Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

viikonloppu meni kotona makuuasennossa enkä pysty enää syömään mitään...en tiedä miten töissä selviän, tai ei minusta ainakaan mitään hyötyä siellä ole. Voiko tällä perusteella hakea sairauslomaa vai onko jotain muita vaihtoehtoja?

Kommentit (10)

Lääkäri kirjoitti sairaslomalle, koska pelkkä ruuan hajukin sai mut oksentamaan. makasin vaan sängyssä kun en ylös voinut nousta. Mies kun laittoi ruokaa,ovi kiinni makasin sängyn reunalla pää ikkunan alla, että tuli raikasta ilmaa naamalle. Ilman muuta raskauspahoinvointi pitää ottaa vakavasti ja levätä jos siltä tuntuu. Pelkkä väsymyskin voi aiheuttaa pahoinvointia. Mitä väsyneempi olin, sitä heikompi olo oli myös muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minäkin olin monta viikkoa kotona, kun en voinut muuta kun sohvalla maata pahoinvoinnin vuoksi!

Kaikki hajut oksetti ja pelkkä ruuan näkeminenkin sai oksentamaan.... kyllä siinä paino tippui kilo tolkulla, vaikka raskaana olinkin!

Olen itse sillä rajalla, yritän vain pitkittää lääkäriin menoa ja jotenkin saada päivän kerrallaan menemään. Töissä on tosi vaikeaa ja hirveä kiire menossa. Päivät venyvät usein 12-tuntisiksi, joten kotona kaadun suoraan sänkyyn ja aamulla yritän jotenkin päästä ylös.

Oksennus tulee mihin vuorokaudenaikaan tahansa, eikä ole mitenkään ennakoitavissa. Ennen kuvittelin, että kerran kun oksentaa, olo helpottuu. Ja mitä, juuri kun on tyhjentänyt vatsansa, tulee seuraava pahan olon vyöry. Töissä tämä on kaikkein vaikeinta, sillä en haluaisi missään nimessä kertoa näin varhaisessa vaiheessa (rv. 7) kollegoille, joista muutama on tosi ilkeitä, ja yhtä lapsettomuudesta kärsivää ja hänen reaktioitaan oikein pelkään.

Jotenkin olen tosi surullinen, että näin onnellinen asia kuin odottaminen on voi olla näin vaikea. Lisäksi pelkään masuasukin puolesta, kun työtahti on niin hullu ja stressi korkealla. Eihän mitään kamalaa vaan tapahdu?

mikään ei pysynyt sisällä ja olo oli sanoin kuvaamaton.

Ravasin verikokeissa, mutta töihin en olisi kyennyt kun oksensin labran roskikseenkin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat