Vierailija

Siis TODELLISTA neurootikkoa, jolla pyörii siisteys ja siivoaminen jatkuvasti mielessä? Miksi hänestä on sellainen tullut?

Minä tunnen oman äitini. Hän on todella neuroottinen. Oli kamalaa kasvaa kodissa jossa jatkuvasti vahdittiin siisteyttä. Jatkuvasti pyyhittiin naamaa ettei vain ollut mitään tahroja. MItään tavaroita ei saanut jättää esille jne.

Jos ei kotiin tullessa muistanut pestä käsiä, äiti suuttui todella kovaa. Käsienpesua tapahtui siis jatkuvasti. Motkotusta sai kuulla jos toi sisälle hiekkaa kenkien kanssa. Tarkasti piti putsata kengät ennen sisälle menoa.

Autoon kun meni sisään niin kengät piti tietty kopistaa miljoona kertaa.

Äitini myös pesee aina kaikki maitotölkit, ettei tule bakteereja ja likaa. Banaanitkin ovat liian likaisia, kuoria ei saa jättää mihinkään.

Mitään ylimääräisiä hajuja äitini ei voi sietää. Kaikki keskustelunaiheet koskevat joko likaa, pölyä, hajua...

Tullessaan minun kotiini hän motkottaa siitä, että on epäsiistiä (vaikka oikeasti meillä on aika puhdasta) ja lapsilla liikaa leluja joka paikassa. Mielestään meillä on liian pölyistä.

Kun olin sairaalassa poikani kanssa, äitini pesi sillä aikaa kaikki talomme verhot, koska olivat niin iljettävän pölyisiä... Ei kysynyt lupaa.

Vaikuttaako äitini neuroottiselta? Aikaisemmin kai pidin sitä normaalina, nykyään en.

Äitini on ikänsä ollut kotirouva, joten hänen elämänsä pyörii vain ja ainoastaan kodin ympärillä.

Kommentit (19)

varsinkaan jos käyttää tavallisessa kodissa olevista verhoista sanoja iljettävän likainen :0 !!

Jossain puliremmin luukussa on iljettävän likaiset verhot (jos verhoja on), ei tavallisessa lapsiperheessä.

Hän siivoaa koko ajan. Saattaa yhdeltätoista illalla alkaa tyhjentämään vaatehuonetta ja järjestelemään uudestaan vaikka se ei sillä varmastikaan koskaan kovin epäjärjestyksessä edes ole. Hän on myös anorektikko, sitähän sanotaan, että nämä asiat kulkevat " käsi kädessä" .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Annan luvan sillä onpahan pois omista töistäni. Tärkeintä on se että hän kysyy luvan eikä omavaltaisesti ota säämiskää käteen ja ala hommiin. Niin ja olen huomannut että äitini on hyvin pinnallinen. Hän ei esimerkiksi lue kirjoja eikä harrasta kulttuuria tms., joskus tulee mieleen että hänellä ei henkinen kapasiteetti riitä muuhun kuin jatkuvaan puunaamiseen.

Kolmonen

on myös, ja heillä tällä hetkellä pieniä lapsia, ja koti aina tiptop. Heillä ei esim.saanut leikkiä piilosta sisällä kun menee paikat sotkuun. Ja meille kun lapset tuli, he eivät voineet aloittaa leikkejä ennenkuin oli lastenhuoneet siivottu (lapset oli siis ilman äitiä meillä, 3- ja 4-v), ja tosi levotonta oli heidän siivoaminen, kamala hätä ja hoppu että saivat paikat siisteiksi.

Inhoan tahmaisia käsiä eli lapset pesevät ne ruuan jälkeen. Kengät jalassa ei kävellä kämpässä ne jätetään eteiseen koska inhoan hiekkaa lattioilla. Mutta ei niitä tarvi sen enempää pyyhkiä, riittää kun ottaa jalasta pois. Tuleekohan musta yhtä paha kun äidistä? toivottavasti tää ei ole periytyvää..

Hän jopa puolustaa itseään sillä, että vaikka hän on juoppo ei kukaan voi tulla sanomaan ettei hoida kotiaan ja lapsiaan. Kaikki tavarat ovat tarkasti paikoillaan. Ei koskaan likaisia astioita tiskipöydällä tai pyykkejä lojumassa nurkissa. Koti on täydellisessä järjestyksessä, mutta hänen sisäinenmaailmansa kaaoksessa. Itsetunto on täysin nolla. Ammatti " kotirouva"

Hyvin surullista...

tunnen ihmisiä, joilla ei voi olla mitään muuta ohjelmaa torstaina kun se on siivouspäivä! Viikonloppu ei tule jollei matot ole olleet ulkona! Sohvalle ei voi istua ottamaan punkkulasillista elleivät ikkunat ole pestyt! jne.jne. ne on pahoja neurooseja. En kadehdi.

Hän imuroi joka päivä ja yllättyi kuullessaan, että me ei..

Onhan noita muitakin juttuja, mistä huomaa, että neuroottinen on, noi vaan tuli ekaks mieleen

Itse olen aika lailla erilainen kuin äitini, onneksi! Pidän kyllä itsekin siisteydestä, mutta kallistun silti enemmän " sotkuisen" puolelle. Ehkä olen vain kyllästynyt tuohon siivoamiseen jota sain jatkuvasti kotona nähdä?

Ei meilläkään kävellä kengät jalassa sisällä, mutta en saa " slaagia" jos joku sitä tekee. Jos äitini näkee jonkun kengät jalassa sisällä hän saa kohtauksen. Että sillai.

Meillä on myös erittäin paljon murusia pöydän alla. Ei niitä voi välttääkään kun on pieniä lapsia.

Tahmaisia käsiä siedän, kuin myös likaisia kasvoja. Mutta kylään tai hoitoon mentäessä lasten kädet ja kasvot tietysti pestään.

Meitä on kolme sisarusta, joista ehkä vain veljeni on jossain määrin perinyt siivousfanaattisuuden. Sisareni on yhtä lepsu kuin minäkin:).

Ap

Sen kotonakin kaikki tavarat ovat aina tip top. Ei lasin lasia tiskipöydällä, olkkarin pöydällä ei loju lehtikasaa, vessassa ei ole muruakaan kissan hiekkaa lattialla, pojankin huoneessa ei leluja lattialla levällään ja sänky sijattu. Huimimman version mukaan olisi rätin kanssa siivonnut pullan muruja pöydältä koko sen ajan mitä kaverinsa oli kahvia juonut ja syönyt sitä pullaa. Aina kun nään sitä niin milloin menossa pesee ikkunoita (ja niitä sitten pestääkin monta kertaa vuodessa) tai pitää siivota tai jos ei muuta niin menee sitten naapureille ja kavereille siivoamaan ja pesee ikkunoita.

Työpaikalla kulkee lähes aina rätti kädessä. Leikillään sanottiinkin että rätti taitaa olla hänen poikaystävänsä. Ei tarvitse kuin yksi tupakantumppi tulla tuhkikseen kun " Lissu" on jo vaihtamassa ja pyyhkimässä pöytää.

Mutta kaikesta huolimatta aivan symppis tyyppi =) Ei se ravintola olis mitään ilman " Lissua" ...

Lisäsin vielä, että äitini tekee aina jotain kotihommia täällä meillä ollessaan. En pidä siitä, mieluummin voisi vaikka olla lastemme kanssa.

Lisää neuroottisuutta: jos vanhemmillani käy vieraita, äitini tiskaa aina kaikki astiat pois samantien eikä esim. istuudu ja seurustele vieraiden kanssa.

Ap

Syy on entisessä pari suhteessa. Suhde oli järkyttävän huono. Oli henkistä ja fyysistä väkivaltaa. Mies alisti minua. Olin heikko, enkä uskoltanut lähteä suhteesta. Elämässäni ei ollut muuta kuin koti ja sen pidin puhtaana. Ajattelin että ainakin koti oli siisti kun mikään muu ei olluit hyvin. Nypin käsin matosta roskia pois, joskus jopa niin että sormen päät olivat auki. Kaikki tavarat ja huonekalut mittasin mittanauhalla että ovet keskellä ja synmetrisesti... Vaikeaa aikaa.. Nyt hyvässä parisuhteessa, mutta vieläkin suoristelen maton hapsuja...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat