Vierailija

Kommentit (8)

Tosin pidän kyllä sitten vapaana jonkun verran tai teen lyhyemmän päivän, kun ehdin. Minulle ei maksetan ylitöistä ja matka-aikahan ei ole työaikaa ollenkaan, mutta onneksi itse olen voinut aina vaikuttaa omiin työaikoihini, joten pidän sitten vapaana sen verran, kun milloinkin tuntuu hyvältä.

Esimerkiksi, jos joudun lähtemään aamukuudelta Englantiin ja palaan yhdeltä yöllä, niin silti mulla voi alkaa palaveri kello kahdeksan. Työnantajan mukaan olen levossa lentokoneessa ja vapaalla. Pöh. Onneksi meilläkin suurin osa pomoista on reiluja ja ei nipota, jos noita joskus ottaa hiukan liukumina pois.

Työskentelen asiantuntijatehtävissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eli ylitöitä ei korvata mitenkään. Oikeasti ne eivät ole ylitöitä, koska koskaan ei oikeasti anneta ylityömääräystä (kielletty virastossa esimiesten antaa sellaisia). Oma järkeni vaan sanoo, että nyt on parasta jäädä pitempään, jotta ei sitten töki projektit.

Matkoista korvataan, vain jos niihin on matkamääräys (matkakorvaus ja päiväraha). Matkamääräyksen saa vain jonnekin, jossa täytyy olla yötä. Yhden päivän matkoista menee työajanylitykset omaan piikkiin, jatkui sitten kokous klo 8 iltaan tai jos sieltä työkomennuspaikasta on pitkä matka kotio. Toki tuon kokouksen jatkumisesta klo 20:00 asti, voi tehdä leimausilmoituksen, jolloin kellokortin leimauslaitteelle laitetaan poistumiseksi 20:00, vaikka en ollut kellokorttilaitteen lähelläkään. Hyvin harvinaista, pidetään niuhona, jos noin tekee. Yleensä matkustelevat ovat ylempiä virkamiehiä, eivätkä kehtaa muutamasta tunnista narista. Mutta sitten vapaata saa tunti-tunnista siitä, mitä kellokortilla on plussaa ja liukuman puitteissa.

Tosin työaika on joustava kumpaankin suuntaan eli pidän välillä ylimääräisiä vapaapäiviä, kun työtilanne antaa myöten. Ja tulospalkkauksen kautta ylitöitä tekemällä saa epäsuoraa lisäkorvausta, joten olen ihan tyytyväinen. Työmatkoista ei tule muuta lisäkorvausta, mutta kun työnantaja maksaa työmatkoilla kaikki kulut, päivärahat jäävät kokonaan itselle ja kompensoivat pitempiä työmatkapäiviä.

Ylityö korvataan, jos siitä on sovittu. Nythän esim. ylemmille toimihenkilöille puuhataan oikeutta korvaukseen ylitöistä - useillahan se tavallaan kuuluu jo palkkaan valmiiksi !

Virhasuhteessa oleville korvataan matka työaikana, mutta ei normaalin työajan ulkopuolella - siksi monet menee aamupalaveriin jo edellisenä iltana ja on yön hotellissa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat