Vierailija

Mies on valehdellut minulle kolme kertaa päin naamaa. Tai yksi niistä oikeastaan oli tiedon pimitys, mutta tarkoituksellinen ja siten valehtelua. Kaikki valheet on liittyny seksiin tai rahaan.

Rakastuin miehessäni mm. siihen, että voin luottaa häneen täysin. Silti hän kykenee valehtelemaan ja laittaa valheet aina jonkun muun syyksi. Yksi näistä kerroista oli, että kaveri oli pakottanut hänet valehtelemaan (kaveri oli itse tekemässä tuhimia). Miksi hän ennemmin valehtelee minulle kuin paljastaa petturikaverinsa?

Olen antanut anteeksi, mutta teen aina sen kamalan tempun, että otat valehtelun uudestaan ja uudestaan esiin.

Kommentit (5)

Mun ex oli ihan patologinen valehtelija, laski suustaan ummet ja lammet ihan pokkana. En ikinä voinut luottaa, onko rahaa laskuihin, onko hän kertomassaan paikassa. Kuvittele, valehteli jopa repuuttaneensa kirjoituksissa, vaikka todellisuudessa ei ikinä edes käynyt kirjoituksissa. Minulle kuitenkin kertoi, mitä oli aineisiin kirjoittanut jne. Myös koulukavereissa väitti, että on ylioppilas. Sairasta.

Tämän tyypin jälkeen tapasin mieheni. Luotin häneen kuin kallioon, koska hän oli rehellinen kaikin puolin. Asiat, joista hän on valehdellut, ovat todellakin aika pieniä, mutta kuitenkin valehtelua. Nyt taas kun pikkujoulut on tulossa, herää epäilys, liittyykö tähänin jotain salailua. Hän ei nimittäin ilman uteluani kerro MITÄÄN juhlista. En haluaisi olla nalkuttava akka, mutta haluan hänen kertovan rehellisesti eikä mitään muunneeltuoa totuutta jälkikäteen. Okei, hysterisoin ehkä etukäteen, mutta hänen ulkoiluistaan ne ongelmat on aiheutunu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen miehelleni sanonut, että on vaikea antaa anteeksi, jos ei edes pyydetä anteeksi. Hän kuuluu niihin ihmisiin, jotaka pyytävät anteeksi vain jos pyydetään pyytämään. Ja Silloin se ei tunnu anteeksipyynnöltä, kun 3-5 pvää tapahtumien jälkeen tulee " no sori mutku..." . Se tulee siinä vaiheessa kun tajuaa, ettei saa ennen anteekspyyntöä. Tää noudattaa aina samaa vanhaa kaavaa.

Asiat eivät ole sitä luokkaa, että hän olisi itse pettänyt, mutta minun luottamuksessani häneen olen joutunut pettymään. Valehtelevatko kaikki joskus? Miksi minun pitäisi olla hänelle yltiörehellinen?

jos asiat on aikoinaan selvitetty niin se siitä sitten, ihan turhaa ja typerää niitä on joka riidassa kaivaa taas esiin ja repiä uudelleen auki.

Tuntuu, että minulla ja miehelläni on eri käsitys rehellisyydestä ja siitä, mikä lasketaan valehteluksi. Hän saattaa kiistellä kanssani asiasta, joka on mielestäni ihan itsestään selvä, ja väittää, että " en valehdellut, koska aioin kertoa" . Kiva, että oli hyvät aikeet, joo, mutta valehteli silti.

Olen yrittänyt unohtaa menneet, mutta niin se vain on, että luottamus tuollaisessa menee, vaikka ei meilläkään mistään isoista jutuista ole kyse. Olen selittänyt hänelle moneen kertaan, että pienet valheet saavat epäilemään hänen rehellisyyttään isommissakin kysymyksissä, mutta hän ei millään meinaa tajuta.

Kunpa osaisinkin neuvoa sinua, mutta taidan kaivata neuvoja itsekin. Enemmänkin minua kuitenkin mietityttää se, miten saisin miehen lopettamaan nuo valkoiset valheet ja kiemurtelut, kuin se, miten voisin ne unohtaa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat