Seuraa 

Huomenta!

Tehokas äiti kirjoittaakin nopeasti..täynnä energiaa hyvin nukutun yön jälkeen (minusta pitäisi saada perustaa liputuspäivä jos lapsi nukkuu ensin 9 tuntia, syö ja nukkuu vielä 3 tuntia, kestovaipoilla ja ilman vaipanvaihtoa...kiitokset Igu*taskulle ja bambuimulle!)!

Ja nytkin ukkeli vetää hirsiä, tosin pihalla tällä kertaa. Onpas tuolla odotuspuolella muuten hiljaista, näihköhän Helinä a)kypsyi tai b)synnytti?

Yritän ehtiä lenkillekin kaiken sen muun lisäksi jonka aion tehdä, onkohan tämän enää terveellistä...

Triina, mulla ei painoa ole montaa kiloa, mutta muoto on hiukan erilainen kuin ennen raskautta, mutta yllättävän nopeaa on tuo imetyksen vaikutus. Minä kyllä tietoisesti SYÖN, oon edellisessä imetyksessä kokenut maidon hiipumisen kun paino alkoi tippua liikaa, joten mieluummin vähemmän laihtumista ja enemmän maitoa meille, kiitos! Ehtiihän tuota tässä maailmassa vielä... mutta ymmärrän tuon masennuksen kun housut ei mahdu jalkaan, suosittelen että ostat yhdet vähän isommat housut (ja ihan Lindex aletangolta...). Niin minä tein ja itsetunto koheni heti. Niitä mammahousuja ei kestä!

Mukavaa viikonloppua kultaisille äideille ja kultaisille vauvoille,

Pääsky ja Valio, tasan jotain viikkoja *hetkinen* 12 vk!

Kommentit (8)

En havainnut tätä aloitusta eli kirjoitin ajatuksissani edllseen. Mutta sielläpä sitä sitten. ;) Nostan tämän ylemmäs, jos joku muu vaikka huomaisi ja menen lopultakin syömään...

Minäkin olen mietinyt, josko Helinä nyt lopultakin olisi päässyt tositoimiin. Mutta enpä kehdannut huhuilla, etti tulisi kenkää päähän korko edellä. :)

Niin ja tuossa toisessa pinossa kerroinkin jo, että löysin muuten sitä villaresoria, josta kerroit, myös kestovaippakauppa.comista... Taidan tilata.

-kirahvi-

hyvä kun löytyi villaa...alan olla ihan hurahtanut nettikauppoihin...

Mullakin oli yöllä pumppaus mielessä vaan en jaksanut, aamulla menikin lakanapyykiksi kun olin ihan yltä ja päältä maidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja vauva pitää kohta herätellä syömään, että pääsemme ajoissa matkaan...

Mutta piti sanomani, että nettikaupat ovat kyllä taivaallinen keksintö. Ikinä en pääsisi rahoja tuhoamaan, jollai moisia olisi keksitty. ;) Ei vaan, niissä on sekin hyvä puoli, että voi ensin katsella ja miettiä ja sitten vasta tilata. Kaikenlaista kivaa ja tarpeellista vauvalle tosin löytyy koko ajan... Ja varsinkin noita vaippajuttuja tuntuu olevan vaikka mitä.

Jaha, itkuhälytin sanoi. Prää...

Huh, onneksi selvittiin eilisestä, lappoi sellainen määrä vauvan katsojia ja heiluttajia, ettei ressukka pystynyt edes kunnolla syömään kun sylistä toiseen lennätettiin. Mutta tulipahan hoidettua kerralla koko sukulaisjoukko, ja he kyllä laittoivat pöydän koreaksi, eli ei tarvinnut itse mitään tehdä. Nukahti sitten vieraiden lähdetty ja veteli niin sikeitä koko illan, että yöllä valvottiinkin 23-02. Tuntui rasittavalta, kun en ole sellaiseen totttunut, mutta saatiin onneksi aamulla nukuttua pitkään.

Minäkin olen miettinyt, josko Helinä jo olisi synnyttymässä. Miten te muuten ehditte niin usein koneelle, minulla ottaa tiukille kerrran päivässä, joskus on niin leppeää menoa että ehtii pari kertaa.

Tänään ajattelin aloittaa D-vitamiinit, uohdin ihan autuaasti perjantaina ja eilen. Kun saisi sen jotenkin muistettua, on aina ollut vaikeuksia sen suhteen.

Juuri kun luulin että tässä saa rauhassa raapustella, niin tyttö tulee valittamaan kun äiti ei anna ruokaa. Eli pakko alkaa latoa lautasia pöytään ja yrittää taas jatkaa myöhemmin.

t. Triina

Minä ehdin koneelle kun tässä on NIIIN mukava tuoli, jossa on hyvät käsinojat ja voi imettää ja kirjoittaa vasemmalla kädellä...

Meillä syödään Jekovit-tippoja, ne on kätevät kun ei tarvitse pitää kylmässä, joten ne on hoitopöydällä ja siitä muistankin ne aamuvaipanvaihdon yhteydessä tiputella suoraan ahneena odottavaan kitaan. Valio rakastaa niitä, jostain kumman syystä!

Ja minulla kun ei ole muita lapsia eli päivä menee tuon yhden pikkuisen tahtiin niin pieniä rauhoittumistaukoja tulee ja käytän niitä mielelläni koneen ääressä. Meillä vielä vauva viihtyy sitterissä aikas hyvin, väliilä on siellä mieluummine katselemassa maailmanmenoa. Niin ja kotihommista olen mallia suitsaitsukkelaansuoriutuja. ;) Ja meillä on myös aika hyvä tuoli, jossa imettää en kyllä osaa, mutta jolle voi rakentaa imetystyynystä vauvalle mukavan tason. Eli kaikenlaisia strategioita...

Minä olen myös toivoton lahopää noiden tippojen kanssa. Pidän ruoka- ja unipäiväkirjaa ja merkkaan aina siihen, kun olen antanut tipat... Sekin helpottaa. Meillä muuten myös nuo tipat maistuvat tosi hyvin. :)

Jes, taas hyvin nukuttu yö, tosin V aterioi klo 1 yöllä, mutta ei sitä voine pitää kovin suurena ongelmana, kun nukahti jo klo 19 ja sitten vielä nukkui aamu seitsemään? Vähän huvittu tuo ketju, jossa oltiin sitä mieltä että kyllä 2 kk jo tarttee velliä, että nukkuu... no, ehkä joku voi tarvita tai sitten mullakin on supermaitoa (eikös Triina epäillyt maidon kaakaopitoisuutta?). Mietin, että kuinkahan paljon tuota maitoa tuolta tissistä päivässä menee? Litra? 1½ litraa? Jotain tuollaista määrää epäilisin. Olisi mukava tietää, varsinkin kun Valion yösyönti taas kesti noin 5 min...

Meillä oli muuten yövaippana UnderTheNile, (käytettynä ostettu, ompelin siihen uudet kuminauhat kun oli aika löysät)+hamppulisäimu+kuivaliina ja koko yön piti Ruskovillapökät kaiken sisällä. Mutta oli sillä kyllä aamulla painoa...

Taistelen anorakin ompelun kanssa, joku ei taas tehnyt IHAN ohjeen mukaan ja siinä voi joutua suohon... palaan siis taistelutantereelle niin kauan kun tuo pikku-ukko nukkuu.

Mukavaa pyhäpäivää,

Pääsky ja Valio

Meillä sentää nukuttiin koko yö.. Ja jo puoliltaöin!!!! Tosin aamuherätys oli seitsemältä ja kestovaippailukokeilu jäi väliin, koska neiti yritti illalla puhertaa kakkaa ja laiskat vanhemmat päättelivä, että olisi kertiksestä helpompi siivota. Heheh... No, yllättäen tuo nukahtikin sitten ja kakkasi vasta aamulla, kun olin vaihtanut harsoon. :) Niin aina. Tosin eipä ollut kertakäyttövaipassakaan pissaa juurikaan, aamulla harsoon tosin tuli sitten usempi litra.

Minä olen myös ällistellyt tuota 2kk vanha tarvitsee välttämättä velliä -ketjua. En sitten itse visssiin olekaan niin neuroottinen, huolehdin vain maidon määrän riittävyydestä, mutta eipä ole tullut pieneen mieleenkään velliä tarjota. Muutenkin on suolisto lapsella kovilla tuon korvikkeenkin kanssa. Ja edelleen haaveilen, jotta jos edes hetkeksi pääsisimme täysimetykselle.Itse luulen, että meillä menee maitoa yhteensä reilu litra vuorokaudessa. Korviketta menee n. puoli litraa päivässä ja vauva näyttää hyvinvoivalta eli vähintään saman verran on sitten minultakin tultava. :)

Eilen katselin tuolla vauvan serkkutytön luona kyläiltäessä silmät pyöreinä äitinsä maitotulvaa... En ole enää edes muistanut mihin maidonkerääjiä tarvitaan... Hmm.. Eli on minulla vielä matkaa kunnolliseen maidontuloon. No, sentään ovat tissit aamuisin täynnä. Tosin edelleen lyhyimmät tissittelyt kestävät 20 minuuttia ja korviketta menee senkin jälkeen.

Vilkisinkin heti noita Under The Nile-vaippoja. Tekisi mieli kyllä joku tarravaippa hankkia kokeeksi öitä varten. Vaikka niitä nauhavaippojakin on kyllä tulossa. ;) Nälkä kasvaa syödessä.

Mutta taidan mennä katsomaan, josko Soli olisi jo nälkäinen....

-kirahvi ja Soli-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat