Seuraa 

Haluaisin kuulla kommentteja ja kertomuksia miten teillä odotetaan joulua. Itse olen jouluihminen, vaikka lokakuun lopulla joulusuklaat kauppojen hyllyillä hiukan tuntuvatkin ennenaikaisilta. Musta on ihanaa kuunnella joulumusiikkia ja nauttia tunnelmasta. Lahjoja meillä ei ostella paljoa, lapselle muutama ja miehen kanssa toisillemme jotkut kivat, joita olemme erityisesti toivoneet, esim. CD, kirja, tms. Ja tietysti kummilapsille jotain. Tärkeintä on se tunnelma ja yhdessä oleminen :) Jos teille on Joulupukki tulossa, niin minkä ikäiset lapset teillä on? Meillä lapsi ei vielä tajua vaikkei Pukki tulisikaan, mutta olen silti ajatellut, että kiva olisi jos tulisi. Olisi hauska nähdä isovanhempienkin naamat kun ovikello soi yllättäen aattoiltana... :)

Kommentit (2)

Minä myös aloitan joulun odottamisen jo lokakuun puolella. Eniten joulussa pidän siitä tunnelmasta; kynttilöistä, koristeista, pipareiden tuoksusta ja erityisesti lasten innostuksesta. Meillä lapset 5.5 ja 1.5 ja esikoinen sai tutustua joulupukkiin jo ensimmäisenä jouluna eli alle vuoden ikäisenä. Esikoisemme on myös " joulufani" eikä oikeastaan vaan niiden lahjojen takia vaan sen tunnelman. Odottaa jo malttamattomana milloin laitetaan jouluvaloja ja muita koristeita.

Perinteisesti meillä on laitettu koristeet ja leivottu piparit ensimmäisenä adventtina. Muutaman vuoden on ollut tapana, että 1. adventin vastaisena yönä jätämme muutaman piparin lautaselle, jos vaikka tontut liikkuisivat pikkujouluyönä. Aina ne on aamulla hävinnyt ja tonttu on saanut kamalan sotkun aikaiseksi kun muruja on ympäriinsä.

Vastalahjaksi on tonttu jättänyt jonkun pienen paketin ja se on meillä ollut se pikkujoululahja.

Kivaa kuulla, että on muitakin jouluihmisiä; nykyään kun tuntuu olevan

" muotia" stressaantua ja tuskailla joulusta.

Lämmintä joulunodotusta!

Rakastan joulua ja varsinkin sen odotusta! Minulla joulunodotus alkaa jo näin marraskuussa joululehtiä selaten. Olen joka vuosi ostanut itselleni uuden joululehden ja vuosien saatossa niitä on kertynyt aikamoinen pino. On ihana katsella toinen toistaan ihanempia kuvia ja suunnitella, miten kotia koristelisi ja mitä jouluna tarjoisi.

Joulukoristeet kaivan esiin ensimmäisenä adventtina tai hieman sen jälkeen. Meillä on hääpäivä joulukuun alussa, joten olemme usein ensimmäisen adventin aikaan matkoilla. Siitä on ihana aloittaa se joulunodotus. Minusta olisi ihana luoda lapselle jokin pikkujoulutraditio, esim. juuri tuo piparien pöydälle jättäminen. Omassa lapsuudessani me lapset saimme aina pikkujouluna tontun jättämän lahjan ja muistan, miten ihanalta se tuntui.

Panostan joulukoristeisiin eli jokainen huone talossamme huokuu joulutunnelmaa. Joulunodotukseen kuuluu piparkakkutalon rakentaminen. Kunhan lapsi vähän kasvaa, pääsee hän siinä auttamaan. Poltan paljon kynttilöitä, leivon jouluherkkuja, kuuntelen joulumusiikkia ja nautiskelen glögistä.

Minulle joululahjojen hankkiminen, niiden paketointi ja joulukorttien askartelu kuuluu olennaisena osana jouluun. Itse myönnän, että lahjoja tulee hankittua joskus jopa vähän liikaakin. Mutta minä nautin siitä antamisesta ja läheisten ilahduttamisesta. Teen usein jouluherkkuja itse (sinappia, hilloja tms.) joita myös lahjaksi annan.

Minulla on myös muodostunut tavaksi käydä parhaan ystävän kanssa jouluostoksilla pitkän kaavan mukaan. Aamu alkaa yhteisellä aamiaisella jossain kivassa kahvilassa ja sitten kierrämme kauppoja ristiin rastiin. Päivän päätteeksi vielä yhdessä syömään.

Aatonaattona rauhoitumme. Käymme kauppahallista hakemassa kalaa ja erilaisia pikkuherkkuja (marinoituja oliiveja, aurinkokuivatettuja tomaatteja jne.). Haemme kuusen, jollei sitä ole jo aikaisemmin tuotu mökkimatkalta. Kinkun paistaminen kuuluu myös aatonaattoon.

Tänä vuonna meille tulee joulupukki ensimmäistä kertaa. Poika on jouluna vajaa 3-vuotias.

Ihanaa ja tunnelmallista joulunodotusta kaikille!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat