Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Vieläkö jaetaan värit tyttöjen ja poikien väreihin? -äiti, jonka pojat pukeutuvat punaiseen

Sivut

Kommentit (28)

Mun tytöstä taitaa kasvaa kieroutunut koska hänellä on:

-Tummansininen yöpuku

-Beiget samettihousut

-Beige takki (erittäin kaunis kukilla kirjailtu ns.parempi talvitakki)

-Tummansiniset sukkahousut

-Haalari joka on osittain tummansininen

-Tummansininen paita jossa punainen kukka

-Vauvana tytöllä oli kahdet vaaleansiniset potkarit + pari bodya

Joku mainisti täällä ettei laittaisi tytölle tummanvihreää. No mulla on ollut vauvana tummanvihreät potkarit....Mä olen kieroutunut. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sinisiä vaatteita löytyy kuitenkin varmaan eniten. Jos saisin tytön pukisin häntäkin varmasti joskus sinisiin, koska mielestäni se on niin loistava väri.

vaati lapsellensa liian pienet vaatteet kun toiset oli huonon värisiä :)

Pienimmät vaatteet oli valkoisia, noin 80 senttiset keltaisia ja 90-100 senttiset vaaleanpunaisia.

Tämä rouva ei voinut laittaa pojallensa vaaleanpunaisia vaatteita päälle, joten piti tällä 95 senttisellä lapsellaan niitä liian pieniä keltaisia vaatteita... kun ei ollut sinisiä tarjolla, eikä vaaleanpunaisia voinut pitää :D varmaan olis lapselle jäänyt kauheat traumat jos olis joutunut pitämään punaisia vaatteita pari päivää.

Käyttäähän aikuisetkin kaikkia värejä. Jos laitan tytölleni sinistä, niin ei se hänestä poikaa tee. ;)

Tyttöjen ja poikien suurin erohan on se, että toiset käyttää sinistä ja toiset punaista. ;DD

Vierailija:

Lainaus:

Tytöt ja pojat on erilaisia. Miksi heistä pitäisi tehdä väkisin samanlaisia.

Sai sitten tytön ja ihmeesti alkoi pojalle sopimaan punaiset vaatteet (kun siniset on taas " niin rumia pikkutytöillä" ), joita sitten kierrätetään pikkusiskolle :-)

Meillä pikkupojalla kaikenvärisiä vaatteita enkä todellakaan halua opettaa häntä siihen, että tietyt värit kuuluisi vain tytöille. Siinä samallahan tulee helposti jaoteltua aika paljon muutakin potaskaa, kuten että tytön kuuluu olla siivo ja sievä ja pojan rämäpää. Tai että tietyt harrastukset ja työt kuuluu miehille ja tietyt naisille. Ei sukupuolten tarvitse olla samanlaisia, mutta kyllä niitä eroja ehtii muodostua lapsen kasvaessa ihan luonnostaankin, ilman että vastasyntyneestä asti väännetään niitä rautalangasta.

On tosiaan poikamainen ja jotenkin virallinen väri, eikä oikein sovi tytölle. Samoin en käytä tytöllä tummanvihreää, harmaata, ruskeaa, beigeä ja mustaa joita taas pidän pojallani.

Pojalle sopii taas oikein mainiosti vahvat kirkkaat värit kuten oranssi, punainen ja keltainen.

Tytölläni käytän punaista, vaaleanpunaista, lilaa, valkoista ja vaaleanvihreää.

Ihan fiilispohjalta lähtee.

En nytkään käytä pojillani pinkkiä, syynä ei todellakaan ole se että pelkäisin jonkun luulevan heitä tytöiksi tai heidän kasvavan homoiksi, vaan minä nyt luonnollisesti puen heidät sellaisiin vaatteisiin mitkä minusta ovat nättejä ja sopivat pikkupojille.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat