Vierailija

ja tekee sterilisaation. Mitä ajattelette tästä / moralisoitteko häntä?

Entä jos samaa sanoo lapseton 30-v. ja tekee sterilisaation. Muuttuuko ajatuksenne? Saako lapseton olla samaa mieltä eli ettei todellakaan kaipaa yhtäkään lasta?

Sivut

Kommentit (29)

Sitten kun joku kirjoittaa, että ei olekaan kivaa lasten kanssa ja kaduttaa. Te vaihdatte puolta ja sanotte, että olisi pitänyt ENSIN ajatella haluaako lapsia ollenkaan. Jotenkin outoa....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

toimenpide, jonka purku on epävarmaa. Olisi kovin epäkäytännöllistä, jos sen saisi esim 23-vuotiaana kevein perustein. Nytkin monet reilusti yli 30vuotiaina ovat halunneet purkaa jo tehdyn sterilisoinnin.

Päätös haluta olla lapseton koko loppuelämän ajan on mielestäni erilainen kuin päätös haluta lapsia. Mielipiteet voivat vaihtua vuosien myötä. Tunnen hyvin monta naista, jotka ovat yhtäkkiä noin 35-vuotiaina sittenkin halunneet lapsia. Siihen saakka he ovat kieltäneet jyrkästi koskaan lapsia haluavansa. Päätös on tullut siinä vaiheessa, kun he ovat ajatelleet, että jos nyt kuitenkin...

Tietysti on myös monia, jotka ovat olleet varmoja asiasta jo lapsena ja hyvä näin.

Minun mielipiteeni ovat monissa asioissa muuttuneet tähän 32v mennessä - ja vieläpä moneen kertaan. Ihmettelisin, jos ne vastedeskään tulevat olemaan hautaan asti kestäviä. Se ei kerro siitä, että olisin kovin kypsymätön, vaan siitä, että ihmiselo on kuitenkin melko yllätyksellistä. Sattuma voi heittää kohdalle asioita ja tapahtumia, jotka muuttavat mielen. Asiassa kuin asiassa.

Vierailija:

Lainaus:

Tavallisia ihmisiä mekin ollaan. :)

Kysymys äideille: Oletteko aina tienneet haluavanne lapsia?

Minulla on 3 hyvää ystäväpariskuntaa jotka eivät halua ollenkaan lapsia. Minä taas olen aina tiennyt haluavani lapsia ja sainkin 2 ihanaa poikaa. Nyt tehty sterilisaatio, ja se oli hyvä ratkaisu ainakin meille. Toki aina on niitä jotka arvostelee toisten ratkaisuja mutta pitää muistaa etä me kaikki elämme omaa elämää, toisten ratkaisut ei meille kuulu.

Jos kahden lapsen äiti sanoisi " ei enää lapsia" ja tekisi *abortin*, silloin moralisoisin. Mutta mitä hittoa se sterilisaatio mua koskettaa?

Joillain ne ajatuksen vaan muuttuu esim. tavatessaan uuden kumppanin tms. Ei tietysti kaikilla mutta siis joillain ja siksi on hyvä et on tuo ikäraja

tietää mistä luopuu jos ei halua lisää lapsia..mutta tuttuni teki yhden lapsen jälkeen sterilisaation koska ei halunnut ja myöhemmin olisi halunnut.

Mutta jokainen tietää toisaalta haluaako edes lapsia. veljenikin tuossa ilmoitti vaimonsa kanssa etteivät koskaan halua lapsia ja kunnioitan heidän mielipidettään.

Hitto kun ärsyttää sun kaltaiset ihmiset. Ootko ajatellut että ehkä kaikki ihmiset eivät ole kaltaisiasi jahkaajia??? Joillekin elämässä on asiat selviä ja jos esim sterilisaation tekee, hän on yleensä vankkumaton muissakin päätöksissään. Itselle se on tehty enkä sitä sen jälkeen ole jahkaillut. Jos ero tulee, tulkoon, jos uusi mies tulee niin mitä sitten? Sitten vaan pitää miehelle selittää että lapset tehty minun tapauksessani tehty ja jos hän niitä haluaa, pitää vaihtaa naista. Elämä on aika helppoa kun vaan ei jahkaile!

voi vaikka muuttua. :) Alle kolmekymppinenhän on ihan pentu vielä, kun ei kerran voi päättää edes sterilisaatiosta. Ei kai sellainen voi päättää vielä suuremmasta jutusta eli LAPSESTA!

syvällä sisimmässäni ymmärtää. Kyse ei ole siitä, ettenkö hyväksyisi valintaa. Minulla on monta tuttua, jotka eivät koskaan halua saada lasta (osa jo sen ikäisiäkin ettei lapsia ole tosiaankaan tulossa). Minun mielestäni heidän valintansa on ihan ok. Joidenkin valintojen tiedän olevan aitoja valintoja, koska ovat esim tehneet abortteja (ihan monikossakin).

Mun on vaikea ymmärtää sitä, että joku abortoi täysin terveet kaksoset. Mutta EN ole hänen housuissaan (hameessaan) ja hänellä on/oli omat syynsä ratkaisuun. Koskaan en häntä tule siitä arvostelemaan. Hänen elämäntapansa takia (lyhytjänteinen, lievästi alkoholisoitunut, satunnainen huumeiden käyttäjä, muuttaa paikkakuntaa usein) käsitän kyllä, että hänen kohdallaan abortti JA siis todella: tietoinen lapsettomuus ON varmaan parempi/paras valinta.

Mutten SIITÄ HUOLIMATTA voi aivan täysin ymmärtää.

Mutta on tässä maailmassa paljon muitakin asioita, joita en voi ymmärtää, mutta voin antaa olla ja hyväksyä.

Mitähän sinunki päässääs liikkuu? Ai että jos ei halua lapsia, on vaan ilman ehkäisyä ja käy sit abortissa vaikka voisi säästyä murhaamasta ketään ja mennä ko. operaatioon? Ja en ole suppeakatseinen, on minullakin tuttuja jotka ovat tehneet abortin, vaikkakin myöhemmin ovat katuneet sitä.

Jos lapseton tekee sterilisaation alle 35-vuotiaana, niin vähän ihmettelisin, mutta eihän se mulle kuulu. Toiset eivät halua lapsia. En minäkään nuorena halunnut missään tapauksessa, mutta vähän päälle kolmikymppisenä mieli muuttui jua nyt on pari lasta. En olisi nuorempana ollut valmiskaan. Olen kai ns hitaasti kypsyvää sorttia :-)

Eikä näyttänyt kyllä katuvan sitä vaihdevuosienkaan aikana.

Kunnioitan hänen päätöstään. Jokainen saa päättää omasta

ruumiistaan.

Ei sinne kyllä niin vaan ängetä sinne sterilisaatioon, kyllä minun piireissäni ihmiset ainakin on todella tarkkaan miettineet asian ja ne jotka vähänkin ovat epäröineet, eivät ole sinne " ängenneet" . Mutta on myös eräs ystävä joka menee sterilisaatioon vaikka ei ole yhtään lasta ja häntäkin olen tukenut.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat