäni ja se on pahin mahdollinen asento, nyt kolottaa joka paikkaa :/ Tai mahallaan olis varmaan pahempi, muttei onneksi onnistu ;)

Olipas säikäys Arkamamma :( En voi mitenkään kuvitella miltä lapsen menettäminen tuntuu, mutta tuo menettämisen pelko on todellinen. Hyvä että pääsitte lääkäriin ja onneksi lääkärikin tuli järkiinsä, eikä ollut työkeä loppuun saakka. Nyt vaan lomailua ilman huonoa omaatuntoa :)

Marili80: Mulle on onneksi Porvoossa olleet kaikki hoitajat, kätilöt sekä lääkäri tosi mukavia. Nytkin kun kävin "turhaan" niin ei jäänyt ollenkaan sellainen olo, että se olisi heitä häirinnyt.

Miisu1: Minä päätin, että jos sen saman th:n naamaan näen vielä, niin käännyn ovelta ympäri. Olin kunnossa ennen kuin tämä sählä sai hermostumaan. Saisitko vaihdettua sitä omaa th:ta jo nyt? Tuommoinen on tosi inhottavaa :/

Meillä alkaa keittiöremontti olla loppusuoralla. Katto, seinät, kaapit ja ikkunat on maalattu, tänään rullataan uusi muovimatto paikalleen ja sitten alkaakin se kiva homma eli sisustus :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille :)

Norah81 ja tuplat 27+3

ei oo siitepölyallergiaa ollut näin voimakkaana/ ollenkaan ennen, nyt on joka aamu silmät turvoksissa, nenä valuu ja keuhkoputki köhii.

Eikä allergialääkkeitä voi käyttää muuta kuin nenäsumutetta raskauden aikana, sanoi apteekista. Eipä tuosta apua kyllä ole :/

Kävin eilen tilaamassa vaunut. Pitkään pohdittiin ja päädyttiin emmaljunga yhdistelmiin. Toivotaan että ovat hyvät. Täytyy hakea sitten jossain vaiheessa kesää kun tulevat.

Kuolonkolari oli kyllä hirveä nähdä, keskellä todella aurinkoista perjantai aamupäivää. Kyllä tuli äkkiä kylmä kuuman tilalle. Ja jotenkin omat huolet tuntui täysin mitättömiltä.

Jouduin käymään poliisikuulustelussa asian tiimoilta kun satuin olemaan paikalla, ja mahd. vielä oikeuteenkin todistamaan, saas nähdä.

Niin se menee, että kun toinen tulee niin toinen lähtee :(

Elämä jatkuu onneksi.

Ihanan rauhallinen viikonloppu kun lapset ovat mummolan mökillä, ja saadaan viettää laatuaikaa miehen kanssa =)

Norah:

mä kävin ultrassa aikoinaan porvoossa, siellä oli sellainen vanha tukeva kätilönainen joka oli TODELLA inhottava, töykeä ja ilkeä :S

Siitä on aikaa tosin jo 7 ja 5 vuotta mut toivottavasti ei oo enää siellä töissä!

Mä päätin sillon synnyttää molemmat hki:ssä naikkarilla.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Onpa hiljanen viikonalku.....

Näkemyseroja meilläkin tuntuu riittävän ja pienillä itkuilla niistä tunnutaan hyvin selviävän. Meilläkin mies mennä touhottaa entiseen malliin - tekee uutta puukuuria ihan innoissaan päivät ja illat, eikä meinaa mua muistaakaan kotona...ehkä pitäisi vaan heittäytyä siihen sohvalle ja olla tekemättä mitään ja odottaa miten kauan ne sitä katselee, kunnes ryhtyy toimiin.

Joka tapauksessa, kun vauva syntyy, niin oon jo nyt tuonut selvästi ilmi - että mies hoitaa sitten kodin ja muut lapset ja minä keskityn vauvaan. Tytön kanssa kävi niin,että kun päästii la laitokselta niin ukko joutui maanantaina Turkuun töihin ja oli siellä viikot. Oli tuohon aikaan yksityisellä firmalla töissä, jonka pomo ei kuulunut ay liittoon vaan vihasi niitä - eli lain tuoma suoja olematon. Yritti jotain isyyslomista haastella, niin pomo sanoi että ei mitäään lomia vaan hommiin.

Siinä sitten olin vauvan kanssa kahdestaan tammikuussa. Ekat 2 kk meni sisällä kökkiessä, kun oli kovat pakkaset. Asutaan vielä maalla, josta ei mitenkään helppo lähteä minnekään. Silloin oli omat hermot kyllä aika tiukalla...

Mutta omaan (.) kuuluu ihan hyvää. Oltiin pe-su Vilnassa lomalla kahdestaan ja kivaa oli. LÄmmintä riitti ja hyvää ruokaa - olutta olisi kauheasti tehnyt mieli ruoan kanssa, mutta alkoholitonkin olut oli puolen litran pulloissa...join sitten limpparia tms. Paikka oli mukava ja käveltiin varmaan 20 km 4 päivässä. Ei supistellut yhtään, eikä mahaa koskenut kun löysin paikallisesta apteekista todella hyvät italialaiset alavatsaa tukevat alushousut. Erotiikantappajat, kuten mies niitä kutsuu :-).....

Nyt yritetään töissä kituuttaa...yäk...5 vkoa olis vielä töitä jäljellä, ei vaan kiinnostaisi pätkän vertaa 8-)

Mami + vauva 26+-0

Mulla on myös noita nukkumisvaikeuksia, ja armoton väsymys painaakin päivisin päälle! Herään aamuisin n. klo 4 tai vähän aiemminkin ja sitten alkaakin väsyttää jo klo 10, eli kiireisimpään aikaan töissä! Loppuviikon olen tosin saikulla, kun eilen aamulla venäytin selän ja edelleen sitä särkee sen verran ettei työnteko suju. Mutta eiköhän se tästä!

JussiG: Me muutetaan jussina. Viikon olen ollut uutta asuntoamme siivoamassa (aivan järkyttävän likaiseen kuntoon edellinen on asunnon jättänyt) ja nyt olisi jo kova hinku päästä sinne tavaroita laittelemaan! Toivottavasti selkä kestää touhuamiset!

Minäkin suosittelen kirppareita vauvan vaatteiden hankintaan! Olen ihan muutamalla kympillä löytänyt monta kassillista kaikenlaista vauva-ajan välinettä vaattteista jumppaleluun!

Marili80: On varmasti tosi järkyttävää nähdä kuolonkolari, kun viime kesänä näin hirvikolarin (jossa ei onneksi tullut henkilövahinkoja) ja sekin oli jo todella pysäyttävä kokemus! Ei sitä aina ajattele (eikä varmaan tarvitsekaan) kuinka vähästä se voi joskus olla kiinni!

Sateista päivänjatkoa kaikille! Toivottavasti viikonloppuna paistaa aurinko täydeltä terältä!

t. Sanelma 24+4

marili: zyrteciä voi käyttää ihan huoletta :) minulle eivät meinanneet myydä nasolinia apteekista! heillä tiedot kyllä rajalliset ja suppeat, kuten miisukin jo kirjoitti.. :/

niin ja buranaakin saa kuuleemma käyttää, kunhan ei ylitä annostuksia. kysyin nyt torstaina kun oli lääkäriaika.

mitenköhän oikein hoidan ja imetän vauvaa syksyllä, kun tämä esikoinen on niin mustasukkaista ja huomionhakuista sorttia.. nytkin tuossa huutelee ja tekee kiellettyjä asioita kun istun koneella. kerran pidin ulkona kania pidempään sylissä ja tyttö tuli repimään eläintä sylistäni! lopulta yritti istuakin kanin päälle.. :( kovasti olen koittanut olla huomioimatta tällaista käytöstä, mutta välillä on kyllä todella vaikeaa. varmaan kannettava vauvaa kantoliinassa piilossa tytöltä sitten..

(.) tänään supistellut puolipäivää tasaisin välein. eivät satu mutta tuntuvat ikäviltä.

omaa syytä, kun leikkasin nurmikkoa 1,5h ja heti perään surrutin trimmerillä ojanpielet.

tuonne alas on vihlonutkin ja jostain luin, että vauvan pää aiheuttaa sen, kun painaa sinne. esikoisesta muistan vihlonnat ja menkkajomotukset niiltä loppu viikoilta. hän alkoi jo laskeutua rv30 eteenpäin :) masu oli toosi alhaalla aikaisin. nyt on vaikea kumarrella, kun masu ottaa kiinni ja sattuu.

arkis: etkai vaan nuku selältään ? silloin helposti tulee sellainen tunne jalkoihin, kun vauva painaa isoja suonia eikä veri pääse liikkumaan. :) niin ja eipähän siinä ole ollut mitään noloa, kun olet ollut osastolla varuiksi. hyvä ottaa varman päälle.

cec 28+0 ja loppuraskaus alkoi virallisesti tänään ;)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat