Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mulla on 3v3kk tytär, jolla on ollut uhmaa viimeisen 1,5 vuotta. Muut puhuu seesteisistä jaksoista, mutta ei meillä sellaista ole. Alun sanattomasta raivoamisesta on vain päästy siihen että raivotaan sanojen kera, ja lopulta turhautuessa heittäydytään edelleen fyysisesti. Samoin iän myötä on mukaan tullut sellaista kieroa oveluutta, tahallaan tekemistä ja vedättämistä.

Tytär ei kestä yhtään poikkipuolista sanaa, " ei" -sana saa kilahtamaan heti, kiertoteitse ilmaistu kielto, selviää hetken päästä ja sama raivo taasen.

Meillä on perheessä selvät sävelet, on asioita mitä vanhemmat päättää, ja asioita mistä lapset saavat sanoa sanansa. Olemme johdonmukaisia, joissain asioissa jopa tiukkojakin, kuitenkin tilanteen ja tarpeen mukaan joustavia.

Kiukku- ja uhmatilanteissa en anna lapselle periksi, olen lähellä ja otan syliin kun kiukku hellittää. Kiukkuamalla ei saa mitään, ja se on lapselle tehty selväksi. Mutta silti, ei niin mikään tunnu menevän perille!

Huutoa, kitinää, uhmaamista. Arghhh! Missä se seesteinen jakso on? Milloin lapsi oppii sietämään edes pienen pettymyksen? Miten suhtautua kun lapsi huutaa ja kitisee ja uhmaa. Olen sanonut että rauhoitu niin keskustellaan ja katellaan. Ja että raivoaminen ei auta....

Mutta...

Kommentit (3)

on huomannut, että vain kiukkuamalla saa huomiota?

Eli silloin kun raivoaa, niin joku kerta et ottaisi syliin, vaan jättäisit huomioimatta?

No, asioilla on aina puolensa..

On muuten erittäin terveellistä katsottavaa tässä kukkahattutätien pilaamassa lastenkasvatus yhteiskunnassa.

Löytäkää sarjasta itsenne ja lapsenne.

Tää pitäsi jokaisen, joka edes suunnittelee tekevänsä lapsia katsoa ENSIN.

Roude

(3-lasta, 5, 9 ja 16 vuotiaat)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja muuten sitten luovia. Pikku hiljaa tyttösi alkaa tulla siihen ikään, että hänen kanssaan voi joistakin asioista neuvotella. " Mitä luulet, että pitäisi tehdä, että sinä voisit tehdä/saada asian x?"

Jos tyttö vain hakee tappelua hinnalla millä hyvänsä, kuulostaa siltä että hän hakee huomiota. Toisilla huomion tarve on pohjaton.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat