Vierailija

Pelaatko? Miksi? Miksi et? Mitä ajattelet naisesta joka pelaa tietokonepelejä (roolipelit, strategiapelit, sotapelit, taistelupelit)?

Onko pelaaminen vain lasten hommaa? Miksi?

Kommentit (24)

Olin jo lapsena innostunut peleistä, kun veli pelasi. Sittemmin kiinnostuin enemmän mieheni kautta. Ajattelin, että parempi koettaa olla vähän kiinnostunut kuin vain ärtynyt peleistä, niin on mukavampaa olla yhdessä, ja kiinnostuinkin sitten oikeasti. En ajattele mitenkään erityisemmin mitään naisesta, joka pelaa taikka ei pelaa. Ajanviettoa siinä missä moni muukin asia, ja mielestäni kehittävämpää kuin vaikkapa juorulehdet, mutta ihan ok jos jota kuta ei kiinnosta. Pelejä tehdään nykyään onneksi jo aika aikuisellekin kuluttajajoukolle, ei vain lapsille. Monet pelit oikeastaan eivät missään tapauksessa sovi lapsille.

Vierailija:

Lainaus:

Siinä mielessä varmaan moni asiaan suurempaa kiinnostusta omaamaton nainen ei pelaa, kun sitä tekemistä riittää muutenkin perheen pyörityksessä. Varsinkaan äideillä on harvoin sellaista joutoaikaa, jota tulisi käytettyä " turhanpäiväiseen" pelaamiseen... Luulisin ainakin niin.

Juu. Pelaamiseen käytettävää aikaa on hirmuisen vähän. Minulla on sentään vain yksi lapsi, taaperoikäinen, mutta voin kuvitella että isomman perheen äidillä ei ole aikaa sitäkään vähää mitä minulla on.

Minä en katso telkkaria juurikaan. Satunnaisesti jonkun dokkarin, elokuvan tai uutiset. Enemmän telkku on pelikäytössä (konsolipelikausi menossa). Joten illalla lapsen mentyä unille, liimaudun telkun ääreen... :) (jos ei muita kotihommia ole)

t. nro 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Toki sitä pelaa pojatkin, mutta pelaajien enemmistö koostuu tytöistä ja naisista. Pojista simsiä pelaa lähinnä nuoremmat pojat.

Oma mieheni ja veljensä ja monet muutkin tuntemani miehet.

Sitten kun joskus onnistuu kokeilemaan, niin ei pääse mihinkään kun peli ei etene.

Yhteen aikaan kun veli asui vielä kotona ja nähtiin useammin siellä käydessä, tykkäsin katsoa kun hän pelasi.. Oli melkein kuin olisi elokuvaa katsonut :)

Siinä mielessä varmaan moni asiaan suurempaa kiinnostusta omaamaton nainen ei pelaa, kun sitä tekemistä riittää muutenkin perheen pyörityksessä. Varsinkaan äideillä on harvoin sellaista joutoaikaa, jota tulisi käytettyä " turhanpäiväiseen" pelaamiseen... Luulisin ainakin niin.

Toki sitä pelaa pojatkin, mutta pelaajien enemmistö koostuu tytöistä ja naisista. Pojista simsiä pelaa lähinnä nuoremmat pojat.

Muita selkeitä " tyttöjen pelejä" ei ole tullut. Toki on ollut joitain koirankasvatus ym. pelejä, joita on kohdistettu nimenomaan tytöille, mutta niistä ei ole tullut kauhean suosittuja.

Todella kivaa ajanvietettä siinä missä lukeminen, tv:n katselu jne. Ja mä pelaan eniten PS2:lla Final Fantasyjä, kaikki Tomb Raiderit on pelattu läpi, Sims, LMA Manager (jalkapallomanageri), Kingdom Hearts, Ico, Silent Hillit, Resident Evilit jne. Eli aika paljon noita näkyy olevan. Tietokoneella lähinnä vanhaa kunnon Civilization on ykkönen.

Enkä kyllä tiedä, mitä pitäisi ajatella naisesta, joka pelaa. Tiedän, että jostain syystä naiset eivät pelaa yhtä paljon kuin miehet, mutta miksi - se on mulle mysteeri. Tosi kiva tapa rentoutua ja viettää iltaa :)

Aika omituinen, mutta allekirjoitan siitä jotakin.

Olisi helvetin typerää lähteä lanseeraamaan erikseen jotakin " naisten pelejä" .

Mutta olisin kaivannut sitä " tilastofaktaa" siitä, että naiset pelaavat yhtä paljon kuin miehet.

Lainaus tekstistä:

Lainaus:

Hyvärinen ja muut suunnittelijat, joiden lähtökohta on tämä (ja heitä on valitettavan paljon) ovat ikävä kyllä pudonneet kelkasta jo ajat sitten. Vaikka kieltämättä vaikuttaa siltä, että edelleen nuoret miehet ostavat suurimman osan peleistä, totuus on kuitenkin se, että naiset (ja yli kolmekymppiset kumpaakin sukupuolta) ostavat niitä myös, ja paljon.

Oman kokemukseni (ja käsittääkseni myös niiden vähäisten tutkimusten, joita asiasta on tehty) mukaan naiset sekä ostavat että pelaavat pelejä, ja aivan samoja pelejä kuin miehet, räiskintäpeleistä seikkailuun. Myös käänteinen pitää paikkansa: esimerkiksi mainitun The Sims -pelin pelaajista merkittävä osa on miehiä, ja draama ja ihmissuhteisiin perustuvat juonet muissakin peleissä vetoavat myös miehiin.

ja enhän minä sitä kieltänyt tuossa viestissä. Sanoin vain, että ENEMMISTÖ Simsin pelaajista on tyttöjä ja naisia. Ja että miespuolisista suhteellisesti eniten peliä pelaa nuoremmat tytöt. Lue vaikka sims-palstoja niin huomaat itsekin, että kyllä pojat ja varsinkin MIEHET ovat pelin pelaamisessa selkeässä vähemmistössä.

Eli olen itse pelaillut viime aikoina battlefield 2:sta.Olen usein miettinyt että pelaakohan naiset juurikaan tätä peliä.Tämä on meilläkin mun ja miehen " yhteinen harrastus" ... =) Onko muita bf 2 pelaajia?

T: J

t. nainen, joka pelaa aina kun ehtii ja jonka mies pelaa silloinkin kun ei ehtisi :/

Vierailija:

Lainaus:

Pelaatko? Miksi? Miksi et? Mitä ajattelet naisesta joka pelaa tietokonepelejä (roolipelit, strategiapelit, sotapelit, taistelupelit)?

Onko pelaaminen vain lasten hommaa? Miksi?

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

Pelit -lehdessä oli tästä kolumni (kyllä, ollaan niin pelihulluja että ko. lehti on tilattu). Siinä kolumnisti (nainen itsekin) veikkasi että kyse on pelien väkivaltaisuudesta. Eivät tietty kaikki pelit ole väkivaltaisia, mutta erittäin suuri osa kumminkin. Ja naisten kiinnostus väkivaltaan (sekä naisten väkivaltaisuus) on tietyllä tapaa tabu.

tää on aika kiinnostava juttu. mä tykkään just niistä peleistä missä veri lentää, eli kaikki fps:t on mun mieleen (half-life, bf23,mohaa,Quaket ja doomit jne) mut strategiaa pidän tylsänä, ja autopelit on kans tylsiä.

(mullekin tulee pelit-lehti muuten :))

Mä oon varmaan aika äijämäinen noin yleensä, ja kiihkeä feministi kaiken lisäksi. Tässä maailmassa on paljon mätää... ekana nyt tulee just mieleen toi et " naiset ei pidä väkivallasta eikä ne ole väkivaltaisia" . Toihan on siis täyttä kukkua. Ei tarvi kun lukea historiaa ja muiden kulttuurien myyttejä niin siellä on kyllä niin verenhimoisia naispuolisia että miehet jää siinä kirkkaasti kakkosiksi. Niissä kulttuureissa monasti perustellaan naisen alitettua asemaa just sillä, et jos ne ei ois alistettuja, ni ne äkkiä teurastais kaikki miehet verenhimoissaan ja julmuudessaan! Sama juttu ku islamissa ollaan sitä mieltä että naisen seksuaalisuus on 7 kertaa voimakkaampaa ku miehen.. suorastaan hallitsematonta. Sen takia naiset pitää pitää kurissa.

Täällä länsimaissa on vaan tää ihmelleinen lempeysmyytti. Mutta: eihän täällä tarvi ku lukea vähän AV:tä niin johan sen huomaa että sitä vittumaisempaa olentoa ei ole olemassakaan ku nainen ;) Niin järkkyä tekstiä ja palautetta täällä saa lukea.

eli kyllä toi tabujuttu kuulostaa kovin todennäköiseltä. Sitä sanotaan ylistämällä alistamiseksi (eli kun naiset on niin jaloja ja ihania ja hoivaavia ja lempeitä ja vaikka mitä.. niin ne ei sitten kykenekään irtautumaan siitä roolista, ja esim. jäävät kiltisti kotiin hoitamaan kakaroita vaikka niillä ois kykyjä vaikka mihin.)

Toisaalta naisetkin ON väkivaltaisia. Siitä ei vaan haluta puhua, aina kun puhutaan perheväkivallasta niin se on oletuksena mies joka pahoinpitelee, kun tosiasiassa merkittävä (ei nyt muista lukuja) osa pahoipitelyistä on naisten tekemiä. Samoin suurin osa lasten pahoipitelyjä on naisten tekemiä. Pitäsi jo pikkuhiljaa herätä tähän päivään, ja ottaa vähän uuteen tarkasteluun nää sukupuoliroolit ja kulttuurin normit. Muuten ei kyllä tapahdu mitään edistystä..

Niin joo, vaikka tykkäänkin väkivallasta peleissä, niin en mä silti hyväksy sitä oikeassa elämässä, muuta kuin äärimmäisessä hädässä :)

Mulle mies osti lahjaksi koneelle sims2, ei vaan nyt oikein voi pelata kun on niin huono näyttökortti..

X-Boxilla pelaan seikkailu-pelejä! Todella mukaansa tempaavaa, ihan kuin katsoisi tosi hyvää leffaa, jää koukkuun oikein!

Mm:The elder Scrolls Morrowind, Fable(!), sims...yms

Pelit -lehdessä oli tästä kolumni (kyllä, ollaan niin pelihulluja että ko. lehti on tilattu). Siinä kolumnisti (nainen itsekin) veikkasi että kyse on pelien väkivaltaisuudesta. Eivät tietty kaikki pelit ole väkivaltaisia, mutta erittäin suuri osa kumminkin. Ja naisten kiinnostus väkivaltaan (sekä naisten väkivaltaisuus) on tietyllä tapaa tabu.

Minäkin olen kaveriporukkamme keskuudessa ainoa nainen, joka pelaa muutakin kuin pasiansseja ja tetristä.

t. nro 6

Vierailija:

Lainaus:

ja enhän minä sitä kieltänyt tuossa viestissä. Sanoin vain, että ENEMMISTÖ Simsin pelaajista on tyttöjä ja naisia. Ja että miespuolisista suhteellisesti eniten peliä pelaa nuoremmat tytöt. Lue vaikka sims-palstoja niin huomaat itsekin, että kyllä pojat ja varsinkin MIEHET ovat pelin pelaamisessa selkeässä vähemmistössä.

Tietokoneella maistuu strategia- ja roolipelit. Fantasia-aiheiset mieluiten.

Konsolilla taas tasohyppelyt, ralli ja " mättö" pelit.

Pelaaminen on mun ja miehen yksi yhteisistä harrastuksista :)

Vierailija:

Lainaus:

tää on aika kiinnostava juttu. mä tykkään just niistä peleistä missä veri lentää, eli kaikki fps:t on mun mieleen (half-life, bf23,mohaa,Quaket ja doomit jne) mut strategiaa pidän tylsänä, ja autopelit on kans tylsiä.

(mullekin tulee pelit-lehti muuten :))

Mä oon varmaan aika äijämäinen noin yleensä, ja kiihkeä feministi kaiken lisäksi. Tässä maailmassa on paljon mätää... ekana nyt tulee just mieleen toi et " naiset ei pidä väkivallasta eikä ne ole väkivaltaisia" . Toihan on siis täyttä kukkua. Ei tarvi kun lukea historiaa ja muiden kulttuurien myyttejä niin siellä on kyllä niin verenhimoisia naispuolisia että miehet jää siinä kirkkaasti kakkosiksi. Niissä kulttuureissa monasti perustellaan naisen alitettua asemaa just sillä, et jos ne ei ois alistettuja, ni ne äkkiä teurastais kaikki miehet verenhimoissaan ja julmuudessaan! Sama juttu ku islamissa ollaan sitä mieltä että naisen seksuaalisuus on 7 kertaa voimakkaampaa ku miehen.. suorastaan hallitsematonta. Sen takia naiset pitää pitää kurissa.

Täällä länsimaissa on vaan tää ihmelleinen lempeysmyytti. Mutta: eihän täällä tarvi ku lukea vähän AV:tä niin johan sen huomaa että sitä vittumaisempaa olentoa ei ole olemassakaan ku nainen ;) Niin järkkyä tekstiä ja palautetta täällä saa lukea.

eli kyllä toi tabujuttu kuulostaa kovin todennäköiseltä. Sitä sanotaan ylistämällä alistamiseksi (eli kun naiset on niin jaloja ja ihania ja hoivaavia ja lempeitä ja vaikka mitä.. niin ne ei sitten kykenekään irtautumaan siitä roolista, ja esim. jäävät kiltisti kotiin hoitamaan kakaroita vaikka niillä ois kykyjä vaikka mihin.)

Toisaalta naisetkin ON väkivaltaisia. Siitä ei vaan haluta puhua, aina kun puhutaan perheväkivallasta niin se on oletuksena mies joka pahoinpitelee, kun tosiasiassa merkittävä (ei nyt muista lukuja) osa pahoipitelyistä on naisten tekemiä. Samoin suurin osa lasten pahoipitelyjä on naisten tekemiä. Pitäsi jo pikkuhiljaa herätä tähän päivään, ja ottaa vähän uuteen tarkasteluun nää sukupuoliroolit ja kulttuurin normit. Muuten ei kyllä tapahdu mitään edistystä..

Niin joo, vaikka tykkäänkin väkivallasta peleissä, niin en mä silti hyväksy sitä oikeassa elämässä, muuta kuin äärimmäisessä hädässä :)

muutamia strategia pelejä ja yhtä nettipeliä tietokoneella. pleikkarilla lähinnä final fantasyja, mulla on jenkeistä tuotu ps2 final fantasy 11 varten aikoinaan, sitä pelaan säännöllisesti myös.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat