Vierailija

Esikoista odottaessa verenpaineet oli koholla ja silloin epäiltiin että kyseessä on verenpainetauti. Mutta se muuttui raskausmyrkytykseksi ja myrkytyksenä sitä hoidettiin.

Nyt odotan toista alkuraskaudesta ja verenpaineet ovat taas koholla... raskaudenaikaisen verenpainetauti siis epäilyksenä...

kellään kokemuksia tästä?

Kommentit (2)

seurattiinko sua tiheäänkin äippäpolilla?

Mulla alkoi ekassa raskaudessa paineet nousta rv 20 verenpaine lääkkeet alotin joskus rv33 ja siitä se pikkuhiljaa kehitty raskausmyrkytykseksi.

Nyt oli ekalla neuvolakäynillä verenpaineet 135/98 eli ihan alkuraskaus vasta menossa eikä vielä tiedä mitä tästä tulee tai miten nuo paineet meinaa käyttäytyä

t:ap

p.s mulla myös esikoisesta paineet laski normaaliks heti synnytyksen jälkeen

Paineet ovat kovimmillaan olleet raskauden aikana n. 190/110, mutta pelkät äitipolikäynnit ovat riittäneet " hoidoksi" , paitsi viimeisessä raskaudessa söin pari kuukautta verenpainelääkkeitä. Lepoa ei ole määrätty, ei edes kotona ole käsketty ottamaan mitenkään rennosti. Minulla oli kyse ihan rehellisestä paineen noususta. Turvotusta ei ollut yhdessäkään raskaudessa, ei myöskään valkuaista esiintynyt. Lapset kasvoivat hyvin mahassa. Lääkäri sanoi, että raskauden aikainen verenpainetauti voi ennakoida myöhempää verenpainetautia, ja minulla onkin nyt pari vuotta ollut verenpainelääkitys. Heti synnytysten jälkeen paineet putosivat normaalilukemiin, mutta kahden vuoden päästä viimeisestä synnytyksestä paineet taas nousivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat