Seuraa 

Heippa kaikki jo pitemmälle kerenneet.

Laitetaans gallup pystyyn!

1) Oletko käyttänyt raskausarpi-voidetta (mitä) tai muuten rasvannut ihoa?

2) Onko tullut raskausarpia?

Sivut

Kommentit (23)

...sillä vielä ei arpia näy missään.

1) en ole säännöllisesti rasvannut millään. Silloin tällöin (ehkä 1 kahdessa viikossa) rasvaan vatsan ja rintojen ihoa ihan sellaisella perusvoiteella. On sellaista apteekin hieman normaalia rasvaisempaa tavaraa. Mulla on kyllä varsinkin näin talvella kuiva iho, mutta se tuntuu vaivaavan ainoastaan kasvoissa, käsissä ja säärissä -niitä rasvaankin sitten päivittäin.

2) kuten siis sanoin ei arpia vielä missään vaikka vatsa tuntuu olevan jo melkoisen kookas :-)

rv28+4

Olen rasvaillut melkein plussauksesta saakka KAKSI kertaa päivässä.

Ensin body shopin kaakaovoi-puikolla, ostin sokokselta biothermin kallista askausarpivoidetta (35euroa putkilo...!!!) 1 tuubi kului n kahdessa kuukaudessa. Ja hintahan oli hieno.

No joka tapauksessa arpia tuli tule edelleen navan alapuolelle.

Olen luovuttanut kalliit rasvat pois ja rasvaan kaks kertaa päivässä perusvoiteella.

Ei niistä rasvoista ja säännöllisestä rasvauksesta ollut mitään hyötyä.

Alavatsa navasta alaspäin on punaisenaan arpia. Rumiahan ne on

mutta ei niille nyt minkään voi.

Tovottavasti pysyis navan alapuolella, ettei leviäis kylkiin ja ylävatsalle tai peppuun ja reisiin. Nyt ne saa vielä jotenkin piiloon...

Heidi rv28+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

1) Olen rasvannut masun sekä kylkien ihoa The Body Shopin kaakaovoipuikolla jostain 20+ lähtien, kun masua alkoi tulla

2) Ei ole tullut arven arpea ja masun ympäristön iho tuntuu ihanan pehmeältä. Mulla on atooppinen iho, joten en tiedä, millaiseksi tuo oheneva ihokerros olisi mennyt ilman rasvailuja. Masu on suht normaalikokoinen, ei pieni, muttei mikään jättikään. :)

-Pilkku & Ramses 38+3-

Yritin rasvailla perusvoiteella mutta eipä tuo ainakaan pitänyt tätä arpimahaa kurissa. Mahani on TÄYNNÄ arpia (siis valehtelematta täynnä)

Maha on kyllä iso, kyselyjä kaksosista satelee.

Vauvan painoarvio rv39+5 n.3900g

Terkuin 10kaks ja arpimaha 40+3

Itselläni takana 4 raskautta ja viides nyt menossa rv 11+2. Yhdessäkään raskaudessa en ole rasvaillut itseäni (silloin tällöin ihan perusvoidetta jos iho tuntunut kuivalta) eikä raskausarpia ole tullut vaikka vatsani onkin ollut jokaisessa raskaudessa todella valtava (olen muuten rakenteeltani pienikokoinen ja suht hoikka).

1) Rasvasin koko raskauteni ajan, siis plussatestistä lähtien aamuin illoin, vuoroin Body Shopin kaakaolla ja L´Orealin raskausarpivoiteella.

2) Arpia tuli, ensimmäiset joskus rv 35 tienoilla ja synnytyksessä pahimmat.

Eli en rasvannut edellisessä raskaudessa eikä tullut arven arpea (mistä tosi tyytyväinen) Ja tuskin rupean nytkään rasvaamaan. Niin ja olin myös ihan valtava pallo esikoista odottaessani. Loppuajasta oli vaikeaa mahtua jopa äitiyshousuihin.

Raskausarpia ainoastaan rinnoissa, ei mahassa lainkaan.

Olen rasvannut sekä rintoja että mahaa Valkovaseliinilla noin kerran päivässä.

ja nyt rv 39+1 :)

1. En ole kyllä rasvaillut kertaakaan ihoa (nyt rv.32+0).

2. Muutama raskausarpi tullut navan alle mahaan, mutta tuo ei nyt mua haittaa. Harvoille ihmisille napaani näyttelen :)

4. raskaus menossa ja en ole käyttänyt kuin perusvoidetta, kun iho on tuntunut kuivalta. Rintoihin tuli arpia esikoisen imetyksen aikana, kylkiin muutama viiru, ei muuta.

Tisut ratkesi maidon noustessa, ja alavatsaan tuli tiikerin raapasu jäljet ihan vähän ennen synnytystä. Ilmeisesti sillä rasvauksella ei ollut vaikutusta, kun vauva laskeutui ja maha oli jo ihan äärimmillään, nahka ei enää antanut periksi.

Komeat jäljet vieläkin, lantiofarkkuja ja liian lyhyttä paitaa en enää kehtaa käyttää.... Arvet näkyy just pikkareista ja bikineistä... Onhan ne puolessa vuodessa vaalentunu, mutta silti ihan selkeät!

Luulenpa, että toisilla niitä on taipumus saada varokeinoista huolimatta, toiset taas eivät saa vaikka mikä olisi. Riippuu ihotyypistä. Mulla ohut, vaalea ja kuivahko iho.

tossa n.23-27 viikon aikana kun nahkat kirras..(ihan perusvoidetta).Sen jälkeen en ole rasvaillut,eikä kyllä raskausarpia oo tullut...menis näin loppuun asti ;) nyt viikkoja 33+1

lettis73

Esikoista odottaessa rasvasin tunnollisesti BodyShopin puikolla ja perusvoiteilla ja luulinkin säästyväni arvilta. Viimeisinä viikkoina vatsa oli todella valtava ja arpia tuli jo silloin - vaikka kaikkia en tainnut huomata, koska en vatsaltani nähnyt. Synnytyksessä tuli sitten roppakaupalla arpia lisää. Myös äidilläni on raskausarvet, eli riippuu varmaan ihotyypistä, joka siis on aika perinnöllinen.

Jos joskus odotan toista, rasvailen varmaan sen mukaan kun tarvetta tuntuu olevan, eli en kuitenkaan päivittäin. Ihan hyvin arvet vaaleni, joten kyllä sinne sekaan muutama mahtuu ;-)

- reeta

Ei tullut yhtään arpea raskauden aikana, vaikka ihotyyppini on taipuvainen niitä saamaan (murrosiässä tuli arpia rintoihin ja reisiin).

Käytin raskauden loppupuolella Biothermin raskausarpivoidetta (aina sillon kun muistin).

Toinen raskaus menossa mutta arvilta olen onneksi säästynyt. Olen rasvaillut Biothermin raskausarpivoiteella säännöllisesti mutta uskoisin perinnöllisten tekijöiden olevan silti arvettomuuden takana. Meidän suvussa ei siis kenelläkään ole tullut arpia. En vaan uskalla ottaa riskiä vaan jatkan rasvailua....

n. 200l kokoista rasvatynnyriä minulle. Missä kerroksittain olisi rasvat kantapäille, säärille, vatsalle ja vartalolle sekä kaulalle ja kasvoille. Pääsisi kuulemma paljon helpommalla jos nainen vain hyppäisi siihen muutaman kerran päivässä.... ;-D

Tarvinneeko kertoa että olen ostanut lähestulkoon koko Body Shopin varaston tyhjäksi rasvoista. Ahkera rasvaaja siis olen ollut, myös esikoisen aikana. Rasvaamisesta huolimatta vatsan raskausarvet nousivat kylkiluihin asti. :-( Eli minun kommentti on, ei se rasvaus, vaan ne geenit.. Valitettavasti!

Lila75 rv 25+2 ja Sini 1v 1kk

1. Rasvasin kuin hullu...koska olin 20-vuotias ja luulin niiden olevan maailmanloppu!

2. Arpia tuli täsmälleen lasketttuna päivänä. sitä ennen ei yhtään! Olen pitkä ja laiha, samoin kuin äitini. Äidillä raskausarpia, paitsi piti oikein suurennuslasilla katsoa, kun olivat niin vaalenneet.

Poika oli 4500, joten aika huvittava ilmestys olen.poika syntyi 40+11 ja silloin mahassa navan ympärillä kunnon ryväs pikku arpia ja kyljissä pari isompaa. Kutitti ihan hemputisti kun menin synnyttämään..:-) nyt 6 vuotta myöh. Ei niitä oikein erota paitsi auringossa. Päätin kyllä heti, etten aio niitä hävetä, vaan olla ylpeä niistä. Bikinit päälle ja menoks!

saa nähdä tuleeko lisää seuraavalla kerralla..olis hakusessa pikku tyttö..:-)

1. Olen rasvannut koko kroppaani jostain viikoilta 28 eteenpäin. Aamulla suihkun jälkeen Garnierin after sun rasvalla, joka uudistaa ihoa. Illalla Doven kiinteyttävällä rasvalla.

2. Arpia on muutama hassu kyljissä. Mihinkään muualle ei ole arpia tullut. Ihoni on kuiva, joten ilman rasvausta olisin luultavasti revennyt pahemmin.

Alussa rasvailin ja kuivaharjasin ihoni säännöllisesti. Sitten tuli kolme kk kestävä pahoinvointi ja siihen loppui. Kaikkien, jopa hajusteettomien rasvojen tuoksu öllötti!! Nykyään rasvailen ihoa, kun siltä tuntuu. Nytkin näyttää jalat olevan kuin kalan suomut... Olen todella laiska! Mutta arpia on vaan vähän tullut rintoihin, ei muualle.

Hanna rv30+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat