Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kommentit (17)

Uusi viikko tosiaan taas käynnistynyt. Ja enää 5 viikkoa töitä ennen joulua! Jouluna sitten pidän pari viikkoa lomaa ennen kuin äitiysloma alkaa. Sen verran jo töissäkäyntikin väsyttää, että lasken kyllä päiviä tuohon loman alkamiseen.

Oli tosiaan mukavaa perjantaina! Kiitos seurasta!

Illalla taas on sitä äitiysvalmennusta. Tää on nyt viimeinen kerta! Onneksi! Ihan mielenkiintoistahan tuo asia siellä on, mutta silti en jaksaisi vain istua iltaa kuuntelemassa asiaa vauvanhoidosta. Suurin osa asioista kun on jo teoriassa ennestään tuttuja. Helmikuussa sitten vasta saan käytäntöshokin...

Vauva on ollut pari päivää erityisen aktiivinen ja potkinut mua oikein kunnolla. Ja taitaa tykätä musiikista, kun eilen Idolsia katsoessani, vauva pisti kunnolla tanssiksi...

Taas tekisi mieli kaivella jotain makeaa kaapista. Pakko kai yrittää vähän rajoittaa makean syöntiä...

Enni rv 28+1

Heippa!

Täälläkin on taas viikonlopun jälken arki alkanut. Mahan kiristys jatkuu ja huolestuttaa kun sitä on niin monta tuntia päivässä. Tuntuu tulevan etenkin iltaisin. Onneksi on enää n. kuukausi opiskeluja ja sitten voi keskittyä yhä enemmän olemaan kotona rauhassa.

Miulle ei ole vielä puhuttu mitään synnytysvalmennuksista. Mietin tuleeko niiden vuoro myöhemmin vai liekö niitä täällä Turussa ollenkaan.

Mukavaa viikon alkua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jahas, taas ois uus viikko edessä. Masu kasvaa ihan mieletöntä vauhtia. Teillä oli aiemmin puhetta mitoista, mulla on tosta masun kohdalta 96 senttiä. Sellaset 14 senttiä tullu raskauden aikana lisää... Painoa on tullu 8 kiloo, täytyy toivoo, ettei sentään ihan kahteenkymppiin päästä... mä ku oon kauheen huono laihduttaan, eikä oo aiempaa kokemusta, et kuin helposti se sit lähtee pois... No, mut ei sitä nyt oikein jaksa murehtia...

Vai ollaan me Helmisimpukat niin hohdokasta porukkaa! =) Oli kyllä todella hauskaa taas tavata muita " pallomahoja" . Jos täällä jossain ois joku yksinäinen vatsalihas, niin kipeeksi olisi kyllä tullut siitä nauramisesta. =)

Pikkunen tais nyt kyllästyä istumiseen, ku alko niin hirveä potkiminen. Kai se ois vihje, et voisit äiti lähtee hakeen vaikka teetä. Sais vähä suoristettua itteensä...

Jansku & Möhkis tasan 26

Enpä ole paljon kerennyt netissä käymään. Pojalla oli 2-vuotis synttärit viikko sitten ja tuli vähän touhuiltua kotona " ylimääräisiä" . Sen jälkeen supisteli ja tuntui, että vauva on tipahtanut todella alas. Onneksi neuvolan aika oli lähellä ja terveydenhoitaja sanoi, että vauva on tarpeeksi ylhäällä. Tulihan luettua kaikki saatavilla oleva keskoskirjallisuus.

Kuumeelle: on ne miehet ihmeellisiä tuon auton suhteen. Minua ei mikään ärsytä niin paljoin kuin ajamaan lähtiessä miehet sanoo, että ajahan varovasti, ettei auto hajoa. Mitäs meistä naisista on väliä.

Kokeilin vanhaa talvitakkia, joka on varmaan jotain 10 vuotta vanha. Silloin oli reilut vaatteet muotia. Taidan selvitä sillä takilla reilusti helmikuulle asti.

Terveisin, Matami ja Antti 27+2

mulla on tämä raskaus tuhoon tuomittu näköjään,

ensin se alakerran rakki puras mua jalkaan ja nyt lauantai iltana ajoin mannerheimintiellä kolarin...meidän auto on rutussa vastapuolen ei.ja naikkarille jouduin menemään kun supisteli niin prkeleesti ja mahaan ja selkään sattui.no kaikki onneksi on hyvin, pääsin heti tutkimuksiin ja lekurikin sattui paikalle het käyrien jälkeen. vauva köllötteli mitään tietämättömänä pää alas päin ja sykkeet oli 116-160 välillä.supistuksia satelee mut onneks kivuttomia ja kaikki paikat on ehjänä ja kunnossa.

ukko vaan veti herneet kun minä ajoin hänen autoaan ja nyt sitten bonukset putoo ja vakuutusmaksut nousee ja omavastuu pitää maksaa...ei tee muuta kuin huutaa mulle, ei oo edes kysynyt kuinka me voidaan...vitt sanon minä.

että niin mukavaa meillä, kuumetta ja vauva 29+3

Näin siis mennään uutta viikkoa, mie en sitten saanu itselleni sairasloman tuuraajaa joten olin koko viikonlopun töissä ( melkein 14 h / päivä ) No niin seurauksena konttasin koko eilisen illan kotona :( Lonkat oli niin kipeät ettei yksinkertaisesti pystyny kävelee :(

Viime yönä tulikin sitten nukuttua noin 10 tuntia ( harvinaista )

Masussa kaikki edelleen hyvin, liikkeet tuntuu yms.

Mutta väsyttää !!!!

Tämän viikon vedän lonkkaa ja yritän toipua , tuntuu että ihan sama kuka noi hommat tekee . Jääköön sitten tekemättä, tuskin meidän firma siihen kaatuu !

No niin valivali ja menee siivoo keittiöö yms laittaa pyykkiä yms.. on kotona kamala sotku kun kukaan ei oo viikonloppuna edes astioita laittanu koneeseen ( ei ole ehtiny )

minkki ja oskari 26+6

Tuli käytyä neuvolassa tänään. Painoa tullut 1,5 kiloa kolmessa viikossa eli saldo nyt +6 kiloa. Sokerirasituksen tulokset olivat tulleet ja paastoarvo oli hieman ollut koholla (oli 5.0 kun raja 4.8). Mittailen sitten sokereita kahtena päivänä ja sit katsellaan miltä näyttää. Muut mittaukset oli hyvät. Sf oli 29 senttiä eli keskiviivan yläpuolella niinkuin viimeksikin.

Vauva kaiketi makoilee pää alaspäin koska sykkeet kuuluivat vain mahan alaosassa. Aluksi vauva nukkui vaikka neuvolatäti paineli kovasti kun tutki asentoa. Sitten kun alettiin kuunnella sydänääniä niin herättiin ja doppler sai taas nyrkistä :) Varmaankin kova ääni herätti vauvan.

Meillä on tammikuulla vasta synnytysvalmennus, nyt ensi viikolla olisi seuraava, mutta liian aikaista vielä mulle.

Mäkin odotan loman alkua ihan intona. Mä pidän talvilomani ennen äippäloman alkua eli jään lomalle jouluviikolla. Alkaa myös olemaan olotila suht väsy, vaikka nukun hyvin ja pitkät yöunet. Pitkään istuminen ottaa selkään ja tuntuu että on pakko venytellä kokoajan.

Masuun ei kummempia, sama meininki edelleen :)

Nyt kaivamaan murkinaa jääkaapista ja sitten rauhoittumaan tälle päivälle.

Sasuliini ja hajuherne 29+3

Oih ja voih, käytiin eilen katsomassa naapurin vajaa pariviikkoista vauvaa, en muistanutkaan että ne on noin pieniä... Olen huomaamattani jo miettinyt missä vaiheessa olisi hyvä aika kolmannelle lapselle, vaikka olinkin ajatellut että ehkä se kaksi riittää : D. No saa nähdä, ikää kuitenkin on jo yli 30.

Väsyttää kieltämättä aika lailla, eipä sitä työpäivän jälkeen tule pahemmin mitään hyödyllistä tehtyä. No, esikoisen kanssa tietysti tulee muovailtua ja puettua nukeille vaippoja, ja koiratkin on pakko käyttää lenkillä. Kokkailu sun muut kotityöt on jääneet vähän vähemmälle : )

Jäi vähän harmittamaan kun en lähtenyt perjantain tapaamiseen. Helpommin kyllä tulisi lähdettyä, jos paikka olisi semmoinen mihin voisi huoletta ottaa esikoisen mukaan.

Taas on viikko vaihtunut ja ollaan lähempänä joulua (nyt ensin) ja helmikuuta. Oltiin eilen Tampereen jouluavauksessa ja tuli todella joulunen fiilis. Eilen sitten laittelin urakalla valoja ikkunaan ja polttelin kynttilöitä yms.

Kiitokset taas Tampereen Helmille seurasta! Oli varsin rattoisaa ja ihme kun en pissanut housuun siitä nauramisen määrästä :) Löytyi selitys myös siihen miksi Alina oli niin hiljainen teidät nähdessään. Oli jutellut isänsä kanssa missä äiti on ja päätynyt sellaseen tulokseen, että Helmisimpukat on jotain aivan ihanaa!!! Sanoi mulle alkavansa isona Helmisimpukaksi ja käy sitten kovasti syömässä ravintolassa. Ollaan me hohdokasta porukkaa =)

Nonnu. Tässä olis taas sulle uus osote jossa kannattaa vaunuja katella: www.mytoys.de. Löytyy myös turvakaukaloita, syöttötuoleja, leluja, vaatteita yms. todella halvalla.

Masuun ei edelleenkään kuulu mitään erityisempää. Liikkuminen hankaloitunut entisestään ja supisteluita tulee entistä herkemmin. Perjantaina on taas TAYS käynti joten siellä saan kuulla tarkempaa infoa tilanteesta.

Mukavaa viikon alkua kaikille pallomahoille :)

Birdy

Tuossa kotiuduin tuolta valmennus hommista nyt ois kaikki paitsi synnäriin tutustuminen käyty.. saa kuulemma ite valita että milloin menee mietiskelin tuossa että vois joulukuun alussa käydä tutustumassa kun nämä masuasukit varmaan tulee silloin tammikuun lopussa helmikuun alussa pois..

Joku tuosta napa tilanteesta jutteli.. mulla napa pullottanut jo monta viikkoa muistaakseni mieheni otti ensimmäisiä valokuvia sitä joskus rv 20 tienoilla.. Onko muille tullu raskausarpia sain viime viikolla ensimmäiset vaikka olen joka ilta rasvannut sillä body shopin kaakao voilla mutta pitihän sitä kokeilla josko se pitäisi paikkansa no onneksi ei ole niin pahat nuo mitä tuli.. Tukivyö on ollu jo varmaan noin 8 viikkoa käytössä enkä vaihtais pois.. On helppo liikkua ja eipä paina niin kun istuu..

Tänään olen vain laiskotellut.. On pitänyt tottua tähän sairaslomaan ja yrittää keksiä tässä hommaa noh huomenna voitais miehen kanssa vaihtaa verhot.. Ihanaa kun ei tarvi siivota yms enää kun mies niin urhoollisesti hoitaa sellaiset kotihommat jotka olisivat mulle raskaita.. :)

Huomenna on neuvola ja siitä taas 2 viikkoa niin äippäpoli.. Hyvin on masussa harjoiteltu potkuja.. Eipäs sen kummempaa!

Hauskaa iltaa helmikuisille!

tikunen ja hupu sekä lupu 26+6

Meillä on kova pakkanen, tai ainakin leutojen ilmojen jälkeen tuntuu kylmältä... Päätin vähän lämmittää pirttiä ja kannoin kerralla sellasen määrän puita sisään että alavatsaan on sattunu siitä lähtien. Mies, jolle nuo voimaa vaativat hommat normaalisti kuuluu, on työreissussa. Enpä enää sitten kanna mitään...

Mies laitteli meille ulkovalot. Minua naurattaa aina kun se vähättelee joulun merkitystä mutta oikeesi se on kyllä se joka meillä laittelee joulua varmasti eniten. Viime vuonnakin laittoi silloiseen vuokrakämppään jouluisen kudotun liinan seinälle ja valaisi sen jouluvaloilla ja kun mun poika toi koulusta jouluisen kuvistyön kotiin niin laittoi senkin seinälle, ja sitten kuusen ja sen valot... Ja kun se lämmitti nyt la iltana meidän ulkosaunan niin oli valaissut saunapolun ja saunankin kynttilöillä. Joskus se yllättää = )

Mulla on hirveä kamppailu makeanhimon ja toisaalta kilojen kanssa. Haluisin ettei paino nousis enää loppuraskaudesta kamalasti mutta toisaalta voisin syödä joka päivä karkkia. Ihan hirveetä!

Selkäkivut on helpottanu kun voin ottaa särkylääkettä. Illalla otettu särkylääke laukaisee kivun niin ettei se ihan heti (seuraavana tai sitä seuraavana päivänä...) ole uudestaan kipeä. Uni tulee helpommin ja on syvempä kun ei tartte kivuissa pyöriä.

Aurinkoista maanantaina kaikille helmenkantajille!!

Mymmeli ja myllertäjä rv 28+1

Austenille: Et ole ainoa masentunut... Mua vaivaa sama ongelma. Onko sun masennus ihan diagnosoitua vai miten?

Masuasukille kuuluu hyvää oltiin perjantaina neuvolassa ja kohdunsuuntilanne ja sydänäänet yms. kunnossa. Ainoa asia, josta sain vähän moitteita oli tuo painon turhan nopea nousu. Nyt jäi herkut pannaan ja lenkkeily alkoi...

Väsyttää niin paljon, etten jaksa tämän enempää tällä kertaa kirjottaa.

Hitsi, kun olen koko päivän yrittänyt tavoittaa terveydenhoitajaa, kun pitäisi saada tietää se tarkka hb-arvo. Kun oli sormenpäästä mitattuna tippunut kuukaudessa 142-->113. Tai onhan se aika selvää, että on joka tapauksessa tippunut niin, että pitää alkaa syömään rautaa. Ehkä tämä väsymys johtuu siitä, vaikka luulen, että suurin syy on se, että nukun ihan liian vähän ja huonosti. En vaan saa itseäni illalla aikaisemmin nukkumaan. Yleensä alan nukkumaan klo 24-01 välillä ja herään klo 8 pintaan. Mun ei tartte välttämättä käydä yöllä vessassa, mutta herään joka tapauksessa monen monta kertaa, kun paikkoja kolottaa. Onneksi esikoinen on nukkunut viimeiset 5 yötä heräämättä!! Poika on siis 2,5 v, mutta on kesää lukuunottamatta herännyt lähes joka yö ainakin 2-5 kertaa huutamaan. Pitäisi siirtää poika vaan omaan huoneeseen nukkumaan, mutta kiva, jos alkaa sitten taas heräillä.

Meilläkin oli tänään pakkasta pari astetta. Olin pojan kanssa puistossa reilut puoli tuntia ja tuli kylmä. Vaikka oli jo tosi paljon päällä. Siirryin paksumpaan ulkoilutakkiini ja se onneksi mahtuu vielä päälle. Mun siistimpi " kaupunkitakki" menee enää just ja just kiinni. Sen jälkeen pitää pitää tota ulkoilutakkia joka paikassa ja se ei ole kovin kaunis. Vatsa on kasvanut parin päivän aikana niin, että on ihan just saman kokoinen kuin esikoisesta ihan viimesillään. Hassua, että esikoista odottaessa maha oli todellakin näin pieni.

Joillakin on ollut jo synnytys- tms. valmennuksiakin. Meillä ei ole yhtään. En niitä kyllä kaipaakaan, kun ne oli jokseenkin turhia. Mutta jos kaipaisin, niin niitä ei uudelleen synnyttäjille täällä edes olisi.

Pitäis varmaan alkaa tekemään jotain järkevää. Poika nukkuu päiväunia vielä puolisen tuntia. Tekis kyllä mieli mennä nukkumaan...

T:Fassiloora rv 27+1

mulla on jopa hetki aikaa ennen kuin poitsu jälleen saapuu...harmi kun en sitten saanutkaan lähdetyksi perjantaina sinne Grilliin, tytölläkin olisi ollut leikkikaveri paikalla. Jokos seuraava tapaaminen on mietitty, onhan se pian?

Mitään erikoista ei viikonlopun aikana tapahtunut, autotallimme rakentaminen alkaa olemaan loppusuoralla. Olisihan se ihanaa päästä siitä kaikesta rakennusrojusta eroon etupihalla. Nyt on alkanut toivomaan, että sitä lunta ei ihan vielä tulisi, jotta saamme maansiirtourakan tehtyä vielä ennen talvea. Pakkanen ei tuota urakkaa haittaa mutta lumi onkin sitten jo vähän haitallisempi...Miltähän se tuntuu sitten kun sisälle ei tarvitse vaappua hatarien lavoista kyhättyjen rappujen kautta : )

Jouluvaloja sain sisälle laitettua..ulkovalot saavat vielä odottaa kun en ole ehtinyt havuköynnöksiä väsäämään (= en ole nähnyt mitään metsän hakkuualuetta lähettyvillä..jotta saisin havuja. Ensi viikonloppuna täytynee lähteä vähän kiretelemään).

Onko muut helemet kunka väsyneitä? Itsestäni tuntuu, että jaksan olla valveilla vain pari tuntia. Yöt on minullakin tosi katkonaisia. Joku kirjoitteli, että kun herää vessa käynnille niin sen jälkeen unta vaikea saada, minulla sama tilanne.

No nyt täytynee jatkaa työntekoa...palaillaan

Marcel 29+

Enpä päässyt minäkään perjantaina, harmittaa kovasti. Tuo työ vie kaiken energia, olen iltaisin ihan poikki, nuokun vain sohvalla ja muistelen niitä aikoja kun sain jotain elämässäni aikaan...

Austenilla masennus jatkuu, en tiedä mitä tästä seuraa. Mikään ei huvita, ei vauva eikä mikään vauvaan liittyvä. Pitäisi ostaa pinnasänky ja turvakaukalo ja ilmottautua taas uuteen synnytysvalmennukseen, mutta ei huvita. Lauanatain synnytysvalmennukseen en vain mennyt. Huomenna neuvolalääkäri, sinne on kyllä pakko raahautua vaikka mikä olisi.

Mutta iloisempaa viikonalkua teille kaikille!

Austen

.. tai no, ei tätä miksikään oikeaksi masennukseksi voi sanoa, mutta nyt on vähän alavireinein päivä :(

Jotenkin v***ttaa ihan suunnattomasti. Eilen käytiin kattomassa niitä omakotitaloja ja ihastuttiin sit toden teolla yhteen. Nyt on sit koitettu linjat kuumana kysellä lainan perään. Melko vasta olimme pankissa alustavasti juttelemassa asuntolaina-kuvioista. Silloin ei mitään varmaa ollut tiedossa, mutta kuitenkin siellä istua pönötettiin ja keskusteltiin ja laskettiin pitkä tovi. Hintahaarukka meillä oli jo silloin hyvin hanskassa. Nyt sit tarttis TAAS mennä käymään ja täyttää ties mitä lippulappua, että sais edes alustavaa tarjousta / päätöstä. Pöh. Taustalla tässä on armoton kiire, sillä ko. talosta on tänään tehty jo kaksi tarjousta, jotka myyjä on hylännyt. Ehkä kolmaskin tarjous on tänään tehty, en tiedä. Huomenna se ehkä selviää. Talo myydään tämän kuun aikana, sillä myyjällä on kiire. Eli tätä rahoituspuolta ei tässä enää kovin pitkään kärsi vatvoa, tai homma menee ohi suun.

Ei olisi totta vieköön pitänyt vaihtaa pankkia. Vanha pankkini sijaitsee kaukana toisella paikkakunnalla, mutta siellä tällaiset asiat hoidetaan etänä ja asiakas tulee vaan allekirjoittelemaan lappuja pankkiin. Lainaakin saa nostettua lisää pelkällä puhelinsoitolla, jos on niin akuutti tilanne. Ei tartte minkään kuittien kanssa ravata siellä tiskillä jatkuvasti.

Anteeksi tämä tympäisevä ja tylsä vuodatus, mutta kun nytkin täällä kämpässä on lämmintä 17 astetta, niin rupeaa se tämäkin luukku vähän jo ahdistamaan... Skriiks! *repii tukkaa päästään*

Mahassa on kaikki hyvin. Kiitos kun jaksoitte " kuunnella" :)

Eli ei mitään ihmeitä kuulu tännekään. Viikonloppuna iski jotain käsittämättömiä pistoja lantion seudulle kun reippailin vähän enemmän koiran kanssa. Sellaisia, että yhteen kohtaan pistää ihan älyttömästi ja just lonkkaluiden yläpuolella -onko muilla?? Piti pysähtyä hetkeksi ja sitten taas jatkettiin. Koira tuntuu yllättävän kuuliaisesti tottuneen siihen, että kävelyvauhti on hieman hidastunut normaalista. Saas nähdä mikä se vauhti on tammikuussa :-)

Masu on jotenkin muuttunut kovemmaksi. Mietin, että ehkä naperolla on jotenkin tilat käymässä ahtaaksi ja vatsa muuttuu pinkeäksi? No, napa on ainakin vielä ihan paikallaan, että on siellä vissiin vielä kasvun varaa... valitettavasti paisumista siis tiedossa jatkossakin.

Torstaina vihdoin neuvola. Kuten jossain aiemmin sanoin niin ei tosiaan ole 8 viikkoon ollut vaikka muistaakseni niitä pitäis olla kerran kuussa? Vantaalla on vissiin joku säästökuuri?? Eka synnytysvalmennus 5.12. -kauhusta kankeana jo mietin, että kuinka lujaa se todellisuus sitten ensisynnyttäjään iskeekään? Mä takuulla triplaruksaan kaikki puudutteet -otan sellaisen kokovartalopuudutuksen heti alusta alkaen enkä edes yritä leikkiä mitään sankaria. Hitto mä pelkään hammaslääkäriäkin kivun vuoksi niin miten sitten synnytyskivut?

Yllättävän hyvin olen viime öinä saanut nukuttua. Yleensä herään kerran yössä vessaan ja yleensä saan myös unta heti sen jälkeen. No, on näitä valvomisia sitten aina välillä 2-3 tuntia tyyliin klo 04 alkaen. Todella mukavaa -varsinkin arkisin.

Eipä sen kummempaa. Masukki on tasaisen aktiivinen eli ilmeisesti kaikki on reilassa. Perjantaina käytiin hakemassa pinnasänky, joka löytyi tuolta osta & myy palstalta.

rv28+6

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat