Seuraa 

Alkuviikon kuulumisia....

Sivut

Kommentit (32)

Tää on niin jännää kun alkaa porukka saamaan vauvoja... :D Myylläkin näyttäää olevan ne tärkeät hetket menossa kohta.. Jännittää toisten puolesta.

LAHJA!!! Milloin sulla oli se aika äippäpolille?? Mä just hain postin ja aika sinne äitiyspolille on perjantaina 10 aikaan.

Saa nähdä ollaanko sitä viikonloppu täällä synnyttämässä vai mahtaakohan ne siirtää sen käynnistyksen sitten alkuviikolle, jos tahtovat käynnistellä....? :/ Vähän mietityttää että alottaako ne tosiaan sen käynnistyksen sit perjantaina, viikonloppukin tulossa ja niin. Vaan toisaalta, mitä sitä pitkittelemään sitten enää. ;) Voi ei malttais oikein odottaa.. Käynnistäisivät vain. Pääsis tästäkin odottamisesta. :) Pääsis tosi toimiin. Mies ainakin odottaa ihan kuumeissaan että joko se nyt syntyis sitten.

Mutta nyt koirien kanssa lenkille. Lämpimiä joulutorttuja tullut syötyä jo kaks kipaletta.. :P Mut kun ne oli NIIIIN hyviä.

pikaisesti piti tulla kommentoimaan TIKRULLE että mulla oli ihan samanlainen kipupiste ylämahalla jokunen aika sitten. Tosiaan, mistelma ilman mustelmaa ja kaikki liikkeet ja nostelut etenkin tuntu kun puukkoa siinä kääntäisi..

muistelin että esikoisesta oli ihan sama juttu..enkä sitten huolestunut.. Täälläkin kyselin asiasta monilla oli samaa.. Vauva ilmeisesti painaa siihen jotenkin. Mulla oli esimerkiksi vauva sillon pää ylöspäin ja se pää painoi siihen.

Kesti mulla nyt tälläkertaa 5 päivää ja sitten meni ohi!

ja nyt toi esikoinen tuolla hermoo palapelin kanssa ...pakko mennä.....

narnia 37+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

NYT MUA ALKAA JÄNSKÄTTÄMÄÄN KUN JOULUISET ALKAA SAADA LISÄÄ VAUVOJA!!!MYY,ANNORA JA QUARRA JA KUKA MUU LIE SEURAAVAKSI.mäkin haluun....=)

Olipas törkeä lääkäri,voi,joudunko mäkin perjantaina sen tylyn lääkärin kovakouraiseen ronkkimiseen=/,Seinäjoen se ukko oli aivan kamala mutta mä vaadin sektion!!!vaikka ennemmin lähtis tulemaankin,mistä ei kyllä mitään merkkejä vielä...siskoonsa vauva tullut,jaksaa olla loppuun asti hyvin=).

Jään odottelemaan keltä seuraava vauvauutinen tulee!!!!

Mitähän Minealle kuuluu ja pienelle?toivottavasti vain hyvää.

äitiliini edelleen 38+3 tai jos ultran mukaan niin 39+1

Meillä ei siis yleensä olla vielä tähän aikaan hereillä.

Mutta tänään on tytön lääkäri klo10 ja oma neuvola klo11.

kyllä tuo paino heittelee.Eilen illalla näytti 1kg enemmän kuin tänä aamuna.Söin tässä reilun viikon mielestäni aika vähän ja jopa melko terveellisesti mutta silti näyttää painoa tulleen.No tosin viikonloppuna erehdyin sitten herkuttelemaan.

Yöt on katkonaisia eikä uni meinaa millään tulla.

Annora:Teillä on varmasti tosi jännät paikat.Itse mietin aika paljonkin että millonkohan vauva syntyy kun on la jouluna ja sitten vielä on se uusi vuosikin siinä lähellä...

Ei tässä varmaan muu auta kuin lähteä hoitamaan asioita.Pitää viedä kelaan papereita jos vaikka saataisi hoitolisää esikoisesta (tai mitä se nyt olikaan)

Nyt kun en ole tänne joka päivä kirjoittanut niin on muuten viikot mennyt hieman nopeammin.Lukemassa käyn kyllä päivittäin.

Rvko35+1 Muuten jos la on lauantai(40+0) niin eikö tänään olisi 35+2.Neuvolassa laittavat aina maanantaina +1 niin sen mukaan olen elänyt.No päivä sinne tai tänne...Nyt odotan ennemmän että viikot kuluvat.

ENSI VIIKOLLA mulla on LA!!!heh,tajusin just äsken..voi rähmä!!!!!

*saat toki vauvani syntyä jo tänään jos haluat ;)*

Loppuen lopuks tää aika on menny hurjaa vauhtia.Nää viimeset viikot vaan tuntuu kaikista pisimmiltä :P kun periaatteessa voi koska vaan alkaa tapahtua.Ei kyllä pitäis odottaa ennen laskettuu pv yhtään mitään..siksi tää aika varmaan tuntuukin pitkältä.matelee matelee ja tikru pomppii levottomana himassa eikä pysty keskittyy mihinkään.Levottomuus kohtaukset on lisääntymään päin.Yks päivä kun täällä niistä mainitsen,siis siitä ' jännä-kakka' olotilasta.Huh,ne on sitte rasittavia.Eilenkin päätin vaan lähteä kävelylle kun tuntu ettei muuten rauhotu :P grrr,syntyis jo!!!!!!

Annora!!Voi jukra..hirrrrmuisesti tsempparia sulle!!Tuntuupa jännältä.Yritä nyt kuitenkin levätä nää vikat päivät että jaksat sitten pakertaa ;) Ja heti tuut meille kertoo kun pystyt että mitä tuli ja miten meni!!!Me pidetään sulle peukkuja pystyssä!!!!!!!! :DDDDD

Auts,mulla taas pari päivää ollu tossa masussa sellanen kipupiste!!Siis iho on pieneltä alueelta ylävatsalla ihan kosketusarka,tuntuu kuin olis mustelma mutta mitään ei tietty näjy.Ja kun vauva tunkee tai yrittää potkasta (raukalla ei oo enää oikeen tilaa kuin venytellä..) siihen kohtaan mä ulvon kivusta kun sattuu niin paljo!!!En käsitä mikä se voi olla... ://

Taidan tänään yrittää rehkiä hieman ;) jos ottais imurin kouraan ja pistäis hösseliks :D Jos ei synnytys käynnisty niin tuleepahan taas siistiä ;) (..niin ja selkä kipeeks..) Ja illalla jos menis taloyhtiön lenkkisaunaan ja sen perään vielä pupuilis ukon kanssa ;) mitäs siihen sanotte?toimiikohan kun kaikki 3S:ää tekee samana päivänä??? Yritetään ainakin :DDD

-Tiggr&Nasu 38+4 *musta tuntuu että oon ollu raskaana VÄHINTÄÄN 2vuotta!!!!!*

vaan täältäkin. Hyvin nukuttu yö taas takana ja uusi viikko alkaa. Mulle on ilmeisesti alkanut tulla turvotusta, kun kengät alkaa puristaa ja käsiä ei oikein saa nyrkkiin. Viime yönä oli pitkästä aikaa taas oikean käden kolme sormea puutuneet, mullahan oli kauan se vaiva että kävet puutuivat ja niitä alko särkemään.

Oon lukenut aina sieltä täältä häntäluun mahdollisesta vaikutuksesta synnytykseen? Mua on joskus kakarana potkastu häntäluuhun sillä seurauksella että en edelleenkään voi tehdä jotain jumppaliikkeitä (esim. takapuolen varassa lattialla jalat ilmassa ja puolta vaihtaa). En myöskään ole voinut laskea kunnolla mäkeä muuten kuin vaan toisen pakaran varassa jne. Sitä ei ole koskaan tutkittu, mut kannattaiskohan mun ottaa asia puheeksi neuvolassa/lääkärillä, mitäpä luulette?

m.tt, tasan 35

...no huh!!! Enpä ikinä uskois, jos en ite ois ollu paikalla.

Lääkäri oli tosi törkee!!! MUlla on kolme syytä, miksi mulle tehtäis sektio. Ja tähän mennessä KAIKKI ovat olleet sitä mieltä, että ilman muuta. Eli ekassa synnytyksessä repesin III asteen repeämän joka ei tahtonut parantua ja vaati myöhemmin korjausleikkauksen. Toinen syy on, että toisessa synnytyksessä tyttö jäi tosi pahasti jumiin hartioistaan, oli niin iso. Kätilö tuumasi, ettei täältä tule grammaakaan isompi. Kolmas syy on minun vereni vasta-aine.

Nyt tämä lääkäri NAUROI MULLE PÄIN NAAMAA, ETTEI MULLA OLE AINUTTAKAAN LÄÄKETIETEELLISTÄ SYYTÄ SEKTIOON!!

Mä en meinannu uskoa korviani. Kyseli vaan, että miksi sektioon, kun ei ole syytä. Sitten se ilmoitti että ainut syy on minun pelkoni synnyttää. yritin sille sanoa, ettei mulla synnytystä kohtaan ole pelkoa, ei todellakaan, koska itse synnytykset on menneet suht hyvin.

Mies hermostui ihan totaalisesti ja siitä tulikin mielenkiintoinen arvio...

Tuloksena kuitenkin 15.12 sektio eli 2 pv ennen laskettua aikaa. Eli lääkäri ainakin takasi sen, että tää lähtee sitä ennen itellään, molemmat edelliset on nimittäin tullut aikasemmin.

Vauvalla kaikki oli hyvin, kooltaan 3200g.

Että tällanen käynti.

Mutta onnea teille kaikille, joilla alkaa käynnistelyt lähestyä.

Käry 36+2

Ehdinpä minäkin pinoutumaan välillä - näin mammiksella kun on niiin kova kiire ;) Esikoinen lähti äsken kouluun ja olen kohta siivonnut kaikki paikat, mitä tästä talosta löytyy. Kumma vimma.

Anorra: Vauvalla ei pitäisi olla mitään hätää viikkojen puolesta! Esikoiseni syntyi vkolla 34 ja kaikki meni silti siihen nähden ihan hienosti. Tsemppiä!

Omaa masua välillä: lääkäri sanoi viime viikolla, että kohdunsuu on auki yhdelle sormelle ja pehmentynyt ja kaula lyhentynyt... ei välttämättä merkkaa tietty mitään, mutta vuodin loppupäivän vertakin tutkimuksen jälkeen, kun " paikat" on kuulemma jo aika valmiit. Epäili ettei ainakaan la:ta pidemmälle menisi, huoh. Lisäksi vauva on jo hyvin alhaalla. Mies kyselee jo jatkuvasti, että jokos kohta lähdetään :) Masu ei neuvolankäyrien mukaan ole mikään iso - alakäyrää mennään ja lekuri arveli että täysiaikaisena vauva olisi enintään 3,5 kg, joten kai hän tuolta mahtuu tupsahtamaan...

Onko muilla jo nimet valmiina mietitty tulokkaalle? Meillä ne on olleet sekä tytölle että pojalle päätettyinä jo muutaman viikon. Sopuun päästiin tässäkin asiassa :)

Jaa juu, vielä turvakaukalosta. On muuten todella lyhyet turvavyöt Volvossa: ei toivoakaan että Baby Safe Plus olisi mahtunut niihin vöihin. Täytyi sitten tyytyä testikolmoseen, siihen Britaxin toiseen kaukaloon. Nyt on sitten sekin hankittu eli kaikki on valmiina vauvaa varten.

Vanuke 36+1 (ja viikko täyttyy sunnuntaina, meillä sekin lasketaan ;)

Mua kypsyttää niin taas.....olen Annora kateellinen melkein sulle kun pääset synnyttämään,mä en jaksais enää yhtään päivää ja tuskallista yötä näiden kipujen ja ison jättimahan kanssa...

mutta ONNEA KESKIVIIKKOON ANNORA ja tsemppiä,ihana palkinto synnytyksestä odottaa,mä ite synnyin 37+2 viikolla ja kaverin lapsi 35+5 ja kaikki meni hyvin että aivan hyvät viikot sulla jo on!!!

Mua supistelee joskus mutta kivuttomasti ja ohi menee.Lauantai oli kumma päivä kun supisteli koko päivän vähän väliä.Maha vaan oli kivikovana,mutta illalla loppui.

No,perjantaina se äitipolikäynti mulla ja vihdoin saisi sen sektiopäivän!!

Vaikka kuinka ajattelen että luultavasti ensi viikolla viimeistään meidänkin vauva syntyy eikä siihen ole kauaa niin joka päivä ja yö tuntuu tuskaisen pitkältä vaikka koitan nauttia vielä näistä liikkeistä ja potkuista,viimeinen raskauskin kun on...

äitiliini ja big maha rv 38+3

Kärylle heti kärkeen kysymys, kävitkö Taysissä synnäriarviossa? Kuka lääkäri sulla oli?

Täällä kaikki ennallaan ja hyvin. Vatsa näin illasta kipeä ja liitoskipuja on, mutta eipä mitään kummempia. Vauva perätilassa edelleen eli puskee tuohon kylkeeni. Meinasin, että jos sinne Vammalaan olisi päässyt sitten aikanaan synnyttämään, mutta nyt olen vähän haudannut niitä suunnitelmia jos tämä ipana ei ala kääntymään ja vähän siltä nyt näyttää. Tietääkö Pirkanmaalla asuvat, että tehdäänkö Vammalassa sektioita eli näin kun vauva on perätilassa? Ensi viikolla lääkärineuvola ja sitten todennäköisesti synnäriarvioon Taysiin.

Viikonloppu mennä vierähti mukavasti. Käytiin pesueen kera Heurekassa. Oli joku lastentapahtuma ja kyllähän oli populaa. Lapset kyllä tykkäsivät siellä riekkua. Oli väsynyttä porukkaa, kun ajeltiin takaisin kotia päin. Sunnuntaina käytin lapsia ratsastamassa.

Pienempikin oli kuin Hangon keksi shettiksen selässä:)

Tsemppiä synnyttämään lähtijöille, käykäähän täällä sitten kertoilemassa kuulumiset.

t.Vipeka 35+1

Annoralla siis samantyylinen tilanne kuin mulla. Pikkanen vauva ja käynnistys edessä. Mulla se mahdollisesti on torstaina, jos niin nyt päättävät. Senhän näkee sitten kun sinne äippäpolille menen tarkistukseen, että onko se vauva nyt kasvanut vai ei. Meillä on sun kanssa muutenkin yhtäläistä tässä odotuksessa: rauhalliset muksut. :) Pistää miettimään että liittyykö se tuohon " hitaampaan" kasvuun, pieneen kokoon.. yms. Tiedä häntä.

Mulla oli tänään neuvola. Paino noussut taas vähän, 700g ollaan nyt plussan puolella ekaan neuvola punnitukseen ajateltuna. Ultrattiin mutta ei mittailtu kummemmin kun vasta äitiyspolilla silloin olin. Paineet oli kohollaan, taas jälleen kerran.. Saa nähdä vaikuttaako sekin sitten loppuviikosta siihen käynnistyspäätökseen. Hemppa oli noussut vaikka ei mikään matala oo koskaan ollutkaan, 129 nyt muistaakseni. Kaikinpuolin siis ihan ok asiat. En saanut nyt uutta aikaa, pitää soittaa sen äitiyspolin jälkeen jos eivät käynnistää ala.

Nyt oon jo alkanut toivomaan että käynnistäisivät. :D *aluksi sitä pelkäsi ja nyt jo toivon* ei siksi että olo olisi jotenkin kurjan hirvee, vaan suoraan sanottuna...en tykkää olla raskaana, enkä tykkää tästä mahasta.. :/ Outoa kenties. Vauvaa odotan kuin kuuta nousevaa ja tärkeä hän on jo. Mutta vain tää raskaana olo yleensäkin ottaa päästä, kun kaikki saa tunkea niin iholle, udella ja kysellä ja sit kun maha näkyy niin kaikki hymistelee ja tuijottelee.. Ja ihteä vaivaa olla näin huomion keskipisteenä.. 8-/ Mä seinäruusuna olemiseen tottunut en tykkää.. :) No mutta, kohtapa tää muutenkin alkaa oleen lopuillaan tää odotus.

Mutta pitää käydä ottaan kakku uunista ulos. :) Innostuin taas leipomaan vaikka paino olikin noussut sen 700g viikossa... :/ Vaikka en oo mitenkään älynä herkkuja syönytkään!!?? Miten se nyt näin loppua kohti näyttää päättäneen nousta.. Plaaaaaaah

Quarra ja tirriäinen rv37+6 *eikä kerrota kumpi se tirriäinen on.. :) Salaisuuuuuuuush*

Mä olen totaali kyllästynyt!!!!!!!

Masentaa,en hitto vieköön jaksais enää sekunttiakaan!!!!!!!!!!!!!!!

ässät ei auta prkl mitä tässä pitäis tehä.

Huhuh, täällähän on monella jo tosi paikat kyseessä; onnea vaan jokaiselle matkaan!!! Itse kärvistelin perjantaina tuskissani, kävely ym kumartelu teki älyttömän kipeetä, ja aamupäivän supisteli aika kipeestikin. Mutta eipä nuo mihinkään johtanut:/. Viikonloppu meni sit rauhallisemmin, mutta tänään joka askel tuottaa kauhean viiltämiskivun häpyluuhun, välillä menee ihan kokonaan jalat alta... Ja supistelee, mutta ne ei ole hirveen kipeitä, tukalia kylläkin. Mutta kyllä tässä jo odotelaan että päsis toistoiminn! ja Tosiaan, Tikru kun mainitsi että sillä on ensi viikolla LA, ni piti ihan kalenterista kattoo, että totta tosiaan, ensi viikolla on jo joulukuu!

Nyt pitää lopetella, koitan huomenna ehtiä kommentoida muitakin...

T:H-H rv37+5

Annora! Mä yhdyn täysin äitiliinin sanoihin, että olen kades ja niin kypsä tähän omaan olooni, että jos ei järki panisi vastaan, lähtisin minäkin mieluusti jo synnyttämään! Kyllähn mä tiedän, että mikäli masussa on kaikki ok, niin parasta pötikälle olisi tietenkin loikoilla siellä vielä vahvistuen muutama viikko, muta kun en vaan enää muuten ole jaksaa tätä oloa! Luonto tämän kyllä hoitaa, kunnon supistuksia ja kipuja oikein vartoaa kuin kuuta nousevaa, kun on tarpeeksi pitkällä tässä lystissä.

Sitä paitsi haluaisin jo niin nähdä, kuka se sielä sisälläni jytkyttää ja mukiloi mua sisäisesti! Niin kauan on jo joutunut haaveilemaan tulevan lapsen persoonasta, sukupuolesta ja ulkonäöstä, että kaipaus ja into tutustua ihan oikeasti tähän ihmiseen on valtava. Esikoispoikaa on riemastuttava (ja tinttakohtausten tullessa vähemmän riemastuttava!) seurata, sitä uskomatonta kehitystä ja pojan oman luonteen esillekasvua, joten kovin olen utelias kokemaan, miten erilainen hippula tästä toisesta sukeutuu.

JA vasen puoli selästä on tohjona, en voi nukkuakaan sillä puolella enkä istua kymmentä minuuttia kauempaa (nytkin tätä kirjoittaessani alkaa jo vihoitella). Leikkipuistossa en aina pysty juoksemaan päättömän poikani perässä, kun olen kuin mikäkin möhköfantti, sukkikset ahdistavat, ja tää ikuinen heikotus alkaa sieppoa, vaikka tiedän, että katoaa kuin pieru Saharaan, jahka synnytys on tapahtunut. ELi kaikin tavoin: Tämän tällä hetkellä hikkaavan palleron ottaisin mitä mieluiten käsivarsilleni! Tietäen kuitnekin, että onhan sen saatava vielä hetki tuolla hikkailla ja pingotella.

No niin, mun piti vastata johonkin muuhunkin, mitähän se oli...? AInakin Tikrun levottomuuskohtaukset: nÄin kun heikottaa, niin ei oikein jaksa olla muuten kovin levoton, mutta se iskee usein makuullepantuani: jaloissa kihelmöi, jokin ihme jännittää aivan hirveästi, on pakko sätkytellä raajoja ja koettaa rentoutua, kun muu liikkuminen on niin äärettömn vaikeaa (mä en ymmärrä, miten esim. talvikengän veto jalasta pois toista jalkaa vasten voi sattua niin lujaa häpyyn! Kaikki pienikin ponnistus tuntuu siellä heti himovihlomisena.)

Hmm... Kyl mun piti vielä jotain sanoa, vaan ehkä hiukan myöhemmin! Nyt riisipuuroa hämmentämään!

Vitanova rv 34+4

ANNORA: Kaikkea hyvää keskiviikkoon. Ei kannata jännittää käynnistystä, minullakin esikoisesta laitettiin tippa ja oikeastaan se oli ihan jännittävää! Otat lukemista mukaan (jos ehdit ja pystyt lukemaan heh) Ja vauvakuulumisia odottelemme!!!

(.) Täällä selkä aivan p---na. Pienikin väärä liike niin johan revähtää. Muuten onneksi ihan ok olo, tässä odotellaan viikkojen kulumista. Keskiviikkona mullakin neuvolalääkäri, ihan varmaan paikat on vielä kiinni ja kiinteitä :( Jotenkin toivois että tämä vauva syntyis hieman aikaisemmin koska esikoinenkin oli jo rv 39 niin iso.. ja jos tämä nyt menee perinteen mukaan että seuraavat aina hieman isompia niin..höh... no ei mua pelota muuta kuin se että jos TAAS mennään sektioon...

Eilen iski pieni siivousvimma... imuroin kukkasen lehdetkin :O

Meidän suvussa on nyt kaksi miniää minun lisäksi joille tulossa vauva keväällä 06.. aivan ihanaa että meidän jässikkä ja pikku-Ilona saavat lisää serkkuja!!! Niin se vauvakuume valtaa vain koko suvun joskus :)))

Jeps... hyvää päivän jatkoa.

t. Beal rv 35+2

Heippa jouluiset....

Aamulla kello seitsemän heräsin ja nousin ylös ja samantien tunsin supistuksen ja hetken päästä jo toisen. Menin kuumaan suihkuun koska ajattelin niiden rauhoittuvan ja pääsisin lähtemään kouluun tärkeille tunneille. Lähdinkin klo.8 ja supisteli edelleen ja kello yhdeksän ilmoitin koulussa että minulla on läääkäri en viitsinyt mitään synnytyksestä vielä mainita, ajattelin että on kumminkin turha reissu). Soitin synnärille ja käskivät tulla tarkistuttamaan tilanne. Käyrille ja supistuksia tuli 7 min. välein, kohdunsuun sormelle auki. Vauvan pää ei ollut vielä kunnolla kiinnittynyt, joten jos menee lapsivedet niin heti ambulanssilla sairaalaan. Pääsin kotiin supistuksia odottelemaan ja nyt makuuhuone ässä käytetty, siivottu ja just palasin 45 minuutin rääkkilenkiltä mieheni kanssa.

Supistuksia edelleen n.10 minuutin välein.

Veristä vuotoa on tullut ja alaselkä on v.... tulessa.

Saa nähdä pääseekö tässä vielä tänään synnyttämään vai vieläkö tässä vaan harjotellaan. Kätilö sanoi että selvästi jotain on tapahtumassa mutta se voi syntyä tänään, huomenna tai viikon päästä.

Painoarvioksi antoi 3900g KÄÄK!

Jos nää ei kohta voimistu nää supistukset niin meen sinne ja käsken niitä vauhdittamaan kun niin järkyttävän kokoinen lapsi kuitenkin tulossa. Toivoisin että vähän käynnistelisi, koska esikoisen (4625g) oli aivan tuskainen.....

Että täällä tälläistä....

Myy81+junior 37+0

Joop, lauantaina oli sitten pikkujoulut, ja täytyy sanoa että oon kyllä varsinainen rautamamma... Kivaa oli ja sen kerran kun pääsee, pinnistellään sitten mahdollisimman pitkään. Olin joskus kahden maissa siskolla jossa yövyin. Että melko hyvin, sanoisin. Ja eilenkään en joutunut kärsimään muusta kun lievästä väsymyksestä. Ajattelin nimittäin, että sunnuntai meneekin sitten suppareita ja muita vaivoja laskiessa. Vetäsin vielä jalkaani n.10cm korolla varustetut saapaat, ja ihme kyllä; ne meni vielä kiinnikin. Oli kyllä jalat vähän (??!) turvoksissa kun yöllä ne pois otin!

Onkos muilla muuten kuuma? Mä oon yleensä varsinainen vilukissa, mut nykyään olisin vaikka ilman vaatteita, jos vois! Yöllä varsinki oon aina ihan hiessä. Ja kun yksi kyljen kääntäminen on yhtä ähinää ja asentamista, ni heti on tosi ahdistava olo.

Muuten täällä on kaikki ihan jees, ei oo supistuksista tietoakaan!

Tällä viikolla olis tarkoitus aloitella kamojen pakkailu. Viikonloppuna äiti tulee luultavasti auttelemaan mua ja mies saa viettää oikein tosissaan (laatu)aikaa pojan kanssa. Saavat luvan lähteä tästä jaloista pyörimästä. Sais edes alulle tätä muuttopuuhaa... Eihän siihen olekaan kun pari hassua viikkoa kun pitäs olla muutto tehtynä. =/

Mulla kanssa neuvolantäti laskee erilailla nää päivät/viikon vaihtumiset. Mut oon niin tottunu siihen että viikot vaihtuu lauantaisin, että oon pitäny siitä kiinni. Päivä sinne tai tänne... Vauveli tuskin korvaansa lotkauttaa, tulee kun on tullakseen! =)

ANNORA!!!! Tsemppiä ja voimarutistuksia keskiviikolle!!! Jännää! Hyvin se menee, usko pois!!! bd

Taidan taas mennä vähän lepäämään; poika kattelee tossa Fröbelin Palikoita dvd:ltä. Palaillaan!

Unikkoinen rv 36+2

Tässä yritän keräillä voimia, kun pitäisi jaksaa hoitaa koko tallin siivous, vesien ja heinien kantamiset ym. ihan yksistään. Siis normaalisti mulla on pikkusisko tekemäs puolet hommista, mutta kuinka ollakkaan se makaa sängyn pohjalla kipeenä. *Parane TOSI pian!!!* Niin tietysti tämä tapahtuu just nyt kun on vähän tuota ylimäärästä heinien kantamista tiedossa... :( Ja mun selkä huutaa hoosiannaa jo pelkästä ajatuksesta. Ja tää varmaan muutenkin käy just siitä levosta mitä th perjantaina suositteli ton verenpaineen takia.. Uuh!

Onpa annoralla jännät paikat edessä! Tai siis onhan meillä kaikilla muillakin väistämättä sama edessä enemmin tai myöhemmin *enemmin, pliis!*, mutta silti.. Hui. Tsemppiä kovasti!

Olikos se äitiliini, jolla oli ollut hyvin saman suuntainen lauantai kun mulla.. Koko päivän tuli vähän väliä, suorastaan jatkuvasti sellasia typeriä kivuttomia supistuksia. Aika ärsyttävää. Sitten alavatsa oli jotenkin omituisesti kipee koko päivän ja välillä oli myös tosi ikäviä menkkajomotuksia. Mutta ei muuta.

Tosta verenpaineesta vielä.. Mullahan se on nyt ollut hieman ikävässä nousussa, ja tosiaan perjantaina th sano et jos yhtään alakaa pää tulla kipeeks, niin tarvii ottaa yhteyttä. No kuinka ollakaan, perjantai illasta lähtien on vähän väliä ollut pää kipee. Ei silleen et ois koko aika, mut aina välillä. Ja on mennyt itekseen ohi. Paitsi eilen illalla alko oleen tosi kipee, ja yöllä heräsin sellaseen päänsärkyyn et panadolia tartti hakee. Nyt sitten pitääkin käydä puolenpäivän jälkeen mittailemassa paineita nlassa.

Ja tietenkin oon jo ehtiny aatella kaikkee kamalaa, mm. just näitä eläintenhoidollisia asioita. Et entä jos tarviikin lähtee äippäpolille, ja siellä otetaankin sisään, niin et pitää jäädä yöksi. Kuka ihme täällä hepat sitten hoitaa kun se systerikin on kipeenä.. No ehkä tuo isäntä yhen päivän pärjäis, mutta mitäs sitten jos mun tarttiskin jäädä pidemmäks aikaa? No tiedän kyllä että turha tollasia on etukäteen murehtia, paineet vaan nousee..

No, ehkä mä nyt yritän mennä ohjeen mukaan " lepäämään" tonne tallin suuntaan..

Päätäkin alakaa taas sopivasti särkee...

Parempia olotiloja muille toivottelee

Lizzbeth ja myyryläinen 35+6 (meniköhän ees oikein..)

Hui, Annorra sullahan tuli pikainen ja yllättävä lähtö (niinkuin synnytys ei muka ikinä ois;)) No toivotaan et vauvalla kaikki hyvin ja et kaikki menis mutenkin hyvin! Ootkohan sit toinen jouluinen joka jakaantuu vai onkohan viikonloppuna joku jo jakaantunut?!

Mulla viime yö meni taas vähän huonommin:( Heräsin vähän ennen 4 ihan kamalaan supistukseen, tai en mä taas tiä oliko supistus, kaippa kun vatta oli kova ja vasemmalle alavattaan SATTU!! Sit kaiken lisäks yritin hengitellä ja olla pallon päällä yms. kaikenlaisia kikkoja niin se ei vaan helpottanut:/ Sit päätin loppujen lopuksi mennä maate sohvalle ja koittaa josko auttais niin kyl mä oon jossain vaiheessa sit nukahtanut.

Sit näin kokoyön synnytys unia, itseasiassa kolme erilaista ;) Ekassa olin tulossa tytön kans puistosta tuossa meidän kävelytiellä ja sit alko alapäähän sattuun ja koitin alapäästä ja vauva tipahti suoraan mun käsille!!!! Oli tosi ison kokoinen ja yksi sieltä vaan tuli! sit toinen olikin sellanen et olin meiän porukoitten vanhassa kämpässä mun vanhassa huoneessa ja kätilöitä ei muutakun välillä käyny kurkkimassa ja loppujen lopuksi synnytin yksin ,humps vaan, eka vauva oli tosi hyvän kokoinen, vähän ehkä pieni, ja se vaan nukkui kun oli syntynyt:) Sit muistin et ainiin sieltä pitäis tulla toinenkin ja koitin alapäätä ja siellä tuntui tosi terävä kova juttu ja ihmettelin et mikähän se on ja sit syntyi toinenkin niin et humps vaan ja toinen vauva oli jotain 10-20cm pitkä!! muuten ihan normaalin olonen, paitsi et se terävä juttu oli sen pää ja tosiaan sen pää oli ihan sellanen terävä, eli vähän kuin kolmion kärki tuo päälaki!! mut vauvat oli ihan ok ja kun kätilö tuli niin ne pötkötteli meitin nojatuolissa ja käskin tyttöä vahtimaan et ne ei tipu :D Sit kolmas oli sellanen et taas oltiin mun vanhassa huoneessa ja siel oli sellanen mukava mies lääkäri joka tutkikohdunsuun tilanteen meitin nojatuolissa ja tuumas et onpas yllättävän alhaalla!!! (kun oikeestihan mulla on kauheen korkeella vielä nuo vauvelit) Loppu unta en muista et synnytinkö vai en ja missään unessa ei ollut sukupuolista tietoa!

Kummallisia unia :O

Ja nyt kun pelottaa öisen supistelun takia et josko tarvii johkin lähtee niin tuo ukon retale on UNOHTANUT KÄNNNYKÄN KOTIIN!!!!!!! En sit tiä miten sen kiinni töistä saan, täytyy yrittää varmaan soittaa sen yhelle työkaverille joka on myös muutenkin meitin kaveri!

Sit vähän mietityttää uskallanko lähtee tytön kans ulos, nooh kaippa sitä vois ainakin yrittää lähtemistä. Jotenkin vaan tuntuu et joka paikka on kipee:/

Oho, tulipas jaariteltua, onneksi olkoon jos loppuun asti luit;)

Maanantaita kaikille!

Rölli-peikko ja tylpykät 34+2

En jaksa pitkästi kirjoitella, joten tulin vaan vielä ilmoittautumaan vahvuuteen :)

Kyllä on jännää kun alkaa käynnistyspäiviä sateleen... Ja jollain supistelikin jo hyvään malliin, tsemppiä!! :)

Viime yönä mulla supisteli TOSI kipeesti ja luulin jo lähdön koittavan, mutta vielä mitä! Supparit lakkasivat noin tunnin jälkeen... Heräsin kyllä vielä myöhemmin yöllä kipeeseen supistukseen, mutta sen jälkeen tuli vain yksi lisää ja lopahti taas. Alapäätä jomottelee ja tänään on tullut muutama kipeä supistus, mutta ei muuta. Alan olla aika kypsänä...

No, huomenna oon menossa äitipolille. Sen jälkeen olen viisaampi monen asian suhteen! Laittelen huomenna kuulumisia kun kotiudun polilta.

violet ja masu-Aarre rv 38+3

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat