Seuraa 

Kyselisin vaan että miten kauan teidän raskasupahoivointi on kestänyt? Ja mikä helpotti oloa?

Kommentit (8)

Oksensin 6 viikkoa putkeen, ei kovin kivaa. Onneks pahoinvointi alko tulla aina vasta iltapäivällä ja oksentelut ajottu iltaan, sai oltua päivällä töissä joten kuten. Mut ei mitenkään kivaa aikaa!

Mua helpotti

- jatkuva napostelu, jos syömisen väli veny niin oksetus 2x pahempi

- hedelmät

- jugurtti

- runsas juominen

Muutempa ei auttanu kun kärsiä =(

Kitty rv 40+3

Berocca Plus-valmiste apteekista. Siinä on B-ryhmän vitamiineja jotka helpottaa pahoinvointia ja väsymystä. Lisäksi siinä on muita vitamiineja joita suositellaan raskauden aikana (foolihappo sikiölle, magnesium suonenvetoihin ja lihaksille, kalsium luustolle, C-vitamiini vastustuskyky.

Ilman reseptiä :) ja sallittu raskausaikana

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla alkoi erittäin paha raskausajan pahoinvointi rv n. 4 ja kesti aina sinne viikolle 14. Sitten se vaan loppui kuin seinään. Aika oli ihan kamalaa. Aamu alkoi aina vessanpöntön kanssa seurustella ja meni aikaa, ennenkuin sain ensimmäiset suupalat syötyä aamulla. Mitään kunnollista ruokaa ei tehnyt mieli. Tai teki, mutta sitten kun se oli valmista, niin yökötti jo hajukin. En kyennyt tekemään ruokaa kolmeen kuukauteen.

Kolmisen kuukautta minulla oli aivan samanlaiset rutiinit ruokailun ja kaiken muun suhteen. Pahoinvointia pahensi vielä kesän pitkään jatkunut helle.

Rutiinini kolmen kuukauden ajalta:

- aamulla herättyäni juttelemaan vessanpöntön kanssa ja hampaiden pesu

- sen jälkeen takaisin sänkyyn

- aamiaiseksi lasi maitoa ja kaksi viipaletta leipää (sain hädin tuskin syötyä)

- töihin meno

- Aina kun töissä tuli heikotus söin jotain pientä, omenaa, kukkakaalia tai porkkanaa. Söin kukkakaalia niin paljon, että sain kuulla siitä että tuoksahdinkin ihan siltä!! :)

- Ruokailuaikani olivat aina säännölliset lämpimän ruuan suhteen. Söin paljon erilaisia keittoja. Ne menivät liukkaasti alas eikä tarvinnut pureskella. Jäystämisestä tuli aina paha olo! Mitään makeaa ei tehnyt mieli viiteen kuukauteen... Pahoinvointiin minulla auttoi aina kun söi jotain suolasta!

- Muistin juoda paljon vettä. Se vie janon parhaiten, eikä närästä. Toisin kuin esim. mehut ja limsat...

- Kun pääsin kotiin rankan työpäivän jälkeen söin toisen lämpimän aterian ja rojahdin sohvalle.

Onneksi rakas avomieheni hoivasi minua ja hoiti kodin!

Kannattaa levätä mahdollisimman paljon ja juoda paljon, jos oksetuttaa.

Välillä meinasi itku ja epätoivo tulla, kun tuntui että mikään ei pysynyt sisällä. Silloin ne kolme kuukautta olivat elämäni pisintä aikaa, tuntui ettei huono vointisuus koskaan lopu!!

Jokainen meistä on yksilöllinen. Minultakin meni aikaa löytääkseni " sopivan" ruokavalion.

Hanna

Tähän mennessä olen huomannut, että mehujää ja jääkaappikylmät klementiinit tuntuvat ihanilta ja helpottavat hetkellisesti jatkuvaa ällötystä. Tiedä häntä, kuinka kauan tätä kestää.. Nyt menossa rv 6+4.

En tarkkaan muista millä viikolla mulla pahoinvointi alko, mutta jatkuu edelleen ja nyt menossa rv 24+3. Ei joka päivä tarvi oksentaa, mutta etova olo on joka päivä. Mulla ei oo auttanu mikään tähän oksenteluun ja nyt alkaa jo kyllästyyn. Maaliskuulle kun jaksaa niin hyvä...

Mulla pahoinvointi alkoi kun viikkoja oli 7+ jotain. Mulla se ei ole kovin pahaa ollut onneksi missään välissä esim. oksentanut oon vaan ihan pari yksittäistä kertaa, mutta kuvotusta ja yökkimistä on ollut sitten senkin edestä. Pahinta kuvotusta hillitsi kaikki raikas ja mahdollisimman kylmä =) Pakastemansikat oli aika pop... Tuo pahin kuvotus helpotti joskus 12 viikon paikkeilla, mutta kokonaan ei ole vielä hävinnyt. Vieläkin päivittäin tulee yökkäiltyä... nyt se ei vaan enää ole juuri ollenkaan häiritsevää. Nyt viikkoja 17+2.

ihan ekaksi voimia sulle! Ja mulla tehosi hirveeseen pahoinvointiin makea tee. Helpotti oloa älyttömästi. Mulla kesti tonne about viikolla 12-13, ja sit loppu ku seinään, tosin oli ihan alusta asti.

Annu

Lainaus:

Kyselisin vaan että miten kauan teidän raskasupahoivointi on kestänyt? Ja mikä helpotti oloa?

Mulla pahoinvointi oli rv6-14 ja noin rv7-12 oli pahimmat..Kertaakaan en oksentanut mutta julmetun pahaolo oli 24/7 pahimmillaan illalla..aamuisin oli ihan siedettävä vaikkakin huono :P

Eipä siihen auttanut kuin tiuhaan tahtiin syöminen.Ei saanu päivällä päästää vatsaa tyhjäksi muuten oli helvetti irti :(

Mikään lämmin ruoka ei menny kunnolla alas.Parhaiten uppos viileä ja raikas..mielellään mahd mauton.Esim viili oli monta viikkoa pop ja muut neutraalit maitotuotteet (ei tosin itse maito) Hedelmät meni myös hmm tässähän alkaa jo unohtaa ;) Ei kyllä montaa ' suosikkia' ollu kun kaikki tuppas jossain vaiheessa kuitenkin yököttää.. :PPP

Koita kestää,kyllä se ohi menee!!!

-Tiggr&Nasu 38+3

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat