Vierailija

Tulee voimaan vuonna 2007 ja sen jälkeen ei tarvitse enää kärsiä niistä iditooteista jotka pakkaantuvat tupakointikieltokylttien alle polttamaan, eivätkä häivy välttämättä edes henkilökunnnan huomautettua asiasta.

Tämä mullistaa koko yökerhojen viihtyvyyden! =))

Mitä mieltä olette?

Sivut

Kommentit (71)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mielestäni todella hyvä asia. Ehkäpä viitsii sinne baariin lähteäkin, kun ei tarvitse haista rankkitynnyrille kotiin tullessaan!

Millä lailla on " rasismia" tai syrjintää ylipäätään kieltää jotain ihmisryhmään myrkyttämästä ilmaa kaikilta vain, koska se on heistä kivaa? Tupakoitsijoita ei kielletä tupakoimasta, kunhan tekevät sen tilassa, jossa se ei vaikuta kanssaihmisiin ja ravintolan työntekijöihin (eli siis ulkona tai erillisessä tilassa, johon ei tarjoilla).

Rasismin huutelijat voivat miettiä tilannetta toisin päin - mitäpä, jos noin puolet ravintoloissa käyvistä ihmisistä tykkäisi jatkuvasti piereskellä ja suihkutella vaikkapa hiuslakkaa sisätiloissa jatkuvalla syötöllä yhteiseen ilmatilaan? Pitäisikö se sallia, jottei oltaisi rasisteja? (Aika kaukaa haettua, mutta kun en keksinyt parempaa vertausta; kumma, etteivät tupakoitsijat tajua, miten suurin osa tupakoimattomista - eivät kaikki, joku kohta älähtää, mutta tosiaan suurin osa - pitää tupakansavua epämiellyttävänä!).

savun takia käy. Esim. minä ja mieheni kuulumme näihin ja tiedämme monia muitakin. Eikä ole edes astmaa tms. Keuhkosyöpä ei vaan siellä ravintolassa tällä hetkellä houkuttele kaupanpäällisenä.

Mutta toisaalta, pääsen varmaan ravintoloihin seuraavan kerran juuri silloin vuonna 2007, ihana silloin tietää menevänsä parempaan ympäristöön kuin nyt.. =)

Siis vihdoinkin tuli tämä päätös! Olemme odottaneet tätä todella pitkään. Ällöttävää yrittää syödä hyvää päivällista ja yrittää nautiskella viinistä ja seurasta kun ympärillä leijuu mitä epämiellyttävin tupakan löyhkä. Mutta kohta se on ohi!!!!!

Vierailija:

Lainaus:

22. jatkaa. Kiitti vaan haukuista. Meinaan vaan, että kaikki tupakoitsijat painelee mahd. lähelle sisäänkäyntiä ulos tupakalle. Mitä tyhmyyttä siinä kommentissa mahtoi olla?

P.S. Olen tupakoimaton!

Kommenttiä (totuutta) en haukkunut vaan ajattelemattomuutta!! Ei mun mielestä ole liikaaa ottaa se vaikka 10 askelta sivulle oven edestä :)

-25-

Nussitaas nyt sitten pilkkua oikein lauantain iloksi!

Jokainen varmana tajuaa mitä tarkoittanee tuo rasismi aikaisemmassa lauseessa. Ette jaksais, nutturaa löysemmälle!

Tupakointikielto ravintoloihin v. 2007

19.11.2005, klo 15.18

Tupakointi ravintoloissa aiotaan kieltää vuoden 2007 kesäkuusta lähtien.

Peruspalveluministeri Liisa Hyssälän (kesk.) mukaan kielto on tarkoitus toteuttaa Ruotsin mallin mukaisesti.

Ravintoloihin voisi perustaa erillisiä tupakkahuoneita, joissa ei saa nauttia ruokaa tai juomaa.

Niille ravintoloille ja pubeille, jotka ovat investoineet nykyisen tupakkalain mukaisesti tulisi kahden vuoden siirtymäaika vuoteen 2009 asti.

Yle24

Mutta pienet kuppilat ja pubit kyllä menettää asiakkaita. Mua ei haittaa mutta jos oisin pubin pitäjä, oisin kauhuissani.! Saas nähä miten käy!

Vierailija:

Lainaus:

Tupakointikielto ravintoloihin v. 2007

19.11.2005, klo 15.18

Tupakointi ravintoloissa aiotaan kieltää vuoden 2007 kesäkuusta lähtien.

Peruspalveluministeri Liisa Hyssälän (kesk.) mukaan kielto on tarkoitus toteuttaa Ruotsin mallin mukaisesti.

Ravintoloihin voisi perustaa erillisiä tupakkahuoneita, joissa ei saa nauttia ruokaa tai juomaa.

Niille ravintoloille ja pubeille, jotka ovat investoineet nykyisen tupakkalain mukaisesti tulisi kahden vuoden siirtymäaika vuoteen 2009 asti.

Yle24

No haloota halloo vaan. Tuskinpa kuitenkaan. Mutta veikkaan että aika moni, minä mukaan lukien alan käydä ravintoloissa, kun siellä ei saa hengenahdistusta.

Meinaatteko tosiaan, että kotibileet korvaa yökerhotunnelman? Etät jollain on himassa yhtä stydit musavehmkeet, yhtä hyvät valosysteemit, yhtä hyvä tanssilattia ja ennen kaikkea yhtä paljon hyvää porukkaa, juomatarjoilua jne.

Eiköhän sinne ravintoloihin jää aika paljon hyvääkin, vaikkei enää joka puolella saa röökiä polttaakaan.

Helppohan teidän tupakoijien on sanoa, mutta jos tupakansavu OIKEASTI ahdistaa, niin silloin sinne ei vain VOI mennä... On tosi " kiva" kun kaverit menee kuuntelemaan musiikkia ja seurustelemaan, ja itse istuu kotona...

(Mukavat ystäväni tosin viettävät paljon aikaa kanssani muuten, mutta ärsyttää se silti jäädä paitsi monista yhteisistä jutuista.)

Sen harvan kerran kun jonnekin yrittää sinnitellen uskaltautua jonkun suosikkibändin takia tai konserttiin, niin aika tuskaisaa se on, ja aina saa pelätä milloin henki lähtee...

Irlannissa olen pubeissa käynyt nyt kun siellä on tullut vastaava laki voimaan, ja sen eron tosiaan huomaa.

Ja sanonpa vielä, että ei minua se haittaa, jos ihmiset polttavat, kunhan se tapahtuu niin ettei siitä ole minulle/ muille allergisille haittaa. Ja tiedän todellakin monia jotka eivät yhtään pidä savun hajusta vaikka eivät sille allergisia olisikaan..

Eikö tupakan salliminen ole enemminkin rasistista, kun silloin esim. astmaatikot/pahasti allergiset eivät voi tulla ravintolaan/baariin??

Jos tupakansavua ei ole, niin kaikki voivat tulla nauttimaan savuttomasta illanvietosta.

Osa ravintoloista on täysin savuttomia ja osa savullisia?? Saa sit ihan valita haluaako passiivisesti itseään myrkyttää vai ei, ja valita anniskelupaikka sen mukaan ;)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat