Seuraa 

Miten uskot maailman syntyneen? Alkuräjähdys? Jumalan luomistyö? Jotain muuta?

Milloin uskot maailman syntyneen? Miljardeja vuosia sitten? 6000 vuotta sitten? Jotain muuta?

Minä uskon, että Jumala loi maapallon ja ihmiset tänne. Samoin kaiken muunkin; avaruuden, eläimet, kasvit yms. En tiedä milloin, mutta mahdollisesti 6000 vuotta sitten tai kauemmin.

Kommentit (7)

En tosin väitä, että tietäisin tarkkaan, miten Hän sen teki, mutta joka tapauksessa tämä on uskoni luovuttamattomia lähtökohtia. Se, koska Jumala on luonut maailman tai mistä Jumala on tullut, ei vain ole kauhean oleellisia kysymyksiä minulle. Ajattelen nimittäin, että luodessaan maailman Jumala loi myös ajan ja tämän järjestyksen ja Jumala on siinä mielessä ajan ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vilmahilma:

Lainaus:

Miten uskot maailman syntyneen? Alkuräjähdys? Jumalan luomistyö? Jotain muuta?

Milloin uskot maailman syntyneen? Miljardeja vuosia sitten? 6000 vuotta sitten? Jotain muuta?

Minä uskon, että Jumala loi maapallon ja ihmiset tänne. Samoin kaiken muunkin; avaruuden, eläimet, kasvit yms. En tiedä milloin, mutta mahdollisesti 6000 vuotta sitten tai kauemmin.

Vilmahilmalle ja muille raamatun tms luomiskertomukseen uskovat. Miten suhtaudutte esimerkiksi fossiileihin, neandertalinihmiseen jne? Pidättekö niitä tiedemiesten keksiminä huijauksina, selittämättöminä jumalan luomina olentoina vai minä? Tai jos uskotte että maailma on syntynyt 6000 vuotta sitten, miten selitätte donosaurukset?

Itse kannatan tieteellistä näkemystä maailman synnystä. Vaikka en omaa tarpeeksi älliä tai koulutusta että kaiken sen voisin ymmärtää, kuulostaa se silti minun mielestä järkevimmältä ja parhaiten toteen osoitetulta versiolta.

Ä84:

Lainaus:

Se, koska Jumala on luonut maailman tai mistä Jumala on tullut, ei vain ole kauhean oleellisia kysymyksiä minulle.

Jumala on aina ollut ja tulee aina olemaan. Jumala ei siis ole tullut mistään =))

Olen tätä joskus miettinyt paljonkin =) Ja mihin ajatukseen päädyin?

Uskon, että Jumala on luonut maailman. Mutta en sulje pois tieteilijöiden kantaa alkuräjähdyksestäkään. Jumala on ajaton, ehkä se luomiskertomus, mikä Raamatussa on kerrottu kahteen kertaan, on ollut tähän meidän ajanlaskuumme suhteutettuna melkoinen räjähdys. Ei meistä kukaan ole ollut sitä näkemässä. Jumala on siis luonut = räjäyttänyt tämän maailman eloon =) Ja milloin se on sitten syntynyt? En tiedä, todennäköisesti aika kauan sitten =) Onko kukaan laskenut, kuinka pitkä aika on luomiskertomuksesta esim. Jeesuksen syntymään? Mutta tässäkin pitää muistaa se, että Jumala on ajaton. Ja on varmasti paljon asioita, mitä Jumala ei katso tarpeelliseksi meille kertoa edes.

Pistitpäs pahan kysymyksen. :) Minä en tiedä, miten maailma on syntynyt. Alkuräjähdysteoria kuulostaa tällä hetkellä kaikkein todennäköisimmältä vaihtoehdolta, mutta en tiedä, onko se kuitenkaan se lopullinen " totuus" . Ja mitä oli ennen BigBangia, se olisi myös mielenkiintoista tietää. :) Jostainhan kaikki on saanut alkunsa, todennäköisesti, mutta onko se alku ollut tämän nykyisen maailmankaikkeuden alussa vai tekeekö maailmankaikkeus haitariliikettä ja alku on jossain siellä muualla? Ja mistä se alku on tullut? Ei kannata sanoa, että no jumala loi, koska silloin pitäisi sitten kertoa, mistä se jumala on tullut. Ja jos sanoo, että jumala on ollut ikuisesti, herää heti kysymys, että no mihin sitä jumalaa tarvitaan, siinä tapauksessahan maailmankaikkeuskin on voinut olla ikuisesti.

No, en itse välitä pohtia sitä kaiken alkua yleensä sen kummemmin, siitä tulee vain päänsärkyä. ;) Eikä sillä ole mitään merkitystä. Mutta sanotaan nyt niin, että uskon, että nykyinen maailmankaikkeus on saanut alkunsa Big Bangista ja ennen sitä on ehkä ollut jotain, tai sitten se oli se kaiken alku.

Rangborg:

Lainaus:

Miten suhtaudutte esimerkiksi fossiileihin, neandertalinihmiseen jne?

Tai jos uskotte että maailma on syntynyt 6000 vuotta sitten, miten selitätte donosaurukset?

Vastasinkin jo aiemmin, että Jumala on itse ajaton. Jumala tekee myös ihmeitä ja taatusti jättää paljon kertomatta. En sulje pois fossiileja, enkä mitään muutakaan. En tosin vankkumattomattomasti uskokaan. Mulle on ihan sama, onko niitä oikeasti ollu vai ei. Se ei vaikuta millään tavalla mun nykyelämääni. Mutta se, mikä meille ihmisille on vuosi, voi Jumalalle olla vaikka vain hetki. Ja toisinpäin. Uskon siis, että Jumala on luonut maailman ja miksei se voisi olla räjähdystä muistuttava tilanne meidän ajanlaskussamme. Samoin niitä eläimiä, siis dinosaurukia ja muita sekä alkuihmisiä ja muita on ihan hyvin voinut olla. Jumalan luomia taatusti nekin kaikki. Maapallo on iso, kyllä tänne elämää mahtuu. Dinosaurukset ovat ehkä asuttaneet toista puolta ja ihmiset toista jne. Mistä sitä kukaan tietää. Mutta näin ainakin kaikki mahtuvat tänne maailmaan =))

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat