Vierailija

Tuttu aloitti 3,5kk ikäiselle vauvalleen kiinteät. Ihan ensin ongelmana oli vatsavaivat, joita peruna aiheutti. Siirtyivät muihin kasvissoseisiin, joita vauva söi ekat kaksi viikkoa oireitta. Sitten lakkasi syömästä, ei kuulemma edes avaa suuta lusikalle. Äiti stressaa syömättömyyttä ja yrittää keksiä kaikkia temppuja saadakseen nyt reilu 4kk ikäisen syömään. Osittain imettää, mutta antaa myös korviketta ja aikoo nyt lopettaa imetyksen, jotta kiinteitä saisi paremmin menemään.

Ihmettelin hänelle aikaista kiinteiden aloitusta, mutta on kuulemma huoli lapsen kasvusta. Neuvolan terveydenhoitajan mielestä kasvu on normaalia, vauva kasvaa ns nollakäyrällä, mutta äidin mielestä vauva on "liian laiha" ja koska vauvan isä on 185cm niin lapsenkin "tulisi olla" isompi, syntymäpainokin oli keskikäyrän yläpuolella...

Olen ihan äimänkäkenä, jokainen toki tekee päätökset omasta lapsestaan itse, mutta en ymmärrä tätä hössöttämistä kiinteiden kanssa. Eikö se, että vauva kääntää pään pois ja sylkee soseet suustaan ole selvä merkki, ettei ole vielä valmis soseita syömään?

Kommentit (1)

paitsi että on kyllä ihan luonnollista vierastaa soseita aluksi ihan siksi kun ovat niin uusi asia. Kyllä mun 6 kuukautta täysimetettyni vähän yökkäili soseita vielä kuukausikaupalla, vaikka siinä vaiheessa varmasti oli jo aika ruveta tarjoamaan myös niitä imetyksen ohella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat