Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eli meillä lapsille olisi tulossa tuollainen ikäero. Toisaalta tuntuu hassulta hankkia toista pinnasänkyä, mutta esikoinen ei kuopuksen syntyessä osaa vielä kävellä ja liikkuminen varmaan muutenkin heikohkoa. Eli ajatus tavallisesta sängystä tuntuu vielä kaukaiselta...

Todennäköisesti päädytään etsimään jostain käytetty pinnis siirtymävaiheeksi. Minkäikäiseksi asti olette nukuttaneet lapsia pinnasängyssä? Meillä on sänky josta saa etureunan pois että lapsi pääsee itse kiipeämään sinne.

Kommentit (13)

Siinä patjalla nukkui, siitä ei ainaskaan ollut kovaa pudotusta. Ja viikonloppuisin aamuisin heräsi itse hiljakseen tutkimaan lelujaan ja me saatiin nukkua vielä tovin omassa sängyssämme.

Meistä tämä oli oikeen oiva ratkaisu pinniksen jälkeen ja ennen oikeata lastensänkyä. Ja kun tuli lastensängyn aika, niin se sama patja kävi vallan mainiosti siihen lastensänkyyn sitten.

on kehitysvammainen. Tarkkaa kehityskaarta on vaikea sanoa, mutta oppii todennäköisesti kävelemään kahden vuoden korvissa, voi olla että vähän ennen. Muutenkin liikkuminen on heikompaa ja lapsi jonkin verran normaalia pienikokoisempi, eli tuntuu vielä aika vauvalta tuossa vaiheessa...

Aluksi ajateltiin tuon meidän pinniksen olevan hyvä ja käyvän pienikokoiselle lapselle pitkään. Pääsee myöhemmin itse kömpimään aukosta sänkyyn ja pois. Nyt kuitenkin saa tämän uuden tulokkaan kanssa hieman harkita järjestelyjä uudelleen... No, onneksi aikaa on vielä runsaasti miettimiseen =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vaunut oli makkarissa (asuimme silloin kaksiossa kerrostalossa). Vaununkoppa taikka äp laatikko on hyvä siihen asti kun vauva alkaa nousta. Sitten ei enää pysy siellä. Vaununkoppa voi käydä pieneksi aikaisemmin jo paljon kääntyilevälle lapselle.

Meillä kuopus siirtyi pinnasängystä jatkettavaan, kun oli 1v8kk ja näin jälkikäteen sanottuna, se oli liian aikaisin. Häneltä oli juuri samassa rytäkässä - vähän aiemmin - riistetty tutti ja yöt eli itse nukahtamiset loppuivat siihen, saati että pinnasängyssä sentään pysyi, mutta laidattomasta lähti liikenteeseen.

meidänkin lapsilla on tismalleen 1v3kk ikäeroa ja esikoiselle ostettiin jatkettava lasten sänky hänen ollessa 1v1kk. sänky oli pojan huoneessa noin kuukauden ennen kuin siirrettiin hänet siihen nukkumaan. näin sai päivällä leikkiä siinä ja harjoitella sänkyyn menemistä ja poistuloa itsekseen. kuukautta ennen kuin kuopus syntyi hän alkoi nukkumaan yöt siinä ja alussa tietenkin piti odottaa nukahtamista, että pysyi siellä sängyssä, mutta muuten meni hienosti ja kuopus pääsi heti pinnasänkyyn. eli näin meillä. tsemppiä ja mukavaa loppuodotusaikaa ap:lle !

Meillä oli aika pieni pinnasänky, joten tyttö siirtyi 1,5 vuotiaana tavalliseen, jatkettavaan sänkyyn. Sänky oli aluksi ihan kiinni meidän sängyssä. Saattaisin siis ostaa tapauksessanne jo esikoiselle isomman sängyn. Onhan niitä sellaisiakin joissa on pienet laidat, vaikka irroitettavat.

Meidän esikoinen siirtyi 1-vuotiaana lastensänkyyn ja ihan hyvin oppi siinä nukkumaan.

Vierailija:

Lainaus:

Eli meillä lapsille olisi tulossa tuollainen ikäero. Toisaalta tuntuu hassulta hankkia toista pinnasänkyä, mutta esikoinen ei kuopuksen syntyessä osaa vielä kävellä ja liikkuminen varmaan muutenkin heikohkoa. Eli ajatus tavallisesta sängystä tuntuu vielä kaukaiselta...

Todennäköisesti päädytään etsimään jostain käytetty pinnis siirtymävaiheeksi. Minkäikäiseksi asti olette nukuttaneet lapsia pinnasängyssä? Meillä on sänky josta saa etureunan pois että lapsi pääsee itse kiipeämään sinne.

koska meillä ei ole mahdollisuuttaa tehdä kulkuväylää lapselle.

Kävelevä lapsi voisi jo pudota pinniksestä, esim jos vaikka meitto on vähän mytyssä tms niin voi hyvinkin onnistua vahingossa putoamaan.

Ensisänky on kyllä sitten ollut itse viritetty, kaupan sänyissä korkeutta liikaa ja huonot laidat.

Esim. hyvä vuodevaatelaatikkokin on ihan hyvä sänky taaperolle.

tuotakin mietin, mutta voi olla että se pinniksen tarve olisi pidempi mihin äp-laatikko antaa myöten. Välikysymys, eli minkä ikäisiksi olette lapsia nukuttaneet äp-laatikossa?

ap

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat