Seuraa 

Meillä pojalla on hampaita harjattu pienestä lähtien aamuin illoin, lapsen tahtiin, itse laittaa harjaa suuhun, ja yritän vähän auttaa, mutta haluaa itse, pojalla rupesi ikenet vuotamaan verta kun pakolla pesin hampaita, käytiin hammaslääkärissä ja hänellä on ientulehdus, johon lääkäri sanoi auttavan vain Harjaus!!

Millä ihmeellä saatte kunnolla pestyä,ja tahnakin menee vain kurkusta alas??Onko muilla ollut ientulehdusta?

Kommentit (4)

Olin ihan kauhuissani kun huomasin, että yhdestä tulossa olevasta kulmahampaasta vuosi verta kun harjattiin. Sanoin miehelle, että onkohan tää ientulehdus... Ja sitähän se varmaan sit on jos kerran teillä sama vaiva ja lääkäri näin kommentoi.

Meillä hampaiden harjaus on ollut myös enemmän tytön vastuulla kun ei ole antanut äidin harjata kuin satunnaisesti. Silloinkin on saanut olla tyytyväinen jos on osan hampaista saanut parilla harjan vedolla sudittua. Hammastahnaa ei olla käytetty, mutta täytyy nyt jotain hankkia. Mietin myös voisiko 1v8kk antaa jo ksylitol purkkaa? Nieleekö sen ikäinen purkan vai osaisiko jo pureskella ja sitten sylkäistä pois? Kertokaa kokeneemmat.

Tänään sain sitten harjattua hampaat aika perusteellisesti kun sanoin tytölle, että suussa on peikko ja se pitää harjata pois sieltä. Olipa kerrankin suu levällään =)

Alona

Kyllä ientulehdukseen ainoa hoito on huolellinen hampaiden harjaus. Mitkään ksylitolipastillit tai purukumi EIVÄT poista plakkia hampaan pinnalta!

Siis ihan mekaaninen, huolellinen harjaus erityisesti ienrajoilta poistaa kasvaneen bakteerikerroksen. Kun ei ole bakteereita muhimassa ienrajassa ei tule myöskään ientulehdusta.

Noin pieni ei osaa pestä itse hampaita huolellisesti, joten kyllä se on ihan vanhempien asia puhdistaa hampaat. Voit vaikka harjauksen jälkeen palkita ksylitolipastillilla, mutta ehtona sille on kahden minuutin harjaus rimpuilematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Alonalle: Käsittääkseni tulossa olevasta hampasta voi tulla verta vaikkei olisikaan ientulehdus. Jos lapsi ei osaa purkkaa pureksia, anna ksylotol-pastilleja imeskeltäväksi aterian jälkeen - löytyy ainakin Prismasta hyviä vadelmanmakuisia (joita meillä syö 1 v 4 kk ikäinenkin).

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat