Vierailija

Eikös meillä vielä ole päivän pinoa avattu? Herätys! =D

Linkki edelliseen:

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p_...

Kommentit (20)

:)Ihanaa kun sataa:) Virkistää kummasti, vaikka väsymys onkin saapunut vieraaksi varmaan hieman pitemmäksi aikaa...

Missäs vaiheessa muuten kerrotte isosisaruksille perheen tulokkaasta? Meillä pojat 5 v ja 3 v ja vielä ei ole kerrottu.

Dazka 8+0

minnikki: En ole mikään julkkis, edes paikallinen :D Mutta ylellä olin eilen. Ei siitä sen enempää ;)

(.) en käsitä, mistä tämä jatkuva NÄLKÄ tulee! Melkein kaduttaa, että ehdin laihduttaa tässä välillä, nimittäin tämä jatkuva syöminen tuo kaikki kilot taas takaisin. Ja jos ei syö, oksettaa... En ole vielä kertaakaan joutunut oksentamaan, lähellä on kyllä ollut, mutta tämä taitaa olla ennätys ettei vieläkään ole tarvinnut pönttöä halata. On tämä...

Huomenna sitten se alkuraskauden ultra. kun viimeksi kävin alkuvuodesta samalla gynellä, hän totesi, että ei kun uutta sarjaa alkuun! Nauratti vielä kotimatkallakin, oli harvinaisen mukava miesgyne. Tarjosi munasarjoista ultrakuvia, en ottanut ja sanoin että katsellaan ennemmin sitten niitä vauvakuvia... nyt menen sitten niitä katsomaan saman gynen kanssa :D

eikkuli ja enni 7+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla ei oo ainakaan viä ollut mitään himoja. Syödä vaan pitäs parin tunnin välein tai muuten alkaa niin kovasti heikottamaan. Töiden jälkeen on niin väsy, eikä jaksais tehdä oikein mitään.

Olenkin alkanut miettimään, kun tuntuu kuin tutut näkis läpi mun raskauden. Ei olle viä kerrottu kellekkään ja välillä tuntuu, että ihmiset arvaa. Ehkä se paistaa naamasta. Jotenkin toivois että sais sellasen energisen olotilan, kun nyt vaan miettii mitä kaikkea pitäs tehä. huh huh. Mulla ekaan neuvolakäyntii vielä kaksi viikkoa, ei jaksas odottaa! rv 7+.

Täällä on oksetus vähän helpottanut, mutta kaikkea muuta on tullut tilalle. Onneksi sain pitkän sairasloman ja heti perään onki kahden viikon kesäloma, joten väsymys pitäisi olla jo sitten ohi.

Toivon että voin alkaa nauttimaan tästä raskaudesta sitten.

Mietin nyt jo etukäteen kaikkia vauvan hoitoon liittyviä juttuja, kerään vinkkejä tuolta "vauvat" osiosta. Hassua, vaikka meillä on jo 2 lasta niin silti tunnen itseni joskus epävarmaksi, miten sitä vauvaa hoidettiinkaan...

Onneksi sain siirrettyä ultran, koska olemme matkoilla ekan ultran aikaan. Ku soitin sieltä vastas tosi kivan kuullonen kätilö, tuli heti hyvä mieli.

Mulla on ihan kamala pahe... nimittäin salmiakki! Olen kuullut että ennen vanhaan raskauksia keskeytettiin salmiakilla (kääk!)Täytyy todella kattoa ettei tule syötyä sitä liikaa, varsinki nyt kun keskenmenon riski on suurimmillaan.

Vois ihan miettiä koko salmarin hyllyttämistä.

Mitä paheita teillä on? ja oletteko päässeet niistä nyt raskauden aikana yli?

Hyvää tuulispäivää kaikille!

Mae3 ja tinneti

...kellon ympäri oksettaa (en oksenna kuitenkaan), koskee hulluna päähän ja huimaa... ihan invalidi olo.

Olen ihan surkeana, itkeskelen vaan pitkin päivää kun on niin paha olla!

Varasin ajan akupunktioon, jos vaikka siitä saisi avun. Olen jo valmis kokeilemaan kaikkea, jotta olo helpottuisi... = (

Noista oireista.. mäkin nyt jouduin saikkuakin hakemaan, viikoksi sain lepomääräyksen. Mulla oksennus ei tule,mutta ihan hirvittävä kuvotus ja huimaus ja pyörrytys ja päänsärky vuorokauden ympäri. Koko ajan toivon että oksentaisin, jos olo helppais, mut ei, jatkuva ällötys ilman oksua, blaah.. Kaikesta sitä saakaan kärsiä naiset :D

Mulla huomennavarhaisultra ja vihdoin näen onko kaikki hyvin.. Kauanko nuo yksityisen ultrat yleensä kestää? Mulla on sellanen olo että ajanvarauksessa olis sanottu 10 min, ja olin etä huhmikä hinta kymmenestä minuutista, mutta kyllä sen maksaa kun saa kuulla vaavin sydän ääniäkin , toivottavasti :) :D

Mae- syön kurkkua ja omenoita ihan hulluna. Ekassa raskaudessa söin suklaata ja se kyllä lihotti, toisessa raskaudessa söin taas mandariinejä ja klementtiinejä ihan hulluna siis kilo päivässä ei riittänyt, ukko aina sano et saat kyllä ite hakea hedelmäs kaupasta siinä raskaudessa ei sitten tullutkaan kun 10 kg painoa kun taas ekassa oli vissiin 21 kg.

Mulla on kauhee rumba täällä kotona systerin muksut tuli yökylään ja meno on sen mukasta, ulkona on kurja keli niin joutuu keksimään kaikkee sisällä ja lapsethan hyppii seinille ku ei pääse ulos....

Tänään on ollut ällö olo mikään ei oikein maistu ja nyt alkaa kahvikin etomaan, niin on ollut kaikissa raskauksissa. sitten taas ennen laskettua aikaa voin taas juoda vähäsen kahvia....tää närästys on kamalaa se loppuu sit vasta synnytyksen jälkeen...

Onko kenelläkään muuten kokemusta mosmo merkkisistä yhdistelmävaunuista??

me kerrottiin lapsille (4 ja 2v) jo pari viikkoa sitten. Esikoinen ei ensin olisi malttanut pitää uutista sisällään, mutta nyt on aika hyvin sisäistänyt "salaisuuden". Haluaa jutella siitä aina meidän kanssa kun ei ole vieraita paikalla, eli tästä on tullut tavallaan perheen sisäinen yhteinen salaisuus :) (Onhan sekin tosin ihan mahdollista että mummot on jo hyvin perillä asioista... iik.) Itse halusin ottaa lapset mukaan, kertoa ihan avoimesti että äidillä on nyt huono vointi sen takia että vauva siellä masussa vaatii voimia jne. Ja tosi hyvin lapset on mukana, pienempi leikkisynnyttää nukkevauvansa monta kertaa päivässä...

Huomenna sitten ultraan, jänskättää! Minä hankkiuduin miesgynelle, ei kuulu tapoihin mutta tutut suosittelivat tätä (on vanhempi ja oikein herrasmies) ja niin uskaltauduin. Yleensä olen kyllä käynyt naisella. Sitä en tiedä, mitä äitipolilla tulee vastaan, eräs siellä oleva mieslääkäri on aiheuttanut minulle aikaisemmin semmoiset kauhut, että missään tapauksessa en hänen hoitoonsa haluaisi... Mahtaa olla sitten vastassa kun mennään synnyttämään :S jotenkin olen ajatellut, että jos hän on vaikka päivystämässä, niin marssin samaa tietä ulos, siis äitipolikäynneiltä (joita on odotettavissa).

Ruoan himoon, ennemmin syön suolaista kuin makeaa, mutta ruoan päälle pitäisi muka saada vielä jotain makeaa. Höh. Painoa tuli eka raskaudessa 20kg, toisessa saman verran. Nyt saa nähdä, ainakin kilpirauhasen vajaatoiminnan pitäisi olla eka kerran hoidossa. Nyt on varmaan jo pari kiloa tullut, kiitos jatkuvan syömisen... tänään kävin taas pitkästä aikaa uimassa ja ajattelin, että täytyy nyt vielä jatkaa ainakin kun ei ole mitään vaivaa. Tosin hyppäämiset pitää varmaan jättää väliin, tänään vielä menin monta kertaa iloisesti pää edeltä :) Ettei tosiaan liikunta jäisi aivan esan osille. Tosin sykerajathan ovat aika tiukat, max. 155 ja sitä ei saisi ylittää kuin hetkellisesti, eli minunlaiseni jotka menevät aina sata lasissa, pitää tosissaan oppia hillitsemään menohaluja.

Mutta nyt täytyy varmaan kömpiä nukkumaan. Jos vaikka vielä yhden voileivän vaikka söisi... lemppari on juustoruisvoileipä ja päälle vielä pari siivua valkosipulilohta, nam. Varmaan tuo viimeksi mainittu tosin alkaa olla kiellettyjen listalla...

Huomisiin!

t. eikkuli 7+3

No määhän menin möläyttään esikoiselle (2,5 v) heti testin tehtyäni, että äidin masussa on vauva. Oli sitten kirkossa heti seuraavana sunnuntaina piirtänyt hoitajalle kuvan äidistä ja vauvasta, ja oli vielä kaiken lisäksi meidän neidin ensimmäiset tunnistettavat ihmispiirrokset, mikä teki asiasta erityisen liikuttavan. Sitä kautta siis ensimmäiselle ihmiselle paljastuttiin. Mutta kaduin asiaa kyllä sitten, kun sitä vuotoa oli.

Vuoto on nyt viikon verran pysynyt poissa, ja pahoinvointi on jo huolestuttavan vähäistä. Mutta tää nukkuminen on kyllä jotain ihan posketonta. Ja Lootuskukkanen: mä oon kyllä tainnut saada itseni lihomaan ihan niillä mandariineilla. Makeaa ei nimittäin tee edes mieli ja ruoka-annokset on mulla tavallista pienempiä nyt. Silti paino vaan nousee. Johtuu varmaan noista hedelmistä ja mehuista, joilla yritän oloa parannella. Normaalisti kun juonkin pelkkää vettä ja mustaa kahvia.

Nyt nukkumaan, työpäivä edessä.

Minulla ei erityisempiä himoja nyt....meetvurstin himo meni ohi...nyt tekee mieli kaikkea pelkistettyjä makuja. Söin mustikoita ja vanilijakastiketta. oli tarkoitus tehdä kiisseli, mut jotenkin paljaat mustikat himotti. Ja kukkakaalta söin tänään myös. Siitä kyssä? Kun ei saisi syödä tuorejuustoja tai sulatejuustoja listeria vaaraan vuoksi. Kuinka orjallisesti noudatatte tätä? Neuvolassa sanottiin, että suomalaista tuotetta voi syödä huoletta, mut yritän silti välttää pehmeiden juustojen käyttöä. ei varmaan suurta haittaa jos n.kerran kuussa syö esim. gratiinissa, ruoan seassa.

Seuraava kysymys...mielummin mies- vai naisgyne?minä odotan jännityksellä parin viikon päästä olevaa ultraa,että kumpi tulee vastaan. salaa toivon, että nainen, vaikka kuulin, että meidän sairaalassa mukava ja ammattitaitoinen miesgynekin. Minua vaan jotenkin oudoksuttaa ajatus, että joku muu kuin oma mies sinne minua ronkkisi. :)

Ahdistaako ja itkettääkö teitä vielä? minulla tuli eilen taas sellainen ahdistuspelkovyöry, että itku ei meinannu loppua. Keskenmeno on niin musertava ajatus. Toivottavasti rauhoitun ultran ja viikkojen lisääntymisen jälkeen....Kaiken maailman juilinnat tuntuu niin oudoilta, ku en ikinä ole ajatellut, että jomotuksia tms. voisi olla vasta kun sitten kun supistukset alkaa. Pakko kai se on uskoa, että on normaalia, että välillä juilii mahaa ja välillä tuntuu kuin menkat alkais. hormoonit saa mut ihan sekaisin. :)

Mukavaa viikonalkua kaikille!

T:Amelie ja maha-asukas 8+5

Paheena oli siis se salmari, mutta himo on tällä hetkellä muro-jogurtti mysli ja sen kanssa metsämarjajogurtti. Mulla vähän himot vaihtelee, yhteen aikaan oli näkkäri, ja yksi mitä olen alkanut juomaan on maito! En ole juonut maitoa vuosikausiin, mutta nyt! Ihme että vatsa kestää. Yksi ihana minkä jouduin jättämään pois oli voissa paistetut karjalanpiirakat ja niiden päälle vielä voi sipaisu ja siivu juustoa. Nämä pläjäykset oli niiin rasvasia etten voinut kuvitella syöväni yhtä pakettia enempää piirakoita.

Kahvia on kova ikävä. Tänään sitten sorruin kahviin, ja petyin sen makuun, kuvittelin sen maistuvan ihanalle pitkän tauon jälkeen mutta ei. Joten en usko että tästä taas kahviura aukeaisi.

Syön tässä samalla sitä jogurtti-mysli juttua, mutta alkaa etomaan ;) Tosi mutkikasta tämä naisen elämä. Mies ei pysy kärryillä. "vasta eilenhän sinä tykkäsit tästä kulta?" Heh, heh, niinpä niin, se oli eilen. ;)

Jaffa76: Kylläpä taidan muistaa nyt sinutkin, kun tuon entisen nimimerkin kerroit :) Joo, odotin silloin neljättä. Viides syntyi sitten tammikuussa -07. Meillä on neljä poikaa ja yksi tyttö. Nyt salaa toivotaankin toista neitiä taloon ;)

Kylläpä kuulostaa samanlaisilta nämä oireilut meillä kaikilla :) Tässä alussa aina tätä samaa: huonoa oloa, oksentelua ja väsymystä. Mulla nyt ollut tosi rankkaa tämän oksentamisen kanssa, kun mikään ei tunnu pysyvän sisällä. Jatkuvasti oksennan sappinesteetkin pihalle :( Toivon vaan, etten joudu tästä vielä tiputukseen sairaalaan...

Onneksi migreeni on pysynyt pari päivää poissa. Tosin tiedän, että pian se taas yllättää. Mulle niin normaalia näin alkuraskaudessa, että migreeni vaivaa tuon tuostakin.

Parempia vointeja kaikille!!

Nasu 8+ jotain

Täällä ollaan vasta hiljattain herätty. Valvoin viime yönä ukkosta kuunnellen reilu kahteen, kun pitää puolikuurolle äidille soittaa, jos täytyy pistokkeita irrotella. En sitten soittanut, kun nukahdin kesken kaiken. Oli jyrinät niin hiljaisia ja harvakseltaan, että uni voitti. :)

Meillä ei vielä olla kerrottu muille kuin teille. :-P Lapset (9v, 8v, 3v ja 1v) saa tietää vasta ehkä rakenneultran jälkeen, níin ei tuu pitkäksi odottaminen. Viimeksi tais mennä vieläkin kauemmas. Vanhin (poika) kiinnitti huomiota, kun mä surffailin joka välissä täällä ja näytin sille sitten toukoisten esittelypinoa. Sehän oli ihan innoissaan eikä olisi millään malttanut enää odottaa.. :)

Mutta pitää mennä etsimään syötävää niin itselle kuin muillekin. Ja pukemaan enemmän vaatetta. Täällä ei ole enää kovin lämmin.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!

Äippä ja kirppu rv 8+4

eikkuli: Utelen vaan, että millä kanavalla/milloin mahdat esiintyä? Oletko suurempikin julkkis? ;)

En tiedä kuvittelenko vaan, vai auttoivatko ne Multi-tabs raskaus monivitamiinit yökötykseeni, kun nyt on tuntunut olevan jo paljon enempi parempiakin hetkiä. Popsin niitä nyt aamuin illoin, jos vaikka auttais hb arvoihinkin.

Kaikki housut tuntuu piukottavan, mutta en vielä tahdo mammapöksyjä kaivaa kaapin perukoilta esiin (kaikkihan ne tunnistaisi..). En aio ennen ultraa palastaa tätä julki. Huomenna onkin eka neuvola, ja sitten selviää, että milloin se eka ultra on. Toisaalta toivon tietty, että olisi tosi pian, mutta sitten taas toisaalta, epäilen, että viikkoja onkin vähemmän, mitä menkoista laskettuna, joten ei sinne välttämättä vielä olisi kiire.. Mut tahdon kyllä tosissani jo jotain varmaa toistetta, että kaikki on ok, ja pikkuinen turvallisesti elossa oikeassa paikassa.

Kuopus hävis jonnekin (livahtaa rappuset yläkertaan kun näkee mamman koneella), joten pitää mennä katsomaan, mitää kivaa nyt on löytänyt isoveljen huoneesta.

Me ei muksuille olla kerrottu vielä mitään, eikä kerrota ennen kuin se eka ultra on takana. Sitten saa muksut paljastaa muillekin tutuille. Emme halua kertoa muksuille vielä mitään, ettei tarvitsisi sitten heille alkaa selitellä, että "ei sittenkään..". Vaikka voihan sen ekan ultran jälkeenkin vielä tapahtua vaikka mitä, mutta toivottavasti ei! Vanhemmillekin tämä on toosi pitkä aika tämä odotusaika, saati sitten lapselle. Eli emme ala odotuttaa isosisaruksia ihan vielä. Meillä siis muksut poika 5v, tyttö 4v ja poika 1v.

Huh mikä olo ollut tänään. Päivä alkoi yrjöömisellä... eka kerta tässä raskaudessa ja itse asiassa kaikissa raskauksissani. Aina on ollut vaan tolkuton paha olo, nyt tuli ihan laatta. Mutta sitten olo hetkeksi helpotti. Täytyy ens yöksi varata ruokaa sängyn viereen. Heti kun maha vähän tyhjenee, niin tulee paha olo. Sitten kun syö ja syö ja syö niin helpottaa... mulla hedelmät uppoo kaikkein parhaiten ja hedelmämehut, ja kyllä tietysti keksit ja korputkin.

Mustikkasoppa kelpaa myös.

Aamulla kun lähdin bussille niin pelkäsin, jos tulee yrjö. Otin muovipussinkin kassiin, oikein marimekon unikkopussin :D täytyy joku tyyli säilyttää... mutta ei sitä tarvittu. Niin ja sitten kävin hammaslääkärissä ja kyllä meinas oksa taas tulla, kun letkut suussa makaa!

Aikaisemmista raskauksista ekasta tuli 14 kg (syntyikin vähän keskosena) tokasta tuli 16 kg. Molemmista kilot lähti kyllä pois jo alle lähtöpainon 5 kk synnytyksestä ihan itsestään. Katotaan miten nyt käy.

Aika raskasta on ollu kun remonttihommaa mies tekee ja yhtään en saa apua siis lastenhoitoon. Mutta ymmärtää tietty tota miestäkin, eihän se kaikkeen ehdi :)

Vaan molemmat kaadutaan sänkyyn rättiväsyneenä.

Yes, mutta tsemppiä viikkoon kaikista alkuraskauden harmeista huolimatta!

T. Jaffa rv 6+2

Paheita/himoja: Mulla on yleensä mitä milloinkin mielitekoja. Yht'äkkiä voi alkaa tehdä mieli jotain ihan kummaa.. Raskausaikoina on hedelmät olleet sellaisia, että niitä pitää olla aina saatavilla, varsinkin omenat. Muutama muu, mitä usein tekee mieli, on suklaa, jäätelö ja lihapiirakka.. =/

KYSYMYS: Tiedustelen, että kun tuntuu monilla muillakin olevan tuo "pakko syödä parin tunnin välein", niin mitä te sitten syötte?? Mua alkaa voileivät kyllästyttää, ja ruoan teko on jotenkin vastenmielistä.. Hedelmät on tietty hyviä, ja jogurtti, mutta mulla tuppaa käymään niin, että jos sitä ruokaa on tullut tehtyä aamupäivällä sellanen kunnon parin päivän satsi, niin minähän sitten syön sitä pitkin päivää, niin ettei sitä sitten enää seuraavana päivänä liioin olekaan.. Jauheliha ja karjalanpaisti ovat nyt viimeaikoina olleet listan kärjessä.

Mulla on kyllä voileivät vielä aika vahvoilla välipalojen suhteen. Hedelmiä meillä harvoin on, mutta kyllä menee banskukin, jos niitä vaan on. Mitään keksejä ei onneksi kauheesti tee mieli.

Siellä oli oikeessa paikassa pieni ihme, 6 mm tällä hetkellä, mutta sano ettei vielä ole tarkka mitta, on niin epäselvä sykerö vielä :) Ja sydän sykki voimakkaasti, ihanaa!!!

Noilla mitoilla olisi jopa neljäkin päivää pienempi kuin oon luullut, mut jotenkin tuntuu uskomattomalta, kun hedelmöitys ei pupuilujen perusteella oo voinut tapahtua niin myöhään, ellei siittiöt todella elä niin kauaa.. mut en usko, kun yritystä oli 10 kk sitä ennen, et ei voi olla kovin pitkäeloisia tuon meidän ukon siittiöt :) No nähdään sitten np-ultrassa tarkempi mitta ja ikä!

Milo: Olin siis tänään ultrassa ja se todella kesti vajaa 10 min, huh mikä hinta siitä, mut oli sen arvoista! Kuullut en sydänääniä, näin vaan kun koko sikiövarjo sykki sydämen tahtiin.

Ruoista on ollut puhetta.. Mulla on kanssa nyt tullut järkyttäviä heikotus kohtauksia, pyörryttää ja on tosi paha olo. Pitäis kans ajottaa toi syöminen säännöllisesti ja parin tunnin välein. Piti ehdottaa minnikille, että noi mehukeitot eli mustikkasopat yms. on tosi hyviä välipaloja, välillä ottaa lasillinen heikotukseen. Mutta täälläkin kaivataan lisäideoita ruokavalioon!

Eilen teki mieli kaupassa käydessä ihan hirveesti vanukasta ja tänään taas ei sitten yhtään, yököttää.. et on tää naisen mieli outo ja vielä oudompi raskaana ;D

Nyt tuli jo paljon höpinää, joten nyt unille. Krooh..

Emmuli ja Kalle rv 6+5

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat