Seuraa 

Hei,

Tänään on laskettupäivä ja mitään ei kuulu:) Kaikki on kuitenkin hyvin masussa ja itsellänikin. Vauva arvioitiin viikko sitten 3 kg eli kokokaan ei ole järin suuri, ja varmaan vaan hyväksi että menee pidemmälle.

Onko kenelläkään tietoa Jorvin politiikasta, koska käynnistys aloitetaan, jos kaikki muuten hyvin? Raskausviikko 42+0 osuu lauantaille ja seuraava tiistai on itsenäisyyspäivä. Vältelläänkö pyhäpäiviä ja viikoloppuja käynnistyksessä? Eli jos maanantaina käynnistetään voi hyvin mennä seuraavaan päivään ja se olisi pyhäpäivä. Toisaalta jos käynnistys menee vasta itsenäisyyspäivän jälkeiseen keskiviikkoon viikkoja olisi jo 42+4.

Kuinka kauan juostaan omassa neuvolassa ja koska alkaa ylimenokäynnit äitipolilla? Kuinka monta kertaa niissä käydään vai onko se vain yksi kerta, jos odotellaan loppuun asti eikä synnytys käynnisty ilman käynnistystä.

Kysymykseni olivat osittain aika yksilökohtaisia, mutta jos sinulla on jotain kokemusta tai tietoa aiheesta, niin mielelläni luen niitä.

kiitoksia etukäteen

Beccy 40+0

Kommentit (3)

Varmaan katsovat sitten tilanteen mukaan, että onko tilanne ihan epäkypsä ja normaali, jolloin voi odotella, vai onko jotain syytä käynnistellä jo aiemmin.

Eka Jorvin yliaikaiskontrolli oli tosiaan silloin, kun oli mennyt kymmenen päivää yli LA:n. Niitä on sitten sen jälkeen kolmen päivän välein. Pelkästään yliaikaisuuden takia Jorvissa käynnistetään muistaakseni 42+2. Meillä epäiltiin, että lapsivedessä olisi kakkaa, ja käynnistettiin jo 39+6. Vesi oli kuitenkin ihan kirkasta, mutta ei viitsitty ottaa turhaa riskiä.

Mulla oli tuolloin tilanne ihan epäkypsä, kohdunkaulaa kolme senttiä ja sormelle auki. Kuitenkin vauva tuli sitten vauhdilla, synnytyksen kesto oli 3 h 18 min.

Kaikin puolin olen tyytyväinen Jorviin ja ollaankin menossa noutamaan sieltä uutta nyyttiä nyt vuodenvaihteessa :) Tällä kertaa tosin toivon, että vauva lähtisi syntymään itsekseen, niin tulisi koettua sellainen vähän normaalimpikin synnytys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

yliaikaisuuskäynnit olivat kun oltiin menty yli 10 päivää ja sitten kun oli 13 päivää. Mitä sitten tehdään riippuu tilanteesta. Minun kohdallani haluttiin synnytys käynnistää kun olin jo yli 3 cm auki tuolloin 13. päivä (Minua ei siis supistellut, jostain erikoisesta syystä ensisynnyttäjäkin voi olla näin paljon auki vaikkei synnytys ollut käynnistynyt). Halusin kuitenkin mennä vielä yöksi kotiin ja niinhän se synnytys sitten käynnistyi itse rv 42+0 eikä tarvinnut käynnistää.

Toivottavasti tästä on jotain apua, vaikkei kokemus Jorvista olekaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat