Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

35-vuotias! Onko täällä muita yhtä hyvät hampaat/erikoisen syljen laadun omistavia? Olisi mukava tietää kuinka harvinaista tämä on;)

Kommentit (25)

Hammaslääkäri sanoi viimeksi siellä käydessäni, että hänen uransa aikana on vain parilla muulla asiakkaalla ollut täysin paikkaamattomat hampaat ja toinen niistä oli juuri tuntia ennen minua käynyt tarkistuksessa.

=D

Tosin olen vasta 24vee... Olen todella kiitollinen äidilleni, joka ei tartuttanut kariesta minulle syömällä samalla lusikalla tai esim. samasta jätskistä!!

Siskoni on 28v eikä hänelläkään reikiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

vain syljen kautta. Ja ko. bakteeri elää vain syljessä. Ei niitä reikiä tule jos kariestartuntaa ei saa. Ja mistäpä pieni lapsi sen saisi (tuskin 2vee imuttelee naapurin tytön/pojan kanssa).

(kyllä harmitti :o() maitohampaissani tosin oli aikanaan lapsena pari reikää. Molemmilla vanhemmillani on ollut todella huonot hampat, mutta ilmeisesti olen perinyt vähän paremmat geenit jostain muualta (ja eihän vanhempieni lapsuudessa mitään hammashoidosta tiedettykään, siis 50-luvulla).

Nyt olen raskaana ja kävin erään lääketieteellisen tutkimuksen yhtedessä hammastarkastuksessa, jossa otettiin myös sylkinäytteet- valitettavasti toinen reikä löytyi ja suussani kasvaa tuo Streptococcus mutans, joka edistää reikien syntymistä. Täytyy vaan olla tarkkana ettei vauvalle sitä sitten siirrä vahingossa ...

Vierailija:

Lainaus:

Lääkärit kuorossa ihastelee hampaitani, jotka eivät kuitenkaan estetiikan huippua, kun ovat vinksin vonksin suussa. :)

Vierailija:

Lainaus:

Tosin olen vasta 24vee... Olen todella kiitollinen äidilleni, joka ei tartuttanut kariesta minulle syömällä samalla lusikalla tai esim. samasta jätskistä!!

Siskoni on 28v eikä hänelläkään reikiä.

En nuole lapsen lusikoita tms. jotten tartuttaisi bakteeria, jota tiedän kantavani paljon. Reikiä minulla ei kuitenkaan ole kuin 1, joten eipä tuo mikään maailmanloppu ole jos hampaistaan huolehtii hyvin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat