Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomenta huhtimuorit!!

Uusi ihana viikko edessä!!

Viikonloppu meni niinku aina nopeesti ja olen iloinen ku Jouluvalmistelut on käynnissä! Kortit on tehty ja lahjalista valmis, päätin myös tehdä osan lahjoista itse ja niihin on kaavat piirretty ja kankaat ostettu. Iskee vaan helvetillinen kiiru kun tulee muutto tässä parin viikon sisällä mutta samapa tuo kyllä tässä ehditään. Ihana päästä keskustasta hieman raikkaimpiin tunnelmiin, mun asunnossani on sellanen ongelma että sinne tulee koko ajan jostain kamala tupakan katku ja sitä ei voi kunnolla tuulettaa joten välillä tekee ihan huonoa se haju ja päätä särkee. Ei ole edes parveketta yms. Mutta uudessa on ja uudessa on vielä 12 neliöö enempi tilaa.

Oma napakuukkeli: oli muuten ihan äly kipee lauantaina ku Pikku-J potki koko päivän! Siis mä olin aivan umpiväsyny ehtoolla ja nukahdin jo joskus kympin maissa (tosin mä nukahdan siihen aikaan aina oli pyhä tai arki jos olen pitkälläni=) mutta tosiaan silloin vauva päätti potkia mua koko rahan edestä. Eilen oli hiljasempaa, muutama pieni töyssy mutta ei muuta. Huomenna ois rakenneultra ja toivottavasti hän nyt näyttää kumpi on =) Eilen lenkillä kyllä puuskututti ja huomas että masu reagoi ja enää ei jalka nouse entiseen tahtiin.

46 päivää enää töitä ennen mammalomaa =) Jään varhennetulle ja pidän talviloman ennen sitä ja mulla on viimeinen työpäivä 27.1 JIPPII!!!

Iloista viikonaloitusta kaikille!

Annu ja Pikku-J 20+5

Kommentit (19)

Täällä ollut äiskällä sairaslomapäivä. Illalla tuntui tosi flunssaiselta, ajattelinkin, että saattaa jäädä työpäivä väliin. No, aamulla oli kunnon räkätauti ja heitinpä oksut kaupan päälle. Onneksi miehelläkin oli vapaapäivä, lähtivät sitten tytön kanssa puistoon ja sain levättyä. On kyllä pää ihan tukossa. Onneksi tuo oksentaminen jäi aamulla pariin kertaan. Huomenna täytynee palata sorvin ääreen... Ihan kuumeinen olo, mutta mittari näyttää 35,8-36. Aika alhaista, mitäköhän tuommoinen alilämpö meinaa? Epäilen vahvasti digitaalisten kuumemittareitten toimintaa.

Omassa masussa hiljaista, muutama muksaus ehkä. Pyörisipä pieni nyt kunnolla, ei niin huolettaisi! Mutta komea on masun muoto, näin vajaaksi 18ksi viikoksi. Löysin H&M:n jumppavaateosastolta yhdet kivahkot housut ja ei-jumppikselta takin, joka toivottavasti sopii ainakin helmikuun loppuun. (silloin alkaa ä-loma eikä tarvi niin siistiä)

Voi, olen todella pahoillani ystäviesi puolesta, mam-mam-tilda. Uskaltaako tiedustella, että millä viikoilla? Tuollaiset asiat ovat ystävillekin vaikeita, ei siinä osaa olla kuin olkapäänä tarvittaessa. Jokaisen suru on niin henkilökohtainen. Itse arvositn ystävissäni sitä, että he uskalsivat olla avoimia asian kanssa ja kysyivät vointia. Mutta ei voi tietää, mikä kenestäkin hyvältä tuntuisi. Itse kyllä monille asiasta puhuin, se helpotti omaakin selviytymistä. Tosin muutama (läheinen) ystävä ei tuntunut asiaa yhtään ymmärtävän tuskaisuudessaan.( Mutta se annettakoon anteeksi.)

mam-mam-tilda:

Lainaus:

Kotiin tultuamme vain saatiin ikäviä uutisia; mun ystävä, jonka kanssa kerettiin hetken iloita yhtäaikaisesta raskaana olosta, ilmoitti, että hänellä oli sikiö kuollut kohtuun.. Tuntuu niin tosi väärältä. Tämä oli nyt toinen mun muutamasta oikein hyvästä ystävästä, jolle noin kävi. Toinen ilmoitti ikävän uutisen vasta kaksi viikkoa sitten. Kyllä elämä voi olla epäreilua aina välillä. Hirmuinen huoli on ystävistä, ja suru heidän puolesta.

Muistakaamme me mammat siis iloita ja kiittää hyvin sujuvista raskauksista.

tilda

Mutta toviotan kaikille hyvää masunkasvatusaikaa! Hitsi, ½-väli lähenee täälläkin!

Ja ainoa mahdollisuus kirjoitella päiväsaikaan on kun likka on kipeenä. Tulin eilen Helsingistä viikonlopun koulutusreissulta ja mikä ihana yllätys, likka kuumeessa. Toisaalta kiva jäädä kotiin rasittavan viikonlopun jälkeen mutta ei oo kiva kuunnella tota hirveetä yskimistä ja räkimistä. Tosin likalla on niin korkee kuume että nukkuu paljon, joten tässä kerkee vähän tehdä kotihommia.

Oma napa voi ihan hyvin. Potkuja tuntuu vaihtelevasti pitkin päivää. Kattelinpa tuolla messuilla muita vauvamahoja. Aivan kadehdin niitä joilla on vaan sellanen sievä pieni tai isompi pallukka tossa edessä. Meikäläinen kun leviää tasaisesti joka puolelta eikä selvää vauvapalloa näy. Taitaa olla toinen likka tulossa kun tälleen leviää samaan tapaan kuin ekassakin raskaudessa. Olis vaan se poikakin tosi toivottu tänne maalaistaloon. No, rakenneultra on reilun parin viikon päästä. Jospa siellä sais vastauksen tähän mieltä piinaavaan kysymykseen.

serafiia 18+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Hei kaikki! Ei ole ollut paljon mitään raskausoireita, mutta äsken tuhdin lounaan jälkeen ollessani pyykkäämässä kumarruin alaspäin, niin tuli oksennusta hieman suuhun. Nyt se närästys ilmeisesti alkaa...

Tulevan lapsen liikkeet on jo tuntunut jotain pari viikkoa vaimeana mylvintänä. Istukka on edessä suojaamassa potkuilta. =)

Kohdunkovettumista on minullakin ollut, tosin ilman muita tuntemuksia. Viime aikoina ei niinkään.

Mukavaa joulunodotusta kaikille! Nyt pitää rueta pakkailemaan muuttolaatikoita ja kipaista välillä miehen kanssa pankissa tekemässä asuntokaupat.. Tällaista pientä touhuilua on, joten raskaus ei aina ihan päällimmäisenä mielessä.

19+0

Viikonloppu meni todella nopeasti.Eipä kerennyt tekemmään mitään ihmeellistä.

Ensi viikonloppuna on isännän synttärit,ei kyllä halua lähteä mihinkään niitä erityisesti juhlimaan.Riittää kuulema kakkukahvit kotona.

Jos sitten ensi viikonloppuna vähän jo laittelisi jouluvaloja ja alkaisi poitsun kanssa tekemään joulukortteja.

Jokos muilla alkaa olemaan joulupukin konttiin tavaraa?

Meillä on jo aika monta pakettia pojalle hommattuna ja ihan virallisille jouluostoksille sitten lähdemme 3.12 tai 10.12.Meillä isäntä on sanonut,että hän ei joulukuun 20.pvä jälkeen isoihin tavarataloihin astu(Joutui pari vuotta sitten anoppini kanssa aattonaattona odottamaan kassajonossa 2,5 tuntia).Minä sitten teen ne viime hetken unohtuneet ruoka ja lahjaostot.

Itse rakastan jouluostoksilla oloa,ei edes kilometrien jonot saa ärsyyntymään=)

Omaa mahaa;Turvotus on aivan järkyttävä.Äitiysfarkkuni eivät enää mene kunnolla jalkaan,reisien ja lantion kohdalta puristaa ja kiristää niin,että on tuskaista olla.

Jalkapöydät ovat siinä kunnossa,että kenkien laitto on hankalaa ja sormet ovat kuin 10 kappaletta hk:n sinistä.

Kaverinikin sanoi,että ihan käsivarretkin ovat sellaiset " pötköt" ...Päänsärkyä ei onneksi vielä ole.

Esikoista odottaessani sain lievän raskausmyrkytyksen,joka meni ihan levolla ohitse,joten riski piilee tälläkin hetkellä ja oli lievä tai ei niin seurantaahan se vaatii ja lääkärissä käynnin.

Neuvolaanhan se on pakko soittaa tuosta kirotusta turvotuksesta.Uuden neuvolani täti(Täti ja täti,minua nuorempi nainen)sanoi,että jso turvotus pahenee,niin sitten heti soittamaan.On minulla sinne muutakin asiaa:Minulle on annettu kaksi aikaa 30.11 ja 13.12 ja molemmat kelan papereiden täyttämistä varten,täytyy kysäistä,että kumpana päivänä nyt oikein tulen.

Ja sitten vähän siitä lasketunajan aikaistamisesta on pakko kysyä.

Tälläistä täällä=)

Niksu78 20+5(T.21+2)

Apua nyt iski joulustressi, kun Annu kertoi jo laittaneensa kortitkin valmiiksi. Olen yleensä askarrellut kortit lasten tonttukuvista, jtenta täytyypä nyt aloittaa tyhjentämällä kamera. Eilen laitoin ensimmäisiä joulukoristeita esille ja tänään kävin ostamassa lasten joulukalenteriin yllätyksiä. Yritän virittäytyä joulutunnelmaan, vaikka kovin vaikeata se täällä tropiikissa on. Ikeasta sai onneksi glögiä ja piparkakkutaikinaa. Ei se tosin ole mikään oikea joulu, jos ei pakkanen nipistele ja lumi narsku kenkien alla. Olkoonkin että etelä-Suomessa joutui usein lumetonta talvea viettämään. Toivottavasti tänä jouluna saataisiin nauttia lumesta, lapset jo odottavat lumiukkojen tekemistä.

Viikonloppuna sain vihdoin viimeisenkin varaston käytyä läpi. Muutto siis valmis näin melkein 4 kuukauden jälkeen. Lapsetkin taas kunnossa, sääli vaan että tällä viikolla oli vain yksi leikkikouluaamu. Amerikkalaisten kiitospäivä kun on vapaapäivä. Pitää keksiä jotain tekemistä, etteivät hypi seinille, kun melkein koko ajan sataa.

Masurintamalle ei mitään uutta. Yölliset vessareissut ja väsyneet jalat vaivaavat. Iltaisin pientä liikehdintää vatsassa. Muuten olo alkaa olla mitä mainioin.

Pakkauksesta vielä: en ota nytkään. Ekalle otin ja siitä riittää vielä. Ne mitä seuraavalle tarvitaan ovat käyttökunnossa, loput jo lähetetty hyväntekeväisyyteen. Täytyy sanoa että olin siitä pakkauksesta aika pettynyt, silloin 4 vuotta sitten oli tosi rumia vaatteita... ja tiedän että tästä ei saisi urputtaa.

nimittäin pääsy koneelle aivan rauhassa.

Toiset ne jo joulua tohisee, itse en vielä ole aloittanut kuin muutaman lahjan ostolla, kun olisi vielä reilun parin viikon päästä juhlistettava ne meidän pienokaisten 1v. ja 2v. synttärit. Touhua riittää ennen joulua, mutta on se vaan niin ihana kun se joulu sieltä tulla jolkuttaa...

Viikon päästä olisi se rakenneultra ja sitä innokkaana ja malttamattomana odotellaan, todennäköisesti ei kysytä kumpi tulossa, eikä itselläkään kyllä edes ole ns. poika tai tyttö tunnetta.

Minä olen sellainen pakkausfriikki, että vaikka minulla on vuoden -03 ja -04 pakkaukset ja paljon paljon vaatetta, niin silti otan myös nyt pakkauksen. Onhan se ihana saada taas paljon uusia vaatteita ja minä ihan rakastuin myöskin tähän uuteen pakkaukseen. Enkä usko, että enää tulisi muuten hankittua uusia vaatteita tälle kolmannelle.

Kaikki muut tavarat onkin valmiina vauvaa varten, turvakaukalo vaan täytyy ostaa uusi, entisen annoin vaihdossa pois kun ostettiin tälle nuorimmalle uusi turvaistuin.

Aika rientää, täytyy lentää...

M@nsikk@ ja pikku3 rv20+2

Soitin neuvolaan ja täti sanoi,että laskettua-aikaa siirretään sen 4 päivää.

Lisäksi täti haluaa,että menen 30.11 neuvolaan.Silloin kirjoitellaan se kelan todistus ja tarkastellaan tuo turvotus asia.

Eli tänään on sitten 21+2 ja aina lauantain kunniaksi siirrytään uuteen viikkoon,kovin nopsaan näyttää päivät kuluvan=D

Eli harmaata pakkaspäivää kaikille minunkin puolestani:)

Äsken tulin koiran kanssa kävelyltä ja hyvää kyllä teki tuo raitis ilma. Varsinkin kun alkuraskaudesta ei ole voinut kävelyllä käydä jatkuvan pissahädän takia, mutta nyt se alkaa helpottamaan:)

Nyt olen huomannut toisen vaivan joka on tullut kiusaamaan, eli ilmeisesti ovat kai supisteluita. Nyt on rv 19+2 ja jo parin viikon ajan on supistellut aina välillä kun olen kävelyllä ollut tai sitten muutén jalan liikenteessä. Onko muilla tälläisiä ongelmia? Olen tässä miettinyt että kehtaisiko/pitäisikö lähteä neuvolan tädille valittamaan vai kuuluko tämä asiaan, muuten minua ei supistele lainkaan, vain kun yritän kävellä reippaammin. Tänäänkin jouduin löntystelemään koiran kanssa loppumatkan kotiin toivoen, että koira ei kovin paljoa kiskoisi tai muuten riehuisi. Ja heti helpottaa olo, kun joko pysähdyn tai pääsen istumaan. Ovatko siis edes supisteluita? Kipeätä eivät tee, mutta vatsan ympärille tulee sellanen puristava tunne ja alkaa nipistelemään. Olo on muuten ollut loistava eikä mitään vaivaa ole ollut, joten en oikein tiedä miten suhtautua tähän asiaan.

Tästä tuli nyt tämmöinen valitusromaani, eli taidan lopetella. Kohta täytyy töihinkin lähteä.

Mukavaa päivää kaikille!

-Myy_83+otus

täällä kans yksi huhtimamma. tai ei se ihan varmaa vielä ole kun ultrassa vasta laitetaan laskettuaika. ja mulla ultra vasta joulukuun puolessa välissä. mutta näillä näkymin olis la 30.4. =) juuri jäi huhtikuun puolelle.

Viikkoja on 17 + jotain riippuen la:sta. Hiukan olen pettynyt kun esikoisen liikkeet tunsin vkolla 16 ja isä tunsi hänet vkolla 18. nyt maha-asukki on liikkunut mutta ihan erilailla. eli selviä liikkeitä en tunne mutta kummallista möyrintää kylläkin. tiedän että asukkaat ovat erilaisia ja kohtu voi olla eri asennossa tai istukka edessä, nyt on " löllöä" mahassa enemmän, yms. mutta silti. kovasti oon odottanut kunnon merkkejä.

Olen juuri yövuorossa ja tylsistyn. onneksi tämän jälkeen enää 1 yö. vaihteeksi. siitä mukava työpaikka että yövuorossa saa nukkua ja oikein kömpiä aukivedettävälle sohvalle peiton alle. Ei tarvitse yövuoron jälkeen viedä esikoista hoitoon!

Mukavaa odotusta meille kaikille tylsästä ilmasta huolimatta! =)

Mulla on kanssa samantyylistä. Lauantaina oksensin kaikki ruoat pihalle. Paleltaa ja tuntuu tosi kuumeiselta. Kuitenkin kuumemittari näyttää alilämpöä eli 36 astetta. Ihan kummaa. Minulla on ollut nyt pari päivää ruokahaluttomuutta tai oikeastaan kaikki ruoka melkein öklöttää. Mitään mahatautioireita ei ole, joten mietin, että voisiko tämä kuitenkin liittyä raskauteen tai sitten vaikka stressiin? Kuka tietää. Toivottavasti menee pian ohi.

T: Siriin

Ne mun ystävien sikiönmenetykset osuivat viikoille 10-11. Juuri juttelin toisen heistä kanssa puhelimessa, ja toivon, että siitä oli hänelle edes jotakin apua. Rankkaahan heillä molemmilla nyt on. :(

Taas ollaan viikkoa lähempänä tosihetkeä, tänään vaihtui 19+0. Eli kohta olis se maaginen puoliväli saavutettu, USKOMATONTA!!! Ajatelkaa huhtikset, viikonloppuna jo joku elomamma kyseli seuraa palstoittua, vaikka äsken musta tuntui, että kaikki muut on meitä edellä:) Ja varmasti aika hurahtaa siivillä joulua odotellessa!

Omaan masuun kuuluu kasvua. Myös liitoskipuja kohdun venymisestä. Nyt olen tuntenut ihan alhaalla oikealla puolella tönäisyjä ja aika selviä napautuksia. ONKO NÄMÄ LIIKKEITÄ:) tuntuuko liikkeet ekassa raskaudessa ihan kohdun pohjassa? Mulla on " edelleen" istukka edessä, joten johtuisko siitä, että aina samaan paikkaan muksitaan. Arvatkaa olenko onnellinen!!! Nyt on alkanut nälkä palaamaan ja himottaa milloin mikäkin ruoka. Nyt haaveilen jouluruoista ja välillä tekee mieli aurajuustobroileria (tottakai) ja hedelmiä menee kahden edestä. Saa nähdä mitä vaaka näyttää viikonpäästä neuvolassa. Karvoja on kasvanut masuun (tai sellaista vaaleaa untuvaa, jota näyttää ihan nätin naiselliselta). Nyt alkaa nousta fiilikset siitä, että meikä todella on raskaana! Voi tätä onnen tunnetta!

Mukavaa alkanutta viikkoa!

Madelei +pippuri 19+0

Kyllä noi sun tuntemukset supisteluilta vaikuttaa. Tosin LUULTAVASTI ne ovat aivan normaaleja ja harmittomia vatsan kovettumisia, jotka eivät vaikuta kohdunkaulan tilanteeseen. Itselläni ei niitä ole koskaan ollut, mutta ystävillä kyllä paljon. Voithan toki aina kysyä neuvolasta lisää neuvoja.

Mekin kerettiin tässä käydä pirteällä aamulenkillä lasten ja koiran kanssa; hiki pukkas aivan kunnolla päälle!

Kotiin tultuamme vain saatiin ikäviä uutisia; mun ystävä, jonka kanssa kerettiin hetken iloita yhtäaikaisesta raskaana olosta, ilmoitti, että hänellä oli sikiö kuollut kohtuun.. Tuntuu niin tosi väärältä. Tämä oli nyt toinen mun muutamasta oikein hyvästä ystävästä, jolle noin kävi. Toinen ilmoitti ikävän uutisen vasta kaksi viikkoa sitten. Kyllä elämä voi olla epäreilua aina välillä. Hirmuinen huoli on ystävistä, ja suru heidän puolesta.

Muistakaamme me mammat siis iloita ja kiittää hyvin sujuvista raskauksista.

tilda

Meidän nelivuotias katsoi aamulla herättyään ikkunasta ulos ja sanoi: " mainioiva ilma ulkona tänään äiti!" :0)

Se on tosiaankin taasen uusi viikko käynnissä! :) Mun kaveri soitti illalla, että lapset ei tulekkaan mulle tällä viikolla hoitoon, ovat mummolassa, joten olen kaikennäköistä mietiskellyt, et mitä voisi omien lasten kanssa touhuilla. Olis sauma tehdä vähän enemmän. Huomenna meinasin lähteä lasten kanssa kaupungille hiukan jouluostoksille. Ja tota Annun tekstiä lukiessani iski paniikki: ei olla vieläkään otettu lapsista joulukorttikuvia!!!

(.): Tiitiäinen on tänä aamuna tehnyt äitin oikein iloiseksi ja potkiskellut aivan pienien voimiensa takaa! Ihana oli kuulostella aamupalapöydässä pikkuisen potkuja! Tollaista " sarjatulta" ei ollut vielä aikaisemmin tullutkaan, vain sellaisia satunnaisia liikkeitä. Näin ne potkut vain alkavat viikkojen lisääntyessä selkeämmin tuntumaan, ihanaa! :)

Tänä aamuna on sen verran virkeä olo, että taidan pakata lapset raataisiin (ja seisomatelineeseen) ja lähteä lenkittämään koiran heti näin aamusta. Kun nyt tekisi päivän pitkän lenkin, niin voisi illalla sitten viettää rauhallista perheaikaa :) (..ja kenties YRITTÄÄ ottaa niitä joulukorttikuvia!)

Mukavan mainioivaa viikonalkua siis kaikille, pistetäänhän kunnon pinoja pystyyn tällä viikolla!

tilda 18+1

Terveisiä rakenneultrasta!!!

Vauvalla kaikki hyvin, ja kätilö jo veikkaili sukupuoltakin, tosin en siihen 100%:sti luota..Perjantaina menen vielä Naistenklinikan sikiötutkimus yksikköön, olen päässyt sinne tarkkoihin syyneihin joka raskaudessa sydänvikaisen vauvan jälkeen, sieltä jos suostuvat kertomaan sukupuolen niin uskon;-)

Meille ehdottomasti tärkeintä on vauvan terveys, mutta kun ei edellisiltä vauvoilta ole MITÄÄN jäljellä on kiva hankkia " oikean" värisiä vaatteita oli sitten kumpi tahansa.

Meillä töissä on kiusaamistani käsitelty ja tällä hetkellä asiat on hiukan paremmin.

Oma (.) : Hb oli laskenut 108 ja rautaa sitten vaan syömään, en ole kyllä ollut mitenkään tavallista väsyneempi?! Liikkeitä tuntuu muljahduksina, vauvan paino-arvio oli 350g ja kohtu on aikas iso..

Jalat tuolla näytti olevankin ristissä ultrassa joten siinä voipi olla syy ettei potkuja tunnu;-)

Mielikin on jo vähän parempi kun ei työasiat stressaa koko aikaa.

Ihanaa päästä miehen kanssa moikkaamaan vauvaa uudestaan perjantaina.

Mukavaa viikkoa mammoille

t. Ponnari ja masukki 19+2

Onneksi olotila ei ole enää niin harmaa kuin eilen.

Outo pöpö iski ja vei ruokahalut tyystiin. Lauantaina oksensin kaikki ruoat ulos =/ Eilen sain syötyä vain vähän, mutta pääasia, että pysyi sisällä. Kävin vaa´alla tämä aamuna ja huomasin, että noin 1.5 kg lähtenyt painostakin pois tämän ruokahaluttomuuden takia. Tuo nyt on vaan positiivista, sillä paino on noussut ihan luvattoman paljon viime viikkoina. Pahimmillaan vaaka näytti, että olisi tullut 8 kg lisää painoa koko aikana... nyt näyttää reilu 6 kg...Tuolla lukemalla uskallan mennä neuvolaakin loppuviikosta =D Tuo painonnousu sai aikaan aikamoisen shokin ja päätin tehdä täydellisen ruokaremontin, johon ei kuulu makeaa/lihottavaa ollenkaan ennen joulunpyhiä. En kyllä omasta mielestäni ole muuttanut ruokailutottumuksia, mutta tuo painonnousu on kyllä vähän liikaa! Turvotustakaan kun en tunne. Ehkä tähän kaikkeen vaikuttaa tuo iskiaskipu, kun en sen takia liiku niin paljon kuin ennen.

Söin juuri aamupalaa ja tulee heti pahaolo... täytyy painua makuulle, se helpottaa...

T: Siriin ja mussukka rv 20+4

Meilläkin joulutunnelmaa jo ihan riittävästi. Joululaulut ovat soineet jo parin viikon ajan ja joulukoristeita on pitkin asuntoa. Mies on niin jouluihminen:) Itse olin epäileväinen liian aikaisesta koristelusta, mutta täytyy myöntää, että kyntteliköt antavat kauniisti valoa pimeään syksyyn!

Ja sitten omaan napaan: masuasukki on pitänyt koko viikonlopun valtavaa jytää. Potkuja tulee ympäri vatsaa! Molempina päivinä on ollut jonkintasoisia suppareita. Varsinkin eilen, kun raahauduin sohvalta lenkille ja puolivälissä lenkkiä tajusin, että vatsa alkaa kovettumaan ja vatsaa viilsi ja nipisteli ja samalla tuli itselle tosi huono olo. Ei auttanut, kun mennä puistonpenkille huilaamaan joksikin aikaa! Tilanteen mentyä ohitse raahauduin viimeisillä voimilla kotiin lepäämään. Itse olin kyllä em. tapahtumaan syypää, sillä innostuin jälleen kerran siivoamaan hieman enemmän kuin olisi ollut tarvetta. Täytyy ilmeisesti hieman hellittää tahtia!

Minimaissi rv 20+6

Kyllä ne supistuksilta vaikuttaa. Joillakin ne alkaa aikaisemmin, joillakin myöhemmin. Itselläni ei olen näillä viikoilla vielä alkanut, vaan lähemmäs 30 viikkoa vasta. Saa nähdä miten tässä raskaudessa käy.

Tosin kamalan pirteä ei itsellä olo ole, esikoinen on vaihteeksi flunssassa ja korva vuotaa. Olen jo ihan epätoivoinen, kun tyttö on ollut syyskuun alun jälkeen terve (=ilman flusnssaa ja korvatulehdusta) varmaan 2 viikkoa. Odotan mammalomaa kuin kuuta nousevaa, että saan neidin pois pöpöisestä päiväkodista! Onneksi mies jäi kotiin niin pääsin itse töihin, aika monta maanantaita olen kotona ollut. (Työnantaja kyllä ymmärtää mutta luulen että potilaani ihmettelevät miksi olen aina maanantaisin pois...)

Omaan napaan ei kummempaa, omituista kun satunnaisesti olo on tosi hyvä! Ei kuvota, närästä eikä huimaa... Tosin sitten taas tulee huono olo, mutta edes hetken on hyvä olla!

Pakkauksesta, meinaan ottaa toisen pakkauksen, vaikka kaikki kuosit ei miellyttäneetkään (en myöskään pitänyt toppapuvusta). Mutta tykkään niistä puolipotkuhusuista joita tuossa 2005 pakkauksessa näytti olevan muutaman, ja menevätpähän ' rumat' vaatteet sitten varavaatteina. Olen myös käsityksessä että 2006 pakkaus tulee vasta maaliskuussa, joten ei taida ehtiä...

Mutta nyt takaisin töiden pariin!

Lala 19+2

P.S: Mullekin tuli joulustressi, kun Annu oli ollut niin ahkera;)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat