Seuraa 

( yövuorossa olen, siksi aikainen aloitus :D )

Kiirettä on olevinaan koko ajan... hetkeen aikaan en ole kerinnyt pinoutumaan.

sf-mitasta on ollut ainakin puhetta. En ole ihan kaikkia mittoja lukenut, mutta luulen, että taidan vetää siinä asiassa pohjat.. tai katon pikemminkin :) rv 20+5 sf-mitta oli jo 23... Niinpä, olen aika valtavan kokoinen jo. Nyt rv 23 en tiedä mitä se nyt on, mutta aika kokoinen tuo vatsa jo on. Esikoisestakin olimme koko ajan ihan omissa fääreissä siinä taulukossa. Terkkari ei edes sinne taulukkoon enää laittanut merkkejä.. Pelkäsin hirmu isoa vauvaa, mutta juuri ja juuri paino alkoi kuitenkin kolmosella. Pakko myöntää, että välillä pelottaa ja ahdistaa että kuinka isoksi sitä kasvaakaan, nyt kun vasta suhteessa niin vähän viikkoja...

SUPISTUKSISTA kyselisin... Noloa näin uudelleen synnyttäjänä kysellä, mutta miten erottaa varmasti supistuksen ja vauvan vääntämisen vatsassa? Esikoisraskaudessa ihan ensimmäiset supistukset alkoivat vasta äitiyspolilla jo lapsivesien mentyä.. ( ja alkoivatkin sitten hurjalla ryminällä)... koko raskaus aikana en aikanaan osannut mitään nimetä supistuksiksi. Juuri äskenkin rappusia kävellessäni tuntui kuin vauvan pää olisi työntynyt toiselle puolelle vatsaa ja koko alue oli kova ja tuntui epämukavalta. Olen aina pitänyt sitä vain " vauvan huonona asentona" , mutta aloin ajattelemeen, että jos ne ovatkin harjoitussuppareita? Tuntuu niin hassulta, ettei kehoni olisi esikisraskaudessakaan yhtään harjoitellut supisttuksia. Miten siis erottaa varmasti supistukset ja vauvan vääntämiset? ne kun kuvaillaan usein kaikilla hyvin erilaisiksi?

Muuten ei olossa kummempia.. viikot tuntuvat taas vain menevän liian hitaasti!! Ehkä se tuntuu taas siltä kun olo on muutamana päivänä ollut todella kömpelö ja paksu :) ja sitten ajattelee viikkoja vasta olevan niin ja niin vähän...

Alkuviikkoa kaikille!! Nautitaan ilmoista josko jo pian saataisiin vaikoinen peitto maahan :) Ihanan raikasta pihalla on ainakin ollut :)

Sivut

Kommentit (48)

Tänään otettin vakuutus Pohjantähdestä. Hieman kalliimpi kuin muilla, mutta on voimassa 65-vuotiaaksi (muilla 20 v.) ja korvaa äidinmaidonkorvikkeet ja jotkut terapiat (ainakin puhe).

Takit ei tosiaan mulla mahdu enää kiinni. Ei millään raaskisi ostaa uutta, ovat aika kalliita.

Harrastuksiin (voi, kun te jaksatte liikkua...musta tullut löhööjä). Koira ja liuta kissoja (3). Kodin sisustamisesta pidän kanssa. Ennen raskautta kävin kuntosalilla, mutta pahoinvoinnin ja väsymyksen takia jäi pois.

Tapaamiseen en pääse, töissä taas. Mutta seuraavaan tulen. Sovitaan jo pian niin voin toivoa vapaaksi..

Anteeksi, en muista nimimerkkiä, joku oli tänään Brunon luona ultrassa...Kuulumisia. Kerro kaikki..Niin vauvasta kuin Gurustakin, hih.

Tänään olin lääkärillä neuvolassa, meni kai vähän hämilleen kun mies oli mukana. Rupesi selittämään mitä saa syödä ja mitä ei...Eiköhän se nyt ole jo tiedossa (eikä muutenkaan tapana ole maistella raakaa jauhelihaa...)

Kaikki kuitenkin hyvin. Parasta oli kuulla sydänäänet, mies kuuli ekaa kertaa.

Ja juu, d-vitamiinia syön sen 10 mg päivässä.

T. Suzy ja Milli 24+1

Oli tuossa supistuksista puhetta... Itselläni niitä ei ole vielä " itsekseen" ollut montaakaan kertaa, mutta kun hermostun/suutun, Saattaa pötsi pingottua kiusallisen tuntuisesti. Erotan masukin liikkeet ja supparit siitä(kin), että liikkeet lähinnä muljahtelevat, sykkivät ja kutittavat ja supparit kiristävät.

Ei tässä näköjään tylsistys pääse iskemään, vaikka saitsilla olenkin selän pakotuksen/jalkojen puutumisen takia. On nimittäin ikuisuusprojekti tämä 60-luvun talo... Pitäisi mennä 2. kertaan maalaamaan kylmäkellarin lattia ja alakerran aulan kaappi. Värivalinnassa mies hieman mutisi jostain raskaushormoneista, mutta antaa kuitenkin pitää mustikkamaidon-possunpunaisen linjani detaljeissa.

t: Hönniäinen ja kapellimestari rv 25+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Taas oli liuta erilaisia kipuja viimeyönä. En oikein tiedä mitä niistä enää ajattelisi... välillä juimii, särkee, vihloo.. supistaa ja kiristää iskiasta. Mutta kuinka ihanilta näiden seassa ne potkut tuntuvatkaan :)

Talvitakeista oli puhetta ainakin hieman eilen. Mulla on jo nyt sitten se, että yksikään oma takki ei mene enää kiinni... Takki auki olen kulkenut, iso huivi tai pashmina kaulassa. Ulkoillessa olen sitten pitänyt miehen ulkoilutakkia, mikä sekään ei kyllä enää sydäntalvella mene kiinni... Aika huvittavaa sinänsä, koska meillä mies on aina ollut kova salilla kävijä ja siten siis suht. iso kokoinen..

Onko muilla maaliskuisilla muuten napakorua ja jos on niin miten sen kanssa on sujunut? Esikoisen raskaudessa koru pysyi nätisti mukana koko raskauden ajan -pois otin sen kun lähdimme synnyttämään :) Mutta nyt jo tuntuu siltä, että nappasen sen pois jossain vaiheessa. Neuvolassa sitä aina ihastelivat ison, pyöreän vatsan koristeena :)

Olisi kiva tietää, mistä asioista te nautitte ja mitä harrastatte?? Ehkä sitten kun löytyy samoista asioista pitäviä ihmisiä kuin itse, jäisi taas enemmän nimimerkkejä mieleen. Osan harrastuksia on vilahdellut aina välillä kirjoitusten lomassakin... Itse olin ennen tytön syntymää myös kova salilla kävijä, sittemmin se on vähän jäänyt varjoon. Nyt tulee vain lenkkeiltyä etupäässä. Eniten aikaa vie tytön kansssa touhuilu, kaikessa kun se on tietysti aina mukana :) Sitten ehkä rakkain " harrastus" mulle on koko koti kokonaisuudessaan. Tykkään sisustaa, näperrellä kaikkea, lukea aiheen lehtiä, katsoa ohjelmia, remontoida, suunnitella ja unelmoida... ja touhuta puutarhahommia. Näin talvella on ihana tehdä ulos jäälyhtyjä ja lumitöitä. Ylipäänsä koti ja perhe on se suurin intohimo.

Pian ollaankin jo taas puolessa välin viikkoa... niin ne vaan kuluu...

Hyviä vointeja!!!!!!!

2become1 ja vilpuri 22+4

aina nuo viikonloput menee tosi äkkiä, ja tuntuu että maanantai aamuja on jatkuvasti ;)

Oltiin maalla anopin luona viikonloppu ja oli mukavaa ulkoilla ja rentoutua taas vaihteeksi maaseudulla. Selkä- ja vatsakivut on hieman vähentyneet eikä mahaa alkanu vihloa yhtään vaikka molempina päivinä käytiin parin tunnin käppäily-lenkillä.... mies kyllä välillä valitteli tahdin hitautta ;) mutta se nyt oli niin reipasta kun jaksan, mutta hyvä, ettei mahaa alkanu vihloa... Automatkalla (3 tuntia / suunta) ei myöskään nyt selkä kipeytyny, kun edellinen matka oli ihan tuskaa pari viikkoa sitten....

Muuten ei ihmeempiä, vauveli jumpaa aikalailla ja on sitä vaan niin mukava tunnustella ja ihmetellä- edelleenkii tuntuu ihmeelliseltä että masussa tosiaan on vauva kasvamassa =o]

Mie oon ainankin tulossa keskiviikon tapaamiseen, olihan se Sanomatalossa klo. 17.30?

Mukavaa viikonalkua kaikille :)

Fiona (pallomaha) rv 24+1

[color=Paleturquoise]Meillä esikoinen oli kerran neuvolassa mukana kuuntelemassa mossen sydänääniä ja onneksi oli mies mukana, kun neitiähän alkoi itksettämään heti kun menin makuulleni siihen sängylle ja neuvolatäti levitti geeliä masulle. Pelästyi raukka vissiin, että mitä äitille tehdään. Kovasti sitten jälkeen päin jutteli, miltä vauvan sydänäänet olivat kuulostaneet " viuh-viuh-viuh" .

-M-

D-vitamiinia saan ihan vain sanasolista, yksikköjä en ole vielä tarkemmin laskenut riittääkö se. meillä neuvolatäti kehoitti marraskuusta aloittamaan, eli täytynee jo tarkistaa sen saanti sitten tässä vaiheessa. Annatteko te, joilla on jo lapsia heille mitään vitamiinivalmistetta? meillä meinaa Jekovitit unohtua aina, niin olen sitten alkanut antamaan tuota " tanatolia" sitten tytöllekkin, kun sitä jo saa antaa.

Ja vielä... noissa vakuutusehtomaailmoissa kahlaaminen on aika hankalaa.. Emme vielä ole niitä tarkemmin miettineet, mutta varmaan samasta otetaan kuin esikoisellekkin. Vieläkö on tullut vastaan sellaisia vakuutusfirmoja, joissa vakuutus astuu voimaan vasta 4. pvänä syntymästä ja lääkärintarkastuksen jälkeen, jotta vakuutusfirma voi sanoutua irti mahdollisimman monesta asiasta..? Noita meille tuli vastaan ainakin 2003 useampiakin, firmoja en muista. 3 kuukautta ennenhän se vakuutus piti ottaa, vai kuinka?

Illanjatkoja!

Kun nyt hb:stä on ollut puhetta, niin aloitan siitä. Mulla oli eka neuvolassa 135 ja viimeksi neuvolassa (20+4) oli 119. Terkka sanoi, että voin aloittaa raudan syömisen jos haluan, mutta en vielä tuntenut tarvetta siihen. Nyt kyllä olen ollut niin väsynyt, että on varmaan laskenu lisää, siihen vielä lisäksi alhainen verenpaine. Onneksi sattuu olemaan entiset rautatabletit tallessa, niin ei tartte ostaa. Viimeksi sain neuvolasta.

Joku mainitsi hengenahdistuksesta...mulla on myös päivittäin tosi ahdistava olo, kun henki ei kulje kunnolla. Pitää kauhean raskaasti hengittää ja öisin lisäksi yskittää. Vesilasi pakko pitää nykyään vieressä, että saa nukuttua. :( Mietin, että ei kait vauva vielä tässä vaiheessa niin paljon paina sisäelimiä tms...? Pitänee huomenna soittaa neuvolaan, tätä on kuitenkin kestänyt jo jonkin aikaa. Vauva onneksi liikkuu hyvin, joten ei sen puolesta huoleta kovin.

pixi rv23

Täällä taas yksi kiireinen mamma. :) Olen kyllä käynyt lukemassa viestinne mutta omia kuulumisia en ole ehtinyt mukamas laittamaan. No josko nyt ehtisin hetkiseksi istua..

Töissä taas meni tämäkin päivä. Huominen samoin joten en pääse tälläkään kertaa tapaamiseen. Toivottavasti kaikilla on siellä oikein mukavaa ja tulkaahan sitten kertomaan kuinka sujui! Jospa minäkin taapertaisin tapaamiseen sitten ensi kerralla. :)

Ensin yritän muistella mitäs kaikkea ollaan kyselty tässä parin päivän aikana.

SUPPAREISTA. Minulla on ollut aika paljon noita harjoitussuppareita ja kyllä minä ainakin olen ne tunnistanut vauvan väänteistä. Vatsa kovettuu ja sitä kiristää sekä alaselkää särkee. Ja meilläkin seksi on tehokas tapa saada suppari aikaiseksi. :) En tiedä sen tarkemmin mistä mahtaa johtua mutta ei kai siinä mitään vaarallistakaan ole jos paikat ovat vielä kiinni sun muuta..

LIIKKEISTÄ. Meidän vauveli on aika lailla säännöllinen liikkuja. Aamuisin minun heräämisen jälkeen alkaa parin tunnin jumppa. Päivällä ilmoittaa itsestään vähän ennen lounasta ja kahvituntia. :) Samoin alkuillasta kun pitäisi saada ruokaa. Ja sitten näin iltaisin ennen nukkumaanmenoa vauveli haluaa osallistua keskusteluun. :)

MIES NEUVOLASSA. Olen yrittänyt neuvolakäyntini sovitella sillai että mieskin pääsisi mukaan. Ja aika hyvin on onnistuttu siinä. Pari kertaa on tainnut jäädä väliin mutta muuten on ollut mukana. Ja muutenkin aktiivisesti raskaudessa mukana. :)

D-VITAMIINIT. Juu täällä syöpötellään Minisuneja päivittäin takaamaan vitamiinit. :)

HARRASTUKSET. Liikunnallisia harrastuksia näin raskausaikana on lähinnä lenkkeily (siis kävely), kuntopyöräily ja uinti. Ennen raskautta kävin salilla, spinningissä ja aerobicissä. Lisäksi harrastin pilatesta ihan kotona. Varmaan nuo otan taas synnytyksen jälkeen listalleni mikäli aikaa riittää. Muita harrastuksia ja kiinnostuksen kohteita minulla on lukeminen, leffat (ollaan molemmat aivan mahdottomia leffa-faneja!) ja sisustaminen.

JOULUKALENTERI. Me ostettiin eilen kaupassa käydessä molemmille omat suklaakalenterit. :) Ollaan semmoisia herkuttelijoita ettei yksi olisi riittänyt.. Joskus ihmetellään miten me ei olla ihan palloja kun tykätään syömisestä niin hirveästi. :) Ehkä ahkera liikkuminen tasaa pikkuisen tilannetta.

Omassa (.) ei muutoksia. Liikkeistä on tullut semmoisia ikävän muljahtelevia ja näkyy jopa paidan läpi ulospäin. Eräs asiakaskin tuumasi iltapäivällä että sinulla taitaa olla masussa meno päällä. :) Just keskelle masua vauveli nimittäin tökkäsi ja minulla ei ollut työtakki kiinni niin näkyihän se.. Mua vähän nauratti kun tuumasin että kahvitunti lähestyy niin vauveli ilmoittelee olemassaolostaan. Rinnoista vuotaa maitoa ihan valtavasti. Noiden suppareiden lisäksi seksi saa maidonkin vuotamaan. Se on vähän epämiellyttävää mutta eihän sille mitään voi eikä mies onneksi ole sitä säikähtänyt.. Muutenkin rinnat ovat kasvaneet melkoisesti ja tuntuu ettei mitkään liivit enää ole sopivat mutta kun ei viitsisi ostaa uusiakaan kun jää käyttöaika niin lyhyeksi. Maaliskuussa saa alkaa pitämään imetysliivejä ja sitten ei tiedä mihin nuo rinnat asettuvat kun imetys loppuu.

Mutta nyt mä menen iltapalalle kun ihana mieheni on laittanut kaiken valmiiksi. :) Rentoa iltaa kaikille!

Lily & Nappo 25+6

Heips!

Täälä suunnalla on myös muka ollut aina niin pirun kiire etten ole edes koneelle ehtinyt,oikeastaan en ole jaksanut tulla koneelle töiden jälkeen..olen ollut niin puhki :P

Meillä oli viime viikolla rakenneultra ja kaikki oli ok,tosin vauva oli ihme asennossa..joten ei sukupuoli selvinnyt,mutta enköhän mä kestä :D

Viikolla 20 sf-mitta oli 20cm eli sielä ylärajan puolella me mennään reippaasti.Viikolla 21+1 vauvan paino oli n. 420g ja koko mitta n. 23cm.

kovasti heiluu ja jumppaa masussa,huomasin viime viikolla että masun päällä näkyy jo liikkeet myös.Ihanaa kun töissä jaksaa vielä tän viikon niin sitte olis viikko lomaa ja laivareissu tiedossa :) Miehen kanssa kahdestaan meinattiin lähteä,vielä kun on mahdollista..ai ai,odotan reissua innolla.Kunhan vaan ei tulisi jotain ihmeen myräkkää,kun tuntuu että nykyään sellasia on melkein joka viikko :P

mutta tänne ei mitää ihmeempää.Virtsa tulehdus oli ja meni..7päivä on neuvola ja vielä varmistetaan että se tulehdus on hoitunut lääkekuurilla pois.Nyt vois vaikka nopeasti käydä koiran kanssa lenkillä..katella vähän telkkua ja mennä petiin.Olen ihan puhki..raskaana olo ei ole helppoa :D

Olen muuten alottanu uimassa käynnin ja mukavaa oli,tosin järkytyin kun piti oikein keskittyä siihen että rintavarustus oli asiallisesti yläosan sisäpuolella :D Hetken aikaa tunsin itseni povi pommiksi,mutta sitten vauva masu tuli esiin ja se siitä.

Neiti1 rv 23

Mullakin löytyy näitä vauvan vääntelyitä. Välillä tuntuu että se yrittää pihalle vatsanahan läpi. Mun mies onki varmaan jo kyllästyny kun aina huolestun, kun tuntuu hiukan oudolle(esikoinen). Mutta kysyin sit omalta äidiltä että mitä nää tälläset oudot tuntemukset on niin hän sano että se vauva vaan siellä liikkuu ja vaihtelee asentoo. Oikein kunnon jumppatuokioita. Mulla ainakin tuolla vatsassa tuntuu välillä olevan omat bileet. Tänäkin aamuna muutaman kerran heräsin siihen kun siellä urheiltiin. Toivottavasti ei synnytyksen jälkeen ole enää aamuvirkkuvauva=)) Mä kun rakastan pitkään nukkumista...

Elikkäs sokerirasituskokeisiin nyt sain lähetteen...fundus mitta 23 cm yläkäyrän yläpuolella ja viikkoja siis nyt 23+2. ihan vain varotoimenpiteenä nyt sitten meen sinne rasitukseen. hemppa oli taas vähän laskenu. alkuun oli 139, viimeksi 121 ja nyt 117. oon jo 4 viikkoa syönu rautaa yks tapletti/pvä ja nyt neuvolan tätsy sano että voin ottaa 2 tapua/pvä, mutta en vielä kun väsymys ihan hallittavissa ja koitan syödä enemmän ruisleipää ja hedelmiä tms mistä sais rautaa. pinaatista ja parsasta en pidä.

Painoa on nyt yhteensä tullu huikeet 9 kg!!!!! aeimmissa raskauksissa tullut normaalit 12-14 kg koko raskauden aikana. Mutta muuten sitte neuvolassa kaikki ookoo. kelan laput sain täytettäväks ja sairaalan esitietokaavakkeen.

Karsee työpäivä takana. unisaldo vähäinen kun nenä on öisin niin tukossa, mutta koitetaan sinnitellä. pääkin tuli kipeeks : /

Harjotussuppareista en tiedä olenko kokenu nyt tässä raskaudessa mutta luultavasti joitakin kertoja. hävettää ihan tunnustaa etten oo varma oonko saanu kun kuitenkin jo kolmas raskaus menossa ; ) ja nyt en sitten taas muista mistä muusta oli puhetta mutta palaan asiaan kun selaan pinoa uudelleen.

Neuvola lääkäri reilun kahen viikon päästä jo taas.

Nyt koitetaan hilata luumme tuonne raikkaaseen pikkupakaseen.

Että mun kokemuksella suosittelen napakorun pois ottamista. Itse pidin sitä viime raskaudessa turhan pitkään ja reikä venyi tosi rumannäköiseksi. Ainakin silloin se lävistäjä suositteli että ajoissa poistettaisiin kun voi myös helposti revetä.

Mintulia rv25

eli tällä pikkuisella eri erityisemmin mitään rytmiä vielä ole..tai sitten en vaan ole ehtinyt niin seuraamaan niitä. Rauhalliselta vauvalta tuntuu ja antaa yötkin vielä nukkua ; ) Niin olivat esikko ja kuopuskin masussa rauhallisia..toisin kuin nyt ; )

Masukki tosiaan kieppuu ja potkuttaa mutta onneksi liikkeet vielä tuntuvät niin hentoisilta..kuukauden päästä alkaa oleen jo ertyyppisiä potkuja ja ne voi sitten jopa sattua välillä.

Muistan kuopusta odottaessani kun hän oli vielä jalkatarjonnassa ja potkaisi kivasti tuonne häpyliitoksiin päin niin kyllä siinä muutama kirosana pääsi ilmoille ja taisi lirahtaa vähän houssunkin ; ) onneksi kuitenkin noin 30 viikolla kääntyi pää alaspäin potkimaan mun kehkoja pihalle ; )

Mutta nyt ulos. moido!

[color=YellowGreen]Yritänpä muistella mistä kaikesta on ollut puhetta tänään...

Ainakin synnärin ESITIETOKAAVAKKEESTA on juteltu. Mäkään en kyllä muista, että olisin esikoista odottaessa sellaista täyttänyt. Vai muistankohan ihan väärin... Oiskohan käytäntö erilainen eri sairaaloiden välillä? Ihan kiva sellainen olisi päästä täyttämään, niin voisi siinä etukäteen täyttäessä muistaakin jotain. Saattaa olla, että itse H-hetkellä ei kauheesti enää toiveitaan muista.

Sitten oli kyselty HARRASTUKSIA. Mulla ei oikeestaan mitään sellasta oikeeta harrastusta ole, mutta mielelläni minäkin laitan kotia, kuten [b]2become1[/b]. Lisäksi tykkään tehdä ruokaa ja syödä yhdessä sitten ystävien kanssa. Kaikenlainen tietokoneella näpertely on myös mieluista, kuten tyo meijän virallisen listan teko ja päivittäminen. Ja välillä on aivan ihanaa vaan olla yksin kotona ja tehdä mitä huvittaa.

Meilläkin JOULUKALENTERIT ostetaan koko perheelle. Neidillä on ollut monesti useampikin kalenteri, kun on isovanhemmilta saanut. Kiva kalenteri on sellanen itse tehty kalenteri, jossa pienet taskut ja sinne saa itse laittaa yllätyksiä. Meillä on ollut ne veikkauksen arpakalenterit miehen kanssa. On sitten kiva jännittää joulupukin tuloa kalneterieden saattelemana =).

Huomiseen TAPAAMISEEN olen tulossa. Ja junakin näyttää tulevan oikein sopivasti, että olen siinä puoli kuuden aikaan paikalla. Ai niin, oletkos Bambi@perhonen tulossa? Aattelin vaan, että kun olet Lahdesta tulossa, niin voisin sinulta paluukyytiä pummia, kun itse olen Järvenpäästä tulossa.

Nyt syömään ja sen jälkeen pitäis työhommiakin tehdä, kun huomenna ekat arviointikeskustelut oppilaiden vanhempien kanssa tästä syksystä.

-Monkey ja mosse rv. 22+6-

Hempasta oli kysytty ja en nyt muista omia lukemia, hyvät ne kuitenki on olleet koko raskauden ajan. En ole joutunut edellisilläkään kerroilla syömään lisärautaa, mutta toisen lapsen syntymän jälkeen käytin juuri tuota krauterbluftsaftia. Menetin synnytyksessä runsaasti verta, sain kaksi pussia lisäverta sairaalassa, mutta hb oli aika matala vielä kotiin lähtiessäni. Kotiuttamassa ollut kätilö suositteli minulle juuri sitä valmistetta. Sainkin sillä hb:n nousemaan ja mitään vatsavaivoja tai muita sivuoireita ei ollut. Kätilö sanoi sen olevan hyvää senkin vuoksi, että siinä on mukana muitakin tärkeitä ravinteita.

Kiitos kannustavista kommenteista, yritän olla huolestumatta noista vihlonnoista, toivottavasti on vain ohimenevää. Mutta palailen taas kun ehdin.

[color=green]mahtavaa kun mun netti toimii taas vauhdikkaasti - jossain vaiheessa se saattaa jumittaa niin että pelkkä etusivun avaus kestää minuutin. surffaa siinä sitten saati kirjoita ihan peruskuulumiset, kun kestää ensin minuutin että saa etusivun auki, toisen kun rekisteröityy sisään, kolmannen kun saa ketjun auki, neljännen että pääsee kirjoittamaan jne.. no tulipa tekniikasta;)

lauantaina olin koko päivän sukulaisissa, ja ihan kivaa oli. aloitin uimaharrastuksenkin oikein täysteholla kun kävin polskuttelemassa sekä perjantaina että sunnuntaina.

olen miettinyt noita suppareita ja täytyy kyllä todeta että aina silloin tällöin koko vatsa pingottuu ja kiristyy, on ihan hankala hengittääkin. tuntuu ikävältä, puristavalta ja ahdistavalta koko vatsan alueella, muttei ollenkaan kipeältä - ne on sitten varmaan niitä harkkasuppareita. en kyllä yhdistä niitä mihinkään tiettyyn juttuun, esim. vihastumiseen, liikuntaan tai raskaaseen hommaan.

ja talvitakit sopii kevyesti päälle:) yksi villakangastakki menee vielä vähän aikaa, toinen vähän pidempään ja toppiksissa on sitten vielä tilaa. tosin varmaan ensi vuoden puolella ei nekään sovi. täytyy katsoa vuoden alussa mikä tilanne on; käykö aleissa, uffissa, sukulaisten kaapeilla vai missä..

palataan,

:) Caddie ja Pirpana, rv 23+6[/color]

[color=red]Psst. Mammojen tapaaminen Hgissä lähestyy! Näkymisiin keskiviikkona Sanomatalossa klo 17.30. Niin ja joku halusi treffata jo aiemminkin - siitä tietoa omassa pinossa..[/color]

sitähän suositellaan meille raskaanaoleville.

itse ostin tipat valmiiksi, mutta totesin että kun sen saantisuositus on 10 yksikköä, niin saan monivitskusta 5 milligrammaa ja kalkista toiset 5 päivässä eli en ota enää ylimääräistä deetä, liikakaan ei ole hyväksi. terkalle kelpasi tää.

C

Ajattelin minäkin taas pitkästä aikaa kirjoitella kuulumisia. Kävin juuri Hobby Hallin sivuilla ja enkös sit menny ja tilannu uudet vaunut... Carenan Ridet. Oli niin halvat et ei haittaa vaikka onkin sit vaan yhdellä käytössä. Ja menee sit rattaina viel jonku aikaa. Vanhat vaunut ajattelin viedä anopille ettei joka kerta tarvii rahdata. Menee toi esikoinenkin viel hetken niissä rattaissa... Toivottavasti isäntä ei hermostu ku innostuin taas törsäämään... No onneks ei ollu kun ton 200e.

Harrastuksista joku kyseli. Mä oon kans alottanu ton uimisen ja ollaan kaverin kanssa käyty 2x viikossa ja uitu n. 1km. Ainoa liikkumisen muoto joka ei tonne alapäähän satu. Muuten harrastan lukemista ja esikoisen kanssa touhuilua. Menee ihan harrastuksesta....

Hemppa mulla ollu koko ajan tosi hyvä. Nyt saattaa olla hieman laskenu, ainakin iltaisin oon ihan todella väsynyt ja vaan haukotuttaa. Esikoinen syntyi helmikuussa eli suht samoissa vaiheissa meen nytkin, ja silloin en rautaa tarvinnu. Kaivoin just neuvolakortin esiin eli viikolla 9 ollu 144, 13 ja 18 viikoilla 142 ja viimeksi viikolla 22 oli 138. Esikoista odottaessa hemppa alimmillaan 125, muuten 130-146. Sf-mitta oli nyt viikolla 22 17cm. Eli vähän keskikäyrän alapuolella. Viime raskaudessa mitattiin ekan kerran vasta viikolla 29 ja oli silloin 27cm, eli silloin yläkäyrillä. Mahtaakohan sukupuolella olla jotain tekemistä sen mitan kanssa...

Nyt kun tuo joulukuu jo kolkuttelee niin jokos te olette ostaneet joulukalenterit? Kuinka moni ostaa tai tekee itse? Minä kuulun näihin laiskoihin peukalo-keskellä-kämmentä ihmisiin jotka ostavat valmiit suklaakalenterit suoraan kaupan hyllyltä. Ostin Jessicalle Puuha-Pete kalenterin ja itselle ostan sitten lähempänä joulukuuta jonkun halvan ja vähemmän kivan... Siis tiettyhän mulla pitää oma kalenteri olla...

Pääsisköhän sitä ens viikonloppuna leffaan kattomaan uusimman Potterin vai onkohan ihan loppuun myyty? Onko muita jotka ihan hurahtu Pottereihin? Meillä Jessicakin jaksaa katsoa koko Potter leffan alusta loppuun ja on samanlainen fani kuin äitinsäkin... Pitää vissiin soittaa järvenpäähän ja kysyä mikä niiden lippu tilanne viikonloppuna on. Ajattelin lähteä ihan yksin kun isännällä on tapana nukkua leffassa ja tulee aika kalliit nokoset kun noi liput maksaa nykyään ihan älyttömästi. Markka aikaan 40mk ja nyt 10e... Huhhuh!!!

Omassa ( . ) ei mitään kummempia. Voltteja juniori viel heittelee, välillä tuntuu potkut alhaalla ja sit välillä tosi ylhäällä. On toi kohtukin varmaan jo noussu siitä 17cm:stä koska selkeesti tuntee potkut ylempänä. Virtsarakko on ollu kans aikamoisella koetuksella, pitää varmaan sitä nyrkkeilysäkkinään...

Olkohan muista jutuista puhetta.... Muisti on taas niin pirun hyvä. Niin joku kyseli siitä sairaalan esitieto lomakkeesta. Mä en muista edes esikoista odottaessani sellaista täyttäneeni, saatan tietty muistaa väärinkin... Olen ajatellut synnyttää altaassa ja pitää siitä neuvolassa kysyä, varmaan sairaalakin haluaa siitä etukäteen tietää. Tai sitten otan puheeksi sen porvoossa lääkärillä (jonne siis vihdoin sain ajan 1.12, Nopeaa toimintaa....). Taitaa kuitenkin vielä olla liian aikaista ruveta liiaksi suunnittelemaan tulevaa synnytystä.

Sitten joudun viel ikäväkseni toteamaan etten pääsekään sinne tapaamiseen :( Isäntä vie huomenna mun auton tankin paikkaukseen ja mä en sen hissukalla osaa ajaa... Olin kyllä sanonut sille ainakin 5 kertaa et keskiviikkona mulla on menoa, mutta jotenkin se vaan pääsi siltä unohtumaan. Ihania noi miehet! Ens kerralla on sitten pakko päästä! Vaikka sit sinne pikkujoulu juttuun.

No nyt on taas juttua tullut niin paljon että jaksaakohan kukaan edes lukea.... Palailen taas!!!

Kati, Jessica ja Lilli-Putti (25+2)

[color=green] aamulla kävin varhain veskissä ja hipsin takaisin nukkumaan - masuvauva tietysti heräsi ja aloitti jumpan. puolisen tuntia mekasti jonka jälkeen rauhoittui ja nukahti jolloin nukahdin. ja mites kävi, painoin herätyskellon alas ja nukuin puuttuvan puolituntia toiseen suuntaan. onneksi ei ollut mitään tärkeää aamusta.. ;)

mulla on harrastukset aika liikuntapainotteisia ja jatkuneet suht samanlaisina, tosin tahti hellittänyt. tanssitunti ja pump kuuluu vielä viikko-ohjelmaan, spinnin lopetin (kai) koska tuntui että tankoa ei saa tarpeeksi korkealle ja potkin jaloilla masua vain.. uinti tuli viime viikolla uutena mukaan, ajattelin kerran viikossa käydä. kesällä (ja lomilla) golfia, talvella talvilajeja (tosin lautailu jää tänä talvena ja hiihtämäänkin taidan uskaltaa vain tasamaalla;) muuten ihan lukemista, matkailu on kivaa (jos sitä voi harrastukseksi sanoa) ja oopperassa/ baleteissa käydään miehen kanssa myös.

töissä menee pitkään ja tulee oltua koneella aika paljon, joten liikuntaa on pakko harrastaa että pysyy kunnossa. reilu vuosi sitten alkoi tulla niska-hartiaseudun oireita. säikähdin jo että minkähänlaisessa kunnossa sitä viisikymppisenä ollaan.. jumppa ja säännöllinen hieronta pitää paikat nyt kunnossa eikä särkyjä enää ole.

saatiin postitse Veritaksen brosarit ja vakuutusvarauskaavakkeen tänään. täytyy tällä viikolla tutkia vielä yhtiöitä lisää. sitten ehtii vielä just kilpailuttamaan jos siltä tuntuu, vajaa kuukausi kun hakemus oltava sisällä..[/color]

[color=red]G:[/color] [color=green]jos itse vakuutusta mietitään (ei siis vakuutushintaa tai sitä että kaikki muut vakuutukset samassa yhtiössä), niin mitä pidätte tärkeinä pointteina - sitä että yhteen omavastuuseen voi kerätä koko vuoden, että korvaa esim. perusrasvat, vakuutus kattavasti voimassa urheilussa vai mitä?

pirteää päivää,

:) Caddie ja Pirpana, rv 24 tasan[/color]

[color=red]PS. Muistutan taas; huomenna tapaaminen Sanomatalossa 17.30[/color]

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat