Seuraa 

Kuulin, että Espanian vesikoira kävisi allergiaperheeseen, onko kokemuksia? Itselleni on kerrottu, että Bison Frisee (sori jos kirjoitusasu meni väärin : ) ) kävisi allergisille, mutta sain siitä samat oireet kuin muistakin koirista. Me olemme erittäin eläinrakas perhe, mutta minä ja mieheni olemme allergisia koirille. Jouduimme aikanaan hävittämään Bernin allergian takia, emmekä haluasi taas joutua samaan jamaan, mutta koiraa tekisi kovasti mieli! Onko kokemuksia?

Kommentit (6)

mutta tosiaankaan ei ole olemassa koirarotua, joka varmasti sopisi allergiselle. Ja allergiaa voi hilseen lisäksi aiheuttaa myös koiran sylki. Aika monia rotuja kyllä mainostetaan virheellisesti allergiselle sopivaksi.

...ja meille sitä myös mainostettiin, ettei ainakaan pahasti allergisoi. Mutta niinkuin yllä mainittu, niin riippuu ihan henkilöstä. Toiset ystävämme saavat koirasta reaktion, mutta sitten toisille taas ei aiheuta mitään. Sen voi sanoa, ettei ehkä ihan pahimpia reaktioita ole aiheuttanut kenellekään, mutta kyllä kuulemma nenä menee tukkoon jos kauan on jne.

Mutta ihana koira se on. Allergisoi se tai ei;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta siskoni on koirille allerginen, ja hänellä oli vehnäterrieri josta ei saanut oireita. Olen kuullut muiltakin, että vehnäterrieri ei ole aiheuttanut oireita.

Lääkäreiltä jos kysytään, tuskin kukaan suosittelee minkäänrotuista koiraa allergiselle..mutta tosiaan on sitten paljon näitä ihmisiä joilla on omakohtaista kokemusta, että koirasta ei saakaan oireita. Iso riskihän siinä on otettava kuitenkin, ja varauduttava siihen että joutuukin luopumaan koirasta mikä ei ole kenellekään hyvä, etenkään itse koiralle.

Kerrinterrieri ja villakoira ovat kai myös " allergiaystävällisiä" rotuja..

nimenomaan tekee todella pahoja allergiaoireita. Kaverini (koiran omistaja) ei tätä voinut uskoa, mutta totta on. Mutta sitten esim. snautserista en saa minkäänlaisia allergiaoireita. Oireet vaihtelevat todella paljon koirarodusta riippuen. Itse en henk.koht. usko, että on olemassa joku koira, joka ei todellakaan aiheuttaisi oireita allergikolle. Tuosta vesikoirasta en kylläkään osaa sanoa mitään.

Mutta en kyllä suosittele hankkimaan minkäänlaista koirarotua testaamatta sopiiko kyseinen koira allergiaperheeseen.

Meillä käynyt kylässä paljon tuttavia jotka ovat allergisia koirille eikä yksikään ole saanut mitään oireita kyseisestä koirasta. Isäni on todella allerginen koirille eikä hänkään saanut mitään oireita, vaikka oli viikon meillä. Mutta paras tapa saada selville asia on viettää PALJON aikaa espanjan vesikoirien kanssa ja katsoa, mitä tapahtuu.

Muuten kyseinen rotu on aivan ihana, oppii todella nopeasti ja sopii hyvin aktiiviselle ihmiselle - meidän koira ainakin rakastaa kaikkea " päätä" vaativia tehtäviä ja jaksaa keskittyä. Mutta monet vesikoirat ovat jonkun verran arkoja, joka on hyvä tietää.

Jos ihan rehellinen olen, en suosittele allergiaperheeseen koiraa, oireet voivat ilmaantua vasta muutaman vuoden kuluttuakin. Ja silloin se koirasta luopuminen on jo kovin tuskallista.

Eihän se ole se koiran karva mikä allergiaa aiheuttaa vaan se hilse, jota irtoaa ihosta. Vesikoiralta ei lähde karvaa ja iho on kaiketi rasvainen tai semmoinen mikä ei hilseile pahemmin. Siksi olisi " vähemmän allergisoiva" . Sellaista koiraa, jonka allerginen voisi turvallisesti ottaa, ei ole olemassakaan! Edellisestä koirasta luopuminen oli varmasti rankkaa, mieti tarkkaan haluatko kokea sen uudestaan...

Itse olen allerginen ja mulla on hyvin paksuturkkinen pystykorva. Kolmeen vuoteen ei ole ollut mitään oireita (koputan puuta). Luulen, että paksun turkin alta hilse ei pöllyä niin paljon kuin lyhyen karvan alta. Esim. cockerista saan heti oireita. Jotkut myös sanoo, että oman koiran pölylle voi siedättyä, eikä siitä siksi enää saa oireita.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat