Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Oliko täällä pinoa jo???? En löytänyt kyllä tai sit mun silmät vaan harittaa sen verran

mulla masis päällä :' ' ' (

mun lypsyura taitaa olla ohi

vauva joi 220ml tavaraa, ja 2h:n päästä sitten huusi taas, eikä auttanu muu kauin maito.. no annoin 100ml.. se meni hetkessä ja enempää ei sitten ollutkaan tullu rinnoista niin korviketta jouduin antamaan . 50ml sitäkin meni päälle ja sitten loppu huuto

Siis, onkohan mun maidon laatu ihan pepusta kun tollasia määriä menee??? Vauvakin on oikeesti kohta tuon sitterin kokoinen että kyllä se kasvanutkin on mut silti Mua harmittaa! Ei se kasvu vaan se että nyt kertaheitolla mun maidon määrä jää liian vähäiseksi ja korviketetrat tuskin kauaa on enää varalla

Tosi paha fiilis nyt :(

T:Neiti21

Kommentit (6)

Meillä mies lähti reissuilleen ja tulee vasta huomenna kotia, ai että on kova ikävä! Eilen piti olla ne miehen työpaikan pikkujoulut jotka sitten peruuntu meitin osalta ja vasta illalla tuhertelin itkua asian vuoksi, voi jessus :D Aikasemmin jopa toivoin (kuten varmaan joku muistaa) että ne peruuntuis :D Pieni sekopää tää mamma ;)

Tänään oli kyllä ihana herätä ja ajatella että eipä ole krapulaa, nukuin klo 11 asti ja mies tiskasi keittiössä kun menin kahville :D (meillä tiskikone käyttökiellossa sen takia kun meni tuo parketti heti *askaks ja nyt tulee sitten 3000¿ remppa heti uuteen asuntoon. Mun kaveri just sano että kellekkää muulle ei voi sattua noin kuin sulle :D). Mutta niin kauan kun rahalla saa asiat korjattua niin menee loistavasti, lapset terveitä ja miehen kanssa ollaan terveitä niin tää on pientä sen rinnalla mitä VOIS olla. Lähden siis lasten kanssa miehen vanhemmille 3 viikoks evakkoon, great :D Ei vaan, mukavia ihmisiä ovat ja lapsetkin näkevät nyt sitten miehenkin vanhempia enemmän kun aina vaan mun vanhempia jotka asuvat tuossa aika lähellä.

Meillä mies tekee kotihommia siinä missä minäkin, ei oo mitään sun-tai-mun-töitä vaan kaikki yhteisiä. Tosin mä haluan useemmiten laittaa ruuan, koska jos mies laittas aina se ois sitä ransikiksia ja kalapuikkoja linjaa ja mun mielestä lapsi/lapset tarvii vähän muutakin ;) Ja tuntuu tuo ruuanlaitto olla mun omaa aikaa, tulee työt mieleen :D

Mitähän sitä sitten jaarittelis iltansa iloks kun kerran täällä yksin kyhjötän. Aleksi meni klo 21 nukkumaan ja Jenna vielä " lukee" sängyssään ja nukahtaa kun nukahtaa. Itelläni aivan mainio kirja kesken ja jo haaveilen sänkyyn käpertymisestä mutta odotan että Jenna nukahtaa.

Nyt kyllä lopetan tän jauhamisen, kukaan jaksa tällästä litaniaa lukeakkaan!

HYVÄÄ YÖTÄ!:)

JMMK

Neiti21! Muista syödä ja juoda, vaikka nyt kovasti painoasi koitatkin kontrolloida :) Mullakin maito vähenee heti, jos koitan hiukan pitää kuria syömisissäni! Aionkin siis siirtää dieettiä, kunnes imetys loppuu... (hyvällä omalla tunnolla siis syön aivan liikaa :)

Meillä pikku-neiti on ollut ensimmäistä kertaa hankala. Ei nimittäin nukkunut päiväunia sitten millään, vaikka yleensä nukkuu 10-14 ulkona. No, vähensin vaatteita, heilutin vaunuja, lauloin lauluja... Mutta ei nukkunut. No, onneksi nukkui sitten kaksi tuntia iltapäivällä 14.30-16.30 ja nyt nukkuu taas :)

Meillä oli aivan ihana viime yö! Vauva nukkui 21.30-6.30! Siis kertaakaan heräämättä!!!! En voinut uskoa, että vauvat voi oikeasti nukkua noin hyvin jo kaks ja puol kuisina! Itse heräsin kyllä viideltä varmistamaan ollaanko täällä talossa elossa ollenkaan, niin ihmeellistä tämä hiljaisuus oli. Vaikka eipä tuo meidän neiti ennenkään ole herättänyt kuin kerran yössä, tuossa neljän viiden aikaan...

Tänään oli siivouspäivä, joten huomenna voi levätä! Paitsi tietysti tuo hitsin vaatevuori pitäis silittää...

Miten teidän muiden miehet osallistuu kotihommiin? Meillä jotenkin kummasti tämä huushollaus on jäänyt minun kontolleni... Paitsi silloin kun sanon asiasta ääneen, alkaa rätti heilumaan! Tänään mies sitten pesi vessat ja laittoi ruuat niin ja tamppasi matot, kun minä imuroin, pyyhin pölyt ja pesin lattiat. Oikeastaan tuo ruuanlaitto on alkanut siirtymään miehelleni, hän kun tykkää kovasti kokkailla. Mieheni mielestä minä olen siivoushullu... Kodin ei kuulemma aina tarvi kiiltää... Mä taas en kestä, jos on hiukankin likaista. Kyllähän tuo puoliskoni kiitettävästi tekee tämän yhteisen talouden eteen, minä taidan vain naputtaa turhasta! Ja parastahan on tietysti se, että hän hoitaa, siinä missä minäkin, tuota pientä tytärtämme. Ja kaikkien huonojen suhteiden jälkeen, mitä olen nuoruusvuosina keräillyt, on tämä avioliitto mahtava. Mieheni omaa arvot, joita aina pikkutyttönä unelmoin tulevalla miehelläni olevan. Ehkä on siis parasta olla aina naputtamatta tuolle ihanalle äijän köriläälle, joka nyt juuri laittaa olkkarissa takkaan tulta.

Taidankin raahautua sohvalle tulen ritinää kuuntelemaan :)

Hauskaa viikonloppua äitylit!

Laurukka ja pikku-neiti 2,5kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkin täällä vielä kukun kun mies on pikkujouluissa ja minä tytön kanssa siis kaksin kotona. Tyttö onneksi vetelee jo sikeitä. Olenkin ihmetellyt miten hyvin meidän yöt on menneet alusta asti.. Nukkuu tosi hyvin yöt, ei ala seurustelemaan vaan nukahtaa heti syötön jälkeen. Iltaisin on muutaman kerran ollut vääntöä nukkumaanmenosta mutta nekin johtuneet mahavaivoista. Että kyllä saa toivoa että kaikki jatkuisi näin hyvin. (ja nyt kun kehun niin kaikki muuttuu kuitenkin..)

Oletteko huomanneet mitä töhkää vauva kerää käsiinsä?? Sormien väleissä on kaikenmaailman nukkaa. Kai kun kädet ovat jatkuvasti nyrkissä ja käyvät välillä suussa yms.. Ajattelinkin nyt ottaa käsien pesun mukaan iltapesuihimme :)

Maidon määrästä

Olen itselläni myös huomannut tuon että vettä on juotava tai tissit tuntuvat tyhjemmiltä.. Ja myös jos tyhjältä tuntuvat niin juon mammateetä muutaman kerran päivässä ja lisään veden juontia niin kyllä täyttyy taasen. En tiedä onko tuossa mammateessä mitään tehoa mutta se on ihan hyvän makuista, niin mikäs siinä juodessa.. Minulla ei ole kyllä mitään käsitystä paljonko tyttö juo maitoa päivässä kun kerratkin vaihtelevat päivittäin. Tarttis koittaa sitä pumppaustakin ja pullolla syöttöä että pääsisin joskus minäkin johonkin :) Jotenkin vain hirvittää jo etukäteen jos menen sössimään hyvin sujuneen imetyksen pullo/pumppauskokeillulani. Vaikka tiedä sitä miten sen voisi sössiä..?? Oletteko muut pumpanneet paljonkin jo varastoon??

Taidan tästä kömpiä nukkumaan minäkin.. odottelen koska se isäntä sieltä juhlahumusta saapuu... en ole katkera mutta kuitenkin.

Ei vaan, ei ole kyllä mitään hinkua savuiseen baariin, ehdin sinne kyllä aikanaan ja olen ollutkin aikoinaan niin paljon että ne paikat on koluttu moneen kertaan!

hyvää yötä!

En eilen kerennyt edes lukasemaan pinoa, kun olimme koko päivän auttamassa kavereita autotallin rakentamisessa. Poika nukkui pitkästä aikaa hyvin ulkona vaunuissa (ensin kolme tuntia ja sitten syötön jälkeen jatkoi taas muutaman tunnin)...liekkö se meteli ja pauke ollut syynä?!

Arttu keksi perjantaina että hänellä on nyrkit! Ihanaa katsella, kun yrittää laittaa niitä suuhun ja menee välillä silmään välillä poskeen...ja ai että sitä onnea kun onnistuu menemään suuhun, sellanen mauskutus ja kielellä lutkutus alkaa että lotina vaan käy! = )

Tarinaa on ruvennut tulemaan ihan kamalasti viime päivinä. Eniten innostuu kertomaan juttuja aina vaipanvaihdossa neuvolasta saadulle keltaselle naamalle...ja eilen aamulla naureskeli kids top 20-ohjelmalle, kun istui sitterissä telkun edessä. Jaksaa katsoa pitkiä aikoja, kun mies pelaa jotain autopeliä, jalat ja kädet viuhtoen.

Kotityöt meillä yleensä hoitaa minä, paitsi ruoan mies tekee mielellään. Minä kanssa koen noi kodinhoidolliset tehtävät ns.omana aikana, jolloin mies viihdyttää arttua. Ja eikä siinä mitään, tykkään meinaan siivoilla ja laittaa muutenkin paikkoja kuntoon.

Kovaa vauhtia kasvetaan meillä, jouduin laittamaan jo kaikki 56 senttiset vaatteet poies, kun bodyt varsinkin alkoivat olemaan jo lyhyitä hihoista. Jännää mennä ke neuvolaan, kun saa tietää miten ollaan kasvettu. Ainut vaan että pelottaa, miten terkka suhtautuu että poika ei saa enää rintamaitoa ja että ollaan ruvettu antamaan velliä iltaisin ja muutaman kerran aamulla...

MEillä oli muuten eilen täälä lahdessa koko kaupungin kattava sähkökatko mikä kesti muutaman minuutin, eikä tullut yöllä lainkaan kuumaa vettä ja patterit oli jääkylmät...poika nukkuin meidän välissä ettei tulisi vilu, kun meinasi oikeasti tulla aika kylmä.

Äsken puhuin tutun kanssa puhelimessa ja heillä ei ole vieläkään palautunut kuuma vesi ja patterit kylmät. Heidän talossa hajonnut joku vesipumppu tuon katkon takia ja sitä ei saada korjatuksi kun vasta huomenna...kurjaa kun heillä 5kk poika, ja hankalaa elää ilman lämmintä vettä ja lämpöä!

Eiköhän nyt riitä tarina ja lähden ulkoilemaan, kun kiva tuuleton ilma!

Viikonlopun jatkoa!!

suzanne ja arttu

Siis eihän mulla maidon määrä ole vähentynyt mutta siis vauva on alkanut syödä niin mahdottomasti ja ilman tuota imetystä (pelkkää lypsyä) niin ei maito nouse perässä :( tai ainakaan lapsen tahtisesti.Ja kyllä täälläkin herkutellaan ruokailujen välissä, tosin porkkanoilla ja lantulla :D eli loppu viimeksi syön paljon, jos ehdin. Yksin kun on näiden nappuloiden kans niin tietty on toisinaan päiviä kun ei vaan ehdi syödä.. Vettä juon n. 6-8 litraa päivässä (juon paljon normaalistikin vaikken " imettäisi" /lypsäisi)

KOTITÖISTÄ:

Mä hhoidan kaiken aina kun mies on laivalla kuukauden. Laskut, kodin, lapset, kaupassa käynnit, ruuat... kaikki.

Mies auttaa aina paljon kun tulee lomille, tykkää kotitöistä :)

Siis ette voi uskoa millainen päivä mulla on ollu!

Aamu alkoi hyvin. eilinen suursiivo näkyi ja oli ihana herätä puhtaaseen kotiin. Tämä tapahtui klo 8.00

vauva nukkui yhä(oli 7 aikaan syönyt), Nea katsoi muumeja kun tein aamiaista. Nea söi kiltisti kaiken. Sitten vauva heräsikin ja syötin sen (omalla maidolla).

Puin tytöt ja ei kun ulos ihanaan pakkasilmaan ja samalla kauppaan.

Kaikki meni hyvin, oli oikein rattoisa reissu. Vauva aloitti päikyt. Nea oli kiltti kuin mikä!

Tultiin kotiin ja syötin Nean (vauva nukkui ulkona) ja laitoin unille. 5 minuuttia ja se NUKKUI!

Siinä sitten tiskasin astiat ja kun olin juuri lopettanut, vauva heräsi kuin tilauksesta. Syötin (omalla maidolla!) ja sitten se jäi hymyillen sitteriin Otin kupposen mammateetä jota ostin.

Nea sitten heräsi, 2h nukuttuaan pirteänä ja otimme jälleen suunnan ulos. (pysyypähän kämppä siistinä) ja reilu tunti siinä hurahtikin. vauva nukahti toisille päikyille.

Tultiin sitten kotiin, vauva jäi nukkumaan ulos ja syötin nean taas. klo oli 19.00 kun pistin Nean kylpyyn ja sitten piirtelemään hetkeksi. vauva heräsi taas kuin tilauksesta ja syötin (omalla maidolla!) ja sen jälkeen aloin Neaa syöttää.

hammaspesu, pottailu ja pehkuihin neiti. 15 minuuttia ja se nukkui. vauva tankkasi vielä 250ml mun maitoa ja nukahti!!

Suihkuun, kynttilät palamaan ja iltapalaa, kurkku+lehtisalaatti salaattia, porkkanoita, tummaaleipää siivu chili-paprika kevytlevitteellä, kalkkunaleikettä ja suolakurkkua ja perunapurjosalaattia.

Lasillinen glögiä ja jälkkärinä mulla edessä itsetehtyä kevyttä suklaarahkaa.

Pisteenä iin päälle:

Mun ei ole tarvinnu antaa korviketta kuin se yksi kerta! joten vielä mennään lypsäen. Mamma tee todella auttoi!

Siisti, raikas kämppä, kynttilät ja tunnelma.

palkinto siitä että pyöritän arkea täällä.

En muista milloin olisi ollut näin hyvä olo. vain mies puuttuu ja senkin saan keskiviikkona

Tälläsiä kun olis kaikki päivät niin ehdottomasti 3.s lapsi perään ;) tosin, jos kaikki päivät olis tätä, ei varmaan osaisi arvostaa tätä.

Minä päätän raporttini. :)

T:neiti21 kera 2 iki-ihanan tyttösen

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat