Vierailija

Mies on kovaa vauhtia ostamassa keväällä ja minua vähän kammottaa, että miten suuret menot siitä tuleekaan :/ .

Kertokaahan, syökö moottoripyörä älyttömästi rahaa?

Kommentit (17)

Tietenkään jos ei osaa niin saa vaan vahinkoa aikaan.

Mieheni ajaa harrastuksenaan rataa, että renkaiden vaihdot ja huollot on ihan arkea.

t.2

Mutta siellä se saikin sitten viimekesän olla.. Ehkä noin 600km tuli mittariin. Syynä kuopus, joka on syntynyt vuodenvaihteessa ja oli tuolloin rintaruokinnassa eli mamma ei montaa tuntia ollut poissa kotoa. Pieni vauva ja mopo ei kyllä oikein sovi yhteen... Mutta lapsillahan on tapana kasvaa!

Ensi kesänä on toivottavasti toinen meininki, en lapsista huolimatta aio luopua rakkasta harrastuksesta.

Huollot olen hoidellut itse takuun päättymisen jälkeen. Vakuutuksissa ei oikein voi (eikä kannata) säästää ainakaan uuden pyörän hankittuaan, mutta niistäkin kannastaa pyytää tarjoukset. Yhtiöissä on hirmuisesti eroa (itsellä Turvassa) ja monet mp.kerhot ym. ovat puhuneet itselleen alennuksia.

Ihana, ja kylläkin aika hintava, harrastus, mutta meneehän se raha kuitenkin johonkin! MP-messuille vaan kuolaamaan (joskus tammi-helmikuussa) ja moikkaillaan sitten tuolla tien päällä!

-satu-

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Me olemme myyneet automme pois, koska emme sitä välttämättä tarvitse. Toki sitten, jos saamme vauvan, voi olla eri tilanne, mutta uskon, että tulemme sittenkin toimeen ilman autoa.

Oli mukava lukea vastauksianne!

ap

Täällä yksi yh-äiti jolla on ollut pyörä 7 kesää. Ajoin 6 raskauskuukaudelle, sitten alkoi tuntua maha ikävästi tankkia vasten. Ja olihan se ajelukin sellaista varovaista raskausaikana. Poikani on ensi kesänä 6 vuotta ja toivon kovasti että olisi valmis kyytiin lastenistuimessa. Kesällä olen ajellut aina kun on ollut tilaisuus olla yksin. Aivan ihanaa mielestäni, suosittelen että ap:kin kokeilee itse. Ja kulut tosiaan riippuvat pyörästä. Itselläni on ollut aina uusi tai uudehko pyörä. Itse en osaa kun vaihtaa öljyt. Mutta mulle luo turvallisuutta se että joku muu on huoltanut pyörän.

Riippuen tietty paikkakunnasta, omistajan iästä, pyörän kuutioista ym..

Käy katsomassa vakuutuslaskureista yhtiöiden sivuilta.

Bensat ja huollot (aina tietty halvempaa kun tekee itse) sekä tärkeimmät eli varusteet sitten vielä päälle. Eli siis on kallis harrastus aloittaa.

Mutta jos se kyykkypyörää etsii niin mulla olis Kawasakin ZX6R myytävänä.. ;o)

Kiva harrastus kuitenkin, itse ainakin tykkään!

ps. Olen siis nainen.

Minä en itse ymmärrä pyöristä paljoakaan, mutta mies on aika hyvin perehtynyt.

Kovasti hän jo katselee, aikoo ostaa uuden pyörän, jotta saa takuuta runsaasti ja halvemman vakuutuksen (kun ostaa osamaksulla).

Olisi se hienoa päästä kyytiin nauttimaan vauhdin hurmasta!

ap

Nyt on 1 lapsi. Mies ajelee sen minkä ehtii ja minä olen kyydissä aina kuin vain mahdollista! Nimim:llä mahtava tapa rentoutua ja nauttia elämästä.

Ja varusteet kannattaa ostaa kunnolliset, vaikka ovatkin kalliita. Mukavinta on, kun on lämpimälle kelille nahkapuku ja kylmemmälle " core" puku. Varusteisiin saa helposti kulumaan 1000-2000 euroa.

toinen satu

ei tosiaan tule välttämättä kovin usein lähdettyä miehen kyytiin, jos on vauva, mutta sitten kun vauva kasvaa ja on helpompaa saada lapsi hoitoon, niin varmasti rentouttaa ja saa miehen kanssa rauhallisen hetken =). Sitäkään ei voi tietää, saako lasta koskaan, joten ei mielestäni kannata odottaa siihen saakka, että mahdollinen lapsi on kasvanut isoksi.

ap

Kun olette pyörän hankkineet?

Me yritämme ensimmäistä lasta, joten toivottavasti minulla olisi vauvavatsa jo keväällä ja kesällä, joten en heti kyytiin pääsisi =).

ap

Ja olen ollut koko viime kesän tarakkaruusuna...ja aloin kypsyä siihen ihan täysin. Ei näe mitään, ei mitään tekemistä ja muutenkin ottaa päähän istua vaan siinä ja möllöttää. Eli seuraavaksi ajan myös itse kortin, koska haluan itsekin ajaa. Ja sitten ajetaan 2:lla pyörällä.

Lapsemme istuu jo sujuvasti kyydissä, mutta vain lyhyitä matkoja, on jo 11v.

Huollot meidän pyörässä tekee merkkihuoltamo, ei sen takia että mieheni ei osaisi, vaan sen takia että pyörän arvo säilyisi paremmin pidempään.

Mutta oikeesti pienten lasten kanssa moottoripyöräily meinaa kyllä helposti jäädä. Kun vihdoinkin saa vapaa hetken, niin haluaa ehkä tehdä jotain muuta kun ajella moottoripyörällä.

Toisaalta, kaksistaan ajelu lähentää kummasti, siinä saa halata toista piiiiiiitkään :-)

Ja jos moottoripyöräily on intohimo, niin sitten se on. Ei siihen vaikuta lapset eikä mikään muukaan. Ei ilman sitä silloin voi olla :-)

Ajotyyli rauhottui kuitenkin reilusti. Prätkä pistettiin kaverille hoitoon, kun esikoinen oli puolitoista-vuotias ja rupesin odottamaan kakkosta.

Muksujen kanssakin voi toki prätkällä reissata, mutta mun mielestä perä-ja sivuvaunulliset on lähempänä " autoja" kuin pyöriä.

Lapset pääsee reissuille mukaan siinä vaiheessa, kun pystyvät pitämään kunnolla kiinni eli taitaa mennä teini-iän puolelle.

Varmaan vois olla pyörä nytkin, mutta päätettiin, että panostetaan perheen takia autoon, koska ei kuitenkaan päästäis ajamaan prätkällä kuin työmatkoja.

hermot ensimmäisellä kerralla. Aika äkkiä siihen lopulta oppii.

Ensimmäisellä kerralla vaihdoin jarrupaloja päivän ja nyt ne menee hujauksessa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat